Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Firebug

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:14

kopstuk zit goed ja :) staat een pijltje op met front en dat wijst naar de voorkant dus...
zat alleen een beetje te twijfelen over de neusriem. had hem eerst namelijk lager maar denk dat dit zo beter is.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:42

@Nadjajump. Zoals ik op de foto zie gaat de knik precies onder het jukbeen naar voren. Een gaatje lager zou te laag zijn.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:47

Wat leuk dat t ook 'gebruikt' wordt in de hoogste springklasses. Ik wordt op stal door mn 'lieftallige' vriendin cowboy billy genoemd. En dan ook op zo'n toontje vragen ' rij je er nou ook je wedstrijden mee??!" O:) Grrr. Maar ik vind mn bruine Competition niet verkeerd staan, en ik ben er gewoon ontzettend tevrede mee.

Ik moest verder wel grinniken. Ons 'opa' van stal verdedigde me wel meteen om te zeggen dat ik wel op dit moment de best presterende amazone op stal was, en dat zij dr nog maar eens moest gaan bewijzen.

En ik denk op zo'n moment. Laat cowboy billy maar dr gang gaan. Ik heb controle plezier en ook nog eens een fijn lopend paard!!! +:)+

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:58

Cowboy Billy, laat je vooral niet uit het veld slaan!
Leuk beestje heb je daar onder je Micklem :))

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:40

In het begin keken ze mij ook vreemd aan hoor met de Micklem op m'n paard
Maar intussen heeft de halve stal m willen proberen en heeft ook iedereen(die m geprobeerd heeft) er een gekocht!

Ik ga een tweede erbij kopen voor de wedstrijden.
Degene die ik nu heb wordt vrij lelijk bij de neusriem(onderkantje)
En hij wordt een beetje bruinig overal.
Dan heb ik een mooie nette voor de wedstrijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:17

Zo, ik val ook nog eens binnen :+
Hoe bevalt het hoofdstel jullie na wat langere tijd? Nog steeds blij?
Ik ben vooral nieuwsgierig naar het ringetje op de neus bij de multi .. zijn er mensen die dit veelvuldig gebruiken met longeren enzo? Heb je daar problemen mee of werkt het super?

Ik ben erover aan het denken, nu ik serieuzer aan de slag wil qua longeren, het hoofdstel meer te gaan gebruiken. Tot nu toe longeerde ik altijd met touwhalster maar mijn ene halster blijft niet goed zitten en mijn andere heeft laatst een opdonder gekregen (pony ging op de leadrope staan en trok even de boel kapot :+ halster is nog heel maar is volgens mij wel uitgerokken..) dus nu denk ik misschien beter een echt hoofdstel te gebruiken en de touwhalster voor het "spelen" te houden ... Maar kan de micklem het wel aan? Heb ergens toch wel schrik voor dat ringetje, weet niet waarom ... Het is niet dat mijn pony constant loopt te trekken & te hangen, maar er kunnen wel eens uitbarstingen zijn :+ En er zit kracht achter dus ja .. heb liever niet dat het na 3x niet meer uitziet :=

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:34

[***], Ik heb ze al een tijd en ben er nog steeds erg blij mee. Voor ons geen ander hoofdstel meer.

Ik heb alleen geen ervaring met het longeren aan dat ringetje, dus daar kan ik je niet mee helpen. De Multi is wel een stevig hoofdstel, die kan wel een stootje hebben.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:26

Ik longeer mijn grote Gelderse ruin aan die ring, en dat gaat prima. Hij is doorgaans aardig braaf, maar wil ook wel eens een sprintje trekken of een goeie bok geven. Ik probeer dan -altijd al- zo snel mogelijk mee te veren, en met die Micklem erom dus ook. Dat gaat echt prima. Hoofdstel is stevig, dus kan op zich wel wat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:33

Ok, dan ga ik het toch proberen :j
In theorie moet het inderdaad ook gewoon kunnen, maar ik heb met mijn pony in de praktijk al andere dingen meegemaakt :+ Hij heeft al dingen kapot gekregen waarvan mensen dachten :oo "wat heb je daarmee gedaan" .. en daar moest ie niet eens veel moeite voor doen. Altijd erg leuk ^) Maar als dat dan met een hoofdstel als dit gebeurt vind ik dat toch niet zo leuk :+ Dus als het sowieso al niet zo stevig als je zou verwachten bv. begin ik er liever niet aan, maar als ik dat zo lees is het wel het proberen waard, zou moeten kunnen ;)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:18

haha, nou, ik geef je geen garantie dat het zeker weten houdt: zo te horen is je pony een sloopmonstertje. ;)
maar mijn ruin weegt dik 700 kilo en een ruk van hem houdt het hoofdstel prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:36

Nou, eigenlijk niet .. Maar hij is uh .. speciaal?
Ik weet echt niet hoe het allemaal komt, hij doet er niks voor .. Zo heb ik eens bij hem gestaan dat hij perongeluk op de longeerlijn trapte (we stonden stil) en ik zie het nog zo voor mij: hij doet gewoon z'n hoofd omhoog (van neus aan z'n knieën naar neus op borsthoogte zeg maar, dus nog niet eens volledig omhoog gooien) en mijn musketon breekt in 2 en ik zie 1 stuk een paar meter verder landen .. Ik stond daar echt van *WTH*? :oo Biothane hoofdstellen scheuren gewoon bij hem (naja, zo gewoon is dat niet, maar bij hem blijkbaar wel := ) terwijl het niet zo is dat hij daar aan gaat hangen of weet ik het ... Heb zo eens touwteugels gehad die hij kapot heeft gemaakt, beetje zelfde verhaal als dat longeertouw (perongeluk erop gaan staan, 2 seconden en ik had prijs), alleen waren die echt net nieuw (was de 2e keer dat ik ze gebruikte) dus ik daarmee terug naar de winkel, of ze de musketon er niet terug konden aanzetten maar dan zonder het leertje ertussen, want dat lag in stukken en ik vertrouwde de stevigheid niet zo met mijn pony. Persoon in de winkel wilde mij niet geloven dat mijn pony dat gewoon gedaan had ^) Kon volgens hem niet want hij reed z'n grote warmbloeden ook daarmee en had nog nooit zoiets meegemaakt. Naja, hij mag mijn pony eens lenen ^) :Y)

Dus vandaar :+

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:41

Ik vind het nog steeds een heel mooi hoofdstel, vreemd eigenlijk dat het niet zo bekend is. Ik wil m ook graag kopen voor mijn bijrijdpony! Maarja die prijs.. :+

@[***] : toen ik jouw posts las, wíst ik gewoon dat jij het moest zijn met je pony _O- Ik zie je topics altijd met plezier :)) (maar herkende je naam niet ofzo, ik dacht dat moét jij wel zijn :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:42

Oei, weet nu eigenlijk niet of ik daar wel zo blij mee ben := _O- :')

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:37

ik longeer de mijne ook aan het ringetje.
ze is dan niet de sterkste maar wel aardig gestoord dus springen, sprinten, hoofdschudden en bokken
komen wel eens voor. tot nu toe geen schade ondervonden. (aan zowel het hoofdstel als het paard niet)

ik rij nu buitenritten met de clips (in de bak liever zonder) en merk dat ze dan een hele subtiele rem heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:02

Heb het vandaag geprobeerd, het hoofdstel leeft nog :Y)
Wel zit ik met een "probleem". Als je de neusriem dicht doet waar het op het gevoel moet dan zit die eigenlijk te los. Op zich geen probleem, maar als je dan gaat longeren schuift het, en hij krijgt het hoofdstel dan ook uit (heeft hij in het verleden al 2x gedemonstreerd, gelukkig wel in de weide :+ ). Hij heeft maar kleine oortjes dus dat houdt niet zo tegen :Y) Ik heb dan na het eerste stukje longeren de neusriem een gaatje vaster gedaan en dan bleef het supergoed zitten, alleen kon hij maar heel moeilijk een snoepje aannemen/opknabbelen (zonder bit welteverstaan) dus dat is eigenlijk ook niet zo positief :o Zou dat betekenen dat het geheel ook te strak zit en hem zo hindert? Hij liep wel supergoed en het schoof niet, dus aan zijn reacties merkte ik niet dat het te vast zat ofzo (in tegendeel, hij liep dus echt super ;) ).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:04

Iets wat schuift is vervelender als iets wat goed aansluit.
Dat heb ik met mijn micklem ook, anders vind ik het niet mooi zitten, schuift de neusriem over het bit enzo.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:12

Ik denk dat wanneer je het hoofdstel gebruikt om te longeren dit beter iets vaster kan zitten. Een kaptoom zet je ook vaster en daar is het dan mee te vergelijken.
Met rijden zou ik hem juist dan weer losser doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:26

Ok, bedankt. Het is inderdaad zo dat het volgens mij hem minder hindert als het wat vaster zit (behalve met snoepjes eten dan :P ) dan wanneer het zit te schuiven :j Over dat losser met rijden moet ik nog eens zien, dan zal het schuiven inderdaad minder/afwezig zijn, maar hij krijgt het dus uit als het losser zit ... }:0

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:27

Nog een vraagje over het hoofdstel. Ik heb een bruin zadel (Tobacco), dus daar hoort ook een bruin hoofdstel bij, maar ik vind de kleur precies nogal rood uitvallen- precies roder dan gewone Tobacco?

Het is voor op dit paard, met dit zadel.
Voor welke maat zou ik moeten gaan?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:01

Qua maat & kleur kan ik je niet meteen helpen, maar wat een prachtig beest! :oo

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:41

Ik ben zondag op wedstrijd geweest (ik rij zonder startkaart, voor de lol), en heb mijn hoofdstel toen gebruikt. Ik kreeg veel positieve reacties!
Afbeelding
Staat hem goed, hè!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:53

X__Trees: Ik denk dat de tobacco idd te rood is, misschien past donkerbruin beter? Heeft iemand daar trouwens een duidelijke foto's van? Hoe groot is je paard? Ik kan er moeilijk een inschatting van maken...

Corinne1981: Staat hem erg sjiek :j Heb je een zwart zadel?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:00

Corinne, erg mooi!

Wat betreft tobacco, dan is donkerbruin denk te donker.
Ik heb even de foto's opgezocht die ik eerder eens heb geplaatst.

Dyonne schreef:
Het is moeilijk aan te geven hoe donker het echt is.
Dit is de kleur in het zonnetje.
Afbeelding

En zo zonder direct de zon erop. :)
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:03

Ooooh Dyonne, nou breng je meer weer enorm aan het twijfelen over welke kleur ik nou precies wil :') Vind die donkerbruine prachtig :j

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:06

Ik zag bij dierenarts gisteren een flyer voor portretten van je huisdier, en daar stond ook en vrouw met haar paard, die droeg ook een Micklem! Vond het erg grappig om het hoofdstel daar zo terug te zien :=

@X_trees: Ik denk dat je er net tussenin zit.. Maar donkerbruin lijkt me zeker te donker :j