Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:Waarom elke 3mnd een fysio? Ga je daar zelf ook elke 3mnd heen?
Polly schreef:Waarom elke 3mnd een fysio? Ga je daar zelf ook elke 3mnd heen?
Anoniem schreef:Met vaak een fysio is niks mis toch?
tagger schreef:Beste TS.
Nu wordt je dus toch het slachtoffer van bokt.. Je krijgt allemaal goedbedoelde onzin voorgeschoteld van mensen die geen idee hebben....
Van juridische stappen tot de zoveelste charlatan die doktertje gaat spelen met jouw paard en op kosten van jouw ouders.
Gebruik je nuchtere verstand en bedenk:
1. Je hebt een prachtig zadel. Daar is hard voor gewerkt. Wees er heel erg zuinig op.
2. Jouw paard heeft gewoon een gevoelige huid en is arm bespierd.
3. Rijd nooit zonder gel-pad. Daarmee voorkom je drukplekjes. Mijn zoon is springruiter, rijdt veel verschillende paarden, allemaal met hetzelfde zadel, maar altijd met gel-pad
4. Een zadelleverancier hoeft alleen maar te controleren of het zadel jóuw past. Als jij goed in je zadel zit, dan belast jij je paard op de goede plek.
5. Een paard is in ontwikkeling als jij hem gaat trainen. Daar kun je onmogelijk je zadel elke keer op aanpassen. Vandaar die gel-pad
6. Je hebt een paard met een werkwillig karakter. Verveel hem niet met eindeloos longeren of weidegang. Het is geen koudbloed.
tagger schreef:Beste TS.
Nu wordt je dus toch het slachtoffer van bokt.. Je krijgt allemaal goedbedoelde onzin voorgeschoteld van mensen die geen idee hebben....
Van juridische stappen tot de zoveelste charlatan die doktertje gaat spelen met jouw paard en op kosten van jouw ouders.
1. Je hebt een prachtig zadel. Daar is hard voor gewerkt. Wees er heel erg zuinig op.
3. Rijd nooit zonder gel-pad. Daarmee voorkom je drukplekjes. Mijn zoon is springruiter, rijdt veel verschillende paarden, allemaal met hetzelfde zadel, maar altijd met gel-pad
4. Een zadelleverancier hoeft alleen maar te controleren of het zadel jóuw past. Als jij goed in je zadel zit, dan belast jij je paard op de goede plek.
5. Een paard is in ontwikkeling als jij hem gaat trainen. Daar kun je onmogelijk je zadel elke keer op aanpassen. Vandaar die gel-pad
6. Je hebt een paard met een werkwillig karakter. Verveel hem niet met eindeloos longeren of weidegang. Het is geen koudbloed.
DatBenIkNou schreef:tagger schreef:Beste TS.
En jij ben niet 'van Bokt' en hebt de wijsheid in pacht? Zelden zo'n opsomming van onzin gelezen. Wat heb je aan een prachtig zadel wat niet de juiste pasvorm heeft? Bijna alle zadelmakers raden gelpads juist af?!! Want juist waar het drukt/ knelt wordt de gel weggedrukt. In principe hoort een zadel gewoon zonder poespas goed te liggen. Bij deze rug en ontwikkeling van spieren kan ik me voorstellen dat het misschien wel nodig is, maar dat moet een goede zadelmaker uitmaken.En het zadel hoeft alleen de ruiter maar niet het paard te passen, serieus??
Een werkwillig paard, is nog steeds geen gezond, correct gebouwd, goed paard helaas. Was het maar zo'n feest.
tagger schreef:Natuurlijk niet. Maar TS heeft geen zadel voor een Belgisch trekpaard maar een goed, normaal, merkzadel.
Ze heeft ook geen welsh pony.
Ik denk dan ook niet dat ze is opgelicht. Ik denk dat ze haar paard kan helpen en een hoop geld en teleurstelling kan besparen door een gelpad te gebruiken
tagger schreef:Natuurlijk niet. Maar TS heeft geen zadel voor een Belgisch trekpaard maar een goed, normaal, merkzadel.
Ze heeft ook geen welsh pony.
Ik denk dan ook niet dat ze is opgelicht. Ik denk dat ze haar paard kan helpen en een hoop geld en teleurstelling kan besparen door een gelpad te gebruiken
tagger schreef:Het is geen onzin. Het is de waarheid.
Maar het is makkelijker om te geloven in iemand die het voor je zal oplossen