Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:46

Met los paard slechte ervaring maar is geheel persoonlijk.

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:40

Vital Equine, Judith van Neer. Limburg.
Erg fijn!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:10

Ik heb hele goede ervaringen met Mariska van Oest.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:10

Ook ik heb een slechte ervaring met Los paard, ik heb Eleonora van Westebring ben over haar super tevreden.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:55

Verder zweer ik bij de (nieuwe) H -girth van WOW met het zachte/slappe leer, en zachte borstplaat, die schijn je ook als normale WOW singel te hebben (ook met slap leer) Nergens geen irritatie meer ! En zadel ligt als gegoten : )
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 04-11-16 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:18

Ik heb ook n h girth van zacht materiaal. Ligt prima zo.
Heb nu ook n dekje van Le Mieux gekocht. Ligt super,geeft veel vrijheid bij de schoft en er zitten niet van die lange lussen aan.

Afbeelding

paulina986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:15

Heeft iemand het nieuwe zadel van Wow al gezien. De dkm. Schijnt een nieuwe vulling te hebben maar kan er nog niks over vinden

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:21

Ik heb net een brrr-ervaring gehad met mijn WOW.

Tijdens het rijden schoot de stijgbeugelriem er gewoon zomaar af :O.
Daarna even gelongeerd met het zadel nog op, ging die er opnieuw af. Jezus, dit moet toch niet kunnen?

Ik ben sowieso al een angsthaas, nu net verhuisd waardoor we beide wat stressy zijn in de nieuwe piste en dan kan ik dit soort dingen echt niet gebruiken. Vertrouwen in het zadel is naar de tuut.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:39

Het zijn idd open haken. Ik heb het wel eens eerder gehoord, maar alleen in situaties waarbij de riem erg ver naar achter geschoven wordt (steigeren/springen) heb je ze er ver genoeg op gehad? Ik heb nu riemen met maar een dun stoffen lusje bovenaan, die zitten ook niet knel genoeg heb ik t idee, weet niet wat voor riemen je hebt?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:05

Bizar zeg!

Die van mij zitten er zo strak aan dat ik ze er nauwelijks aan krijg als ik ze er af heb gehaald.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:00

Heb ik hier wel vaker gelezen. Niet heel fijn ( zacht uitgedrukt).
Ik heb die van mij er nog nooit zelf af gehaald, zelfs. Zitten zo strak.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:52

Ik haal ze er ook nooit af maar controleer ze regelmatig. Ze zaten er nog goed op. Paard is wel eventjes omhoog gegaan maar was de moeite niet (5-10cm ofzo).
Ik heb nu Wintec beugelriemen eraan, eens dikkere proberen dan?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:22

paulina986 schreef:
Heeft iemand het nieuwe zadel van Wow al gezien. De dkm. Schijnt een nieuwe vulling te hebben maar kan er nog niks over vinden

Nee nog niet gezien. Weet wel dat ze al met foampanels maken en er is een lijn op wol.

Wat worden dit dan voor zadels?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:31

Heb inderdaad ook na 8 jaar juist andere probleem, krijg stijgbeugels er heel moeilijk af.
Vind dat enger dan dat ze er makkelijk af gaan :o

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:06

Ik heb één enkele beugelriem die onder het zadel doorloopt, die gaat er niet af al had je het graag :D. Daarom heb ik wel verplicht veiligheidsbeugels.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:48

Ik rijd met mono beugelriemen van stübben.Haal ze er elke dag vanaf, nog nooit problemen gehad dat ze er van zelf af vielen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:04

Ik heb gewone beugelriemen van dik leer gebruikt en nu ook gewone maar dan van FRA met versterkte kern, is er nog nooit een vanaf geschoven.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:35

Probleem gevonden... De linkse haak is verbogen. Staat een vinger van het leer af. Niet moeilijk dat die er bij het minste geringste afglijdt. Mijn vriend gaat het proberen te repareren 1 van de dagen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:55

"Gelukkig" maar, dan weet je, dat t daarna weer veilig is!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:15

Bij open haken zet ik beugelriemen vast met een stukje ijzerdraad of een cable tie. Better safe than sorry. De kiefferzadels verliezen ook vaak beugelriemen.
Wintec heeft nog steeds min of meer open haken, maar daar verlies je geen riemen meer mee. Lamme haken zet ik ook vast.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:15

Waar kan je eigenlijk de wow Classique testen, kopen? Nieuw of tweedehands? Zie ze nergens....

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:25

Ik denk dat je dan even contact op moet nemen met een fitter

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:43

Ik kom even wat horen naar informatie,

Ik sukkel al met zadels sinds ik mijn paard gekocht heb, 5.5jaar intussen.
Mijn vorig zadel was een wintec pro endurance maar helaas heeft ze hierdoor spieratrofie gekregen waar de kussens achteraan op der rug kwamen, intussen heeft ze ook een peesscheur gekregen maar mogen we stilaan terug opbouwen en ben ik naar een nieuw zadel aan het uitkijken.

Ik ben al een tijd geinteresseerd in het concept van een wow zadel, luchtgevuld en alle delen zijn vervangbaar. aangezien mijn paard al wat problemen heeft gehad met haar rug lijkt me dat wel wat.

Echter weet ik helemaal niet waar ik moet beginnen, Ik heb ook al contact met een belgische fitter maar dat contact verloopt zeer moeizaam, ze is helaas niet zo goed bereikbaar. Wel had ze gezegt dat ze voor mij een zadel had liggen die ze voor €2000 passend kon maken voor ons.

Maar omdat ik dus een echte Wow-leek ben , en die fitters me alles kan wijsmaken, had ik graag gehoord of jullie wat tips hadden waar je op moet letten.
Ik heb ook al heel wat andere 2ehandsen gezien die rond de €1000 liggen, wat me momenteel beter zou uitkomen, maar dan moet je wel weten wat voor iets op je paard zou kunnen passen. Uiteraard gaat die ook nog gepast worden door een fitter.

Iemand die weet wat voor zadel op een erg breed en rond maar korte rug zou gaan, of wat al helemaal niet? ik heb begrepen dat er verschillende soorten kussens zijn die geschikt zijn voor verschillende types paarden.

Ook vroeg ik me af of het een groot probleem is dat mijn paard door het lange stilstaan erg verdikt is, haar rug is een model tafel geworden, en het vet hangt nogal op der schouders.
We zijn nu al 3 weekjes aan het stappen met 20a30minuutjes per dag, binnenkort mogen we wat opbouwen met draven.

Ik snap dat als ik nu een zadel laat aanpassen, het wellicht over een aantal maanden niet helemaal meer goed ligt, maarja ik heb wel een zadel nodig om der terug in vorm te krijgen.

Iemand die wat wijsheid kan brengen?
Alvast bedankt

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:57

Als je 2 de hands koopt is het echt gokken of je de juiste onderdelen hebt. En de onderdelen kosten wel wat geld. Ik veronderstel dat je sibyl van equilotus bedoelt, ik heb haar ook als fitter. Ik denk dat zij dit zadel kan aanbieden aan 2000 euro en onderdelen kan ruilen die zij zelf nog heeft en het dus zo passend kan maken voor dat bedrag...

Ivm met het vet van je paard, doordat het zo aanpasbaar is, hoeft dit geen probleem te zijn al heb ik hier zelf geen ervaring mee, de boom aanpassen is geen grote kost maar als je de kussens moet veranderen (wat uitzonderlijk moet gebeuren is mij verteld) kost het wel wat meer... maar ookal is ze 'vet' de ruggegraatvrijheid blijft hetzelfde en de lengte ook ( is mijn idee )

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:15

Ik weet niet waar je precies woont in België, maar ik kan je Eleonora Westenbrink van harte aanbevelen. Ik heb verschillende tweedehands Wows van haar gekocht. Soms van haarzelf, soms van een klant die haar heeft gevraagd het te verkopen. Je moet natuurlijk net geluk hebben, maar ik ben steeds rond de 1500 euro kwijt geweest.