Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paul11

Re: Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:07

Geen last, nooit gehad ook, zadel zit nog steeds prinsheerlijk ( we waren ook niet erg verwend, met ons voorgaande zadel van 25 jaar oud ) en we hebben het nieuwe zadel nu bijna drie maanden.
Denk wel dat Daaleman zolangzamerhand eens een keer langs moet komen om het even te controleren, heb het idee dat et ietwat aan het wippen is.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 20:16

viktor00 schreef:
Even bijgelezen! Heb een vraagje aan alle daalemanbezitters. Hoe gaat het met jullie. Hoe zitten de zadels? Ik heb nog steeds vaak ontzettend veel last van mijn zitvlak (heb m'n zadel ongeveer een maand) hebben jullie daar ook last van???

Ja ik heb daar soms last van. Maar ik heb dan wel eerder last van mijn "kruis" dan van mijn zitvlak Bloos
Ik weet niet echt waar het aan ligt. Het ene moment heb ik het wel en het andere moment niet. Maar ik vind het wel knap vervelend! Ik heb daar met mijn vorige zadels nooit last van gehad.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:30

precious 20, bij mij is het ook mijn zitvlak en ook mijn kruis. Ik heb dit ook nooit eerder gehad. Ik wijde het eerst aan de nieuwigheid omdat het leer nog niet glad is maar weet niet of het zo is!? Ik vindt alleen erg vervelend ik wil nog even een maandje doorgaan en dan eens even bekijken of ik even contact opneem met daaleman. Hoe lang heb jij je zadel nu?

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:13

Ik zit lekker maar heb soms idd ook wel last van mijn kruis. Al had ik op mijn vorige zadel mijn kruis eigenlijk altijd door. Ik smeerde ook altijd vaseline voordat ik ging rijden en dan had ik er geen last van. Heb nu dus na het rijden wel even last, maar het is niet door, dus vind ik het al een stuk minder erg Lachen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:12

Ik heb nog niet op het nieuwe zadel gereden, maar met mijn oude Daaleman heb ik eigelijk zelden last van doorrijplekken gehad (alleen bij heel heet weer, lange ritten of syntetisch ondergoed) met mijn nieuwe Kentaur had ik daar wel last van. Hopelijk is het dus alleen omdat het zadel nieuw is Lachen

Mijn zadel schuift overigens wel enorm over de schouders in draf. (mijn bijrijdster rijdt ermee) Ik twijfel of ik moet bellen.. denk dat ze weinig kunnen doen tot de kussens meer gevormd zijn, maar ja, dat gaat lastig als íe zo schuift..

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:26

Bij mij schoof het in het begin ook heel erg. Enige remedie: singel strak genoeg en vaak genoeg aantrekken en als zadel toch naar voren is geschoven weer terug leggen. Moet zeggen dat het bij mij vrij snel over was.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 17:49

viktor00, ik heb mijn zadel van begin november maar ik heb er, door omstandigheden, nog maar 8 keren mee gereden. Ik denk (hoop) dat de pijn in mijn kruis te wijten is aan de nieuwigheid van het zadel. Als het wél blijft aanhouden dan contacteer ik Daaleman. Ik heb al verschillende zadels gehad (6 voor mijn huidige paard alleen al maar) en ik heb nog nooit eerder last gehad van mijn kruis.

batje, mijn zadel schoof in het begin ook héél erg! Ik legde er een antislipmatje onder en ik reed ook nog eens met een anatomisch gevormde singel. Dit schuiven was bij mij maar tijdelijk want eens dat de kussens gevormd waren, was het schuiven ook gedaan.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:36

Dat geeft de mens (en bijrijder Knipoog ) weer moed! Hopelijk ligt 'ie snel goed.. Wat voor matje had jij er onder precious?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 19:49

Er lag een rechthoekje stuk memoriefoam onder. Ik heb in de ruitershop gewoon achter een antislipmatje gevraagd Lachen Soms proberen ze je ook een super duur gelpad aan te smeren maar memoriefoam voldoet prima.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:40

Deed je er nog een dekje tussen of gewoon het memoriefoam tussen de blote rug en het zadel? Kan me er nog niet echt een voorstelling van maken wat je er precies tussen had liggen.. zal even googlen Lachen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:44

Ik legde het antislipmatje op de blote rug met daar op een dun dekje en het zadel. Als ik nu eens de kabel van mijn camera vond dan plaatste ik even een foto voor je....
Het materiaal ziet eruit als vilt maar dan een stuk dikker natuurlijk.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:45

Ik heb twee Daaleman zadels en ik ben wild enthousiast! Een zadel heb ik al 12 jaar de andere nu 2 jaar denk ik, ondertussen heb ik ook een prestige en een stuben gehad (zadels zijn nog bij ons maar rijden nu andere ruiters mee) maar dat is echt niks IMO in verhouding met Daaleman!

De zadels liggen gewoon goed op de rug en zijn bij veel paarden te gebruiken...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:52

bedoel je zoiets? Afbeelding

Ik heb altijd het idee dat je daar enorme schuurplekken van krijgt, maar dat valt dus mee?

Fijn dat je tevreden bent Iorr! Lachen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:32

Ja mijn antislipmatje ziet er precies hetzelfde uit! Nee hoor, daar krijgen ze geen schuurplekken van. Ik had eerder schrik dat mijn paard drukplekken zou krijgen (daar is hij nl. érg gevoelig voor) waar die gaatjes zijn maar ook dat was niet het geval.
Ik heb het wel maar een paar keren gebruikt maar ik heb er geen negatieve ervaringen mee gehad.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:01

Dan ga ik er toch maar een halen.. dank je voor de info! Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:44

Mijn zadel is ook klaar! Ga m morgen ophalen. Ben echt heeeeeel benieuwd!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:32

Kregen jullie ook een zadelhoes bij je zadel of moet je die apart kopen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:54

Bij mijn eerste Daaleman kreeg in een Daaleman hoes, bij de 2e een IR hoes. Die van IR vind ik overigens wel wat fijner Haha!
De Daaleman hoes is heel stug, de IR is van soepel Skai-leer, heb er van de week nog 2 bijgehaald Ja

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:58

Dat is wel fijn, hoef ik die iig niet meer te kopen Haha! .

Even offtopic Sjuimpje, reed jij bij stal Marsua??

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:59

Ik heb daar inderdaad een tijdje op stal gestaan Ja

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:00

Dan heb jij daar volgens mij ook een keer een kat begraven, of was jij dat niet?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:01

Klopt Nagelbijten / Gniffelen

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:56

Spannend romatjuh, laat je weten hoe het bevalt?
Ik heb er nu idd een heel fijne soepele hoes erbij gekregen.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:07

Ja laat het zeker weten! Ben zelf ook heel nieuwsgierig aangezien ik nog nooit van mn leven op een Daaleman heb gezeten..

En ik was daarbij met die kat Sjuimpje Knipoog Liep toen met Thijs Cohen de hoefsmid mee.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:03

romatjuh veel succes met je zadel.
Ik heb er een imperial riding hoes bijgekregen.
Ik heb er helemaal geen last van gehad dat mijn zadel ging schuiven gelukkig want dat deden al mijn andere zadels wel.
Ik zou voorzichtig zijn met antislip en gevoelige huidjes heb ik wel geprobeert en Viktor kreeg er wel witte haren van door het geschuur.
Ik ga volgende week een bontje op mijn zadel uitproberen,
maar ik vind dat ik ook zonder pijn in mijn kruis moet kunnen rijden!