germie schreef:Ik ga het merk niet afkraken, en van foto's kun je zeker niet oordelen of een zadel goed past of niet. Dat valt me wel op, ik ga het niet opnemen voor Award, maar hier wordt wel erg gemakkelijk gezegd dat ruiters er niet goed in zitten, terwijl ik dat bij Fleur1999 niet kan zeggen, ik vind dat een prima combinatie.
Het zijn zadels met een diepe zit, daardoor krijg je sneller dat de billen tegen de lepel komen, maar zoals gezegd, het gaat om de zitbeenknobbels. Ik kan stills uit een paar recente trainingsfilmpjes laten zien waarbij het lijkt of er helemaal geen lepel meer is, maar dat is maar net de hoek die je hebt. Terwijl ik dus zeker weet dat het zadel mij, en mijn paard past en dus goed ligt.
Dus het is soms ook de foto. En ja, ik ga ze hier posten. Gewoon ter illustratie. Ik ben niet dik, maar wel lang. Maar ik val gewoon binnen de normale maatvoering om het zo maar te zeggen.
Echter, wat je bij Award ziet is dat de lepel erg ver omhoog loopt. Zelf vind ik dat irritant. Maar misschien valt het mee als je een proefritje maakt.
Hier 3 momentopnamen uit 1 training waarbij je toevallig de lepel nergens ziet, terwijl die toch echt vrij is. Op basis van deze foto's zou je misschien zeggen, het zadel is te klein, maar het is gewoon een 18 inch, dus zeker niet te klein. Nog een leuk detail, het lijkt of de beugellengte veranderd is tijdens de training, nee, die is altijd dezelfde lengte. Maar de lepel van Award is nog hoger, dan weet ik niet of ik er fijn op zou zitten, dat zou proberen zijn.
[ [url=m/ql1Vya.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4jeavr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rsR8Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zou ook graag eens een springzadel willen proberen dan. Vergeet verder niet dat geen enkel zadel voor elke ruiter geschikt is. Er zijn zelfs zadelmakers die beweren dat er dames en herenzadels zijn. Nou, ik zit toch echt fijner in die zogenaamde smalle herentwistzadels.
Zit jij serieus lekker?
Je knieën over de wrong. Je zit wel vreemd.