Slecht tuig, wel dure onnodige spullen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Slecht tuig, wel dure onnodige spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:39

Joscaa schreef:
lotjj92 schreef:
als ik zie dat ze er een stuk vilt onder leggen, begrijpen ze zelf wel dat het niet past denk ik Nagelbijten / Gniffelen . kan een meisje van 11 niet vertellen dat een bontje onder het zadel leggen niet de oplossing is voor een te groot zadel. dat nemen ze echt niet van mij aan hoor Knipoog

Een meisje van 11 kan ook geen nieuw zadel kopen Lips are sealed

hebben haar ouders inderdaad gedaan. ik vroeg haar waarom er een bontje onder lag. 'ja het zadel was nog wat ruim'.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:42

Tsja.. Dan moet je ze misschien vertellen dat het dan alsnog niet goed ligt. Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:54

Joscaa schreef:
Tsja, als het alleen over jouw omgeving gaat, je het verder nergens tegenkomt, wij niet mogen weten & zien om wie het gaat, waarom open je dan een topic?

en zowiezo, het gaat tog over het algemeen en het is zowiezo onbelleeft om namen te noemen, misschien jouw manier van doen maar zeker niet de mijne Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:57

__KELLY schreef:
Joscaa schreef:
Tsja, als het alleen over jouw omgeving gaat, je het verder nergens tegenkomt, wij niet mogen weten & zien om wie het gaat, waarom open je dan een topic?

en zowiezo, het gaat tog over het algemeen en het is zowiezo onbelleeft om namen te noemen, misschien jouw manier van doen maar zeker niet de mijne Lachen

Ja, maar eerst ging het over hoevaak het op Bokt wel niet gezien werd, vragen we boktnamen, en ineens is het alleen maar in haar omgeving. Clown

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:57

Joscaa schreef:
lotjj92 schreef:
als ik zie dat ze er een stuk vilt onder leggen, begrijpen ze zelf wel dat het niet past denk ik Nagelbijten / Gniffelen . kan een meisje van 11 niet vertellen dat een bontje onder het zadel leggen niet de oplossing is voor een te groot zadel. dat nemen ze echt niet van mij aan hoor Knipoog

Een meisje van 11 kan ook geen nieuw zadel kopen Lips are sealed

lijkt mij ook dat een meisje van 11 de verantwoordelijkheid van de ouders is, en ik weet niet wat jouw inkomen was op je 11e maar mijn inkomen bestond niet meer dan 2 euro zakgeld in de week en verjaardagsgeld wat jammergenoeg in de spaarpot moest dus weet niet waar een kind van 11 geld vandaan moet halen voor setjes? dat moet ze dan wel van dr ouders krijgen die dus verantwoordelijk zijn voor de pony en de entourage dr omheen ..

ik vind jouw argumenten een beetje zwak, als je wil discuseren denk dan eerst na en kom met goede argumenten...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:59

__KELLY schreef:
Joscaa schreef:

Ja, maar eerst ging het over hoevaak het op Bokt wel niet gezien werd, vragen we boktnamen, en ineens is het alleen maar in haar omgeving. Clown

tuurlijk , volgensmij had ik het over mensen op bokt en niet over mijn eigen omgeving en lotjj had het volgensmij over met namen haar eigen omgeving als ik het nou niet verkeerd lees Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:59

Wat is er nou weer een zwak argument. Verward Ik zeg alleen maar dat een kind van 11 geen nieuw zadel kan kopen. Die setjes krijgt ze wssl. ook allemaal van haar ouders...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:08

Joscaa schreef:
Wat is er nou weer een zwak argument. Verward Ik zeg alleen maar dat een kind van 11 geen nieuw zadel kan kopen. Die setjes krijgt ze wssl. ook allemaal van haar ouders...

jaa nou wat een grandioos argument heb je weer, lotjj zegt: ik zag een kind van 11 met setjes, alleen slecht zadel
jij zegt hoe kan een kind van 11 nou daarvoor zorgen, wat is dat nou voor argument? dat is dan tog de schuld van de ouders of denk je dat een kind van 11 met 2 euro zakgeld per maand een zadel kan kopen en uberhaupt setjes, kinderen van 11 kopen vaak niks zelf lijkt mij tog...
dus dat lijkt mij gewoon logisch
denk eerst eens na waar de oorzaak vandaan komt Knipoog
dat kon je zelf ook wel bedenken dacht ik zo..

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:51

Topic nr 843657587234765
Jammer dat gelijk iedereen weer over 1 kam gescheerd word.

Zullen heus wel een paar rotte appels tussen zitten, maar de mensen die ik ken die veel setjes hebben is het allemaal prima in orde. We geven gewoon graag geld uit aan ons paard. En als de verzorging verder in orde is, wat is het probleem dan?

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:19

Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat TS niet (alleen) doelt op de zgn. setjesfreaks.
De manier waarop Kelly & Joscaa hier reageren lijkt me inmiddels ook niet meer gepast, TS heeft al duidelijk uitgelegd wat haar punt is, het getouwtrek over wie al dan niet gelijk heeft en of een meisje van 11 wel of niet haar eigen zadel moet betalen en setjes heeft is op deze manier niet meer relevant voor de vraag eerder gesteld in dit topic ('Wat vinden jullie?'). Ook is het ieder voor zich of je hier wel of geen commentaar op geeft.
Natuurlijk is het een open discussie maar in een discussie wordt geluisterd naar wat iedereen te zeggen heeft.

En om dan nog maar eens de openingspost te quoten, waar dus nog niets wordt gezegd over of TS het op bokt.nl ziet:
lotjj92 schreef:
[..]
ik zie het om me heen heel vaak,

[..]

Overigens gingen mijn reacties meer uit naar Mistral94, met wie ik het niet eens was, terwijl ik me wel kon vinden in een aantal dingen die Lotjj92 zei Ja

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:15

Ik ben een echte setjesmuts (geworden) maar zorg er in de 1e instantie wel altijd voor dat mn zadel en hoofdstel goed zijn.
Dat vind ik een 1e vereiste, setjes kunnen daarna altijd.
Zowiezo is de gezondheid van mijn paard incl goed passend tuig het allerbelangrijkste.
Ach ja...setjes zijn niet zo duur in aanschaf als een goed passend zadel he... Clown

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:38

Dat had ik zelf allang al bedacht... Rolleyes

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:41

is dit topic nou nog steeds bezig ROFL

niet iedereen die houd van setjes, verwaarloosd hun paard hoor.
ik hou super van setjes, maar heb een goed hoofdstel, me zadel word binnekort weer aangepast.
fysio is geweest gister, laatst naar de hoefsmid geweest etc.

en tja ik heb ook setjes nou wat een ernst zeg!!! ROFL

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:09

Ik vind bv dat een zadel hoort te passen op het paard, maar ook bij de billen van de ruiter. Dan vind ik het stom als iemand veel geld aan onnodige spullen uitgeeft, maar niet aan een voor beide passend zadel. Dat heb ik op bokt ook wel gezien..

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:32

Je kan het ook allemaal hebben hoor Tong uitsteken
Ik ben een western setjes ruiter Haha! Heb handgemaakte zadels en hoofdstellen voor mijn paarden deze zijn op meerdere manieren aangemeten en nagemeten. Mijn paarden worden behandeld voor alles wat nodig is wanneer nodig, en als ik twijfel over mijn tuig of wat dan ook laat ik het nakijken
Het wordt tijdig vervangen voor anderen als het niet goed is.
Dus niet iedereen die 10 mooie dekjes of meer heeft heeft er slecht passend tuig bij er zijn er zat die het gewoon goed doen Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:36

Vind dat ieder dat voor zichzelf moet weten. Als mensen met een duur dekje willen rijden maar met een kwalitatief minder zadel is dat hun eigen pakkie an..

Ik zal zelf iig meer willen geven voor een passend én kwalitatief goed zadel dan een kartonnen ding..

floor_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:44

patsur schreef:
Vind dat ieder dat voor zichzelf moet weten. Als mensen met een duur dekje willen rijden maar met een kwalitatief minder zadel is dat hun eigen pakkie an..

Ik zal zelf iig meer willen geven voor een passend én kwalitatief goed zadel dan een kartonnen ding..

mee eens

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:46

Ik heb wel de 'ahum' nodige dekjes Bloos maar mn zadel gaat absoluut voor. Heb al de nodige zadels gehad, maar deze was de op een (western) na grootste rib uit mn lijf, maar ik ben zo bereid al mn dekjes weg te doen mocht hij niet meer passen...

Ik snap overigens wel wat de topicstarter bedoelt, ik zie hier op haw echt zadels voorbij komen waarvan ik kippevel krijg, maar dan ligt er wel een prach-tig-e ankypad onder.. Nagelbijten / Gniffelen

Je kan er weinig aan veranderen, dat zullen de desbetreffende personen zelf in moeten zien. Helaas.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:56

Hou er ook rekening mee xtostarlight, dat een groot deel niet echt zeggenschap heeft over hetgeen wat er op de rug van het paard gelegd moet worden. Denk aan bijrijders, maneges etc.
Waarschijnlijk heeft een groot deel ook een gebrek aan kennis, en kopen ze een zadel ervanuitgaand dat het altijd goed is.

Net zoals ik me irriteer aan gecombineerde neusriemen die hangen alsof het een lage neusriem is..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:58

Joscaa schreef:
Dat had ik zelf allang al bedacht... Rolleyes

waarom vraag je het dan ?? , maargoed ik ben uitgediscuseert Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:01

Dat is de reden dat ik voor allebei mn verzorg friezen ook gespaard heb voor een passend zadel.
Er liggen zadeltjes zat op stal, waarvan er geeneen goed lag.

Voor 250-300 euro heb je zeker wel een ouder merkzadeltje bij de zadelmaker, die het dan aan huis komt passen. En let op dit zijn dan 5-6 ankypads... Dus zo heel belachelijk is dat toch niet?

Tja er gebeuren wel meer dingen waarvan je denkt, okeee, maar een goed passend zadel is toch wel erg belangrijk om je paard zo lang mogelijk mee te laten gaan.

En je hebt gelijk, op een manege heb je er idd weinig over te zeggen. Daar mag je vaak niet met je eigen zadel aankomen (werkt ook niet met continu ander paard).

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:41

xtostarlight schreef:
Dat is de reden dat ik voor allebei mn verzorg friezen ook gespaard heb voor een passend zadel.
Er liggen zadeltjes zat op stal, waarvan er geeneen goed lag.

Voor 250-300 euro heb je zeker wel een ouder merkzadeltje bij de zadelmaker, die het dan aan huis komt passen. En let op dit zijn dan 5-6 ankypads... Dus zo heel belachelijk is dat toch niet?

Tja er gebeuren wel meer dingen waarvan je denkt, okeee, maar een goed passend zadel is toch wel erg belangrijk om je paard zo lang mogelijk mee te laten gaan.

En je hebt gelijk, op een manege heb je er idd weinig over te zeggen. Daar mag je vaak niet met je eigen zadel aankomen (werkt ook niet met continu ander paard).

Je kunt het ook zo bekijken zodra je stopt met die paarden zit je met een zadel die waarschijnlijk niet past op een evt. volgend paard wat je gaat rijden. Ankypads kun je gewoon voor meerdere paarden gebruiken Knipoog Ik blijf het overigens een taak van de eigenaar vinden maar dat is weer een hele andere discussie.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:44

Inderdaad Ja
Mijn zusje en ik rijden ook niet op onze eigen pony's, maar wij hebben wel een nieuw zadel gekocht. Bij m'n zusjes pony lag het zadel gewoon niet goed, door onwetenheid. Dus er moest een nieuwe komen, maar ja, de eigenaresse reed er niet op, dus we moesten wat.. Tegelijkertijd gebruikt mijn moeder dit zadel ook wel eens op een pony die ze op de manege rijdt. Zelfs bij de manegepony is het gepast bij aankoop Knipoog
Mijn zadel lag gewoon goed, maar ik zat er zelf niet lekker meer op omdat mijn benen groeide en ik meer dressuur ging rijden dus heb ik een ander zadel aangeschaft.
Én ik heb iets van 30 setjes Bloos Ik geef gewoon graag geld uit aan Lies, ook al is ze niet van mij. Als klein kind had ik al halstertjes en dekjes voor de manegepaarden.
Het is gewoon iets wat je leuk vindt, zodra er een nieuwe collectie uitkomt word ik al hebberig en denk ik alleen maar: Kopen, kopen, kopen Clown
Terwijl ik ook gewoon goed passende hoofdstellen, een mega goed bit en 2 goed passende zadels heb voor h'r. Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:39

waar ik me persoonlijk vaak aan erger, is mensen met VZ paarden die een niet passend zadel hebben/ gebruiken. als er dan een opmerking over gemaakt wordt krijg je als antwoord: ja maar het is niet mijn paard, een nieuw zadel kopen moet de eigenaar maar doen.

dan denk ik: JIJ wilt toch rijden? dan moet JIJ zorgen dat het paard daar op een prettige manier aan mee kan doen.

je ziet vaak genoeg mensen met een hoop setjes e.d. die niet de moeite nemen om voor een goed zadel en dergelijke dingen te zorgen. dat vind ik kwalijk.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:17

Dat is dus precies wat ik bedoel, als je geen zadel hebt wat past, dan ga je toch niet rijden? Of ligt dat nou aan mij?
Ik heb op vroegere verzorgpony's heel wat uren zonder zadel gereden, puur omdat ik geen zadel had wat paste. Inmiddels werk ik (bijbaan) en heb ik wat meer te besteden, daarom koop ik gewoon zelf iets als ik iets nodig heb. Voor mn eigen paard, maar ook voor andere paarden die ik rijd. Waarom? omdat ik ook het paard van een ander niet wil verneuken door met een slecht zadel te rijden, het is en blijft een dier! Als je dat pijn wilt doen om te rijden ben je gewoon fout bezig. En dit is mijn mening, die overigens ook niet veranderd.