Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:20

Mijn pony heeft van Lemieux een S, zit vrij klein mocht iets groter. Welke maat kan ik het beste van shires nemen? Een S of een M?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:45

imaudy schreef:
Mijn pony heeft van Lemieux een S, zit vrij klein mocht iets groter. Welke maat kan ik het beste van shires nemen? Een S of een M?

Wat voor pony?

Ik heb voor 3 quarters dus de shire maat M of cob. Die heeft rek op de kaak. Voor 1 merrie met minder hamsterwangen is het iets te ruim.

Mijn new forest van 1.42m die ook halsters maat Cob heeft, heeft van lemieux ook m/cob. Ik wil morgen wel kijken of de shire bij hem ook zelfde zit.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:47

Oeh dit is een passend topic voor mijn eerdere vraag..

Ik zoek een goede vliegenkap die goed blijft zitten, die niet op het hoofd gaan plakken na een regenbui en waar ze ook nog mee kunnen zien in de nacht. Vind dit altijd spannend omdat ik niet goed weet wat ze nu kunnen zien na een regenbui of snachts. Ik heb niet de mogelijkheid om meermaals per dag de maskers op en af te doen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 00:15

superpony schreef:
imaudy schreef:

Wat voor pony?

Ik heb voor 3 quarters dus de shire maat M of cob. Die heeft rek op de kaak. Voor 1 merrie met minder hamsterwangen is het iets te ruim.

Mijn new forest van 1.42m die ook halsters maat Cob heeft, heeft van lemieux ook m/cob. Ik wil morgen wel kijken of de shire bij hem ook zelfde zit

Als dat zou willen doen graag!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 00:20

Hutcherson schreef:

Ik zoek een goede vliegenkap die goed blijft zitten, die niet op het hoofd gaan plakken na een regenbui en waar ze ook nog mee kunnen zien in de nacht. Vind dit altijd spannend omdat ik niet goed weet wat ze nu kunnen zien na een regenbui of snachts. Ik heb niet de mogelijkheid om meermaals per dag de maskers op en af te doen.

Ik vind die van LeMieux erg goed hoor. Blijft mooi zitten. Pony staat 24/7 in de wei en drinkt uit de sloot. Met veel regen laat ik hem af en met veel wind ook. Zijn dan ook veel minder muggen.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 00:23

Marsu schreef:
Sinds ik vorig jaar het fly guard masker van Busse ontdekt heb, wil ik niks anders meer. Deze is achter de oren te verstellen en dit is het eerste masker wat mijn paard laat zitten. Eerder liep ik elke dag wel een paar keer de wei af te zoeken naar het masker, maar deze laat ze zonder problemen zitten.

[ Afbeelding ]

Waar heb je deze gekocht?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 01:23

Hutcherson schreef:

Hier lopen ze 24/7 buiten en ik laat ze om, want hier zitten veel mugjes, ook 's nachts nog helaas. Met veel en lang regen doe ik alles af, maar ze krijgen vaak genoeg een bui en dan hebben ze gewoon de maskers op.
Ik heb nu lemieux en shires. Voor de NF de lemieux omdat die een gat had voor zijn maantop en nu laat hij zijn masker wel netjes zitten.

imaudy schreef:
Ja, doe ik morgen even!

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:56

Hutcherson schreef:

Ik heb die van Shires momenteel dag en nacht op, die zit prima en ook met regen heb ik hem niet zien invallen en zien er prima mee voor mijn gevoel. Als ik hem even afheb voor te poetsen, trainen etc dan steekt ze haar hoofd er daarna weer geheel vrijwillig in alsof ze wil zeggen 'eindelijk dat vliegenmasker weer om'.

CCS_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:03

Allerfijnste vliegenmasker is voor mij toch het masker van Kentucky. Past goed, is zacht en mijn paard kan er nog goed doorheen kijken. Echt een aanrader!! :)

Britta31

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:51

Heb je het halster onder het masker?

CCS_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:10

Britta31 schreef:
Heb je het halster onder het masker?

Nee het halster doe ik eroverheen. Gebruik hem ook met buitenrijden, dan doe ik het hoofdstel wel onder de kap. Gaat prima!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 01:45

imaudy schreef:

Sorry, laat, maar heb een ernstig koliek patientje.

De shires maat cob zit bij mn New Forest in principe goed, maar klitteband gaat wel ver over. Ik heb die met franje en die komt echt ruim over de neusgaten.

Bij de quarters zitten de franjes bijv hoger. Maar bij 1 quarter gaat de klitteband over. Ik denk dat 1 maat kleiner ook net aan zou kunnen, maar het wel weer net krap zou zitten.

De shires heeft dus rekstof bij de kaak.

De lemieux die ik heb voor de NF heeft maar 1 klitteband, maar dan met overflap. Die is ook net iets te lang, maar gaat netjes mee met de terugflap en zit goed.
Ik heb voor hem vanwege pollen wel een netje en die hangt wel voor zijn neus. Is net wat stug eigenlijk, maar hij kan ermee eten en drinken. Zag laatst wel een heel klein plekje daarvan. Heb hem toen paar dagen omhoog geslagen en plekje gesmeerd.

Ik zou beiden onder het hoofdstel kunnen doen ook, maar ik rij met western hoofdstellen, dus heb niet zoveel riempjes.

Ik vind bij beide modellen en deze maat wel dat de ogen goed vrij blijven. Het zit ook allemaal op de goede plek.
Oren zijn ook niet belachelijk groot.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:14

Bedankt, ze vallen redelijk gelijk dus.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:58

imaudy schreef:
Bedankt, ze vallen redelijk gelijk dus.

Ja, maar het hangt er echt net een beetje om hoe het hoofd qua model is.

De quarters dragen bijv ook halsters maat cob, maar passen niet alle merken. Bij hun zitten de maskers net anders dan bij de New Forest.

Waar moeder en zoon een gelijk hoofd hebben en dochter/zus een ander hoofd heeft. Maar het past dan nog wel. Sluitingen komen alleen anders te zitten.

Ik vind met franjes fijn en die zijn wel in te korten evt.

Het neusnetje van lemieux doet zijn werk, maar zit denk ik niet heel erg fijn. Is best stug en komt laag. Maar luchtweg patient, dus een of ander.

Qua kwaliteit vind ik ze echt gelijk, net als afstand van ogen. Alleen anders op de wang.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:31

Ik heb zelf een Shires vliegenmasker zonder oren. Onwijs fijn ding, blijft zitten als een huis. Aan de binnenkant van de oren is het iets opgevuld met wol zodat daar ook geen vliegen binnen kunnen komen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:41

Hier toevallig ook ervaringen met vliegenmaskers met! Oren
maar dan ook echt van sterk materiaal?
Stalgenoot van me heeft een ruin die zijn oren stuk schuurt door zwarte vliegen
Maar laat de stof van de oren bij de meeste nou net een zwak punt zijn

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:48

Ik gebruikte vroeger ook vaak vliegenmaskers met oren, maar de stof bij de oren gingen idd vrij snel stuk met als gevolg ook vliegen in masker, nu alleen nog maar zonder oren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:59

Zelf heb ik ook zonder
Maar helaas heeft die van mijn stalgenoot die oorbedekking juist heel erg nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:22

Ik heb het masker van shires met oren met een ijverig orenschuurpaard :+ . De oren blijven tor nu toe heel..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:20

Ga het doorgeven :)

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:17

Mijne had gisteren helaas voor het eerst dit jaar haar masker afgeschuurd.....toen ik gisteravond aankwam had ze 2 gezwollen ogen :S |o en niet zo een beetje, dus toch maar dierenarts erbij gehaald, ogen gespoeld en ingesmeerd.

Gelukkig vanochtend alweer 1 oog normaal en eentje bijna normaal na rondje zalf smeren gisteren.

Hebben jullie dat ook dat ze zo gevoelig reageren op vliegen? Had dat met mijn vorige paardje nooit.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:10

Welk vliegenmasker raden jullie aan voor een shet met type mini-paardenhoofd?
Zie dat die van shires bijv pas vanaf shetland gaan maar ik vrees dat die te groot zal zijn dan

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:19

cashel. Die valt echt mooi klein.
Mijn shet past veulen halstertjes en deze zit hem top. Gewone shet maat js echt te groot

Orezriver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 01:45

Hier ook die van shires, inderdaad fijn!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 06:15

Ik heb sinds kort een Shires air motion maar full voor m’n eczemer (met maat cob). De snuit gaat wat ver door maar de maar cob die ik had hield de ogen niet voldoende vrij (vergeleken met deze dan) en de oren stonden niet ver genoeg uit elkaar, waardoor hij daarop drukte. Deze zit veel beter! En het feit dat hij iets beter doorlucht is ook wel erg fijn, aangezien mijn paard behoorlijk heftig op zweet reageert.

Ik moet haar gezicht om de dag insmeren met creme en zelfs dat plakt maar een klein beetje aan het masker, zodat ze goed kan blijven zien.
Afbeelding