Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:05

Anoniem schreef:
Cambiar, zou jij ook met een corrector zonder rendiervacht onder je iberica rijden?

Neen, ik niet, omdat ik er toch iets onder wil die meer stevigheid geeft, ook de corrector zorgt ervoor dat mijn boomloze zadels en pad niet schuift (door inkeping in het midden blijft het mooi in het midden liggen. Ook zie ik door de corrector waar het midden zit, kan alles mooi recht leggen op die manier.
Je kan het zelf wel doen natuurlijk.
Zonder corrector zou ik dan eerder een viltpad gebruiken.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:17

Darkchrystal, hou je er rekening mee dat jij een heel ander paard hebt dan Cambiar en dat jullie zelf ook anders van model zijn??? Wat bij de 1 goed werkt, kan bij de ander een ramp zijn.... :o

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:55

Da's inderdaad ook waar. Met wat rij jij nu Darkchrystal?

Anoniem

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:05

Trekker,die de verkoop ingaat.
Ik ken de corrector niet,was eigenlijk meer benieuwd naar de achterliggende gedachte/reden om een corrector te gebruiken samen met een rendiervel.

Ik ga een iberica testen en voor een 2e maal een Deuber barock.
Dus ik hoop 1 van 2 aan te schaffen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:51

Ow, leuk, je gaat ook barok. Die Deuber zadels zijn geweldig!!!
Hoeft niet persé een corrector te zijn hoor, maar heb nu niets anders en die corrector doet goed z'n werk, dus waarom ook niet?

Vandaag had ik de corrector nodig voor het andere zadel en dus niets onder de Iberica kunnen leggen... ik voelde het verschil en vond het niet fijn (de merrie waar het zadel op lag is heel enthousiast in alles wat ze doet en smijt ook redelijk hoog op als ze vrolijk in draf begint te huppelen. Ook lag het velzadel scheef (wellicht door het opstijgen, denk ik, echt vervelend want heb geen zin om telkens af te stijgen onder de buitenrit, gebruik ook geen beugels...)en met de corrector eronder bleef het velzadel altijd recht liggen. Vooral voor de smallere merrie's vind ik de corrector echt nodig, voor de bredere gaat het wel zonder ook.
Nu, ik vind de corrector goed z'n werk doen, dat kan zijn dat het voor iemand anders niet werkt natuurlijk.
Ik zelf vind een velzadel leuk om een zadel erbij te hebben voor korte ritjes of wat pistewerk, niet als enige zadel....de espaniola zit voor mij toch wel heel wat fijner en steviger. Een espaniola met schaapje over (als je dan toch persé een schaapzitting wil onder je kont... vind ik in feite een betere keuze achteraf gezien, maar het is wel 3 keer zo duur...

Waar ik vandaag ook heel gelukkig mee was, was de Eric Le tixerant singel die ik net voordat ik vertrok om te rijden binnen kreeg met de post. Ik had al schrik dat ze hem aan iemand anders zou verkopen ondanks dat ze hem aan mij beloofd had, want na mij heeft nog iemand gemaild vertelde de verkoper me, die de singel ook graag wou _-:( :D ....maar gelukkig heb ik het singeltje :P en heb die vandaag ook kunnen testen. Deze merrie heeft nog maar 1 keer in haar leven iets op haar rug gehad, de Iberica met de westip singel, maar ze sloeg met haar been naar voren toen ik probeerde aan te singelen. Was nogal geschrokken en vroeg me af of me dat alleen wel zou lukken.
Deze singel was ten eerste lang genoeg en de Letixerant singel singelt ook zo soepel en zachtjes aan. Die is echt z'n geld waard! Merrie beet niet en sloeg niet, we hebben zelfs met haar voor het eerst in de piste gereden en wat stuurwerk gedaan, was een bijzondere dag vandaag dus.
Ik wil er nog graag eentje van 65 cm, voor de andere paarden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:50

Haha, ik kreeg keurig te horen dat hij al verkocht was hoor, nadat ik er achter kwam dat jij die gluiperd was die me net voor was ~~}> Dus zo spannend is het volgens mij niet geweest (jammer genoeg) :P

Ik heb er 1 van 70 cm, ruilen? Voor de andere paarden heb je hem veeeeeel harder nodig joh, echt waar O:)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:22

Mijn Iberica is er. Alleen zijn al mijn singels te kort.
Op Ebay heb ik een donkerbruine wintec singel van 80cm kunnen kopen. Nu nog even afwachten tot hij er is.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:01

Leuk,leuk HC! ben benieuwd

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:04

pmarena schreef:
Haha, ik kreeg keurig te horen dat hij al verkocht was hoor, nadat ik er achter kwam dat jij die gluiperd was die me net voor was ~~}> Dus zo spannend is het volgens mij niet geweest (jammer genoeg) :P

Ik heb er 1 van 70 cm, ruilen? Voor de andere paarden heb je hem veeeeeel harder nodig joh, echt waar O:)

Haha, ja ik was die gluiperd ;-).
Ik zou die van 80 cm graag houden, sorry...mijn grootste merrie was zo braaf bij het aansingelen...
Verkoop je die van 70 cm :P ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:08

de mijne arriveerde net en mag zo mee naar stal.
ben zo benieuwd..
wil klein rondje buiten maken,er is 1 punt waar ik soms afstap(wegens aanstormende kudde jonge paardjes en die mijne die dan debiel wordt..)
hopenlijk kom ik er dan nog op.. :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:14

Dan had je een test opstaphulpje mee moeten bestellen... O:)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:47

Die tixerant singels vallen toch heel lang door het elastiek ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:52

Nee ik wil deze nog graag houden Cambiar, of ruilen voor een langere :P

Maris: merk ik niks van hoor. Een goede elastische singel heeft bij mij nog nooit "langer gevallen" , ze zijn gewoon sterk en geen flubberdingen :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:56

oooh goed. Ik had ergens gelezen dat ze wel 10 cm langer uitvallen. Maar misschien is dat ondertussen veranderd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:58

Nah, wie zegt dat nou weer....ik heb de mijne echt al jaren, kan me niet eens meer herinneren hoe lang ik hem al heb :P

Superfijne singel met dat brede borstbeen-ding en die elasticiteit. Ik vind het wel onzin dat hij zo belachelijk duur moet zijn, maar ik zou zelf geen andere dressuursingel meer willen, merk echt aan Rena dat deze het meest comfortabel zit :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:34

Hoi allemaal :)

Ik meld me ook in dit topic, heb net een iberica bij Don besteld :D Ik wou er al een voordat dit topic gestart werd, steeds ook meegelezen maar nooit gereageerd. Ik heb vorige week voor het eerst sinds bijna 2 jaar weer op een van mijn paarden gereden, en gelijk besloten dat de iberica er nu toch echt moet komen :D Ik heb hem ook verdient vind ik, want het was best even een stap om er weer op te klimmen.

Ik wil hem eerst op mijn fjord x welsh gebruiken, en als mijn fries dit of volgend jaar weer lekker onder het zadel is ook op haar. Verder ben ik langzamerhand mijn trekpaard aan het beleren, dus daarvoor komt hij ook weer mooi van pas :D Eerst even rustig wachten tot Don weer een lading binnenkrijgt :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 00:30

Buitenritje gemaakt met de iberica vandaag. :)

Afbeelding

Afbeelding

Eerste wat langere rit mét beugels. Paar stukken gedraafd en ook een galopje gedaan. Ging uitstekend allemaal. :)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:42

Mooi hoor ^^
En wat een leuke paard(je)!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:24

Waauw, wat een leuk paardje! Zit wellicht zalig met de Iberica :-), veel plezier ;-)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:15

Thanks. :) Het zit vorstelijk! En Fin zweet hier minder mee dat met het gewone zadel. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:58

Ben de Iberica aan het testen,maar ik denk dat ik de enige ben in dit topic die niet 100% wauw gevoelens heeft.
Ja het zit enorm zacht,maar dat deed mijn vorige christ pad ook en mijn voest pad ook.
het zit wél steviger..
Maar als zadel,waar ik hem echt voor wilde gebruiken(dus lange afstand ritjes,evt trec,bakwerk)vind IK hem toch niet helemaal geschikt met beugels eraan.
Ook wat schuiverig.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:49

Heb je er dan enkele of dubbele inlages in darkchrystal?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:50

DC - ik vergeet te zeggen...je gebruikt hem nu met een dekje er onder neem ik aan? Dat zou kunnen schelen wbt het schuiven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:52

Ja,met dekje.
Zitten enkele inlages in.
Maar merk dat het voor mij qua zadel gewoon nét niet genoeg is.
Wat niet wegneemt dat het een gaaf ding is,verder.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:23

Anoniem schreef:
Ben de Iberica aan het testen,maar ik denk dat ik de enige ben in dit topic die niet 100% wauw gevoelens heeft.
Ja het zit enorm zacht,maar dat deed mijn vorige christ pad ook en mijn voest pad ook.
het zit wél steviger..
Maar als zadel,waar ik hem echt voor wilde gebruiken(dus lange afstand ritjes,evt trec,bakwerk)vind IK hem toch niet helemaal geschikt met beugels eraan.
Ook wat schuiverig.

Wat zei ik je? Ik had wel hetzelfde gevoel. Ik zei ook al dat ik het niet geschikt vond als zadel en zéker niet met stijgbeugels, maar wel als zadel voor erbij. Met de corrector en rendiervel geeft het al een héél ander gevoel...
Ik had toch ook al gezegd dat ik me vragen stelde bij de drukverdeling?