WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:11

Echt wennen valt mee niet meer dan elk ander nieuw zadel, wel vind ik de wow makkelijk inrijden omdat ze zo zacht zitten.

Mijn dekjes schuiven niet, ik gebruik de BR Events

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:22

Seven schreef:
Ook een voordeel van de wow mocht jij bijv een 18 inch nodig hebben maar je paard een 17 inch kan dit gecombineerd worden bij wow.

Dat is echt een voordeel.
En dat het aangepast kan worden zodra je paard er uit gegroeid mocht zijn. Zo hoef je niet steeds een nieuw zadel te kopen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:23

inderdaad, wow is echt een geweldig concept :))
heb je al een fitter uitgezocht?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:35

Nee. Ik woon in de provincie Zeeland, dus ik weet niet wie er bij in de buurt zit.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:38

Iris Smalbeek zit denk ik het meest bij jou in de buurt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:37

zover ik weet komt marjolein van woensel door heel NL, ik en veel meer bokkers en kenissen van me zijn zeer over over haar te spreken.

Ik zal haar altijd aanbevelen :))

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:03

Moratoetje schreef:
Nee. Ik woon in de provincie Zeeland, dus ik weet niet wie er bij in de buurt zit.

Ha, andere zeeuwse ! ;)
Iris komt idd normaal altijd bij mij, maar ze had wat weinig tijd de laatste tijd. margreet van Alona komt ook naar Zeeland.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:15

Leuk, meer Zeeuwen hier :D

Ik zag dat Eleonora Westebring (http://www.noor-bewegingswetenschappen.nl) ook vanuit Essen (bij Roosendaal) werkt. Dat zou ook nog kunnen. Weet niet of iemand ervaring heeft met haar?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:24

Heel misschien dat ik een wow wegdoe: curved tree, lichtgewicht 17 inch zitting, sdwg panels, headplate 3, lange zweetbladen (+2), met alleen dijbeensteun (even de engelse naam kwijt :P). Zadel is in zeer goede staat, nog geen jaar oud.
Kleur: donkerbruin/havanna met tan kussens en bies.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:26

Doe je hem weg ??? Waarom dan ?
high thigh heten die zweetbladen ;)

Ik snap dat lichtgewicht zitting nooit, ik vind de wow zadel behoorlijk zwaar !

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:43

Maris schreef:
Moratoetje schreef:

Ha, andere zeeuwse ! ;)
Iris komt idd normaal altijd bij mij, maar ze had wat weinig tijd de laatste tijd. margreet van Alona komt ook naar Zeeland.

Iris komt volgende week donderdag naar mij (Oude Tonge) toe. Valt volgens mij wel mee dat ze weinig tijd heeft, maar misschein had ik geluk en pas ik in haar route. Mijn paard heeft ineens een drukking van mijn zadel... Maandag na de les dat er een rijksdaalder bloed aan de binnenkant van het dekje, precies op het punt waar het kopijzer zit. Dinsdag had ze een duidelijk verdikte plek op haar rug. Als ik het zadel op Zaar haar rug leg, lijkt het er heel ruim boven te liggen, maar blijkbaar raakt het zadel toch haar rug. Iris kan gelukkig snel komen kijken, ben benieuwd waar ze mee komt. Ik vind het wel spannend, volgens mij vindt elke fitter wel iets van het werk van een ander...
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 11-08-11 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:52

Ik heb nog even de tijd....ik ga over 2 1/2 week op vakantie en daarna wil ik pas iemand laten komen. Dat wordt trouwens nog spannend, want ik heb al sinds vorig jaar november niet meer op dit paard gezeten! Dus daar moet ik nog wat op verzinnen anders wordt het meteen zandhappen denk ik :D zeker na de slechte ervaring van mijn vorige zadel, arm dier

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:20

@Mrijn: zou je paard niet vlak voor het opzadelen gestoken zijn geweest door een daas? Want dat kan ook flink bloeden, een gewone drukking is alleen zwelling en bloedt maar zelden, b.v. pas als je er langer op doorgereden hebt. De mijne was pas ook gestoken, vlakbij het kussenkanaal, maar ik heb er een zwart merinobont onder, dus heb er eigenlijk verder niets meer van gezien (ook geen zwelling achteraf).

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:48

2005 schreef:
Heel misschien dat ik een wow wegdoe: curved tree, lichtgewicht 17 inch zitting, sdwg panels, headplate 3, lange zweetbladen (+2), met alleen dijbeensteun (even de engelse naam kwijt :P). Zadel is in zeer goede staat, nog geen jaar oud.
Kleur: donkerbruin/havanna met tan kussens en bies.

Sinds wanneer is er een lichtgewicht zitting verkrijgbaar? :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:55

Al een tijdje? Zadel is speciaal uit Engeland gekomen (nja zoals alle zadels natuurlijk, maar deze dus apart als lichtgewicht). Nou moet ik zeggen, heel lichtgewicht is het niet hoor, vind het nog steeds aan de zware kant ;).

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:56

Okee, niet eerder van gehoord. Ik vind de zadels ook behoorlijk zwaar :j
Kan me wel voorstellen dat ze daar nog wat aan willen verbeteren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:57

Bedoel je niet een lichtgewicht headplate?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:59

Even opgezocht wat ik toen als bestelling had:
No1 standard deep seat in dark brown with tan facings (new lightweight seat)
No1 SDWG panels with tab and stitch line

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:17

Leveren ze nu standaard die nieuwe lichte versie dan, of moet dat speciaal op aanvraag?
Bedenk me nu dat ik me laatst wel verbaasde over het gewicht van een nieuw zadel dat ik in handen had, maar ik ging er vanuit dat er gewoon een magnesium headplate in zat. Dat scheelt namelijk al aanzienlijk.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:37

@MarChak, de dag daarna was echt duidelijk een zachte zwelling te zien. Niet zoals een steek (die heeft ze ook zat), maar zachter en minder regelmatig zeg maar. Zondag hebben we geprobeerd een salto achterover te maken dus misschein dat ze zich toen heeft bezeerd, maar het zadel was niet vies en ze reageerde zondag na het rijden en maandag niet pijnlijk. Nou ja, ik neem het zekere voor het onzekere en ga wel een week loswerken en longeren zonder bijzet. Volgende week komt Iris (ik had al een afspraak met Eleonora staan voor een check, maar die is nog 3 weken met vakantie). Het moet maar even zo...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:50

Zinn schreef:
volgens mij is het met die echte vette lederbalsems (zoals de passier en effax potten) gewoon belangrijk dat je er niet teveel op doet en echt goed uitsmeert, inmasseert zeg maar. En achteraf (ik doe het altijd een dag later) ook opwrijven met een droge doek. Daar gaat het ook van blinken, maar dan haal je alle overbodige resten weer weg. En met zadelzeep zelf zorgen dat je genoeg water gebruikt, liefst dat het schuimt op je hoofdstel/zadel. Niet met droge zadelzeep gaan werken, dan zit alles zo dicht, de vloeibare van stubben is daar idd gemakkelijker mee. Wat ik met die vettige hoofdstellen op mijn werk toen gedaan heb, gewoon in water afwassen...dan was het meeste er weer af, maar daarna moet je het uiteraard weer verzorgen, want water droogt uit.

Oké, dank je wel voor je uitleg! :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:51

Iemand die trouwens weet wanneer Marjolein terug is van vakantie? :Y)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:04

Moratoetje schreef:
Leuk, meer Zeeuwen hier :D

Ik zag dat Eleonora Westebring (http://www.noor-bewegingswetenschappen.nl) ook vanuit Essen (bij Roosendaal) werkt. Dat zou ook nog kunnen. Weet niet of iemand ervaring heeft met haar?

Ik. Ben zeer tevreden (ze kraakt ook me paard) en neemt zeker de tijd voor je en je kan der alles vragen.
Zadel moet nog geleverd worden dus daar heb ik verder nog geen ervaringen mee.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:13

17inch extra deep giant high the koop, 2 maanden oud

dwg kussens boommaat 1 en 2 mee geleverd tevens wow curved 60cm

samen voor 1900 anders zadel 1750 singel 200

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:56

Bevalt het zadel niet, PetraVANL? Heb je een curved of flat tree? En wel of geen tabs? Zwart denk ik? Misschien ook wel handig om erbij te vermelden?