WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:08

Dank je wel, mag ik een link naar haar site?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:09

Bedankt, dan weet ik dat ik ook niet op zoek moet naar een mediumboom in een wolzadel :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:18

Na het lezen van de reacties hier overweeg ik wel om Eleonora te laten komen. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! (Als er nog meer mensen zijn die ervaringen willen delen hoor ik het uiteraard graag!)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:12

over 2 weken komt eleonora hier ook, zadel aan passen + een behandeling! ben eg benieuwd!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:17

Ik laat Margreet Bouwmeester altijd komen + ze behandeld mijn paard ook altijd :)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:43

Yamcha schreef:
Wat vinden jullie van Iris Smalbeek? Die heb ik gisteren aan de lijn gehad.

Hier een positieve ervaring. Ze is bij mij geweest omdat een andere fitter ermee gestopt was.
Ben tevreden dus ik laat haar vaker komen :D

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:56

Ik ben ook tevreden over Iris! Neemt de tijd en probeert je echt optimaal te helpen!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:00

Kerry komt morgen voor mijn zadel. Ben benieuwd.
Laatste controle is meer dan een jaar geleden, ben van fitter gewisseld omdat de reiskosten te hoog werden.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:36

Mariska van Oest, wat weten jullie van haar? Positief?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:43

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd. Het is niet toegestaan om hier spullen te koop aan te bieden of vragen. Voor het adverteren verwijs ik naar de BoktMarkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:34

Gisteren is de fitter weer geweest en ik ben in shock, gewoon 2 headplates smaller !!! das niet goed. Het zadel zit nu ook super de super strak om zijn schoft heen,d at heb ik nog nooit eerder zo gehad. Maar hij liep er vandaag wel lekker onder. Het idee vind ik alleen niet zo fijn, dus ik hoop dat hij snel weer gaat groeien in bespiering nu ik weer kan rijden.
op bokt markt heb ik nog een wow zweetbladen vraag ( maar het zo wel moderator ?) ....

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:36

Dat hij smaller moet wil niet zeggen dat de bespiering minder is hè. Die van mij had het ook maar dat kwam omdat de schoft meer omhoog kwam! En dat is juist positief!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:08

Nou ...... bij mijn paard was het wel bespiering weg. Hij heeft een hele hoge schoft met amper trapezius spieren ernaast. Ik ken hem ook niet anders dan zo, maar nu dus wel 2 headplates nog minder. Ik heb een aantal maanden weinig met hem kunnen doen vanwege blessure en daarna geen passende wow meer.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:40

Maris schreef:
Nou ...... bij mijn paard was het wel bespiering weg. Hij heeft een hele hoge schoft met amper trapezius spieren ernaast. Ik ken hem ook niet anders dan zo, maar nu dus wel 2 headplates nog minder. Ik heb een aantal maanden weinig met hem kunnen doen vanwege blessure en daarna geen passende wow meer.

Ah ja dan is het wel de bespiering. Bij mij was het juist na het trainen 1 smaller geworden haha

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:03

Iemand een idee waar je wow panels kunt vinden die bijvoorbeeld stuk zijn? Wil een experiment doen. In ieder geval, heb al een advertentie op bokt gezet, maar misschien hebben jullie nog tips.

Mariska van Oest ken ik niet, waar zit zij?

marianne5000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:36

2005 schreef:
Iemand een idee waar je wow panels kunt vinden die bijvoorbeeld stuk zijn? Wil een experiment doen. In ieder geval, heb al een advertentie op bokt gezet, maar misschien hebben jullie nog tips.

Mariska (www.zadelhulp.nl) is mijn fitter en komt uit kootwijkerbroek, ik ben zeer tevreden!

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:25

Nou hopelijk kun je nu weer lekker vooruit Maris en wellicht dadelijk weer een grotere headplate erin?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:29

JoesPleasure schreef:
Nou hopelijk kun je nu weer lekker vooruit Maris en wellicht dadelijk weer een grotere headplate erin?

ik hoop het.
Ik heb vandaag pijn in mijn rug , nie goed nie. Maar hopen dat het niet door het zadel komt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:39

marianne5000 schreef:
2005 schreef:

Mariska (http://www.zadelhulp.nl) is mijn fitter en komt uit kootwijkerbroek, ik ben zeer tevreden!

Dank je wel!

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:50

Maris schreef:
JoesPleasure schreef:

ik hoop het.
Ik heb vandaag pijn in mijn rug , nie goed nie. Maar hopen dat het niet door het zadel komt !

Hoop het ook niet voor je. Maar als ie opnieuw is afgesteld zou je best eens wat anders kunnen zitten :(

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:32

Hier ook weer aan het wow-zadel begonnen. Had hem op m'n pony liggen, ik werd te groot voor de pony, pony werd door andere gereden maar hield het zadel. Nu is de pony pas met pensioen gegaan en is het zadel weer naar mijn paard gegaan. Andere boom er in (pony had 3 en zit nu een -1 in) en lucht heel wat veranderd. En het zadel ligt weer helemaal perfect. Ben er echt blij mee, merk gewoon nu al dat de bespiering van mijn paard beter is geworden.

Ik weet nog of jullie er ook last van hebben dat het zadel bruin uitslaat, maar dat komt dus gewoon omdat het te droog is. Het zadel vetten (gewoon blanke vet) en dan föhnen en het zadel wordt weer helemaal zwart! :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:41

ik zit nog steeds niet lekker in mijn wow zadel, ik ben wel tot de conclusie gekomen dat de gene die nu mijn paard doorrijdt wel netjes in mijn wow kan zitten, want als ik op haar beenstand zit met mijn benen sluiten mijn benen wel netjes aan, maar zodra ze weer 2 gaatjes langer gaan zoals ik altijd rijdt.. sluiten ze niet mooi aan op de wrongen en bengelen ze weer heen en weer.

kan mijn benen gewoon niet goed aangesloten houden.

zou het kunnen dat mijn zweetbladen te kort zijn voor mijn benen? dus dat de wrongen te hoog zitten!
wordt er een beetje moe van want heb mijn zadel nu ruim een 3 kwart jaar en elke keer is er wel iets of ligt het niet goed..

hoop dat iemand met de gouden tip komt voor mij.. inmiddels rijdt ik mijn paard gewoon zelf niet meer omdat ik me erg stoor tijdens het rijden en het hem niet nog lastiger wil maken..merk dat mijn paard door mijn ongecontroleerde houding ook niet lekker loopt onder mij..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:43

De zweetbaden kunnen op 2 standen en je beugels ook, heb je daar al wat mee gevarieerd? Zo kun je 4 variabelen maken en wellicht dat er iets tussen zit dat beter gaat?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:48

Remember schreef:
De zweetbaden kunnen op 2 standen en je beugels ook, heb je daar al wat mee gevarieerd? Zo kun je 4 variabelen maken en wellicht dat er iets tussen zit dat beter gaat?

meen je dat nou echt? van die zweetbladen? waar kan ik dat doen dan..die beugels heb ik volgens mij gezien ja, er zitten 2 haken onder elkaar hij zit nu op de bovenste..dat zou ik morgen eens naar beneden kunnen doen, het scheelt denk ik wel 1 gaatje.

en die zweetbladen hoe kan ik dat doen?
heb echt geen verstand ervan hoor, heb dat zadel misschien pas 15 keer gebruikt omdat ik gewoon de balen ervan heb, zoveel geld kwijt dacht ik voor een super zadel, haha maar denk er nu toch anders over.