Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:17

ik vet mijn zitvlak ook (bijna) nooit.
Maar mijn zitvlak+kniestukken zijn ook bruin dus dat vet ik zowiezo niet te veel

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:09

Sorry, geen tijd om 80blz bij te lezen...maar zouden jullie een AB dressuurzadel aanraden voor een paard waar de meeste zadels op naar voor schuiven (rond en steile schouder, korte rug) en gebruikt wordt voor dressuur (geen GP-aspiraties), buitenritten en heel af en toe eens een huppeltje (springen kan ik het niet eens noemen)?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:51

Kan ik met een volmondig ja op antwoorden, heb een gelijk paard als dat van jou en dezelfde ambities :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:04

Noppert schreef:
Kan ik met een volmondig ja op antwoorden, heb een gelijk paard als dat van jou en dezelfde ambities :D

Ik hoop dit binnen een paar weken te kunnen bevestigen. :P
Mijn paard is ook net hetzelfde..

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:58

@wizewo

op mijn pony schuiven ook veel zadels naar voren, heb toen ook een zadel bij hem aanlaten meten
maar hij kreeg het niet passend (bleef ook naar voren schuiven) hij komt binnenkort met mijn zadel
en hoop dat hij hem nu wel passend krijgt. :)

Maar ik zou het zeker aanraden hoor ! :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:24

Bij mijn schoven veel zadels en naar voren en naar rechts, maar de paszadels bleven al goed liggen. Dus ik ben benieuwd over 7 weken ongeveer :D

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:45

jaa bij mij de paszadels ook maar alles behalve mijn eigen :+

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:25

Hier iemand die niet zo tevreden is... Heb mijn AB zadel nu een jaar, maar kan er nog steeds niet lekker op doorzitten. Zolang ik blijf lichtrijden gaat het goed, maar als ik moet doorzitten vind kan ik niet genoeg steun vinden in het zadel. Vind dat je in het zadel erg achterop wordt geduwd, daarom heb ik altijd 3 handdoekjes onder de achterkant zodat ik wat rechterop zit. Arno heeft er bij aanmeten dikkere kussens achter onder laten zetten, maar dit vond ik veel te weinig. Dus dit heeft hij toen nog een keer gedaan een paar cm extra. Alleen nog heb ik het gevoel dat ik niet rechtop zit, hij is maximaal opgevult!
Hebben meerdere mensen hier last van?
Mijn paard heeft wel een weke rug, waardoor sowieso ieder zadel achterover ligt. Zonde van het zadel maar ik ben nu aan het kijken voor een ander zadel. Nu vroeg ik mij af of iemand nog tips heeft, ik zoek dus een zadel voor een paard met een wat weke rug!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:15

Zit jij achterop het zadel of ligt je zadel achterover?
Dat zijn imo 2 verschillende dingen :)

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:17

Het zadel ligt achterover, waardoor ik dus ook teveel achterin kom te zitten..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:37

Is jouw zit niet onafhankelijk genoeg of ligt het zadel te ver achterover en ligt je zadel dus niet goed voor je paard?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:12

@ Danielle: denk je niet dat je bij een ander zadel hetzelfde verhaal hebt? Omdat je ook zegt dat ieder zadel bij je paard achterover ligt. Je kunt misschien ook Arno nog eens vragen kritisch naar het geheel te kijken, wie weet heeft hij nog een andere oplossing.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het vervelend is als je zo achter in het zadel zit, dat is niet prettig.

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:43

supertinkie schreef:
@ Danielle: denk je niet dat je bij een ander zadel hetzelfde verhaal hebt? Omdat je ook zegt dat ieder zadel bij je paard achterover ligt. Je kunt misschien ook Arno nog eens vragen kritisch naar het geheel te kijken, wie weet heeft hij nog een andere oplossing.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het vervelend is als je zo achter in het zadel zit, dat is niet prettig.

Dankje voor je reactie. Denk inderdaad dat het moeilijk wordt om iets geschikts te vinden, vandaar dat ik hulp vraag aan jullie bokkers. Heb inderdaad nog geen contact opgenomen met Arno, zal ik gaan doen dat is een goede tip :) Hij zal ook wel denken, komt zij weer aan haha ;) Heb vanmiddag een foto van hem gemaakt. Als iemand nog een goede tip heeft voor een passend zadel dan hoor ik het graag! http://94.100.122.164/1313850001-131390 ... _VHI4.jpeg

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:31

Mijn paard heeft precies dezelfde rug! Ik heb ook nog een kieffer phryso die ik achter op heb lateen vullen. En die ligt nu perfect! Ik heb ook een zadelmaker bij Arno besteld. Die krijg ik over een paar weken.

Maar ik zat te denken. Kan het niet ook zo zijn dat het door het loopje van je paard komt?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:33

Sorry hoor zit met mijn telefoon te bokken. Dan komen er soms verkeerde woorden tevoorschijn door mijn woordenboek. Ik bedoel natuurlijk een nieuw zadel.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:44

Pfoe, heb een mailtje terug van Arno.
Het is enorm druk en de levertijd loopt op. Mijn zadel zal er wrs pas half juni zijn en in de week van de 20e zou hij het dan komen brengen. Dat is dan in totaal 11 weken..
Positieve kant: Tegen dan zijn mijn examens alweer gedaan. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:08

Heb jij nog iets speciaals dan? Of gewoon simpel zwart zonder iets?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:22

Zwart met zilveren bies en doorgestikte zweetbladen. Lijkt me niet zo bijzonder. :)
Oh ja, en de kussens werden wel ingekort. Zou het daardoor zijn? Volgens mij heeft ie het gewoon ook echt heel druk.
Ach ja, zal me er verder maar niet druk in maken. Helpt toch niet helaas...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:24

Geen idee? Volgens mij moet dat toch wel te doen zijn :j Maar idd druk heeft die het zeker, ben benieuwd, zou nog 7 weken moeten wachten zonder vertraging, maar dan ben ik volgens mij precies op vakantie _O-

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:29

En ik nog stiekem hopen dat hij héél misschien mijn zadel in 7 weken af ging hebben. :') Niet dus..
Hoeveel weken moest jij wachten? Ik duim voor je dat je geen vertraging hebt!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:37

Wat kost zo'n zadel ongeveer?
Heb nu zo'n 2 jaar een passier Corona maar kan mn knieën er vaak niet in houden.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:40

Sabientjeuh schreef:
Wat kost zo'n zadel ongeveer?
Heb nu zo'n 2 jaar een passier Corona maar kan mn knieën er vaak niet in houden.

Uit mijn hoofd rond de 1600 euro, maar weet het niet precies meer. En ik kan de bestelbon zo snel niet vinden, ik had ook inruil, dus heb ik een ander bedrag betaalt. ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:41

Katyatje schreef:
En ik nog stiekem hopen dat hij héél misschien mijn zadel in 7 weken af ging hebben. :') Niet dus..
Hoeveel weken moest jij wachten? Ik duim voor je dat je geen vertraging hebt!

Ik zit nu pas op 1 week met wachten hoor _O- Hij zei 8 tot 10 weken...

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:21

Dank je. Dat valt me mee. Die passier heeft meer gekost.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:00

Katyatje schreef:
Pfoe, heb een mailtje terug van Arno.
Het is enorm druk en de levertijd loopt op. Mijn zadel zal er wrs pas half juni zijn en in de week van de 20e zou hij het dan komen brengen. Dat is dan in totaal 11 weken..
Positieve kant: Tegen dan zijn mijn examens alweer gedaan. :)

en wanneer is hij bij je geweest om aan te meten? Dan kan ik even uitrekenen hoe lang ik nog moet wachten op die van mij.