Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ingvdh schreef:Zelf heb ik ook een Graziozo en gelukkig geen problemen, ik ben juist bij ze uitgekomen nadat mijn vorige, toch erg goed bekend staande zadelmaker mij liet zitten met een niet passend zadel. Dat zadel schoof alle kanten op en men was niet eens meer bereid er naar te kijken.
Het merk bestond toen al een aantal jaar, ik was echt niet de eerste met dit zadel en de berichten waren vrijwel allemaal positief.
Waarom bij iemand die maar een merk verkoopt? De dealers van Daaleman, Sella, KM, Schutte, Brandt en noem er nog maar een hele hoop verkopen alleen maar hun eigen merk. Dus zo vreemd is dat niet. Het is veel lastiger iemand te vinden met verschilde merken in het assortiment.
De meest zadelpassers bij ons in de buurt met andere merken verkopen met name wintec, bates etc en daar had ik geen belangstelling voor.
Daarnaast vind ik het fijn niet maanden te hoeven wachten op een zadelmaker tot deze een keer in de buurt komt. Graziozo werkt met routes en komt zeker twee keer in de maand mijn kant op.
En ik had geluk, mijn zadel was er met 4 weken.
Mijn ervaring met maatwerk is dat dit eigenlijk een standaard zadel is met verschillende opties, het raamwerk blijft gelijk, maar je kan een ander zweetblad krijgen, verschillende wrongen en natuurlijk de zit die in 17” tot 18” verkrijgbaar is. Naast nog wat dingen zoals kleur, stiksels etc.
Als je dus proefrijd is er niet zo heel veel verschil met het uiteindelijke zadel. Zo’n sprong in het diepe is het niet. Die van mij had alleen een andere kleur en was een half inch groter.
Wat mij wel opvalt, ik weet niet of het hier ook te geval is, dat zadelmerken populair worden en ten onder gaan aan hun eigen succes. Omdat er zoveel aanvragen, verzoeken en klanten zijn wordt het teveel voor de eenpitter en dat gaat soms ten koste van de kwaliteit.
Nogmaals, ik heb geen problemen met mijn zadel en ze is altijd netjes gekomen voor onderhoud etc.
Toen het zadel afgeleverd werd was er ook iets fout gegaan en dat werd binnen twee weken opgelost.
Ik hoop alleen voor jullie dat het opgelost wordt want ik weet er alles van als een zadelmaker het niet op wenst te lossen.
manzano schreef:Ach, met het door jou geroemde Daaleman heb ik extreem slechte ervaring, dus garantie heb je nooit. Die zou ik nooit meer iemand aanraden.
Ik snap best dat iemand deze partij overweegt. Het verhaal klinkt goed, juiste opleiding, aangesloten bij organisatie, fysiotherapeut.... Tja. En er zijn ook wel mensen wél blij met deze zadels natuurlijk. Dus goede ervaringen zijn ook te vinden.
Ik hoop gewoon dat de service ook op orde is en dat dit snel wordt opgelost.
Sentir schreef:Dees schreef:Omdat de bekende ruiter dat gesponsord gaat doen en de amateur moet ervoor betalen.
Maw: de leverancier investeert in zijn nieuwe product en investeert in de reputatie van zijn product en gaat samenwerken met bekende ruiters om het merk te bevestigen.
Dit geheel in tegenstelling tot snel-snel geld verdienen en maar zien wat voor brokken ervan komen, zoals deze Graziozo verkoopster.
Onbekende ruiters / amateurs die willens en wetens geld neerleggen om andermans proefkonijn te zijn, moeten dat helemaal zelf weten.
Maar vaker zie je dat mensen gewoon in een mooi verkooppraatje zijn getuind en dan met een niet passend, veel te duur zadel zitten. Zoals in dit topic is te lezen.
Om hier eventjes op terug te komen.
Mensen kopen ook nieuwe merken omdat er bv veel ambasadeurs zijn van dat merk. En als je dan om ervaringen vraagt je juist die ambasadeurs krijgt die dat merk aan je gaan aanraden. Dus je krijgt geen 100% eerlijk antwoord en komt dan in situaties zoals deze terecht. Want, heel leuk er staat niet altijd bij of iemand ambasadeur is. Of, ze zeggen het niet. Ambasadeur en sponsorruiters zijn bijna hetzelfde dacht ik. Maar als sponsor ga je toch ook nooit iets slechts zeggen over het merk dat je sponsort?
Dees schreef:manzano schreef:Ach, met het door jou geroemde Daaleman heb ik extreem slechte ervaring, dus garantie heb je nooit. Die zou ik nooit meer iemand aanraden.
Ik snap best dat iemand deze partij overweegt. Het verhaal klinkt goed, juiste opleiding, aangesloten bij organisatie, fysiotherapeut.... Tja. En er zijn ook wel mensen wél blij met deze zadels natuurlijk. Dus goede ervaringen zijn ook te vinden.
Ik weet niet... ik heb niet perse het gevoel bij je reactie dat je helemaal objectief / onafhankelijk bent
Foei dat jij een betrouwbare leverancier als Daaleman op dezelfde hoogte plaatst als dit Graziozo geklungel. Reken maar dat Daaleman zich de ogen uit zijn kop zou schamen mocht hij ooit zon slecht passend zadel afleveren als is gebeurd in dit topic door Graziozo.
Echt... totáál niet vergelijkbaar
Dorien66 schreef:Hmmmm, hier ook iemand die bepaald geen goede ervaring heeft met Daaleman (en Fryso). Helaas is het gewoon zo dat je met ieder merk pech kunt hebben.
MarjanB schreef:Als je een goed product hebt als nieuw merk en je hebt een goede klantenservice en ook nog eens verstand van wat je verkoopt is het gewoon prima om daar te kopen.
Het probleem met zadels is gewoon dat je hoopt dat de ander het weet.. en dat is in dit geval nou juist het grootste probleem.
Dees schreef:manzano schreef:Ach, met het door jou geroemde Daaleman heb ik extreem slechte ervaring, dus garantie heb je nooit. Die zou ik nooit meer iemand aanraden.
Ik weet niet... ik heb niet perse het gevoel bij je reactie dat je helemaal objectief / onafhankelijk bent
Foei dat jij een betrouwbare leverancier als Daaleman op dezelfde hoogte plaatst als dit Graziozo geklungel. Reken maar dat Daaleman zich de ogen uit zijn kop zou schamen mocht hij ooit zon slecht passend zadel afleveren als is gebeurd in dit topic door Graziozo.
Echt... totáál niet vergelijkbaar
manzano schreef:Als je even had terug gelezen had je geweten dat ik Graziozo helemaal niet hoog heb zitten. Ik heb ze gesproken op een beurs en was er toen al klaar mee
Maar met Daaleman heb ik mega slechte ervaring. Scheve boom, kussens scheef eronder. En enorm gezeik om het goed te krijgen. Dus nee ze schaamden zich niet de ogen uit de kop en het is enorm gedoe geweest om ons recht te halen. Dat heeft niks met objectiviteit te maken, maar wel met een eigen ervaring.
oji schreef:Wat is eigenlijk de beweegreden van mensen om naar een zadelmaker te gaan die slechts 1 merk verkoopt? Dan beperk je je toch bij voorbaat enorm in de pasvorm voor je paard en jezelf.
Ik zou zelf nooit snel kiezen voor een op maat gemaakt zadel (of je moet echt een paard met een heel bijzonder moeilijke rug kopen, maar eigenlijk laat ik dat paard dan daarop al staan). Liever een zadelmaker met een heel arsenaal aan verschillende merken en type productie zadels, zodat je kan proefrijden met het zadel of dat het ook daadwerkelijk wordt. Of je paard daar fijn onder loopt en of jijzelf ook daadwerkelijk lekker in zit.
Nou heb ik ook geen verstand dus van op maat gemaakte zadels, in hoeverre dat echt volledig op maat is gemaakt, of een "custom" set aan halffabricaten die aan elkaar gezet worden. Maar voor mij klinkt 4000 euro voor een op echt op maat gemaakt zadel ook wel als "to good to be true" Een kwalitatief goed productie zadel van een A-merk kost al dat of meer. Als het dan om unieke op maat gemaakte exemplaren gaat, kan dat nooit voor dezelfde kwaliteit voor die prijs.
germie schreef:Dorien66 schreef:Hmmmm, hier ook iemand die bepaald geen goede ervaring heeft met Daaleman (en Fryso). Helaas is het gewoon zo dat je met ieder merk pech kunt hebben.
Hier juist weer erg tevreden met een Fryso zadel, overigens tweedehands en zonder zadelpasser gekocht. Dus het zadel an sich is niet slecht.