Overtuig mij; Anky pads.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Overtuig mij; Anky pads.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 03:26

Hoe kàn de pad in godsnaam dan de schoft raken?
Als je hem goed de kamer in trekt komt hij er niet eens in de buurt... en aan een hoge schoft ligt dat niet, want die wedstrijd wint warina op zeker Clown Verder is ze ook rond en breed van bouw.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:34

Omdat hij tijdens het rijden naar beneden zakt. De pad die ik van nouvel heb doet dat ook een beetje. Die trek ik helemaal goed op maar tijdens het rijden trekt deze toch ook strak op de schoft.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:22

Ik heb echt tig dekjes maar ik rijd eigenlijk alleen nog met mn Anky dekjes...waarom?
ten eerste zijn ze gewoon mooi en ze blijven ook mooi, ik heb ze echt ontzettend vaak gewassen maar ze zien er nog als nieuw uit. Ten tweede nemen ze het zweet heel goed op en als je het zweet een keer laat opdrogen in plaats van het dekje meteen te wassen wordt ie niet hard en ranzig maar blijft ie zacht, zodat je er prima nog een keer mee kunt rijden.

Dat er geen lussen aan zitten vind ik ook juist handig: ik knip ze er bij andere dekjes meestal af dus vind het ideaal dat ze er hier niet aanzitten.

Ik gebruik ze vaak onder mn springzadel, daarvoor hebben ze niet de meest ideale pasvorm maar toch blijven ze goed liggen. Heel soms schuift het iets, maar dat gebeurt met andere dekjes ook wel.
Het enige nadeel vind ik dat ze wel echt op de schoft komen te liggen. Maar ik heb daarbij niet gemerkt dat het mn paard hindert: geen druk of schuurplekken.
En ze zijn vrij duur, maar ja, voor kwaliteit moet betaald worden (en ook voor het merk).

Ik ben er dus erg enthousiast over, maar ieder zo z'n eigen voorkeur. Voor minder geld kun je ook prima dekjes kopen hoor.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:49

XchantjuhX schreef:
Als je hem goed de kamer in trekt komt hij er niet eens in de buurt... en aan een hoge schoft ligt dat niet, want die wedstrijd wint warina op zeker Clown Verder is ze ook rond en breed van bouw.

Die van mij heeft ook geen hoge schoft, maar een normale schoft. Ik ga de proef op de som nemen, ik ga morgen rijden met mijn Eskadron dekje en doe deze niet vast met de lussen en bij de singel. Dan ligt ie er net als een pad onder. En dat ga ik ook doen met mijn Scapa dekje. Dat is de beste test, toch?

Ben toch benieuwd wat eruit komt. Cool

En ik zal niet valsspelen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:09

Qimm schreef:
Omdat hij tijdens het rijden naar beneden zakt. De pad die ik van nouvel heb doet dat ook een beetje. Die trek ik helemaal goed op maar tijdens het rijden trekt deze toch ook strak op de schoft.

Dan lijkt het mij dat het zadel niet goed aansluit op het breedste punt van de schouders?
Anders kan de pad toch niet strakker, en dus lager, gaan zitten dan voor het rijden?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:12

bewijs waarom je geen anky pad moet kopen:

Afbeelding
(foto van site: ankypads.tk)

ik vind dit dekje dus echt niet mooi op de paardenrug liggen. het ligt helemaal recht en komt dus niet tegen de rug, alleen bij de schoft en bij het laatste puntje van het dekje.
Leg je er een zadel op, dan gaat het (naar mijn idee) helemaal drukken op die 2 plekken.
(tenzij je natuurlijk dat hele dekje helemaal in de kamer en gang van het zadel trekt)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:24

Ik vind het mooie dekje om te zien, onder het zadel. De kleuren vind ik ook errrggg mooi,... maar ze schoven bij mij onder het zadel heel erg veel naar achteren. Mn paard heeft dan een hoge komt en een hoge schoft, en ook wel beetje diepe rug.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:25

Citaat:
tenzij je natuurlijk dat hele dekje helemaal in de kamer en gang van het zadel trekt)

eh.... dat hoort toch gewoon zo.
je hoort toch gewoon weg altijd je dekje helemaal in de kamer van het zadel te trekken dat geld voor ieder dekje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:23

Sence schreef:
Ik vind het mooie dekje om te zien, onder het zadel. De kleuren vind ik ook errrggg mooi,... maar ze schoven bij mij onder het zadel heel erg veel naar achteren. Mn paard heeft dan een hoge komt en een hoge schoft, en ook wel beetje diepe rug.

Het heeft niets met de rug van je paard te maken Knipoog
Kijk maar naar de rug van Warina: http://i16.photobucket.com/albums/b26/c ... neeuw1.jpg
En daar liggen ze prima op...

marloezzke schreef:
Citaat:
tenzij je natuurlijk dat hele dekje helemaal in de kamer en gang van het zadel trekt)

eh.... dat hoort toch gewoon zo.
je hoort toch gewoon weg altijd je dekje helemaal in de kamer van het zadel te trekken dat geld voor ieder dekje.

Pcies Clown

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:24

Mij hebben ze niet overtuigd.. Ze schoven steeds naar achter toe.. Nee, voor mij geen Ankypad meer.

condor1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:31

MarchaL schreef:
Sinds ik mijn eerste PK pad heb aangeschaft koop ik eigenlijk geen Anky pads meer. Alle voordelen die een Anky biedt t.o.v. een normaal dekje/pad biedt PK ook en daarnaast zijn ze ook nog eens goedkoper! De PK dekjes hebben daarnaast ook een betere pasvorm als de Anky's. Sorry, ik kan je dus niet overtuigen wat de anky's betreft, misschien wel voor de PK's Haha!

Ja

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:16

Ik heb 1 Anky pad (voor de wedstrijden). Ligt bij mij erg goed Lachen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:57

heeft iemand trouwens een duidelijke foto van alle kleuren bij elkaar? Ben al een tijdje opzoek Nagelbijten / Gniffelen

Friesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:04

ik kocht er eentje omdat ik m idd mooi vond..hij schuift zo erg.. Verdrietig ik word er gek vak, maar als er riempjes aan zaten was het denk ik wel beter..ook die verkoelende werking merk ik niet echt?:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:25

schitterend topic!

ik heb 2x een ankypad gekocht en vond/vind ze verschrikkelijk.
der zit geen pasvorm in.
niemand die mij overtuigd!

overigens vind ik de eurostar pads wel fijn.

en dat de ankydekjes verschuiven omdat je zadel niet goed past vind ik onzin, want ik leg nooit mijn dekjes vast, gebruik de lusjes niet en deze dekjes blijven wel super liggen.

alleen de anky's schuiven

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:51

Alexx schreef:
heeft iemand trouwens een duidelijke foto van alle kleuren bij elkaar? Ben al een tijdje opzoek Nagelbijten / Gniffelen

http://members.lycos.nl/ankypads/home.htm

Knipoog

vonneke schreef:
en dat de ankydekjes verschuiven omdat je zadel niet goed past vind ik onzin, want ik leg nooit mijn dekjes vast, gebruik de lusjes niet en deze dekjes blijven wel super liggen.
alleen de anky's schuiven

Op alle rijfoto's in je profiel liggen alle dekjes wel vast hoor, met de bovenste èn singellussen Schijnheilig Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:31

Ik vind het heerlijke dekjes. lekker makkelijk, drogen snel, liggen bij mij wel goed.

Maar goed, waarom zou ik iemand anders moeten overtuigen??? Als je het niks vind, dan gebruik je ze toch gewoon niet?!?!?!? Clown

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:38

Nou, ik heb mijn test uitgevoerd vandaag. Onder mijn zadel een Eskadron dekje gelegd zonder deze ook maar ergens vast te doen. Resultaat na het rijden was verbluffend, totaal geen verschuivingen. Voor mij dus simpelweg het keiharde bewijs dat Anky's dus wel onnodig schuiven en schuren en op de schoft trekken. En het dus, zoals ik al zei, niet aan mijn zadel ligt.
Ik hoef ook niemand te overtuigen van wel of niet een Anky, alleen wel van het feit dat mijn zadel prima ligt. Degene die wel Anky's wil en bij wie ze wel goed liggen, prima. Ik wou dat dat bij mij ook zo was, want ze zijn nu eenmaal schitterend om te zien.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:38

ik gebruikook anky dekjes, heb er nu 17

ten eerste vind ik ze gewoon mooi. Er zijn vel kleurtjes, waar weer allemaal leuke bandages bijpassen (ja, setjesfreak)

Ten tweede vind ik ze fijn in het gebruik doordat:
-ze niet schuiven (bij mij dan, blijven gewoon goed liggen, schuiven/schuren niet anders zou ik ze niet meer gebruiken. Trek ze altijd helemaal goed op in de kamer en drukt niet op schoft)

Ze blijven mooi ook na intensief gebruik

Nemen goed zweet op en drogen snel

Kortom, ben tevreden. Ze kosten wel wat maar aan de andere kant zijn er ook veel tweedehands in omloop, waaraan je dat bijna niet afziet, omdat ze zolang goed blijven in tegenstelling tot andere dekjes die bv slijten bij de singel

Dat ze op ronde paarden niet goed liggen akn ik ook tegenspreken, heb een fjord en tinker en daar liggen ze goed op.

Kortom, heel tevreden en gaat zsm de nieuwe kleur jade aanschaffen Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:40

XchantjuhX schreef:
Op alle rijfoto's in je profiel liggen alle dekjes wel vast hoor, met de bovenste èn singellussen Schijnheilig Clown

dat is nog op mijn merrie, en ik heb het over mijn jonge ruin en overigens zitten de bovenste singellussen nooit vast, bij mijn dresssuurzadel leg ik ze altijd onder de zweetbladen omdat het er anders zo slordig uitziet.

zijn bijna allemaal foto's van toen de ankypad nog niet eens bestond.
alleen de onderste van het springen zijn nieuwer, en aan dat dekje zitten geen singellussen.

0verigens was ik vanmiddag bij mijn zadelmaker en die vertelde dat het schuiven van de ankydekjes niet aan het zadel hoeft te liggen. het kwam vaak genoeg voor dat ANKYpads wel schuiven en andere pads niet.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:41

Alexx schreef:

Ik heb er 18 waarvan 16 op de foto de choco en wasabi staat er niet bij.

Afbeelding

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:30

ik vind het hele fijne dekjes. ik heb er 3 en ze schuiven totaal niet, ze liggen bij mij ook mooi onder het zadel..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:39

pffff daar ligt ff voor 900,- aan de dekjes op de grond Tong uitsteken

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:10

Jeskoo schreef:
XchantjuhX schreef:

Die van mij heeft ook geen hoge schoft, maar een normale schoft. Ik ga de proef op de som nemen, ik ga morgen rijden met mijn Eskadron dekje en doe deze niet vast met de lussen en bij de singel. Dan ligt ie er net als een pad onder. En dat ga ik ook doen met mijn Scapa dekje. Dat is de beste test, toch?

Ben toch benieuwd wat eruit komt. Cool

En ik zal niet valsspelen

Je speelt nu dus vals Scheve mond

De scapa is met de vorm van de rug mee, waardoort het ooit kan knellen bij de schoft. De anky is dit niet en is gewoon recht. Waardoor het (in de meeste gevallen) recht trekt ..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 08:32

Ik ga je niet overtuigen want het zijn prutdingen!