wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro_vt

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:43

On some horses the girth groove is more forward so the girthing exerts a pull on the saddle that will make it shift forwards up the neck. To counter this effect all WOW™ flaps have a Point Strap Option where the front "V" can be negated so the pull comes straight up to the front of the saddle (right picture). In this way you can tailor the girthing to suit many different horses.

Hoe hebben jullie de singelstoten?
Iemand ervaring met het veranderen van Double V option naar Point strap option om naar voor schuiven van het zadel tegen te gaan?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:44

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:43

Ik heb altijd zadels gehad met een pointstrap, bij de wow nu de dubbele v strap. Het zadel blijft goed liggen in draf en stap. Ik heb de galop niet kunnen uitproberen nog omdat ik nog in opbouw was na lang stilstaan en blessures. Zal overigens wel weer even duren omdat ze nu deze keer rechtsachter kreupel staat. :\ Ik hoop ooit nog eens een jaar zonder blessures te hebben maar ik ben bang dat het met dit paard een utopie zal zijn. Dus mij wow ligt weer ongebruikt in de kast.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:50

[quote="NESCAFE"]Ik heb hetzelfde probleem met mijn WOW als Kasper. Ik had het zadel al van mijn vorige paard maar toen ik het kocht werd gezegd dat het op elk paard passend te krijgen is

het wordt idd door een aantal mensen gezegd dat een wow altijd wel aan te passen is. mijn ervaring is dat ook een wow wel s niet kan passen...de wow-fitter die hier komt verkoopt geen zadel als ze er niet voor de volle honderd % achter staat. en dat waardeer ik zeer. hier staat op stal ook een paard waar geen wow op past,en ze verkopen dus ook geen zadel aan je dan. ook een vriendin van een kennis van mij heeft een wow geprobeerd maar ook op haar paard was dat geen optie.
Nu is het dus zaak dat je zelf uitdokterd welke fitters de waarheid verkopen :Y)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:15

kasper wat vervelend, je had toch ook een H singel gekocht?? Die houdt het wel een stuk stabieler bij Troy (ook rond). Hoop voor je dat het opgelost wordt!

Verder wat betreft de V singels, Iris heeft mij wel uitgelegd hoe en wat maar moet echt weer even naar het zadel kijken hoe dat ook alweer zit.
Ze heeft bij mij een optie los laten zitten zodat ik de voorste singelstoot verder naar achteren kan doen, deze zit door het zweetblad heen, de achterste hangt helemaal los zodat deze maximaal naar achteren kan. ZO kan ik de loodrecht naar beneden hangen en door d H singel kan ik op die plek ook de singel bevestigen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:25

Zoefff ik heb een curved singel. Met die H-singel heb ik proef gereden maar ik vond mij paard hier niet fijn mee lopen. Hij voelde aan alsof hij in zijn broek gepoept had.

Ik ga ook echt hopen dat het opgelost word, maar ik heb er eerlijk gezegt een had hoofd in. Ik heb veel pb's gehad van mensen met soort gelijke problemen, en bij al deze mensen heeft het veel geld gekost en uiteindelijk er toe leid dat ze alsnog een ander zadel moesten aanschaffen.
Ik heb ook nog geen reactie op mijn mail van de desbetreffende fitter ontvangen. Hopelijk morgen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:45

Kaspar, dat is mijn grootste nachtmerrie, dat het zadel alsnog niet past.

Hoop echt dat het voor jullie goed opgelost kan worden, maar het lijkt me raar dat dit niet goed opgelost wordt en het jou geld kost.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:55

Mijn nachtmerrie ook soraya dat zal ik echt vreselijk vinden maar mn wow nu ligt ook goed dus denk dat ik me niet heel druk moet maken en vertrouw ook volledig op marjo :D

hoop dat je wel snel wat feedback krijgt kaspar zo in twijfel zitten is ook vreselijk
Laatst bijgewerkt door Seven op 30-01-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:56

_bella_ schreef:
Heeft iemand een carbon fibre headplate? Ik zie op de Wow website dat ze beschikbaar zijn sinds November.

Jep
Scheelt n bak in gewicht!! Mn ouwe wow is een stuk zwaarder!!!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:08

Was ook mijn grootste vrees en heb daar vooraf email contact over gehad hoe zoiets opgelost zou worden. Hoop voor je dat het goed komt!
ZOu fijn zijn als dat soort problemen meer openbaar gemaakt worden oa in dit topic zonder de fitters af te zeiken maar wel zodat iedereen die problemen vooraf kan overzien!!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:19

Als wolzadels schuiven is dat omdat ze te krap zijn.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:31

Ik heb zojuist een reactie ontvangen van de desbetreffende fitter. We gaan een afspraak maken en ze komt langs om het probleem hopelijk op te lossen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:34

nou kijk zo komt de oplossing er ook wel :D succes

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:57

Duimen jullie mee dat het opgelost kan worden?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:01

Kaspar schreef:
Duimen jullie mee dat het opgelost kan worden?

Moet volgens mij toch wel mogelijk zijn. Ik zal duimen voor je!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:25

Ga er wel vanuit dat het opgelost kan worden en anders een goede oplossing financieel gezien voor je komt!! Help voor je duimen!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:55

Schangah schreef:
Als wolzadels schuiven is dat omdat ze te krap zijn.

Niet mee eens. Mijne was te krap maar lag daardoor juist mega vast. Lekker om de schoft heen geklemd.
Mijn Wow beweegt iig een hoop meer. Nu is ook gewoon duidelijk wanneer ie scheef is en wanneer ie rechter wordt.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:33

Kaspar schreef:
Ik ga ook echt hopen dat het opgelost word, maar ik heb er eerlijk gezegt een hard hoofd in. Ik heb veel pb's gehad van mensen met soort gelijke problemen, en bij al deze mensen heeft het veel geld gekost en uiteindelijk er toe leid dat ze alsnog een ander zadel moesten aanschaffen.

Nog even ter verduidelijking (omdat ik veel pbs krijg welke fitter het betreft), de soortgelijke problemen van al die andere mensen staan helemaal los van deze fitter waar ik mijn zadel weg heb. Deze mensen hebben een probleem met andere wow fitter(s). Over 'mijn' wow fitter heb ik tot op heden nog geen negatieve berichten gelezen en/ of gehoort.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:16

Mijn wow heeft 9 maanden geduurd dat deze paste, bleef ook schuiven. De wow-fitter die het zadel aangemeten en geleverd heeft had haar zaken ook niet op orde en het zadel lag ook erg slecht, paste voor geen meter. Ze had ook geen onderdelen op voorraad om het ter plekke uit te proberen wat wel paste, daarom duurde het maar omdat alles per stuk besteld moest worden met minimale wachttijd van 4-6 weken. Uiteindelijk ben ik naar een andere wow-fitter geweest voor advies omdat ik het vertrouwen in de 1e wow-fitter kwijt was, en die hadden wel alle onderdelen op voorraad waar ik 2 middagen met m'n paard geweest ben om alles uit te zoeken en de perfecte combinatie uitgeprobeerd hebben. Het zadel was in 1e instantie gewoon niet goed in de juiste maten geleverd, later bleek dat een andere maat onderkussen wel paste ipv het eerst geleverde kussen, dat hebben we uitgevonden door het uit te proberen met verschillende maten onderkussens. Is een hele nare strijd geworden om m'n zadel nu wel passend te hebben met de wow-fitter welke het zadel geleverd heeft en de wow-fitter waar ik hulp van gehad heb, omdat het zadel van te voren betaald was en de leverancier het niet eens was met het advies van de andere fitter. Het is inderdaad met net welke wow-fitter zelf de juiste onderdelen en maten uitzoekt wat je nodig hebt, want de eerste zat dus echt er naast omdat het zadel nu wel perfect ligt. Maar nu ben ik erg blij met m'n wow en ben ik die 9 maanden ellende gelukkig weer aan het vergeten...
Vind trouwens wel dat je mag verwachten dat het zadel gewoon 100% moet liggen, zeker als het binnen 2 weken toch niet goed blijkt te passen moet dat gewoon onder service gerekend worden om het aan te passen, anders kan je er niet mee rijden. Zo'n fitter verdiend er zelf € 1000,00 aan, dan mag daar best moeite voor gedaan worden, je koopt een zadel voor € 2500,00 en dan moet het zeker wel passen. De fitter welke het zadel leverde wilde ook van te voren betaald worden, wat een enorm bedrag is voor een zadel waarvan je dus niet weet of het past of wat je koopt. De fitter welke mij zo goed geholpen heeft vertelde pas een zadel te verkopen als het 100% goed lag, dan weet je ook dat het goed is wat je koopt.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 31-01-11 14:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:21

bij mij schoof het zadel van de zomer naar voren ( paard was nogal rond.... :+ ) toen is de singel naar voren gelust, dit hielp goed, inmiddels zit deze alweer normaal ;)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:35

netjes weergegeven Kaspar, geef deze fitter eerst de kans het op te lossen voordat je gaat melden wie het is

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:01

Ik heb volgende week een afspraak om te kijken of het probleem opgelost kan worden.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:28

Kaspar: ben benieuwd of ze het kunnen oplossen, ik duim voor je!! En idd, netjes weergegeven!!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:55

@bobjebo, aangezien ik misschien in dezelfde situatie zit als jij zou ik graag willen weten wie de fitter is die je uiteindelijk aan het goed passende zadel heeft geholpen. Zou jij die naam willen geven?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:42

Ik heb vanavond het singelsysteem van mijn zadel verbouwd van Double V systeem naar forgirth.
Morgen eens even proberen hoe het zadel dan blijft liggen.