Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabbientje

Berichten: 4735
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:21

vikawiek schreef:
Een rijbroek voor kortere jongens met wat meer heup. Ik moet nu telkens bij de dames passen, is niet erg hoor alleen dan vind je glitter op je zadel/paard.wat al een paar keer is gebeurd

Ook voor de langere man is er weinig te krijgen.

Mijn man kan bij weinig winkels terecht voor een fatsoenlijke rijbroek.

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:39

Britta31 schreef:
Tussen maten bij dekens.Mijn oude dame van 35 heeft natuurlijk een oude vrouwen lijfje en haar deken maat 175 is iets te groot voor haar lichaam.Maar een maat kleiner is weer te klein.Eigenlijk zou er dus een tussen maat moeten zijn.Maar dan worden de dekens natuurlijk heel duur.

Maar er zijn toch tussenmaten in bepaalde merken als Horseware en Bucas

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:04

Fenrir schreef:
Rijlaarzen voor mensen met slanke kuiten zonder dat het gelijk schoenmaat 36 of kleiner is. En dan betaalbaar :+

Precies dit ik heb nu bv 38 en dan zijn de kuiten al meteen zo breed, 36 bv past in mijn kuiten wel maar is de “schoen” weer te klein

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:15

Graszaad met lekker groen gras voor de ponys maar met weinig suiker, ik heb een new forest en shet en die worden snel dik dat zou ideaal zijn :+

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:29

Cactusknuf schreef:
Graszaad met lekker groen gras voor de ponys maar met weinig suiker, ik heb een new forest en shet en die worden snel dik dat zou ideaal zijn :+


Volgens mij bestaat dat al!

DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:10


Anoniem

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:11

Anti vleugen meuk die wel werkt

Britta31

Berichten: 13227
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:14

Nibbit schreef:
Britta31 schreef:
Tussen maten bij dekens.Mijn oude dame van 35 heeft natuurlijk een oude vrouwen lijfje en haar deken maat 175 is iets te groot voor haar lichaam.Maar een maat kleiner is weer te klein.Eigenlijk zou er dus een tussen maat moeten zijn.Maar dan worden de dekens natuurlijk heel duur.

Maar er zijn toch tussenmaten in bepaalde merken als Horseware en Bucas

Maar die zijn zo duur -O-Wist ik ook niet hoor.

DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:17

[***] schreef:
Anti vleugen meuk die wel werkt

En die ook nog eens niet zo idioot duur is :)

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:12

Britta de Amigo van Horsware valt mee hoor.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:05

Lusitana schreef:
Goedkoop is duurkoop in het algemeen en dat is niet anders bij ponies.
Of je geeft je kind gewoon geen eigen pony, of het kind is goed genoeg om een mindere pony te rijden, of je betaalt gewoon wat meer voor een betrouwbare pony..


wat een antwoord, er bestaat ook de gulle middenweg gewoon braaf en betaalbaar!
Overigens is er al een pony, die hier al 25 jaar is op het erf dus wel of geen eigen pony bepalen we zelf.
Maar het diertje verouderd snel en dan is het niet fair om te doen of je neus bloedt letterlijk over zijn rug ;)

dus ja toch een gat in de paardenmarkt, daar ging het om!

Izanami

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-07-18
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:23

Esirene schreef:
Betaalbare en mooie rijlaarzen voor mensen met korte benen en stevige kuiten :')


Ik wilde dit net gaan typen en toen las ik jouw reactie! :D

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:36

Rijlaarzen voor mensen met grote voeten maar hele dunne enkels en kuiten

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:51

Ladygiroc schreef:
Betrouwbare basis paarden met een degelijk gestel ipv die sensibele, korte ruggetjes van tegenwoordig.


Die zijn er!! Ik heb een Groninger. Zeer sterk gestel, werkwillig, niet zo sensibel en je kunt er wedstrijden mee rijden (dressuur springen, mennen Trec) en mee buitenrijden of 3 mnd stil zetten en weer wegrijden.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:52

BrittS schreef:
Een soort Epplejeck voor westernspullen *D



Kijk eens op de site van www.kramer.nl . Die hebben ook redelijk wat westernspullen en goedkoop.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:02

Ik mis de - vind ik leuk- knop hier. GOede ideeen!!

Ik mis heel erg rijbroeken met een zak voor je telefoon die NIET aan de voorkant op je been zit. Want alle rijbroeken hebben daar hun zakken, en die plek is precies oliebol als daar een telefoon in zit als je op het zadel zit. Dan zit dat niet lekker met die telefoon in die vouw van je heup-been. Ik wil rijbroeken met telefoon zakken achterop bijv (boven je kont). Ik snap niet dat geen enkele fabrikant daar nog niet mee gekomen is. Iedereen wil tegenwoordig zn telefoon bij de hand houden. En ik wil geen speciale riem om om daar zon telefoon houder aan te doen. Gewoon aan de rijbroek.

Ik weet dat Horze al die jogging rijbroeken heeft met zakje op het been aan de zijkant. Maar ik hou niet van jogging rijbroeken.

Siamsmeesje

Berichten: 2248
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:17

Decathlon had vroeger (geen idee of ze ze nog hebben) rijbroeken met een extra zak op het bovenbeen, speciaal voor de telefoon.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:26


DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:05

@hilary: die heb ik nu. Zakken af en gaan dan erg snel kapot. Hier in NL zijn ze niet te koop en aan verzending/invoer komt er nog zoveel bij dat het niet leuk meer is.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:10

-O- jammer, ik had gehoopt dat ze fijn zouden werken, maar ze zijn dus eigenlijk te slap.

DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:12

Op zich zijn ze best wel stevig, maar dat onderste stuk is net te wijd en dat gaat afzakken. Als ze daar dan op gaan staan dan slijt het heel snel kapot. En de vliegen verplaatsen zich door er net boven te gaan zitten.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:19

orion456 schreef:
Ladygiroc schreef:
Betrouwbare basis paarden met een degelijk gestel ipv die sensibele, korte ruggetjes van tegenwoordig.


Die zijn er!! Ik heb een Groninger. Zeer sterk gestel, werkwillig, niet zo sensibel en je kunt er wedstrijden mee rijden (dressuur springen, mennen Trec) en mee buitenrijden of 3 mnd stil zetten en weer wegrijden.



Ik heb zo een pre en ook nog hengst...ik persoonlijk denk ook hoe je er mee om gaat en dat als vanaf dat hij voor de mens van alles moet doen....goed voer en een mooie stal is niet genoeg, wat breng je zelf over en zie je hem als een individu met een persoonlijkheid. Zie teveel gesjor, gepluk, geschreeuw, getrek, dominant gedrag, snelle paniekoverbluf reakties begeleider, dit brengt een enorme stress in een paard en een continue stressprikkel...als dat nu ook eens werd onderricht tijdens het lesgeven, maar helaas zijn dat meestal juist diegenen die het grovere onder dwang en druk aanleren...het snelle plaatje..

Ik heb nu 4 paarden gehad, nog nooit eentje die niet normaal en cool was....hengst loopt zonder touwtje mee, ook aan eind van de dag als er lekkere brok in de stal ligt, loopt hij beleeft en relaxed naast mij mee...

Copieer gedrag wat kuddedieren doen om veilig in een groep te passen, de leider ben jij! En al jouw bewegingen en gedrag wordt in de gate gehouden, dat geeft rust of onrust.