Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Steph__ schreef:Wat zijn de precieze verschillen tussen Stubben en Wintec ? Ik heb zelf een Stubben zadel gehad, altijd super bevallen! Maar dacht toch dat Wintec ook wel een goed (misschien A-merk) was. ?
Maar hier blijk ik dus naast te zitten ?
[naam] schreef:[naam] schreef:
Euroriding
Type: Luxor
nieuwprijs 1395.
staat: bijzonder goed.
Compleet met beugels, beugelriemen en singel.
Wat kan ik er voor bieden?
Nogmaals. Donderdag komen ze het zadel passen. wat zou ik ervoor kunnen bieden?
Nimmedor schreef:de stiksels zijn van drümer draad gestikt.
Bitch schreef:Nimmedor schreef:de stiksels zijn van drümer draad gestikt.
klinkt indrukwekkend, maar wat is dat precies 'drumer draad'?
_June schreef:Ik heb een Kieffer Wien VZ zadel te koop staan. Is nu ongeveer 2,5 jaar oud. Altijd goed onderhouden, brede boommaat (ligt op een Fries) en 18 inch.
En een Lemmetex (als je dat zo schrijft) vz zadel. Nog geen jaar oud en hooguit 10x mee gereden, paste niet op mijn paard. Ziet er echt nog splinternieuw uit.
Iemand enig idee wat ik voor deze zadels kan vragen.
Nimmedor schreef:Steph__ schreef:Wat zijn de precieze verschillen tussen Stubben en Wintec ? Ik heb zelf een Stubben zadel gehad, altijd super bevallen! Maar dacht toch dat Wintec ook wel een goed (misschien A-merk) was. ?
Maar hier blijk ik dus naast te zitten ?
De boom van een wintec zadel is van plastic, wat ook zo zijn nadelen heeft. De stiksels laten eerder los omdat kunstof niet meerekt, en de singelstoten scheuren heel snel.
het gemiddelde wintec zadel gaat 5 jaar mee
Ik vind wel dat wintec super lekker zitze hebben de stubben boom iets nagemaakt in veel modellen
Citaat:Mijn wintec 2000 zadel is 2,5 jaar oud en ziet er nog uit als nieuw..
enne plastic boom? denk het niet
Nimmedor schreef:Citaat:Mijn wintec 2000 zadel is 2,5 jaar oud en ziet er nog uit als nieuw..
enne plastic boom? denk het niet
kunstof is in feite zelfde als plastic, alleen ander soort
Ligt er ook aan hoe intensief er mee gereden word, als je 3 paarden per dag rijd met je wintec zadeltje, kun je hem snel vaarwel zeggen
Citaat:Je bedoeld die verwisselbare boom? Die van ij is toch echt van staal
Bitch schreef:
Steph__ schreef:Ik vind het wel een mooi zadel opzich, maar het is al aardig beschadigd (vind ik).. En ik heb wel een budget dat ik wat mooiers uit kan zoeken (om het zo maar onder woorden te brengen).. Dus kijk ik daar eerst naar rond (een 'zo goed als nieuw' zadel) van een A-merk..
Gezien ik d8 dat Wintec een A-merk was (wat het dus blijkt niet te zijn) ga ik nog even opzoek..
Als iemand wat heeft (of weet) (bruin springzadel!) PB mij dan..
Steph__ schreef:Ik heb geen 3 paarden.., op het moment geeneens 1..
![]()
Maar het is de bedoeling dat ik 1 paard ermee rijdt gem. 6x per week..
Maar een 2e hands stubben is meer aan te raden ? Nieuw zal haast niet lukken omdat ik onder de duizend moet blijven, al zag ik wel een mooie nieuwe BR Grand Prix (Piaffe bij springzadels de bovenste..) deze was 925 maar alleen in zwart, en ik wil graag bruin![]()
![]()
..
meiske16 schreef:Steph__ schreef:Ik heb geen 3 paarden.., op het moment geeneens 1..
![]()
Maar het is de bedoeling dat ik 1 paard ermee rijdt gem. 6x per week..
Maar een 2e hands stubben is meer aan te raden ? Nieuw zal haast niet lukken omdat ik onder de duizend moet blijven, al zag ik wel een mooie nieuwe BR Grand Prix (Piaffe bij springzadels de bovenste..) deze was 925 maar alleen in zwart, en ik wil graag bruin![]()
![]()
..
een wintec vind ik zelf verschrikkelijk,het is misschien leuk zadeltje om mee te beginnen,maar qua kwaliteit??het kunststof slijt veel eerder...vriendin had een wintec,na 2jaar ding hardstikke versleten bij de beugelriemplekken,echt er zaten gewoon gaten in het zweetblad...gewoon erg.
daarom kun je beter een stubben,kieffer,KN of BR hebben die zijn wel duur misshcien in aanschaf maar je hebt er echt wat aan!!