Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:22

Marije_1997 schreef:
Geen award, maar wel een passend zadel voor mij op dat moment

[ [url=m/liT1ar.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar mijn mening hoor je gewoon zo in een zadel te zitten. Ik denk dat het ook een smaak kwestie is. En niet alle award zadels zullen slecht zijn.

Maar als ik het hier zo lees word award niets voor mij (en de "haat" naar negatieve ervaringen vind ik bijzonder. Ieder mag zijn eigen mening delen)

Ik heb het wel aangeraden gehad, en nu weer opnieuw oriënterend op een zadel aangezien dit zadel voor ons als combi niet meer juist is.

Dit vind ik indd passend. Je benen hebben ruimte en er past een hand achter je kont.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:28

lauraneyens schreef:
Jij leest mijn gedachte.. De "goede ervaringen" komen van mensen die toch toevallig allemaal net nieuw zijn op bokt..

Precies of ze gestuurd werden ofso <<) <<) <<) <<)

Exact dat laatste :j.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:35

AylaL schreef:
Zoals deze mevrouw in haar zadel zit is goed, en dan bedoel ik dus niet op de lepel zitten. Vergelijk dit is met jouw fotos :)
[ [url=m/H4dP8C.jpg]Afbeelding[/url]

Daphara schreef:
Ik denk niet dat dit realistisch is, deze mevrouw heeft bijna geen kont en mag imo zeker wel een zadelmaat kleiner mogen hebben. Maar dit model lepel zal niet snel voor dezelfde problematiek zorgen als de lepel van de Award zadels, gewoonweg omdat deze lepel minder hoog is, waardoor de zitting lager wordt dan dezelfde maat in een Award zadel.

Debaas schreef:
Ik ben wel eens benieuwd hoe jij dan zit in je zadel. Als er zoveel commentaar op een anders is

Oja, commentaar leveren kun je wel hè? Nu weer een maat kleiner het zal niet... dan weer geen bontje dan weer wat anders, nu al medelijden met waar jij op stal moet staan wat zou jij een ontzettende zeurpiet wezen vast geen leven, daarom zit je hier de hele dag op te neuzen sneu!

*** Als je zoveel commentaar hebt zijn wij alle zeer benieuwd naar jou mooie kontje op jou zadel/ koudbloed dus kom maar op:)!!!!

De meid hierboven zit keurig in het zadel geen woord over vuil te maken. Denk dat er veel hier zijn die niet zo kunnen rijden als jij! Het lijkt hier wel een sport om een zadelmerk af te kunnen kraken vreselijke mensen heb je toch maja dat zegt meer over de persoon aan zich dan over een product natuurlijk...

Serieus? Val je mij aan omdat ik iets zeg over de lepel van het Award zadel?
Ik bedoel om te zien dat die lepel van het Award een stuk hoger is dan die van het zadel dat als voorbeeld gepost werd is op zich niet heel lastig als je ogen hebt.

Award
Afbeelding

Voorbeeld lagere lepel

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:44

belle_boef schreef:
Marije_1997 schreef:
Geen award, maar wel een passend zadel voor mij op dat moment

[ [url=m/liT1ar.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar mijn mening hoor je gewoon zo in een zadel te zitten. Ik denk dat het ook een smaak kwestie is. En niet alle award zadels zullen slecht zijn.

Maar als ik het hier zo lees word award niets voor mij (en de "haat" naar negatieve ervaringen vind ik bijzonder. Ieder mag zijn eigen mening delen)

Ik heb het wel aangeraden gehad, en nu weer opnieuw oriënterend op een zadel aangezien dit zadel voor ons als combi niet meer juist is.

Dit vind ik indd passend. Je benen hebben ruimte en er past een hand achter je kont.

Dat idd wat ik ook automatisch doe als ik dus voor het eerst een zadel ga passen is m'n hand achter m'n kont leggen. Ik heb er een hekel aan om op de lepel te zitten, voor m'n gevoel is dat niet goed (en dat is dus ook niet goed). Ik heb ook vrij lange benen, dus ik kom zelfs met een kleinere kont in een ruimere inch. (nu 12 kg lichter zou ik in een 17.5 inch kunnen, met het hetzelfde beeld).

Carlijn101

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:55

Nou ben ik toch wel benieuwd wat jullie dan van dit plaatje vinden (geen award zadel)

Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:56

germie schreef:
Ik ga het merk niet afkraken, en van foto's kun je zeker niet oordelen of een zadel goed past of niet. Dat valt me wel op, ik ga het niet opnemen voor Award, maar hier wordt wel erg gemakkelijk gezegd dat ruiters er niet goed in zitten, terwijl ik dat bij Fleur1999 niet kan zeggen, ik vind dat een prima combinatie.
Het zijn zadels met een diepe zit, daardoor krijg je sneller dat de billen tegen de lepel komen, maar zoals gezegd, het gaat om de zitbeenknobbels. Ik kan stills uit een paar recente trainingsfilmpjes laten zien waarbij het lijkt of er helemaal geen lepel meer is, maar dat is maar net de hoek die je hebt. Terwijl ik dus zeker weet dat het zadel mij, en mijn paard past en dus goed ligt.
Dus het is soms ook de foto. En ja, ik ga ze hier posten. Gewoon ter illustratie. Ik ben niet dik, maar wel lang. Maar ik val gewoon binnen de normale maatvoering om het zo maar te zeggen.
Echter, wat je bij Award ziet is dat de lepel erg ver omhoog loopt. Zelf vind ik dat irritant. Maar misschien valt het mee als je een proefritje maakt.

Hier 3 momentopnamen uit 1 training waarbij je toevallig de lepel nergens ziet, terwijl die toch echt vrij is. Op basis van deze foto's zou je misschien zeggen, het zadel is te klein, maar het is gewoon een 18 inch, dus zeker niet te klein. Nog een leuk detail, het lijkt of de beugellengte veranderd is tijdens de training, nee, die is altijd dezelfde lengte. Maar de lepel van Award is nog hoger, dan weet ik niet of ik er fijn op zou zitten, dat zou proberen zijn.
[ [url=m/ql1Vya.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4jeavr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rsR8Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou ook graag eens een springzadel willen proberen dan. Vergeet verder niet dat geen enkel zadel voor elke ruiter geschikt is. Er zijn zelfs zadelmakers die beweren dat er dames en herenzadels zijn. Nou, ik zit toch echt fijner in die zogenaamde smalle herentwistzadels.

Zit jij serieus lekker?
Je knieën over de wrong. Je zit wel vreemd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:56

Moderatoropmerking:
Ik heb net een aantal berichten moeten verwijderen die geplaatst waren door een Schaduwaccount of waarop werd gereageerd.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:02

Terecht!!!

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:04

renee16 schreef:
Nou ben ik toch wel benieuwd wat jullie dan van dit plaatje vinden (geen award zadel)

[ [url=m/wVQICv.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zie dat je niet in het midden van je zadel zit, vgm word je door de wrongen te ver naar achter geduwd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:06

eenitraM schreef:
germie schreef:
Juist wel en daarom plaats ik deze foto's ook. Niet iedereen heeft het figuur zoals Fleur, en foto's kunnen vertekenen. Ik heb juist de momenten geknipt waarop geen lepel te zien is. En dat kan ook een reden zijn dat mensen denken dat een zadel niet past, terwijl dat niet het geval is.

Het is een beetje zoals de reactie onder de jouwe, Fleur heeft een ideale lichaamsbouw. Vele anderen hebben een andere lichaamsbouw en die moeten ook ergens op zitten. Het kan dus zo zijn dat een zadel voor jou goed zit, maar voor mij niet.

Dan nog een opmerking naar mavantos:
Er zijn ook springzadels hoor, die lopen sowieso meer naar voren. Het valt me op dat mensen tegenwoordig alleen nog kijken naar dressuurzadels. Ik zie dus geen probleem met het iets meer naar voren gebouwde zadel, het is zelfs zo minimaal dat het mij niet eens opvalt. Ik denk zelfs dat iets meer naar voren gebouwd fijner is voor mensen met lange bovenbenen zoals ik.

Nee. Niet.

Niemand heeft het hier over een figuur. Althans, ik niet.

Het zadel is niet geschikt voor jouw bouw.

Je knieën komen over de wrongen heen, je duwt met je zit en je zit niet in het midden. Dus nee, nogmaals.

Dus wel. Want ik heb ook andere fotos, maar liet juist zien hoe het kan lijken. Maar het is offtopic.
Ik heb ze geplaatst om te laten zien dat fotos niet alles zeggen. Dat was mijn boodschap.

Maar ik zou graag eens een lang persoon met maatje 44 of 46 in een award zadel zien.
Ik heb nowiexx gemeld dat ik binnenkort in de buurt van Zwolle ben.[/quote]

Germie als jij je beugels langer zou maken kom je al anders in dit zadel te zitten, door de hoek die je benen nu maken komen je knieën over het voorgedeelte van de wrong.
Ik lees dit topic met verbazing al een tijdje mee , bijzonder verloop.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:11

renee16 schreef:

[ [url=m/wVQICv.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het idee dat de kamer lager ligt dan de basis en jij door de dominante grote wrongen je benen niet in juiste plek kan houden, hierdoor zit je erg achterin het zadel.

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:46

Ik lees ook al een poosje mee. Omdat ik het altijd interessant vind om de nieuwe ontwikkelingen te volgen.

Wat mij vooral opvalt bij de deze zadels dat ik het zit oppervlakte erg kort vind en in combinatie met een hoge lepel. Ik zal hier met mij maat 38/40 (dikke bovenbenen) echt niet inpassen !!
Deze zadels zijn inderdaad ideaal als je maatje 34/36 heb. Maar ik denk dat de meeste mensen er niet goed inpassen.

Zoals al eerder genoemd zie ik ook inderdaad veel mensen op de lepel zitten en met het bovenlichaam (wat) naar voren zitten. Ook zie ik op sommige foto’s dat de rug in een rare knik zit (ik krijg er zelf al spontaan rugpijn van als ik er naar kijk).

Het zullen ongetwijfeld fijne zadels zijn voor de paarden en ze zien er ook mooi uit. Maar ik denk dat ze de zadels ook een maatje groter moeten maken om een grotere doelgroep te bereiken !

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:49

Ik heb laatst ook op een zadel gereden met van die straffe wrongen (was voor mij de eerste keer).
Geen idee van het merk, maar het gaf mij ook het gevoel dat ik teveel achter in het zadel terecht kwam.
Kan zijn dat ik nog een gaatje langer had moeten zitten, maar dat zou toch eigenlijk niet veel uit moeten maken voor de plaats in het zadel. Eigenaresse was er zelf geloof ik wel heel gelukkig mee. Was natuurlijk ook op haar lijf aangeschaft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:52

Sosha schreef:
Ik heb laatst ook op een zadel gereden met van die straffe wrongen (was voor mij de eerste keer).
Geen idee van het merk, maar het gaf mij ook het gevoel dat ik teveel achter in het zadel terecht kwam.
Kan zijn dat ik nog een gaatje langer had moeten zitten, maar dat zou toch eigenlijk niet veel uit moeten maken voor de plaats in het zadel. Eigenaresse was er zelf geloof ik wel heel gelukkig mee. Was natuurlijk ook op haar lijf aangeschaft.

Vriendin van mij vond mijn oude zadel ook niet lekker zitten, zij is zelf heel slank gebouwt, maar wel een kop groter als mij. Zij vond de wrongen verschrikkelijk, terwijl ik heerlijk in het zadel kon zitten (helaas zakt het zadel achter te snel in, en is het zadel gewoon weg te groot voor mij geworden)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:53

C_arola schreef:
Ik heb net een aantal berichten moeten verwijderen die geplaatst waren door een Schaduwaccount of waarop werd gereageerd.

Zijn er geen consequenties voor diegenen die elke keer een schaduwaccount aanmaken en hier het merk komen verdedigen en flink komen rellen? Naar mijn idee is het gebruik van schaduwaccount zonder toestemming niet toegestaan op bokt en kan het een permanente ban opleveren, maar ik kan het mis hebben?
Ik bedoel, dit is serieus al zeker de 15e keer in dit topic dat nieuwe accounts het merk komen verdedigen en we weten allemaal dat de zadelpasser van Award al vaker via fake accounts haar product hier heeft lopen aanprijzen, verdedigen en mensen met negatieve ervaringen heeft bedreigd met een rechtszaak via PB.

Dat aantal van 15 nieuwe accounts (sommige schaduw accounts, sommige niet) is wat ik inmiddels geteld heb, ik heb er tussendoor ook nog wat gemist. Misschien is het een idee om in de openingspost wat daarover te zeggen?

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 11:58

Idd al die 'nieuwe accounts' die hier hun 'ervaring' komen delen..
Het maakt het merk enkel nog verdachter..

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:06

Er zit natuurlijk ook nog wat tussenin. Op het moment dat jij een zadel hebt dat heel goed bevalt en je hoort dat er op bokt zo negatief over gesproken wordt, dan kan ik mij voorstellen dat je ook jouw goede ervaring wilt vertellen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:57

Dit soort vragen kunnen het beste via pb gesteld worden om dit topic bij het onderwerp te laten. Ik zal de vragen daarom per pb beantwoorden.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:27

Marije_1997 schreef:
Sosha schreef:

Vriendin van mij vond mijn oude zadel ook niet lekker zitten, zij is zelf heel slank gebouwt, maar wel een kop groter als mij. Zij vond de wrongen verschrikkelijk, terwijl ik heerlijk in het zadel kon zitten (helaas zakt het zadel achter te snel in, en is het zadel gewoon weg te groot voor mij geworden)

Dat blijf ook een persoonlijk ding. Ik draag zelf een maatje S/XS en heb vrij smalle benen ook, maar de wrongen die ik op bijna alle Award zadels zie (en bij wel veel meer merken, ook het merk waar mijn zadel van is heeft modellen met zulke wrongen) zou ik eeeecht niet in kunnen rijden. Ik vind grote wrongen vreselijk, maar dat heeft vaak weinig met het merk te maken

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:51

Ik lees trouwens steeds Awkward zadels (schrijf je dat zo?)

Dane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:19

Ik heb het topic even bij gelezen en vind idd dat veel mensen erg op de lepel zitten. Ziet er ook niet niet fijn uit voor de paarden, ik snap niet hoe mensen dit er fijn uit vinden zien voor zichzelf en hun paard.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:25

Technisch is een nieuw account maken eenvoudig. Dus het is lastig om direct te zeggen dat iets fake is.

Ik vind grote wrongen ook niet fijn. Bij wintec en kent en mastersnam ik de gehele wrong zelfs af. Bij een ander zadel heb ik eens de wrong laten vervangen door een springknop.
Ik neem aan dat zoiets ook eenvoudig kan bij een maatzadel zoals award.

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:10

Geen ervaring met dit merk zadel. Ook niet op zoek naar een ander zadel. Heb zelf op andere paarden gereden met verschillende dressuur zadels. De meest waren mij te dwingend door grote wrongen en diepe zit. Dat is niets voor mij.
Ik rij zelf met een veelzijdigheidszadel. Een met een vrij vlakke zit en weinig/nauwelijks wrong.

Ik kwam een tijd geleden een interessant artikel tegen. Wellicht hebben jullie hier iets aan.

https://www.bitmagazine.nl/medisch/hoe- ... gen/80192/

Gin_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:34

Hier helaas ook slechte ervaringen met award... :(

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:39

Gin_93 schreef:
Hier helaas ook slechte ervaringen met award... :(

Vertel :o?