Sindsdien ben ik wat terughoudender t.o.v. zulke uitspraken

Enige voordeel bij deze ellende is dat ik er veel van heb geleerd en nu ook vrij redelijk kan beoordelen of zadel goed ligt op mijn paard en waar ik op moet letten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:Dus de conclusie is eigenlijk dat flair minder aanpasbaar is dan wol? Met wol kun je heel veel.
germie schreef:Met een standaard boommaat kun je een zadel met de juiste vulling op heel wat paarden passend maken.
germie schreef:Zelf heb ik dit door Kootstra laten doen (stubben, boommaat 31). Zadel heeft eerst op een vrij breed paard gelegen, later op een wat smallere. Beide kwpn-ers.
germie schreef:Ik zou best eens zo'n zadel met Flair willen proberen. Maar dat is dan niet omdat een paard weggevallen spieren heeft en ik laat zeker geen Stubben ombouwen (daar ben ik dus zeer tevreden mee), hooguit die Zaldi. Ik ben in Flair geinteresseerd omdat het wat anders is dan wol, het schijnt beter te zijn. Ik heb veel prutswerk met wol gezien van diverse 'zadelprutsers'.
Skipper schreef:Ik heb ook Kwpn'er en die heeft van Wow extra wijde kussens nodig. Hij is extreem breed en rondgeribt. Gaat richting maatje Fries, dus het kan wel.
Mrijn schreef:@Skip, Arie komt woesdag mijn zadel brengen. Heb jij al gehoord of jouw zadel bijd eze lading zit??
Skipper schreef:mijn zadel is er in het begin van de week van 4 september *\o/*
![]()
![]()
Ik heb trouwens vandaag ook in Aken het nieuwe model van het Wow zadel gezien, lijkt veel meer op een conventioneel zadel. Het heeft een diepere zit en een zweetblad van normaal grained leer. Het lijkt hierdoor op de normale zadels maar ik vind het niks
De diepe zit is eigenlijk extra strip van achter op de boom, aan boom zelf is niets veranderd. Het is meer de illusie en het zicht dan dat het ook daadwerkelijk anders is omdat je niet achterop die lepel zit en rest gewoon hetzelfde is.
Maar ik ga aftellen