Zo - nu ga ik lekker buiten spelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pleiada schreef:Ik ben wel heel erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die de christ al wat langer hebben en dus ook met beugels rijden..Ik rij een van mijn paardjes altijd met de christ met extra pad,maar rij in de bak zonder beugels en buiten met..Die van mij vind het volgens mij niet leuk als ik altijd met beugels rij,maar het is lastig in te schatten gezien mevrouw als er maar iets is al spant en dat kan van alles zijn..
Morrie schreef:ik heb al een tijdje een Iberica en ik gebruik hem zoals hij is, geen aparte inlages erin, met beugels en ik ben tevreden.
Mijn paard niet, maar dat is hij nooit en nooit geweest ook, hij is zo flegmatiek dat ie iedere vorm van werken HAAT en het liefst in de wei staat.
Isegrim schreef:Ik gebruik 'm met beugels nu (voor buitenritten). Ik let erg goed op mijn paard daarbij; rugspieren, oren etc. Hij lijkt er geen enkele hinder van te ondervinden als ik lichtrij, loopt gewoon te stofzuigen en maakt zijn rug niet hard. Ik probeer wel om zo weinig mogelijk gewicht op de beugels te hebben. Ik overweeg wel om de HD-inlages te bestellen, heb nu alleen de originele inlages erin.
Wat ik erg prettig vind aan de Christ is dat ik elke beweging van mijn paard kan voelen. Ik voel dat hij gespannen of angstig is voordat ik dat kan zien.
Morrie schreef:ik vind mijn paard geweldig, na veel parellien is hij precies zoals ik het graag wilde, ik heb mijn wilde jaren gehad: slipjachten bij Soestdijk met een Engels volbloed.
Ik ben nu op leeftijd en stappen (soms een drafje) door het bos is voor mij meer dan genoeg.
Mijn buurman van in de 60 jaagt nog steeds, maar die heeft jonge meiden om z'n paard te trainen, want hij durft niet meer zonder z'n jachtmaatjes in z'n uppie het bos in en dat werk heb ik zelf ook jarenlang gedaan voor bejaarde jachtruiters, vroeger, toen ik nog jong (en gezond) was
pmarena schreef:Bij een Morrie en wellicht ook bij de van BZ, kan ik me voorstellen dat de originele inlages ook gewoon volstaan , een beetje koudbloed heeft natuurlijk eerder "geen schoft" en een gootje dan een opliggende ruggengraat
Rena zal nu rond de 18 zijn en wordt nauwelijks gereden dus heeft weinig rugbespiering waardoor de schoft en ruggengraat er echt een beetje uit komen, dat is toch wat anders