Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:39

Dankje, ze is niet erg rastypisch, maar wel mooi in haar soort :D

Ja ik heb het inmiddels wel besloten (denk ik....hoezo besluiteloos :') )
Toch maar een zwarte...

Sieltjuh

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:46

Haha, ik heb geen twee seconde bekeken of mijn merrie rastypisch is :') Als ik dr maar leuk vind :D (en ja, ben hééél blij met dr).

En zwart is idd beter :j Of een bruin zadel, dat kan ook :') Maar denk dat je met een zwart hoofdstel goedkoper uit bent :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:57

Ja klopt... Ik rijd haar voor iemand, denk niet dat die het gaat waarderen als ik zeg dat ik een bruin zadel nodig heb voor bij mijn outfit _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 00:00

Haha, flauw hoor :')

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:34

Ja ik heb het hoofdstel binnen en ben er superblij mee. Bedankt Josie!!!!
Ook voor de snelle levering *\o/*
Hier de foto's, kijk even mee, maar volgens mij zit hij helemaal goed.
Oh ja, het riempje van het bit, heb ik later strakker gezet :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 31-05-11 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:51

Mooi hoor, staat echt chique ook!

Vanavond heb ik mijn multibridle voor het eerst getest, als kaptoom aan de longe. Normaal schudt mijn paard nogal met zijn hoofd, en hij steekt ook steevast zijn tong uit als er een bit in hangt (restverschijnsel van zijn vorige eigenaar, die nogal grof in de handen was, helaas. Alle medische kwalen zijn uitgesloten, het is een soort druk-ontwijkend gedrag van hem), maar nu.... niet schudden, en géén tong eruit! Wist niet wat ik zag!
Ben heel benieuwd of het ook zo goed gaat als er teugels aanhangen en ik daar wat mee doe. Helpen jullie mee hopen?

Vooralsnog érg tevreden ermee, en de pasvorm is ech heel mooi ook. Blij mee!!!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:54

dierfysio, mijn paard heeft ook altijd tong uit de mond, en het was nu veel minder, ook zijn mond open was veel minder, zo gaaf he :D

Ik ga met je mee duimen!!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:37

Nicole3939: ziet er goed uit ;) , op de eerste foto lijkt het echter alsof het bit riempje (waar het bit mee vast zit aan het hoofdstel) niet terug door loopt door het lusje wat aan de achter zijde zit. Het hoort er wel door heen ;)

Dierfysio: ik help mee hopen en gaat duimen voor je ;) , dit is al een positief resultaat :D

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:50

Klopt Josie, toen ik het bit hoger heb gehangen heb ik dat gelijk veranderd <<)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:15

Positieve verhalen weer hier. :j

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:34

Ik heb de laatste paar pagina's gelezen maar nog geen antwoord op m'n vraag kunnen vinden. Wellicht staat hij ergens anders in het topic wel maar had geen zin om alle 80 pagina's door te worstelen.. :o

Hoe valt de multi? Las ergens dat hij klein valt, is hij ook makkelijk kleiner te maken? Ga 'm namelijk (tijdelijk) gebruiken voor een d-pony maar wil hem in de toekomst wel kunnen gebruiken op een e-pony, dus zit te twijfelen tussen maat cob of pony.
Laatst bijgewerkt door Kirstenn op 01-06-11 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:36

Dierfyschio heb je er al mee gereden?

Kirstenn geen idee, ik vind dat de maten eigenlijk wel overeenkomen met een gewoon hoofdstel, denk dat ik voor de cob zou gaan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:48

Kirstenn schreef:
Ik heb de laatste paar pagina's gelezen maar nog geen antwoord op m'n vraag kunnen vinden. Wellicht staat hij ergens anders in het topic wel maar had geen zin om alle 80 pagina's door te worstelen.. :o

Hoe valt de multi? Las ergens dat hij klein valt, is hij ook makkelijk kleiner te maken? Ga 'm namelijk (tijdelijk) gebruiken voor een d-pony maar wil hem in de toekomst wel kunnen gebruiken op een e-pony, dus zit te twijfelen tussen maat cob of pony.

Ik zou voor een Cob gaan.
Mijn paard van 1,60 met een fijn hoofdje past zowel de Cob als de Full en van 'gewone' hoofstellen idem dito.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:52

Okee, ja ik neig ook naar de cob. Is het hoofdstel wel makkelijk kleiner te maken?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:18

Kirstenn, ik vind hem niet klein vallen hoor. Hoewel om de kaak en neus misschien niet heel ruim. Maar mijn pony heeft altijd een ponymaat in hoofdstellen (alleen is de frontriem dan te klein), en ook van dit hoofdstel ponymaat, die zit prima.

D-pony op zich zegt weinig. Ik ken D-pony's met een ponymaat, maar ook tegenovergestelde dat ze full nodig hebben.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:21

Ik heb zelf geen multi, maar ik vind de hoogte van een paard niet altijd wat zeggen. Meer het type. Mijn arabier is een E, maar heeft poppensmoeltje, dus een pony-maat. De D-pony van mn tante is een overduidelijke cob. En ik ken ook genoeg D-pony's met een full.

Ow, zie net dat Dyonne praktisch hetzelfde zegt :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:37

Ja klopt ook wel hoor, maar deze (kleine) d heeft wel een klein hoofdje. Maar ga de cob bestellen en proberen! :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:19

Ik heb een multi maar full/standard horse. Mijn grote ruin met bijpassend hoofd past die prima. Ik geloof dat hij nog twee gaatjes groter kan aan weerszijden zelfs. Je moet dus wel haast een koudbloed hebben wil je die nog grotere nodig hebben, lijkt me zo.

Iemand vroeg of ik er al mee gereden had: nee, nog niet. Hopelijk zondag. Ik zal m'n ervaringen hier wel posten dan.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:57

Is dit hoofdstel ook te koop in ruiterzaken of alleen via internet?
Ik zou em graag eerst eens even in handen willen hebben voordat je zomaar een hoofdstel van 160 euries koopt.

Verder lijkt het me wel het ultime hoofdstel zeg! Paar filmpjes gezien met paarden die ineens stuk fijner lopen etc.
Ook wel prettig als je het ringetje van de neus af haalt dat je dan gewoon met die hoofdstel wedstrijden mag rijden <<)

Nu in dubio over de kleur hihi! :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 23:07

Romanoff schreef:
Is dit hoofdstel ook te koop in ruiterzaken of alleen via internet?
Ik zou em graag eerst eens even in handen willen hebben voordat je zomaar een hoofdstel van 160 euries koopt.

Verder lijkt het me wel het ultime hoofdstel zeg! Paar filmpjes gezien met paarden die ineens stuk fijner lopen etc.
Ook wel prettig als je het ringetje van de neus af haalt dat je dan gewoon met die hoofdstel wedstrijden mag rijden <<)

Nu in dubio over de kleur hihi! :D

Ja of je koopt gewoon de competitie zonder het ringetje als je hem alleen met bit wil gebruiken.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 07:56

Kan inderdaad ook, maar ben ook wel erg weg van het bitloos rijden, variatie he :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:35

Om het bitloos zou ik hem niet kopen persoonlijk, maar dat is mijn mening.
Voor ik het hoofdstel kocht heb ik hem al in mijn handen gehad ergens, durfde het ook niet zomaar aan.

Mijn dure passier hangt nu alleen te verstoffen, dat is het enige wat ik minder vind.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:13

moonfish, ik vind dat een snelle conclusie, vanwaar niet voor bitloos?
Ik heb hem daar juist voor gekocht. Al bevalt die achteraf met bit ook goed.
Maar ik was juist zo blij dat ik eindelijk een mooie sidepull gevonden had in de juiste maat. Dus ik heb hem gekocht oorspronkelijk als bitloos hoofdstel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:14

Omdat ik de nylon verbindingen niet vertrouw eerlijk gezegt.
Mijn hoofdstel is al een verbinding van gerepareerd, Horseware gaf geen garantie..
Behalve dat ik stukjes nylon kreeg om de boel te laten repareren.

Eerlijk gezegd vind ik dat behoorlijk kwalijk om daar geen garantie op te geven.
Ik ben dan ook blij dat ik niet de volle mep betaald heb.
Daarnaast heb ik trouwens ook meerdere hoofdstellen, dus dat is geen punt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:19

Hier geen enkel probleem ondanks al veelvuldig gebruik als sidepull. Dus misschien heb je toch gewoon pech gehad?
In ponymaat is er niet zoveel wat echt goed zit, dus voor mij is dit hoofdstel heel fijn.