De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:20

pol013 schreef:
'Die 'snugboots' van harry horse zijn toch veel te hoog zo? Die zitten toch in de weg als het been buigt?

wwillemijn: ik heb de le mieux brushing boots. Fijne beschermers maar de benen zijn toch wel ooit nat er onder. Ik gok wel beter dan bij gewone maar echt droog toch niet.

Ze lijken wat hoog inderdaad maar hij heeft er absoluut geen hinder van.
Dit was met de BR ultimo's wel zo omdat het harde deel een stuk hoger kwam.
De maat middel was echt veel te klein.

xMalibu

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:27

Heeft er trouwens iemand ervaring met de witte snugboots? Zijn ze een beetje schoon te krijgen?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:40

Ik ben er ook wel uit dat ik graag de zwarte snugboots wil. Heb hier even zitten lezen en ik twijfel of ik L of M moet hebben. Heb een warmbloed van 1.67 ongeveer.
Bij de divoza en ej hebben ze alleen maat L, dus kan ook niet in de winkel vergelijken. Of moet daar vergelijken met een paar simpele peesbeschermers, daarvan heeft ie gewoon L.
Wat is het probleem bij jullie als ze te groot zijn, dat ze te hoog zijn of te breed?
En eventueel aanraders waar te bestellen, en waar het ook makkelijk terug te sturen is?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:44

Ik heb maat M bij mijn paard van 1.68, maat L zou bij hem te lang zijn geweest.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:47

Ik heb maat L bij mijn merrie van 168cm. Bij alle andere beschermers heeft ze ook maat full. Staan hier in het topic foto's waar ze ze aan heeft. Ik wil eventueel wel foto's maken met aan het ene been een snug boot en andere been andere beschermer als je daar bij gebaat bent?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:14

Op de website van le mieux staat ook een maattabel. Misschien kan je een beschermer nu die goed past even opmeten?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:18

Bedankt voor de snelle reacties! :)
Het wisselt dus wel, die van jullie zijn beide 1.68 en de 1 heeft M, de ander L.

Dat is wel handig inderdaad Capriootje, daar ga ik even naar kijken.

Ik zal jouw foto's even opzoeken Niezzz, als ik je andere foto's nog wil om te vergelijken laat ik het weten.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:38

Ik vind de gewone peesbeschermers van LeMieux wel wat smal.

Iemand bekend met peesbeschermers waar een soort blauwe gel in zit? Zijn vrij nieuw. Kan het merk niet meer vinden.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:55

san4nie schreef:
Bedankt voor de snelle reacties! :)
Het wisselt dus wel, die van jullie zijn beide 1.68 en de 1 heeft M, de ander L.

Dat is wel handig inderdaad Capriootje, daar ga ik even naar kijken.

Ik zal jouw foto's even opzoeken Niezzz, als ik je andere foto's nog wil om te vergelijken laat ik het weten.

In de openingspost van dit topic staan de maten van de snugboots.
Ik zou ze idd even vergelijken qua hoogte met degene die je nu zelf hebt. Bij mijn paard van 168 waren de L te hoog. De M zit prima, al moeten ze dan weer niet enorm grove benen hebben.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:34

2005 schreef:

Iemand bekend met peesbeschermers waar een soort blauwe gel in zit? Zijn vrij nieuw. Kan het merk niet meer vinden.

Je bedoeld eQuick denk ik? Heb ze gezien 2 jaar terug op Equitana maar geen ervaring mee.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:53

Capriootje schreef:
2005 schreef:

Je bedoeld eQuick denk ik? Heb ze gezien 2 jaar terug op Equitana maar geen ervaring mee.

Gevonden. Heb ze besteld, eens kijken hoe ze bevallen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:53

Ben benieuwd! :)

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:11

Ik zoek voor mijn paard die hersteld is van zijn peesblessure andere peesbeschermers.
Ik gebruik nu de BR Ultimo, maar bij een beetje training worden de benen er erg warm en nat onder.
Welke peesbeschermers zouden jullie mij aanraden?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:30

Net de Equick beschermers ontvangen. Mooi materiaal en zo zacht aan de binnenkant!

Afbeelding

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:27

Afbeelding
Is er hier interesse in Husks? Ik vind ze geweldig, want de benen blijven kurkdroog. Maar de pasvorm is voor mijn paarden gewoon niet fijn. Er is 2 keer mee gereden met de front. En 1 keer met de hind. Kostte 170 euro.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:50

keeyzie schreef:
[ [url=m/92kulk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pasvorm is heel fijn, heb er een training mee gereden en warmte viel me mee.
Denk alleen dat ze voor de zomer echt ongeschikt zijn, te warm.... daarom ben ik benieuwd naar de versie die jij hebt besteld

Vandaag getest. Bijna 1,5 uur getraind. Waarvan 45 minuten echt fanatiek. Onder het stuk aan de binnenkant wel wat gezweet. Verder niet warmer dan de rest van z'n benen. Ik ga kijken of ik de leertjes eraf kan krijgen en de beschermer dan mooi blijft.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:51

Ja, peerd is nog te dik. Ivm blessure afgelopen 1,5 jaar en opbouwen. Hij was bijna weer op normaal gewicht. Laatste weken kwam ie weer aan. Blijkt m'n stalbaas zonder overleg m'n paarden van hooi naar kuil gedaan te hebben. Vanaf morgen weer hooi gelukkig. Maar ben blij met de pasvorm van de beschermers bij m'n Groninger.

Afbeelding
Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:06

Oh die zitten keurig. Zie paarden altijd liever iets te rond dan te slank.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:12

Ja op zich wel, maar hij is nu wel echt bol haha

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:28

Ja das waar :D De beschermers zitten netjes, maar het paard is echt wel rond haha :D

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:06

Heeft iemand tips voor mij? Mijn paard heeft aan beide benen schuur plekken op de kogel. Aan de binnenkant en buitenkant van het been.... Ze heeft ook een schieffel aan de binnenkant van haar linker pijpbeen dus harde peesbeschermers zijn ook vaak geen optie.
Tot nu toe heb ik deze beschermers uitgeprobeerd:
(Ik heb alleen voorbeelden opgezocht van de beschermers, kleur is niet van toepassing. Ik heb namelijk alles in het zwart of donkerblauw)
Equest beschermers
Afbeelding
Harry's horse peesbeschermers
Afbeelding
Harry's Horse dressage boots
Afbeelding
Epplejeck dressage boots
Afbeelding
Horze peesbeschermers
Afbeelding
Anky 3 in 1 beschermers
Afbeelding
Indra 3 in 1 beschermers
Afbeelding

Iemand ervaring met beschermers die schuurplekken voorkomen?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:30

Mijn Husks staan inmiddels op marktplaats. Baal als een stekker want ik vind ze fantastisch. De eerste beschermers die echt doen wat ze beloven, waar de benen kurkdroog onder vandaan komen. Maar ze passen gewoon niet lekker om haar grove beenwerk. Even kijken of ik het aandurf de maat L te bestellen. Eerst deze maar zien te verkopen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:33

wwillemijn schreef:
Mijn Husks staan inmiddels op marktplaats. Baal als een stekker want ik vind ze fantastisch. De eerste beschermers die echt doen wat ze beloven, waar de benen kurkdroog onder vandaan komen. Maar ze passen gewoon niet lekker om haar grove beenwerk. Even kijken of ik het aandurf de maat L te bestellen. Eerst deze maar zien te verkopen.

Had je nu de M? Wat is je vraagprijs, en zou je de lengte willen opmeten? Ik heb een nieuwe pony, en nog niet geslaagd in het vinden van de juiste beschermers.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:34

Misschien die van le mieux die hierboven staan?
Zelf heb ik ze met bont ook erg fijn Maarn worden wel wat warm. Waarom waren de andere niets geschikt?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:41

kwii schreef:
wwillemijn schreef:

Had je nu de M? Wat is je vraagprijs, en zou je de lengte willen opmeten? Ik heb een nieuwe pony, en nog niet geslaagd in het vinden van de juiste beschermers.

Dit is de fitguide. Ze hebben me 165 gekost. Als ik er 120 voor terug kan krijgen zou fijn zijn.