[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:48

Ojaaaa en een fijne bbp zonder écht schaap! Maar lijkt me lastig om kwalitatief goed nep schaap te vinden?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:59

Buitenzinnig schreef:
tiwi1969 schreef:
Kobalt blauw

En het liefst de pads en inlages los aanbieden zodat je zelf naar believen kan combineren.

De inlagen van christ passen niet in een ghost pad.
Ghost heeft geen keuze in inlagen. Er is wel het eea gewisseld wb. Inlagen maar we houden het bij 1 soort.

Het gaat mij er vooral om dat je niet meer inlagen nodig hebt als je een ander kleurtje pad wilt en sommigen hier zijn erg creatief met de inlagen en prefereren een andere soort dus zou het fijn zijn als je pads zonder inlagen kan kopen.

Edit: de precise kleur blauw maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar niet saai donkerblauw is en de kleur sprankelt. (wel echt blauw, geen groen-blauw)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:40

Maartje, thanks voor de screenshot! Heb je nog wat aanvullende vragen gestuurd, we gaan er naar kijken :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:44

Bliksem schreef:
Ojaaaa en een fijne bbp zonder écht schaap! Maar lijkt me lastig om kwalitatief goed nep schaap te vinden?

Klopt - het is vaak te zwak voor al het "kont-geschuur" maar wellicht dat het materiaal van de pluizige Burioni pads wel in aanmerking komt?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:01

buitenzinnig: verkoop je trouwens geen biothane beugelriemen meer? ik zie ze nl niet in de webshop staan?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:01

Wubwub schreef:
Maartje, thanks voor de screenshot! Heb je nog wat aanvullende vragen gestuurd, we gaan er naar kijken :)

Ik had dus ook precies dat op de pc van mijn werk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:07

Helene83 schreef:
Wubwub schreef:

Ik had dus ook precies dat op de pc van mijn werk. :j

Had jij ook nog kunnen kijken welke browser (en bij voorkeur ook welke resolutie) je hebt gebruikt?? Mag ook via PB!

We zijn er mee bezig :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:39

Uhmmm nee.. zat in de nacht en dan vergeet ik alles.. sorry.. kan maandag pas weer voor je kijken..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:42

Maartje1990 schreef:
buitenzinnig: verkoop je trouwens geen biothane beugelriemen meer? ik zie ze nl niet in de webshop staan?

Jahoor, van Ghost. Ik moet alleen even foto's maken nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:47

Helene83 schreef:
Uhmmm nee.. zat in de nacht en dan vergeet ik alles.. sorry.. kan maandag pas weer voor je kijken..

Haha oke! Als je dat zou willen doen maandag dan heel graag :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:53

Buitenzinnig schreef:
Maartje1990 schreef:

Jahoor, van Ghost. Ik moet alleen even foto's maken nog

Gelukkig! Die wil ik tzt aanschaffen. Was ap bang dat je ze niet meer had!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:10

Buitenzinnig schreef:
Wat voor kleur Ghost dekjes zouden jullie graag willen? Even het eea aan het inventariseren zodat we met Ghost om tafel kunnen evt :)

Teal, lila en geel (geen fluo)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:23

Vragen naar kleuren voor dekjes is eigenlijk altijd kansloos, er komen nooit overtuigend 3 kleuren uit ofzo :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:25

Nee, maar 't is wel leuk ...

Mijn voorkeuren: kobaltblauw en turquoise.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:51

Maflinger_S schreef:
Nee, maar 't is wel leuk ...

Mijn voorkeuren: kobaltblauw en turquoise.
ok ok, om het makkelijker te maken sluit ik me hier dan bij aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:32

Voor iedereen die tegen het kleurtjesgebrek bij Christ: Grandeur en Mattes hebben ook boomloze dekjes, maar dan in meer kleuren.
En ze hebben de optie van gouden randjes. :D

Het is dat ze geen van drieen op mijn paard passen, maar wat ik qua dekjes fijn vind is als je uit de drie basisvormen kunt kiezen: Ghost zadelmodel zoals nu, vierkant en barok met een punt naar achteren toe.
Voor degenen die toch een flitsender kleurtje willen: je kunt pads met een katoenen bovenkant ook zelf verven. Ik heb net een vale/grauwe tweedehands Grandeur pad chocoladebruin geverfd, het is echt een pokkewerk en je zit twee uur op je knieen om te roeren, wassen en uit te spoelen maar het resultaat is bij mij echt egaalbruin, dus dat is voor anderen met christ/grandeur/barefootpads misschien ook een optie. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:34

xyzutu2 schreef:
Voor iedereen die tegen het kleurtjesgebrek bij Christ: Grandeur en Mattes hebben ook boomloze dekjes, maar dan in meer kleuren.

En mattes kan je zelf kleur mogelijkheden samen stellen. :j

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:38

Buitenzinnig schreef:
Wat voor kleur Ghost dekjes zouden jullie graag willen? Even het eea aan het inventariseren zodat we met Ghost om tafel kunnen evt :)

Donkerbruin en okergeel! Andere kleurtjes niet echt want mijn zadel is bruin van boven met zwarte basis en dat is lastig combineren... Maar bruin zou ik sowieso erg graag als tweede pad erbij willen :o. Als mijn zadel 100% zwart was geweest zou ik bordeauxrood, donkerblauw en donkergroen ook tof gevonden hebben!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:38

xyzutu2 schreef:

Het is dat ze geen van drieen op mijn paard passen, maar wat ik qua dekjes fijn vind is als je uit de drie basisvormen kunt kiezen: Ghost zadelmodel zoals nu, vierkant en barok met een punt naar achteren toe.
Voor degenen die toch een flitsender kleurtje willen: je kunt pads met een katoenen bovenkant ook zelf verven. Ik heb net een vale/grauwe tweedehands Grandeur pad chocoladebruin geverfd, het is echt een pokkewerk en je zit twee uur op je knieen om te roeren, wassen en uit te spoelen maar het resultaat is bij mij echt egaalbruin, dus dat is voor anderen met christ/grandeur/barefootpads misschien ook een optie. :)

Maar passen die net zo perfect onder de zadels van ghost alsdor van christ? Want dat vind ik er echt heel fijn aan als ik t zo zie!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:56

Zo min mogelijk voorgevormde pads zou ook geweldig zijn, of een manier waarop je zoiets kan aanpassen/bestellen. Het zit zo lelijk met die voorgevormde pads op een niet-voorgevormd paard. Alleen de schoft wil dan goed in de kamer, de rest ligt plat op de rug. Of het hele dek hangt helemaal scheef naar voren, ook niet zo mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:06

Maar de kamer van je Ghost is toch ook voorgevormd met hoge schoftvrijheid? Als het dekje die vorm volgt en voor en achteren vastbindt, dan zou hij ook in het midden omhoog moeten blijven staan.
Misschien is dat te simpel gedacht, maar dat is wat bij me opkomt als ik aan mijn zadel denk.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:27

pmarena schreef:
Vragen naar kleuren voor dekjes is eigenlijk altijd kansloos, er komen nooit overtuigend 3 kleuren uit ofzo :P

Heb je helemaal gelijk in, maar zo komen er wel meer ideeën voor wat misschien kan!

Als ik het zo lees kom je toch uit op blauw, bordeaux en bruin als meest gevraagde.
De neon en verschillende kleuren geel zal denk ik moeilijker zijn.

W.b. grandeur, dan zou je een Schnittmuster naar Grandeur moeten sturen. Dan kun je een heel model tekenen. Nadeel van Grandeur is de prijs..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:28

Bliksem schreef:

grandeur heeft er een aantal in de uitverkoop?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:25

Qua Ghost pads niet echt wensen.

Wat me wel heel leuk lijkt is een soort mix&match pad: een beetje zoals de halfpad van Barefoot waarbij je dan onder je eigen normale dekje klittenband kunt naaien.
Maar dan een beetje anders:

2 of 3 'basis' pads (zadelvormig, met verwisselbare inlages) en dan bijv. 1 met bont en 1 met sympanova onderkant. Dan bijhorende 'top' pads die je er op kunt vastzetten. Waarbij de top-pad goedkoop is (plm 20 euro?) en in verschillende kleuren, vormen, met motieven en biesjes.

Het nadeel aan een half pad + eigen dekje vind ik namelijk dat het kan gaan schuiven, een extra dekje wat je er op legt vaak te dik is, de overgang halverwege drukpunten kan geven, klittenband op mijn dekjes naaien veel werk is... Een pad uit twee lagen lijkt me daarom ideaal; af en toe een nieuw kleurtje kopen zonder dat je geld gelijk op is en gewoon je 'basis' dekje behouden.

Nu heb ik inmiddels 6 merken (en 5 kleuren) boomloos pads. Niet allemaal vind ik ze even fijn liggen. En om nou van een fijn model verschillende kleuren te kopen is best wel duur.

Heb nu donkerbruin, donkergroen, vaal geworden zwart, lichtgrijs en neongroen.
Zou nog graag wit hebben, turkwaas (ff blackout qua spelling), zwart/wit polkadot met rood biesje, andere kleuren groen, donkerblauw, met sterren/strepen/ruitjes... En natuurlijk bijpassende beenbeschermers en oornetjes! :D

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:09

Buitenzinnig schreef:
Bliksem schreef:

grandeur heeft er een aantal in de uitverkoop?

Ik dacht dat dat merk alleen maar echt lamsvel en wol hadden :oo

Waar kan ik die vinden?