Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eden2009 schreef:Mijn singel heb ik vorig jaar in mei gekocht. Over de functionaliteit ben ik erg tevreden en mijn merrie ook. In januari kwam ik erachter dat er scheurtjes in mijn singel zaten. Opgestuurd en dat zou ongeveer 3 weken duren. Deze 3 weken werden 7 weken omdat Fairfax de singel extern heeft laten testen. Zonder te laten weten dat het langer zou gaan duren.
Uit een stukje van het testrapport blijkt dat het ligt aan het zweet van het paard. Lijkt mij dat een singel daartegen moet kunnen, paarden zweten nu eenmaal. Kortom ik word beschuldigd van slecht onderhoud terwijl ik heel zeker weet dat ik de singel netjes heb behandeld. En als het aan het zweet ligt waarom blijven de meeste singels dan keurig bij minder onderhoud?
De singel kan wel gemaakt worden voor 70 euro. Maar wie betaalt er als het weer niet goed is, dan zullen ze me wel weer vertellen dat ik de singel slecht heb onderhouden.
Ik baal ontzettend van de hele situatie en heb gewoon spijt van deze dure aankoop.
Sebas01 schreef:Helaas heb ik een soortgelijke ervaring. Ik heb eind maart 2014 een Fairfax singel gekocht bij Ruitershop Pas de Deux. Begin januari constateerde ik vele scheurtjes aan de binnenzijde van de singel, waarna ik na overleg de singel retour heb gestuurd. Ruitershop Pas de Deux stelde zelfs voor om direct in hun webshop een nieuwe te bestellen, het aankoopbedrag zou ik dan uiteraard retour krijgen.
Na zelf meerder keren gemaild/gebeld te hebben kreeg ik gisteren na ruim twee maanden het volgende bericht: Fairfax heeft de singel onafhankelijk laten testen en uit de test is naar voor gekomen dat het probleem niet is ontstaan door een productie- of materiaalfout maar door slecht onderhoud. Omdat het niet om een productfout gaat, wordt de singel niet onder garantie gerepareerd. Er zijn 2 mogelijkheden:
1. U ontvangt uw singel retour zonder dat deze gerepareerd wordt, dit is uiteraard kosteloos.
2. Uw singel wordt gerepareerd. Het gehele onderlegde deel wordt vervangen door nieuw leer. U betaalt hiervoor de kostprijs ad € 70,-.
Graag verneem ik van u voor welke mogelijkheid u kiest.
Ik vind dit werkelijk bizar omdat ik de singel altijd goed heb onderhouden en slechts voor 1 paard hooguit 4 a 5 keer in de week heb gebruikt altijd in een volledig gedraineerde bak.
De testresultaten waar ik om heb gevraagd heb ik natuurlijk (nog) niet gekregen.
Ik overweeg serieus om mijn rechtsbijstand hierop te zetten. Heeft iemand dat al geprobeerd?