Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
unamie schreef:@zitake wat een enorme diepe zit zeg
van zo'n zit word ik op zijn zachts gezegd niet vrolijk
zitake schreef:Ik ga deze week dit zadel eens proberen.
http://www.kvintech.cz/epsscripts/EpsImage.aspx?img=1011.jpg&EpsPlaceWebId=233Ik veronderstel dat dit ook wel niet goedgekeurd zal worden, maar een mens moet toch met iets rijden. Ik laat deze week ook nog eens een zadelmaker langskomen om te kijken of beide zadels behoorlijk passen omdat ik ook de andere zal blijven gebruiken voor op wandeling. Ik las op de website dat de voorboom eventueel verandert kan worden, dus een andere ingestopt kan worden.
Ik vond het echt behoorlijk belangrijk dat een zadel goed past, en nu moet ik dit allemaal lezen en tot de conclusie komen dat er praktisch geen goeie zadels meer zijn. Behoorlijk frustrerend.
unamie schreef:zitake schreef:Ik ga deze week dit zadel eens proberen.
http://www.kvintech.cz/epsscripts/EpsImage.aspx?img=1011.jpg&EpsPlaceWebId=233Ik veronderstel dat dit ook wel niet goedgekeurd zal worden, maar een mens moet toch met iets rijden. Ik laat deze week ook nog eens een zadelmaker langskomen om te kijken of beide zadels behoorlijk passen omdat ik ook de andere zal blijven gebruiken voor op wandeling. Ik las op de website dat de voorboom eventueel verandert kan worden, dus een andere ingestopt kan worden.
Ik vond het echt behoorlijk belangrijk dat een zadel goed past, en nu moet ik dit allemaal lezen en tot de conclusie komen dat er praktisch geen goeie zadels meer zijn. Behoorlijk frustrerend.
haha je moet toch niet persé rijden![]()
je frustratie kan ik heel goed begrijpen, daar heb ik ook last van, en Van Triest helemaal
die zucht maar weer eens diep als ze weer met zo'n kl*te zadel aankomen zetten, wat hij dan maar pas moet zien te krijgen
toch heb ik nog een tip voor je![]()
laat een nieuw zadel helemaal varen, en ga op zoek naar een ouder zadel die je pas laat maken door van Triest (de goedkoopste oplossing)
ook heeft van Triest w.s. nog wel een (nagenoeg) nieuwe barnsby liggen uit de 9 serie zonder diepe zit.
kan ie je meteen uitleggen én laten zien, waarom dat een nadelig effect heeft voor de paardenrug![]()
ik heb ook kilometers gereden voordat ik een nieuwe KN vond met een oud bouwjaar
toch is het gelukt om er 2 te vinden![]()
de aanhouder wint
sronnie schreef:Waarom persé van Triest? Genoeg (goede) zadelmakers die zadels verkopen en ze passen. (Kijk uit voor de verkoop van een niet goed passend zadel door een zadelmaker die alleen iets wil verkopen)En er zijn ook redelijk wat zadelmakers die zadels aanpassen/corrigeren bij al aangeschafte zadels. (zoals de ondertussen welbekende Harnessmaker)
sronnie schreef:Overigens denk ik dat een diepe zit niet persé goed of slecht hoeft te zijn. Naar mijn idee heeft dit sowieso met meerdere factoren te maken zoals de zit en gewichtverdeling van de ruiter, de bouw van het paard en hoe het zadel zelf gevuld is.
unamie schreef:sronnie schreef:Waarom persé van Triest? Genoeg (goede) zadelmakers die zadels verkopen en ze passen. (Kijk uit voor de verkoop van een niet goed passend zadel door een zadelmaker die alleen iets wil verkopen)En er zijn ook redelijk wat zadelmakers die zadels aanpassen/corrigeren bij al aangeschafte zadels. (zoals de ondertussen welbekende Harnessmaker)
toch heeft harnessmaker onze zadels niet passend kunnen krijgen, en van triest welsronnie schreef:Overigens denk ik dat een diepe zit niet persé goed of slecht hoeft te zijn. Naar mijn idee heeft dit sowieso met meerdere factoren te maken zoals de zit en gewichtverdeling van de ruiter, de bouw van het paard en hoe het zadel zelf gevuld is.
je kan van alles denken, maar daar heeft niemand hier iets aan
het gaat om feiten en het hoe en waarom !!
dat is het interessante van dit topic
ik heb met eigen ogen gezien wat een diepe zit kan doen met een paardenrug, en dat is niet zo mooi
sronnie schreef:unamie schreef:
Hoeft niet perse van triest voor mij, maar ik vroeg me af of er ook bekende goeie in belgie waren. Ik heb zojuist een mailtje naar mn ruiterszaak gestuurd, zij maken ook zadels en passen ze ook aan, met de vraag of ze mn zadels een kunnen komen controleren (ten dele ook omdat ik een paard heb die volop in de groei zit)
Ik heb hem ook eens naar zn mening gevraagd ivm dressuurzadels met diepe zit? benieuwd wat het antwoord gaat zijn. Ze zijn zich er wel goed bewust van dat veel mensen of kapotte 2dehandszadels kopen en niet laten aanpassen of gewoon niet passende zadels op hun paard liggen. Dus das toch ook heel wat. Het besef is er toch al.
haha je moet toch niet persé rijden![]()
je frustratie kan ik heel goed begrijpen, daar heb ik ook last van, en Van Triest helemaal
die zucht maar weer eens diep als ze weer met zo'n kl*te zadel aankomen zetten, wat hij dan maar pas moet zien te krijgen
toch heb ik nog een tip voor je![]()
laat een nieuw zadel helemaal varen, en ga op zoek naar een ouder zadel die je pas laat maken door van Triest (de goedkoopste oplossing)
ook heeft van Triest w.s. nog wel een (nagenoeg) nieuwe barnsby liggen uit de 9 serie zonder diepe zit.
kan ie je meteen uitleggen én laten zien, waarom dat een nadelig effect heeft voor de paardenrug![]()
ik heb ook kilometers gereden voordat ik een nieuwe KN vond met een oud bouwjaar
toch is het gelukt om er 2 te vinden![]()
de aanhouder wint
Waarom persé van Triest? Genoeg (goede) zadelmakers die zadels verkopen en ze passen. (Kijk uit voor de verkoop van een niet goed passend zadel door een zadelmaker die alleen iets wil verkopen)En er zijn ook redelijk wat zadelmakers die zadels aanpassen/corrigeren bij al aangeschafte zadels. (zoals de ondertussen welbekende Harnessmaker)
Overigens denk ik dat een diepe zit niet persé goed of slecht hoeft te zijn. Naar mijn idee heeft dit sowieso met meerdere factoren te maken zoals de zit en gewichtverdeling van de ruiter, de bouw van het paard en hoe het zadel zelf gevuld is.
unamie schreef:sronnie schreef:Waarom persé van Triest? Genoeg (goede) zadelmakers die zadels verkopen en ze passen. (Kijk uit voor de verkoop van een niet goed passend zadel door een zadelmaker die alleen iets wil verkopen)En er zijn ook redelijk wat zadelmakers die zadels aanpassen/corrigeren bij al aangeschafte zadels. (zoals de ondertussen welbekende Harnessmaker)
toch heeft harnessmaker onze zadels niet passend kunnen krijgen, en van triest welsronnie schreef:Overigens denk ik dat een diepe zit niet persé goed of slecht hoeft te zijn. Naar mijn idee heeft dit sowieso met meerdere factoren te maken zoals de zit en gewichtverdeling van de ruiter, de bouw van het paard en hoe het zadel zelf gevuld is.
je kan van alles denken, maar daar heeft niemand hier iets aan
het gaat om feiten en het hoe en waarom !!
dat is het interessante van dit topic
ik heb met eigen ogen gezien wat een diepe zit kan doen met een paardenrug, en dat is niet zo mooi
Citaat:Ik weet wel zeker dat het met meerder factoren te maken heeft, feiten?
Wanneer een zadel (ongeacht of het een diepe zit heeft) goed op het paard past, maar de ruiter zodanig scheef zit, zal het zadel daardoor ook niet goed liggen. Gevolgen kan men zelf denk ik wel invullen.
Citaat:Wat betreft dat je met eigen ogen hebt kunnen zien wat een diepe zit heeft kunnen doen, waarom ben je er zo zeker van dat dit (alleen) veroorzaakt is door de diepe zit? Daar zou ik dan graag feiten van willen zien/horen.
taffy schreef:maar wat heeft het gevolg van scheef zitten met een diepe zit te maken?
zitake schreef:taffy schreef:maar wat heeft het gevolg van scheef zitten met een diepe zit te maken?
Ik denk dat bedoeld wordt dat als je op een zadel scheef zit, dit nadelige gevolgen kan hebben voor je paard, dit geld dus ook voor een zadel met een diepe zit.
Citaat:waarom dan juist de vergelijking in combinatie met een diepe zit?
zitake schreef:Citaat:waarom dan juist de vergelijking in combinatie met een diepe zit?
Omdat dit topic gaat om diepe zadels![]()
sronnie schreef:Ik weet wel zeker dat het met meerder factoren te maken heeft, feiten?
Wanneer een zadel (ongeacht of het een diepe zit heeft) goed op het paard past, maar de ruiter zodanig scheef zit, zal het zadel daardoor ook niet goed liggen. Gevolgen kan men zelf denk ik wel invullen.
sronnie schreef:Wat betreft dat je met eigen ogen hebt kunnen zien wat een diepe zit heeft kunnen doen, waarom ben je er zo zeker van dat dit (alleen) veroorzaakt is door de diepe zit? Daar zou ik dan graag feiten van willen zien/horen.
germie schreef:Maar zijn 'diepe' zadels iets van de laatste jaren? Vanaf wanneer dan ongeveer? Hadden ze 'vroeger' geen diepe zadels?