Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tsplendid

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:22

Haha oke toch wel veel bruine! Iemand toevallig al een foto? :o

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:49

@gwen zwart en bruin zijn bijna niet van elkaar te onderscheiden heb m nu al 2 jr denk ik (bruin). Fijne singel, als je de rijfotos kijkt op Facebook kun je het gedeeltelijk zien. Past die goed bij je zadel, tja er zit ruim kleur verschil in, maar dat vind ik niet storend

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:28

Ah oke thanks Petra ;)! Dat dacht ik ook al dat het veel donkerder zou zijn maar ach zie je idd toch weinig van!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:15

Waar aan kun je trouwens - als je geen prijskaartje er meer aan hebt hangen - zien of het het normale of het smalle model is?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:05

Afbeelding

Bij deze een foto van de bruine singel op mijn bruine zadel :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:16

Oh super dankjewel! Denk dat ik het zeker niet storend zal vinden, bedankt :D!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:00

Mijn ervaring met de service van Fairfax: omdat mijn singel uiteindelijk toch hard geworden is, is deze met een klacht terug gestuurd naar Fairfaix.

Antwoord, ik kon voor 70,- een nieuwe binnenkant erin laten zetten want de singel was iets ouder dan een jaar.

Dus bedankt Fairfax voor het verkopen van een zwaar overprijsde singel die het amper een jaar uithoudt.

Een topproduct en een topservice. Not.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:15

Gisteren op equitana kwam ik bij een stand een exacte neppen tegen. Ben alleen even de naam vergeten. Iets met een H, zal het zo opzoeken. Kostte 160 euro...

Edit: Volgens mij was het Hilbar, iig een stad met IJslanderspul. Er staat alleen geen foto op de site helaas.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:54

Bij mij het zelfde verhaal Starbreeze... Ik heb de singel nog maar een half jaar en hem precies volgens protocol behandeld. Ze hebben hem extern getest en de conclusie was dat het aan het onderhoud lag..
Dit is voor mij singel nr 2, de eerste was nòg dramatischer!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:57

Ik heb nooit onderhoudsadvies gehad zelfs.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:42

Ik heb de mijne in al die tijd misschien 1x behandeld, is nog prima hoor :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:04

Ik heb er geen 'regel' in. Als ik zin of tijd heb als ik het nodig vind, dan maak ik hem schoon en vet ik hem goed in. Net als mijn zadel en hoofdstel. Leer blijft gewoon mooi zoals het hoort.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:25

Hoe oud is jouw singel en hoe vaak per week rij je?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:31

Mijn singel is 1,5 jaar oud, misschien iets ouder? Ik rij 4-5x per week, in een buitenbak of buiten dus de singel wordt goor genoeg. :D

Eden2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:56

Mijn singel heb ik vorig jaar in mei gekocht. Over de functionaliteit ben ik erg tevreden en mijn merrie ook. In januari kwam ik erachter dat er scheurtjes in mijn singel zaten. Opgestuurd en dat zou ongeveer 3 weken duren. Deze 3 weken werden 7 weken omdat Fairfax de singel extern heeft laten testen. Zonder te laten weten dat het langer zou gaan duren.

Uit een stukje van het testrapport blijkt dat het ligt aan het zweet van het paard. Lijkt mij dat een singel daartegen moet kunnen, paarden zweten nu eenmaal. Kortom ik word beschuldigd van slecht onderhoud terwijl ik heel zeker weet dat ik de singel netjes heb behandeld. En als het aan het zweet ligt waarom blijven de meeste singels dan keurig bij minder onderhoud?

De singel kan wel gemaakt worden voor 70 euro. Maar wie betaalt er als het weer niet goed is, dan zullen ze me wel weer vertellen dat ik de singel slecht heb onderhouden.

Ik baal ontzettend van de hele situatie en heb gewoon spijt van deze dure aankoop.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:01

Pantykous schreef:
Mijn singel is 1,5 jaar oud, misschien iets ouder? Ik rij 4-5x per week, in een buitenbak of buiten dus de singel wordt goor genoeg. :D

Zelfde als ik eigenlijk. Vreemd dan.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:04

Starbreeze schreef:
Hoe oud is jouw singel en hoe vaak per week rij je?

Die van mij is nu een half jaar en ik rij er twee paarden mee, dus zo'n 10x per week.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:07

De mijne, ook anderhalf jaar oud, is momenteel ook opgestuurd naar Fairfax, met dezelfde problemen als jullie omschrijven: vele kleine scheurtjes in het leer. Ik heb nog geen antwoord terug, maar ook ik heb dezelfde ervaring: ik heb de singel altijd netjes onderhouden, ongeveer 3-4x per week in gebruik, ongeveer eens per twee weken "lederonderhoud", en na bijna iedere rit even afnemen en droog weghangen. Ik ben benieuwd wat het antwoord van Fairfax zal zijn......

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:28

Eden2009 schreef:
Mijn singel heb ik vorig jaar in mei gekocht. Over de functionaliteit ben ik erg tevreden en mijn merrie ook. In januari kwam ik erachter dat er scheurtjes in mijn singel zaten. Opgestuurd en dat zou ongeveer 3 weken duren. Deze 3 weken werden 7 weken omdat Fairfax de singel extern heeft laten testen. Zonder te laten weten dat het langer zou gaan duren.

Uit een stukje van het testrapport blijkt dat het ligt aan het zweet van het paard. Lijkt mij dat een singel daartegen moet kunnen, paarden zweten nu eenmaal. Kortom ik word beschuldigd van slecht onderhoud terwijl ik heel zeker weet dat ik de singel netjes heb behandeld. En als het aan het zweet ligt waarom blijven de meeste singels dan keurig bij minder onderhoud?

De singel kan wel gemaakt worden voor 70 euro. Maar wie betaalt er als het weer niet goed is, dan zullen ze me wel weer vertellen dat ik de singel slecht heb onderhouden.

Ik baal ontzettend van de hele situatie en heb gewoon spijt van deze dure aankoop.

rechtsbijstand er op. Een lederen singel heeft een verwachte levensduur van een jaar of 15-20, zeker voor deze prijs. Dus je mag gewoon reparatie eisen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:28

Nou ik denk dat ik het al weet Irma..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:08

Singel bijna twee jaar, als ik 'm 10x echt heb schoongemaakt is het veel (Sorry, ben een slons). Geen krasje of barstje te zien.

Sebas01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:27

Helaas heb ik een soortgelijke ervaring. Ik heb eind maart 2014 een Fairfax singel gekocht bij Ruitershop Pas de Deux. Begin januari constateerde ik vele scheurtjes aan de binnenzijde van de singel, waarna ik na overleg de singel retour heb gestuurd. Ruitershop Pas de Deux stelde zelfs voor om direct in hun webshop een nieuwe te bestellen, het aankoopbedrag zou ik dan uiteraard retour krijgen.
Na zelf meerder keren gemaild/gebeld te hebben kreeg ik gisteren na ruim twee maanden het volgende bericht: Fairfax heeft de singel onafhankelijk laten testen en uit de test is naar voor gekomen dat het probleem niet is ontstaan door een productie- of materiaalfout maar door slecht onderhoud. Omdat het niet om een productfout gaat, wordt de singel niet onder garantie gerepareerd. Er zijn 2 mogelijkheden:
1. U ontvangt uw singel retour zonder dat deze gerepareerd wordt, dit is uiteraard kosteloos.
2. Uw singel wordt gerepareerd. Het gehele onderlegde deel wordt vervangen door nieuw leer. U betaalt hiervoor de kostprijs ad € 70,-.
Graag verneem ik van u voor welke mogelijkheid u kiest.
Ik vind dit werkelijk bizar omdat ik de singel altijd goed heb onderhouden en slechts voor 1 paard hooguit 4 a 5 keer in de week heb gebruikt altijd in een volledig gedraineerde bak.
De testresultaten waar ik om heb gevraagd heb ik natuurlijk (nog) niet gekregen.
Ik overweeg serieus om mijn rechtsbijstand hierop te zetten. Heeft iemand dat al geprobeerd?

Eden2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:39

Sebas01 schreef:
Helaas heb ik een soortgelijke ervaring. Ik heb eind maart 2014 een Fairfax singel gekocht bij Ruitershop Pas de Deux. Begin januari constateerde ik vele scheurtjes aan de binnenzijde van de singel, waarna ik na overleg de singel retour heb gestuurd. Ruitershop Pas de Deux stelde zelfs voor om direct in hun webshop een nieuwe te bestellen, het aankoopbedrag zou ik dan uiteraard retour krijgen.
Na zelf meerder keren gemaild/gebeld te hebben kreeg ik gisteren na ruim twee maanden het volgende bericht: Fairfax heeft de singel onafhankelijk laten testen en uit de test is naar voor gekomen dat het probleem niet is ontstaan door een productie- of materiaalfout maar door slecht onderhoud. Omdat het niet om een productfout gaat, wordt de singel niet onder garantie gerepareerd. Er zijn 2 mogelijkheden:
1. U ontvangt uw singel retour zonder dat deze gerepareerd wordt, dit is uiteraard kosteloos.
2. Uw singel wordt gerepareerd. Het gehele onderlegde deel wordt vervangen door nieuw leer. U betaalt hiervoor de kostprijs ad € 70,-.
Graag verneem ik van u voor welke mogelijkheid u kiest.
Ik vind dit werkelijk bizar omdat ik de singel altijd goed heb onderhouden en slechts voor 1 paard hooguit 4 a 5 keer in de week heb gebruikt altijd in een volledig gedraineerde bak.
De testresultaten waar ik om heb gevraagd heb ik natuurlijk (nog) niet gekregen.
Ik overweeg serieus om mijn rechtsbijstand hierop te zetten. Heeft iemand dat al geprobeerd?

Bij mij dus precies hetzelfde. Bij dezelfde leverancier. Helaas heb ik geen rechtsbijstand anders had ik die erop gezet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:49

Inderdaad het externe rapport opvragen, zijn ze nu helemaal gek geworden!

En dan lees ik graag wie dat "onafhankelijk" onderzoek heeft uitgevoerd.

Ik denk dat ze, doordat ze al veel singels kostenpost hebben moeten omruilen vanwege dit probleem, iets gevonden hebben om dit te ondervangen. Wel ten koste van de klant, wij dus.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:14

Nou Starbreeze, ik denk dat uit de "onafhankelijke testresultaten" zal blijken dat ik mijn singel ernstig heb verwaarloosd :) Indien dit zo is, wil ook ik de testresultaten inzien.....

Zoals hierboven wordt genoemd, denk ik ook dat het bij Fairfax aardig in de papieren begint te lopen.... Waar ze eerst nog singels kosteloos omruilden, kunnen ze zich dit schijnbaar inmiddels niet langer veroorloven....
Wel frappant is dat vele van de defecte singels uit dezelfde aanschafsperiode voort lijken te komen. Ik heb de mijne in juni 2013 besteld (en begin september ontvangen). Ook anderhalf jaar oud dus....

Afbeelding