[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:47

Oeh kwijlzadeltje, die Freeform !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:01

Ik vind het eerlijk gezegd het lelijkste model dat Freeform heeft :o

Die habbie-babbie stiksels, rare kniewrong, lelijke singelstoten die helemaal achterop het zadel zitten ( :? )... ik vind het er echt uitzien als een India-zadeltje dat voor 100 euro op Marktplaats hoort te staan :=

Vind het ook maar een rare korte zitting op deze...het hele ding is gewoon uit verhouding en ik kan me voorstellen dat het niet lekker zit Y;(

Superzonde want Freeform is juist zo'n mooi merk met hartstikke mooi spul en superfijn leer altijd, hele mooie zadels....en dan maken ze hier zo'n lelijk mormel van -O-

Maargoed, smaken verschillen gelukkig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:29

Dacht al dat ik de enige was die niet meteen "wauw" zei :o Daarom had ik al maar niet gereageerd :') _O-

Bij die cheyenne van M_hartje_M denk ik dan wel weer *wauw, kwijl, dat wil ik ook zo!* .. O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:42

Onee dat rode vind ik ook niks :P

Maar ik ben dan ook een zeikerd eerste klas hoor, vond de London ook spuuglelijk toen ik die voor het eerst zag jaren geleden, nu vind ik hem wel okee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:43

Haha, gelukkig maar dat smaken verschillen ... Alhoewel, indien niet was het wel een stuk makkelijker allemaal :Y) :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:43

Nou dat zeker! :j

Ik vind bij de London vooral die kniestukken echt dodelijk saai van model -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:45

Heb je ergens wel een punt :j Hadden ze wel iets leuks mee kunnen doen :j
Maar maakt verder voor mij toch niet uit, ben blij met mijn Stella en heb volgens mij toch veel te korte pootjes voor zo'n zadel :Y) :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:50

Dat heb ik ook, heb geeneens zin om Barefoots met kniewrongen te proberen, kom toch niet in de buurt met mijn 1m60 en korte pootjes :P

De Lexington vind ik dan veel mooier qua kniestukken, dat ziet er tenminste een beetje modern uit +:)+
Maarja daar zit weer dat stomme verhoogde VPS onder -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:52

Hier hetzelfde .. Denk dat ik bij zo'n London net onder de zweetbladen uit kom met mijn voeten, als ik al zover kom :') Ziet ook niet uit :+

Heb me eigenlijk nog niet verdiept in de andere soorten zadels .. beetje express .. dan zie ik niks wat ik wil hebben :Y) :))

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:06

Vindt die freeform ook niet mooi.
Jammer want zijn hele fijne mooie kwaliteit zadels.
Als je paard er de rug voor heeft tenminste.
Bij mijn merrie kiepen veel zadels wat achterover.
Dus nu maar passend boomzadel.
Maar blijf meelezen want weet nooit wat toekomst nog kan brengen

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:18

Ik heb afgelopen week mijn Barrydale helemaal ingevet met de zwarte ledervet, ook de gekleurde stukken, wordt het heel mooi donker van :D . Zou er bijna van gaan twijfelen of ik die dan toch niet houd ipv de Lexington. Die vind ik juist wel fijner zitten door die verhoogde vps, beter voor mijn heupen, maar ook nog wel erg groot lijken door die flinke cantle. Nog even wennen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:20

Zinzi: Bij die van mij ook, de Freeform is wat te stijf voor haar.
Maar het blijven schitterende zadels...nouja de andere modellen dan :P

Akke: de smallere zit van de Lexington vind ik ook wel positief, alleen dat verhoogde VPS onder de cantle had van mij absoluut niet gehoeven omdat de achterkant daar zo hoog van gaat staan, dat vind ik echt zonde -O-

Ben wel benieuwd naar je ingevette Barrydale :)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:28

Gister mijn zadel gepast op de pony van het meisje die ik lees geef, en het pastte! Haar ouders vroegen nog wel of ze het zadel een weekje mochten testen zodat ze er ook andere mensen naar konden laten kijken. Dit vond ik prima (gaat natuurlijk wel om de rug van het peerd). Dus hopelijk is het zadel volgende week vekocht en kan ik dan echt naar barefootjes kijken :D
Nu nog wachten tot Friso weer bereden kan worden... -O-

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:43

Dit is eigenlijk de originele kleur van mijn barefoot cheyenne

Afbeelding

Vind ik zelf ook helemaal niet mooi! Maar hij is zo danig verkleurd dat hij nu coganc achtig is en dat vind ik dat wel weer mooi :D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:57

Ik heb hier even de vraag of een boomlooszadel ook gebruikt kan worden op meerdere paarden. Ik rij op verschillende Belzen en zit te denken aan een boomlooszadel. Het is alleen zo dat deze paarden voor de verkoop zijn en dus het niet nuttig is om een zadel te hebben dat maar voor 1 paard geschikt is... boomloos lijkt mij makkelijker op meerdere ruggen te passen, of zie ik dit verkeerd?
Over het algemeen zijn ze natuurlijk allemaal breed, is dat te doen met een boomlooszadel?

Is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Heel graag reacties, ben namelijk erg benieuwd.. :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:00

Helenalena schreef:
Ik heb hier even de vraag of een boomlooszadel ook gebruikt kan worden op meerdere paarden. Ik rij op verschillende Belzen en zit te denken aan een boomlooszadel. Het is alleen zo dat deze paarden voor de verkoop zijn en dus het niet nuttig is om een zadel te hebben dat maar voor 1 paard geschikt is... boomloos lijkt mij makkelijker op meerdere ruggen te passen, of zie ik dit verkeerd?
Over het algemeen zijn ze natuurlijk allemaal breed, is dat te doen met een boomlooszadel?

Is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Heel graag reacties, ben namelijk erg benieuwd.. :j

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Meerd ... n-1-zadel/ :)
1 zadel voor meerdere paarden kan dus heel goed, geen idee hoe ze op Belgen liggen.. Daar heb ik geen ervaring mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:10

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:23

Het voordeel van het boomloze is dat je niet met een voorgevormd boom te maken hebt en met kussens die meer afgestemd zijn op de vorm van de paarden rug.
Als een boomloos zadel mooi met diepte punt naar het midden ligt is dat goed. De rest vormt zich naar betreffende paard.

Bij mijn merrie bijvoorbeeld ligt boomloos een fractie achterover.
In elk geval de freeform.
Heb nog nooit serieus gestoeid met inlages icm barefoot
Dat komt wellicht nog ooit als ik financieel bij machte ben om een BF voor erbij te kopen.

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:31

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:48

Wauw, die Freeform DKR, wat een gedrocht zo in het echie....
Ik vond dat op de website het mooiste model, maar begin nu toch weer te twijfelen.
Voorlopig nog maar even doen met mijn lichtbruine cheyenne.
Weet iemand met welk ledervet ik deze het beste kan behandelen?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:49

Ik behandelijk mijn barefoot maar ook gewoon mijn dressuurzadel met normaal leervet. De cheyenne laat ik wel iets langer staan dan zodat het vet er goed in kan trekken!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:06

Afbeelding

Het is deze kleur, ik ben zo bang dat er dan gigantische vlekken op komen....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:25

Wat een rare kleur heeft die...?

Is dat nou een wat verkleurde Caramello...? Twee kleuren bruin?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:31

Ja hij heeft 2 kleuren, maar ziet er op deze foto wat glimmender uit dan dat hij is. Heb hem nog niet zo lang, en heb eigenlijk geen andere foto's dan deze nog van de advertentie.
Maar vanwege het lichte kleurtje durf ik er niet zomaar vet op te smeren...

Edit: kijk net even op google naar Caramello, maar dat is hem niet hoor. Deze is egaal lichtbruin maar heeft alleen de randen donkerder bruin.
Laatst bijgewerkt door jenn0dv op 31-10-13 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:31

Bedankt voor jullie reactie.. het lijkt mij ideaal zitten, boomloos. Die zadels die we nu hebben liggen zijn zo log.. ik kan zowat roeien op die dingen..
Nu durf ik me er meer in te verdiepen, nu ik weet dat het kan. Heb alleen nog nooit met zo'n zadel gereden, dus ben erg benieuwd. Wel met alleen een singel met beugels er aan, dekje er onder.. misschien kan ik het qua gevoel met mijn zitvlak daar mee vergelijken?