Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:46

Ja inderdaad. Zeker als de zadels meer bekendheid gaan winnen dan lijkt het mij wel praktisch.
Want zo zullen ze wel niet zo'n goede naam krijgen, als het niet mogelijk is voor dezelfde service te gaan.
Lijkt me jammer voor het bedrijf Custom zelf dan.
Ook voor de custom bezitters lijkt het mij handig om een fitter te hebben die redelijk snel kan komen als er een aanpassing moet gebeuren.
Want dat kon ze me wel vertellen dat indien er iets moest gebeuren, dat ik wel moest wachten totdat ze nog eens in België was. Wat ook normaal is natuurlijk. Anders is het gewoon niet te doen.

Nou proberen Juleke. Want ik vind ze echt fijn zitten. :j

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:13

Ik heb toevallig net een ander zadel in bestelling ;)
Paste als gegoten op mijn paard en ik zat er ook erg comfortabel in. Geen custom helaas maar wel gewoon een goed passend zadel dat binnen mijn budget valt..

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:14

Mag ik nieuwsgierig zijn en vragen welke je hebt besteld?

Heb gisteren gereden en zonet een mail verstuurd. Ik zit prima.
Maar zadel ligt niet goed. En maar gelijk aangegeven dat ik toch een bruin zadel wil.
Zo op het zicht zie ik er niets bijzonder aan. Maar ik longeer even voordien, zodat ze kan opwarmen. (Paard is nogal een diesel)
Tijdens longeren schoof het dekje naar achter. Er was goed aangesingeld, maar kon wel nog een gaatje bij. Maar denk niet dat het zadel te los hangde waardoor het verschoof. Heb het ook nooit eerder gehad dat heel het boeltje begon te schuiven tijdens longeren. En singel eigenlijk nooit gelijk toe als ik eerst ga longeren.
Ook leek het nogal veel beweging te hebben achteraan. Kussens sloten niet mooi aan als ze in beweging was.
Toen er toch even op. Paard absoluut niet fijn. Maar dat wil niet zeggen dat het aan het zadel lag, ze heeft wel zo van die dagen.
Bij het afstappen zag ik dat het zadel weer naar voor is verschoven en dat het net op de schouder lag. Dus er niet helemaal op maar wel er helemaal tegen geschoven, lag er een halve centimeter op zeg maar.
Dusja ben benieuwd wat de oplossing zal zijn.

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:16

Mijn zadel komt dinsdag, na 5 maanden wachten is ie er dan toch eindelijk, ik kan niet wachten..

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:53

Is al opgelost :-)
Zal foto's opsturen hoe ik opzadel, en hoe het is na het rijden. Misschien dat ik het teveel naar voor heb gelegd. Want ze verwachte niet dat dit zou gebeuren.
En ik mag het zadel houden als leenzadel en zal dus een zadel bestellen zoals ik hem precies wou.
Ben echt super blij! Weet weer waarom ik voor dit merk gekozen heb.
Zat er al mee in mijn maag.... :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:19

Super!
Ik heb weer even gemaild om te vragen of er al wat veranderd is aan de status van mijn bestelling...

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:10

Hopelijk herkend iemand uit het topic het probleem waar ik tegenaan loop of kan een beetje meedenken aangezien ik het eigenlijk even niet meer weet nu.

Ik had enige tijd geleden gepost dat mijn paard onderuit was gegaan en ik enkele weken niet had kunnen trainen. Hij zou door de osteopaat behandeld gaan worden nadat mijn paard begon te bokken onder het zadel en achteraf vreemde bultjes kreeg rond de schoft. Dit was met mijn net afgeleverde eigen Custom zadel.

Nu is mijn fitter gelukkig begripvol en heb ik de tijd gekregen om met de problemen van mijn paard nav die val aan de slag te gaan. Paard is in de tussentijd 2 maal behandeld en zou geen klachten meer moeten hebben. Maar heb vandaag weer gereden en paard begon weer bokkend de baan door te gaan in de galop. Geen rare bultjes oid, alleen wat geruwd haar aan de linker zijde naast/achter de schoft (waar de onderkant van de kussens beginnen zeg maar)

Ik weet nu niet meer zo goed wat ik hiermee aan moet. Kan een paard gewoon niet geworden met een zadel die volgens de fitter goed past of werkt dit niet zo? Heb het met het leenzadel iig niet gehad en dat was hetzelfde model.

Moet binnenkort natuurlijk aangeven of ik het zadel neem of toch niet maar wil geen zadel kopen waaronder m'n paard niet lekker loopt (zonder echt verklaarbare reden waarom niet), het is wel een fors bedrag wat ze kosten. Dan wil je ook dat het een goede match is.

Wie herkent hier wat in of kan er wat zinnigste over zeggen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:12

Ik zou hier zo niet accoord mee gaan, laat ze maar proberen het zo aan te passen dat ook je paard er blij van wordt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:53

Ik zou nog een keer vragen of ze met een leenzadel kunnen komen. Kijken hoe je paard het doet als je dat zadel erop legt.

Ik heb inmiddels een zwart "leenzadel" gekocht.
Het zadel wat voor mij besteld was, kon ik echt niet op zitten, en mijn paard reageerde er slecht op. (bollen op een zadel, iets wat ze in die 7 jaar dat ik haar heb nog nooit gedaan heeft, en ik heb er denk ik wel 5 verschillende zadels op gehad).
Dus toch maar contact op genomen dat ik deze niet ging nemen. En toen zijn ze langsgekomen met een zwart Wolfgang Solo. Deze heb ik na een paar weken maar overgenomen omdat ik het een mooi zadel vond en hij heel fijn zat.

Mijn paard is inmiddels met pensioen (ik wilde ook een zadel voor meerdere paarden). En er staat nu een jong paard op stal (nog niet zadelmak). De paarden van mijn vriend lopen erg lekker onder het zadel (die rijd ik nu een paar keer per week om aan de gang te blijven).

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:53

Moeilijk Sandra1977. Ik zou ook vragen als ze met het leenzadel nog eens zouden kunnen langskomen. Dan kan je alvast bekijken als het nu wel of niet door het zadel komt. Of is er nog meer aan de hand.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:38

Weet iemand of er ook 2e-hands Custom zadels op de markt zijn?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:00

Toevallig had ik daar ook al naar gekeken op marktplaats. Daar niets kunnen vinden, helaas.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:12

_Anneruth schreef:
Toevallig had ik daar ook al naar gekeken op marktplaats. Daar niets kunnen vinden, helaas.

Meestal een goed teken... :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:22

:j Klopt maar aangezien ik een driejarige heb die waarschijnlijk nog wel veranderd zie ik direct een nieuw zadel nog niet zitten en dan zou het wel mooi zijn als ze er wel zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:24

nou mij is verzekerd dat ze de boom zo kunnen aanpassen, dat mijn zadel ook weer op een jonge paard straks kan.

dus dat zou bij jou ook moeten kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:47

Ik heb hem ook aan laten meten op een paard wat toen 3/4 jaar onder het zadel was. Moet geen probleem zijn.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:52

Dan zou het wellicht wel moeten kunnen? Ik ben zo bang dat ik een zadel koop wat na 1,5 jaar niet meer past..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:05

ik zou ze eens bellen, volgend mij is het geen enkel probleem.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:01

Ik ga me inderdaad maar even goed laten informeren. Hij wordt nu ingereden en gaat straks nog een paar maandjes het land in. Zodra hij weer naar de stal komt, laat ik maar eens iemand langskomen :-).

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:57

Bij Ons is dat antwoord ook gegeven wij hebben een driejarige die nu 3 maanden onder het zadel is en dit type kan aangepast worden

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:48

Dank je voor je reactie Zirano.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:46

Pfft mijn leenzadel. Die dus eerst als 'moet goed' zadel is verkocht blijft enorm naar voor schuiven.
Bontje eronder gedaan en mijn lesgever lag bijna in haar nek ermee.
Heb eigenlijk nog nooit gehad dat een zadel naar voor schoof, heb echt geen idee wat te doen ermee.
Maar heb niet veel zin om ermee te rijden eigenlijk zo...
En aanpassen zullen ze niet komen doen voor een leenzadel. Dat lijkt me wel logisch.
Iemand een idee?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:56

Aanpassen doen ze ook bij leenzadels. Wat het lastiger kan maken is dat je in Belgie woont. Gewoon vragen of ze wat kan inplannen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:15

Ja hoor ons leenzadel is dus echt helemaal aangepast op ons paard. super gedaan ligt als een huis

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:04

@chocobesnier Als het leenzadel aangepast moet worden, plan ik je in als ik de volgende keer naar België kom. Denk je nog even aan de foto's? Wellicht dat ik daar wat uit kan afleiden.