wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_bella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:36

Maris schreef:
Die zijn er toch al een paar jaar ?
Ik weet eigenlijk niet wat ze toevoegen. ze zijn wel wat lichter in gewicht als de andere headplates, maar of dat nu echt wat uitmaakt in het totaal gewicht ???

volgens mij waren de lichtgewicht headplates van magnesium, en nu van carbon fibre...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:18

_bella_ schreef:
Maris schreef:
Die zijn er toch al een paar jaar ?
Ik weet eigenlijk niet wat ze toevoegen. ze zijn wel wat lichter in gewicht als de andere headplates, maar of dat nu echt wat uitmaakt in het totaal gewicht ???

volgens mij waren de lichtgewicht headplates van magnesium, en nu van carbon fibre...

ooh zou kunnen hoor. Dan vraag ik me af waarom ze nu weer andere headplates hebben.....

edit : en wow het is weer een wow prijs hoor, 125 euro voor een carbon fibre headplate !!

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:05

Ach, voor dat geld kun je beter zelf wat aan je kilo's gaan doen :+

_bella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:06

Wat ik heb gelezen is dat de magnesium headplate makkelijk kan scheuren.

Persoonlijk vind ik mijn Wow zwaar in vergelijking met mijn ouwe zadel met wol kussens. Ik denk niet dat het uitmaakt voor paard, maar ik ben 1.58 en moet dat ding op een paard van 1.70 rustig kunnen plaatsen. Inderdaad WoW, duur! Maar wat ik nu heb is iets te klein geworden door spier groei

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:39

DendroFleur schreef:
Nee, voor sommigen is het kleurtje iets te apart.

Maar ik vind het wel geweldig en aangezien Viv mijn paard is :+
Is wel volledig springgefokt Oklund X Renville

DendroFleur

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:10

Je weet dan zeker dat je opvalt.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:16

is het trouwens echt zo dat je op de zweetbladen van mijn zadel niet met die gestikte V-tjes te verkrijgen is?

Afbeelding

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:21

Yellomofoon schreef:
is het trouwens echt zo dat je op de zweetbladen van mijn zadel niet met die gestikte V-tjes te verkrijgen is?

Afbeelding

Dit is toch het conven en nog iets zweetblad, volgens mij is die alleen zonder V`s.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:59

zo te zien een conventional zweetblad heb ik ook

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:37

Vanmiddag heb ik voor het eerst het Wow gevoel mogen ervaren :D

Er is iemand langs geweest met een Wow zadel, om te proberen. Eigenlijk vooral zodat ik even een beeld heb bij wat voor zadel het is en hoe het zit. Ondanks dat het niet helemaal goed lag op mijn paard (sowieso te smalle boom) voelde het al heel fijn. De eerste rondjes moest ik echt ontzettend wennen, heel apart! Na een paar rondjes begon dat al te wennen. Verder qua zitting echt heerlijk! Meeeeeega zacht en ook fijne beenligging. Dat close contact ga ik denk echt geweldig vinden.

Dit zadel is slechts een paar weken gebruikt dus echt nog in nieuwstaat. Degene die het verkoopt rijdt al haar paarden met Wow maar het jonge paard waar ze dit zadel voor heeft aangeschaft loopt fijner met een Hulsebos, vandaar dat ze het verkoopt. Zij kent een Wow-fitter die het zadel voor mij kan aanpassen. Dus binnenkort een afspraak inplannen met Kerry Sharp om het zadel (hopelijk) aan te meten :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:44

|o |o |o Ik heb dus een probleem met mijn nieuwe WOW.
Vorige week had ik hier in het topic foto's geplaatst en kreeg van velen de opmerking dat het zadel achter over hangt.
Die foto was na een buitenrit gemaakt, en toen lag het zadel over de schouder.

Vandaag gaan rijden. Zadel netjes 3 vingers achter de schouder neergelegt en halverwege de rit lag het zadel ruim een hand breedte
over de schouder heen. Het zadel schuift dus in de beweging, mijn paard (fries) maakt zich dan erg rond in de rug. Het viel me ook op dat de singelstoten tijdens het singelen niet netjes recht omlaag gaan, maar schuin naar voren. Nu rijd ik al met een curved wow singel.

Vind dit dus flink klote. Laat je een achtelijk duur zadel aanmeten ligt het nog voor geen meter.
Heb al een mail naar de fiter gedaan dat ik verwacht dat dit snel en kosteloos word opgelost, daar het zadel dus vanaf
het begin al niet goed gelegen moet hebben. Ik heb net 5x ermee gereden.

Baal als een stekker

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:47

Vervelend,ik heb hetzelfde gehad ,en heb nu bij een ander een nieuwe besteld

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:51

Dit zadel heb ik net 2 weken. Het is helemaal nieuw een aangemeten door een fitter welke goed bekend staat.
Ik zit er niet op te wachten weer wat nieuws te moeten aanschaffen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:52

balen Kaspar, ik duim voor je dat het netjes wordt opgelost

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:01

Ai kasper das niet fijn!! Hou ons op de hoogte!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:28

Balen Kasper hopen dat Iris met een goede oplossing komt, het kost allemaal al genoeg..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:35

hmm lastig kaspar, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen had met mijn vorige merrie daar ook erg veel last van met andere zadel alleen de wow loste dit op.

Maar is je singel niet te kort dat die het zadel als nog vooruit trekt? als de singel stoten al niet goed liggen zal het zadel alsnog weer naar voren getrokken worden lijkt mij

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:22

Seven volgens Arie was deze singel lengte prima.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:31

hmmm dan weet ik het ook niet :D de singel stoten moeten wel goed liggen als dit niet het geval is moet de singel misschien meer naar achteren maar dan heeft de wave toch ook weinig nut :? lastig lastig
ik hoop dat het opgelost wordt maar ik zou wel even bellen emailen vind ik toch wat minder persoonlijk :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:34

Emailen was noodzakelijk om foto's bij te voegen en e.a. op papier te hebben staan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:49

ja dat is natuurlijk ook zo, heb je al antwoord of andere feedback terug gehad?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:56

Bij mij zijn ze ook terug geweest en dan wordt alles gewoon aangepast. Het is een levend en bewegend dier en ruiter en ik denk dat van tevoren niet alles te voorspellen is. Ze kunnen je natuurlijk gelijk een dure singel aansmeren maar als het met een eenvoudige ook goed ligt, dan is dat ook zonde. Lastig dat je nu niet kan rjjden maar ik zou het gewoon afwachten. Het blijft maatwerk.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:07

@ Seven, nu nog helemaal niks gehoort.
Heb zojuist even op de wow site zitten kijken en wellicht is een fore girth een optie. Ik heb nu een double D girth.

@ DendroFleur, ik ga er wel vanuit dat alles word opgelost. Alleen verwacht ik wel dat dit geheel kostelos gebeurt. Het zadel heeft blijkbaar van begin af aan al niet goed gelegen. Ik ben dus niet van plan om te gaan betalen voor nieuwe onderdelen, pas- of reiskosten.
De eerste controle beurt zou gratis zijn (excl. reiskosten), echter ben ik van mening dat dit geen gevalletje controle beurt is, maar eerder een stukje service van de fitter.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 08:53

Ik heb hetzelfde probleem met mijn WOW als Kasper. Ik had het zadel al van mijn vorige paard maar toen ik het kocht werd gezegd dat het op elk paard passend te krijgen is. Mijn huidige paard heeft wat minder bespiering bij haar schoft waardoor het zadel naar voren schuift, op aanraden van de zadelfitter heb ik hier andere kussens voor gekocht (DDEWG) en hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. Echter ook hier lag het zadel te ver achterover en na meerdere pas-sessies en aanpassingen ligt het nu redelijk (maar nog steeds een beetje achterover). Het schuift echter nog steeds een stukje over haar schouders tijdens het rijden. Volgens de zadelfitter is de enige oplossing hier spieren te krijgen. De optie die ik (nog) niet geprobeerd heb is te werken met een bv een pro-lite pad en zo de deuken in haar schoft tijdelijk daarmee op te vullen.

Nu leg ik het zadel nog een keer op haar rug als ik een tijdje gereden heb, ca 15-20 minuten. Dan blijft het iets beter liggen. Ik heb het ook geprobeerd met een anti slip matje maar dat leidde gelijk al tot een kleine drukking. Ik heb er een H-singel onder maar ook die kruipt richting haar voorbenen tijdens het rijden. Al heeft het zadel wel een hele fijne stabiele ligging ermee.

Ik had meer verwacht van dit zadel, zo'n moeilijke rug heeft ze nu ook weer niet. Een wintec past er bv zonder problemen op. Terwijl ik juist het idee achter WOW zo goed vindt en ook het paard loopt er geweldig onder (als het goed ligt). Ook vind ik het niet erg prettig dat als er bv kussens voor je besteld worden die minder courant zijn (zoals de DD variant) je verplicht bent tot het betalen van de kussens ook al zouden ze niet passen. Ik vind het raar dat de zadelfitters niet alle opties standaard hebben en dat je niet eerst kunt proberen of het werkt. Ook hebben ze geen leenzadels en ben je in de tussentijd (in mijn geval heeft het bijna 5 maanden geduurd voordat het zadel was zoals het nu is) maar op jezelf aangewezen. Ik vind het een heerlijk zadel maar er zitten best wel wat maaren aan.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 09:11

ik heb enkele maanden met een pro lite pad gereden onder mijn passier en de bespiering is duidelijk beter geworden in die periode. ook onder de antirolsingel die ze 's nachts op heeft ligt een pro lite onderlegger en dat gaat ook stuk beter. die laatste gebruik ik nu ook voor longeren