Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Venetia schreef:Ik rijd met beschermers.
Per paard verschilt welke.
Jonge paarden peesbeschermers voor, soms met niks als ze rustig zijn.
Z paard met Indra 3 in 1 beschermers voor.
L paard met voor peesbeschermers, achter strijklappen en eventueel nog springschoenen.
Beweging, leeftijd, karakter en handigheid spelen een grote rol bij de bepaling welke beenbeschermers.
Vlover schreef:Ik rijd nooit met beschermers. Ik vind het niet nodig en eigenlijk ook teveel moeite om ze elke keer om te doen. Ik vind het daarom ook maar geldverspilling, voor hetzelfde geld koop ik een leuk halster!
Ik zie aan sommige reacties dat ik het ook maar beter zo kan laten...
merrieveulen schreef:Vlover schreef:Ik rijd nooit met beschermers. Ik vind het niet nodig en eigenlijk ook teveel moeite om ze elke keer om te doen. Ik vind het daarom ook maar geldverspilling, voor hetzelfde geld koop ik een leuk halster!
Ik zie aan sommige reacties dat ik het ook maar beter zo kan laten...
ach ja, ik vind opzadelen altijd zoveel moeite, dus ik rij maar zonder... sorry hoor, ik kon het niet laten!![]()
maar serieus, als je paard het wel nodig heeft neem je die moeite toch?
runningkawa schreef:Ik vraag me af bij iedereen die zegt, mijn paard heeft het niet nodig, hoe ze dat nu kunnen weten?
ik heb ook geen cap nodig, behalve die ene keer dat ik val.
En zelfs dan nog niet altijd.
Idem met peesbeschermers.
Je doet ze om uit voorzorg voor die keer dat er wel een keer tegen de pees getrapt word.
runningkawa schreef:Ik vraag me af bij iedereen die zegt, mijn paard heeft het niet nodig, hoe ze dat nu kunnen weten?
Je doet ze om uit voorzorg dat er wel een keer tegen de pees getrapt word.
runningkawa schreef:Ook jou paard kan schrikken, struikelen, vallen enz.
Het blijven dieren.
Als je peesbeschermers goed aandoet geven ze geen schade.
Waarom denk je dat top paarden er mee getraind worden, omdat ze paarden van een paar ton of duurder liever in de worst hebben dan in de ring?
En ik heb mijn paard ook nog nooit tegen zijn been zien trappen, maar 1 keer kan wel einde verhaal zijn
runningkawa schreef:Nee, dat is overdreven, maar lichte vorm van bescherming, die nog geen minuut kost om aan te doen vind ik het minste om te doen voor mijn trouwe maatje.
maar van mij hoef je niet hoor, niet mijn paard.
Ook hoef je van mij geen auto gordel aan
geen helm op, op een brommer enz.
Je doet ze om uit voorzorg voor die keer dat er wel een keer tegen de pees getrapt word.
NoaFleur schreef:Ik rij altijd met pees en kogelbeschermers. En aan de krassen te zien die op die dingen staan zijn ze er niet voor niks.
BlazingBoots schreef:Ik rijd mijn merrie altijd met 3 in 1 peesbeschermers, ze heeft al een paar keer een lichte peesblessure gehad dus ze is de steun we nodig.
verder een enkele keer strijklappen omdat ze achter wat frans staat..maar die doe ik alleen om als ik echt heftig aan het werk ga.
fransje23 schreef:LoveDunc schreef:Het schijnt juist zo te zijn dat met bandages rijden beter is dan met peesbeschermers.
Waarom?