Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:03

Komt spoedig :-D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:38

Ik had niet gedacht het ooit nog eens te zeggen, maar morgen krijgt mijn paard ook lemieux op haar rug :P

Ik vind ze oer en oerlelijk (net die pagonydekjes van de divoza) maar als je er een kado krijgt moet je er toch wat mee dus morgen ga ik kijken of de functionalteit opweegt tegen het verschrikkelijke uiterlijk.
:D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:30

Haha vind je ze lelijk?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:34

gekvanfleur schreef:
Ik had niet gedacht het ooit nog eens te zeggen, maar morgen krijgt mijn paard ook lemieux op haar rug :P

Ik vind ze oer en oerlelijk (net die pagonydekjes van de divoza) maar als je er een kado krijgt moet je er toch wat mee dus morgen ga ik kijken of de functionalteit opweegt tegen het verschrikkelijke uiterlijk.

Tsja het is net wat je belangrijk vind ;) Denk dat je paard liever met een functioneel dekje rijd waar hij/zij zich beter door voelt dan dat je paard ziet dat hij een mooi dekje op heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:52

Nouja functioneel geldt kennelijk niet voor elk paard.. Gisteren weer meegereden en hij blijft wegschuiven en strak trekken op de schoft... Daarna maar mn eskadadron cotton opggedaan en die ligt gelijk als een huis. Ik snap er niks van -O-

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:58

SteffiiY schreef:
gekvanfleur schreef:

Tsja het is net wat je belangrijk vind ;) Denk dat je paard liever met een functioneel dekje rijd waar hij/zij zich beter door voelt dan dat je paard ziet dat hij een mooi dekje op heeft.

Een dekje is 0 interresant (misschien een beetje zweet opnemen) als je paard een goed passend zadel heeft. ;)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:21

Ik vind het ook erg fijne dekjes. Ik heb sinds een maandje of twee de peacock. Qua uitstraling vind ik het geen hele mooie dekjes maar ze liggen fijn en de peacock is een mooie frisse kleur! Normaal rij ik met eurostar, eskadron of scapa maar moet zeggen dat de dunne dekjes van LeMieux ook goed bevallen. Zeker voor de verkoopprijs bij Horze :)

Wat vreemd dat je dekje zo schuift Yvanka! Mocht je het uiteindelijk verkopen, heb ik wellicht interesse.

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:19

Lelijke dekjes? Mn hart breekt bij het lezen haha... ik vind ze juist super gaaf! Maar bij mij staat op de eerste plaats ook de functionaliteit en die is bij mijn paard geweldig.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:20

Haha sorry CelinI :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:29

Ieder z'n smaak toch Haha. Ik had vooral moeite om qua pasvorm fijne dekjes te vinden naast Kingsland. Deze liggen perfect :j ik houd wel van het simpele en praktische dus uiterlijk is prima.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:32

Ik ook. Daarom had ik altijd qhp dekjes of iets anders simpels. Ik ben juidt blij met de lemieux dekjes. Strak "simpel" mooi en boven alles pasvorm.

Ik had gisteren weer mn peacock dekje op. Ik ben toch wel helemaal verliefd op die kleur. Zelfs mn bijrijder is helemaal enthausiast over de kleur.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:59

gekvanfleur schreef:

Smaken verschillen (gelukkig)! Ik ben er heel blij mee. Mooie pasvorm en de versterking bij de singelplek vind ik ideaal samen met de bevestiging aan de d-ringen. Voor mij niets anders meer!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:11

Misschien een beetje een domme vraag..
Wat is nu precies het verschil tussen tressé, katoen en suède? Heeft het naast dat het er anders uit ziet ook andere functie?

Via Horze is maat F gewoon Full neem ik aan? Toen ik mijn Air Mesh bestelde was het gewoon maat L. Horze moet echt even hun benamingen op orde krijgen :')

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:51

Yvank_ schreef:
Nouja functioneel geldt kennelijk niet voor elk paard.. Gisteren weer meegereden en hij blijft wegschuiven en strak trekken op de schoft... Daarna maar mn eskadadron cotton opggedaan en die ligt gelijk als een huis. Ik snap er niks van -O-

Zonde! Ze zijn 2e hands nog goed te verkopen gelukkig!

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:19

Roos_M schreef:
Yvank_ schreef:

Zonde! Ze zijn 2e hands nog goed te verkopen gelukkig!

Tweedehands ben je er zo vanaf! Voor mijn sprinzadel vind ik de lemieux geweldig, maar onder mijn dressuurzadel kreeg paardlief steeds meer kale plekken. Gelukkig had ik maar 3 dressuur dekjes van lemieux gekocht, maar heb ze nu wel allemaal al weer verkocht. Voor het springen blijf ik wel bij dit merk.
De sensitive ga ik misschien in de toekomst nog proberen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:49

Ja de sensitive is ook een mooie daarvoor maar behoorlijk veel prijsverschil!
Wel een goede optie. Gek dat je zoveel verschil merkt tussen spring en dressuur zadel!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:25

Vriendin heeft ze gewassen met wasverzachter en sindsdien geen kale plekken meer.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:18

Bij mijne hielp wasverzachter niet tegen de kale plekken, maar met sensitive nooit meer problemen gehad

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:34

Vraagje voor de Le Mieux kenners.
Hoe lang is een M bontje van bontrand tot bontrand? En een L maatje? Ik twijfel welke maat ik nodig heb namelijk.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:45

Staat er geen maattabel bij? Bij veel producten wel

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:54

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:16

Ik rij sinds kort weer met de merino dresuurdek en ik vroeg me af of de onderleggers met de gewone dekjes dezelfde werking geven als een dekje met bont eraan vast?

In NL kosten de merino met kleurtjes 160 euro en in engeland 98 euro _-:( wat een verschil, zijn er alternatieven?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:39

Ik heb een L maat bont op een Lmaat dek. Ik heb een 18 inch zadel. Ik zou hem niet kleiner nemen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:35

Mijn verzameling dekjes, 5 van lemieux, op een kledingrek, echt superhandig! Netjes opgeborgen, toch makkelijk te pakken en alles op 1 plek. Aan de andere kant hangen nog dekjes van mn zusjeAfbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:12

Afbeelding

De support boots achter moet ik omruilen voor een maatje kleiner. Kan wel in XL, maar de L vind ik net iets mooier. Het is wel een groot paard, maar met relatief fijn beenwerk.

Lastig om de kleuren goed op de foto te krijgen. De peacock green is bij mij minder blauw dan op de foto.