Waar kan jij moeilijk aan komen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ForeverQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:37

Toen ik nog de minis had fijn passende dekens maar bij nika horse products super geholpen geweest en heel content van. Nu ook voor de grote regendekens besteld en super tevreden van! Zeker een aanrader

Jorex

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:44

Ik zoek dus nog een 300 gram betaalbaar maat 110 onderlengte, nergens te vinden en net via een andere bokker de informatie gekregen dat nika pas in december weer dekens binnenkrijgt en met de temperaturen die volgende week al onder de 0 graden duiken is dat echt te laat. Onder -5 graden moet ie eigenlijk 300 gram op hebben. Dus als iemand nog een site of adresje of wat dan ook heeft. Minihorseshop was te duur met bijna 100 euro voor 1 deken. Mijne staat namelijk bij een jonge shetlander in, dus die bijt wel eens in dekens.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:17

Heb je al bij ponywebshop.nl gekeken?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:30

Koper schreef:

Die hebben zijn maat niet. Allemaal 105 of 115 helaas.
https://ponywebwinkel.nl/Dekens/Regende ... ere%20ruit en deze staat geeneens een maat bij. Premiere heeft toevallig wel 110. Verder vind ik die hele site gewoon verschrikkelijk zoeken, want er is geen zoekfunctie op maat, dus tja, erg professioneel vind ik het ook niet ogen. Vooral omdat ze er bij zetten hoe super geweldig en schitterend de dekens allemaal wel niet zijn, dat hoeft van mij niet, ik maak zelf wel uit hoe mooi ik de ruit vind. Ik heb het liefste de maat+ het aantal grams meteen in beeld.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 04-11-17 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:36

Rustig maar. Het was maar een idee.

ForeverQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:14

Fennadev schreef:
Koper schreef:

Die hebben zijn maat niet. Allemaal 105 of 115 helaas.
https://ponywebwinkel.nl/Dekens/Regende ... ere%20ruit en deze staat geeneens een maat bij. Premiere heeft toevallig wel 110. Verder vind ik die hele site gewoon verschrikkelijk zoeken, want er is geen zoekfunctie op maat, dus tja, erg professioneel vind ik het ook niet ogen. Vooral omdat ze er bij zetten hoe super geweldig en schitterend de dekens allemaal wel niet zijn, dat hoeft van mij niet, ik maak zelf wel uit hoe mooi ik de ruit vind. Ik heb het liefste de maat+ het aantal grams meteen in beeld.

Mss een idee weet niet zeker :

https://www.minihorse.eu/

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:17

ForeverQ die is ook wel mooie prijzen ja, maar ik krijg nu waarschijnlijk een tweedehands van een andere bokker.

Verder zit ik nog even te twijfelen tussen 100 gram regendeken of 0 gram regendeken bij nika bestellen.

ForeverQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:39

Fennadev schreef:
ForeverQ die is ook wel mooie prijzen ja, maar ik krijg nu waarschijnlijk een tweedehands van een andere bokker.

Verder zit ik nog even te twijfelen tussen 100 gram regendeken of 0 gram regendeken bij nika bestellen.

Dan heb je een optie b indien nodig :) ik heb de 0 gram en voorlopig is dit zeker voldoende ze maken zelf ook nog vacht aan dus

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:51

Mijne is geschoren en helaas zijn manen kwijt door de 100 gram onderdeken dus vandaar dat ik twijfel. Hij staat overdag nu onder 0 en s nachts 100.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:54

Zo staat mijne ook (ongevoerde Nika deken met 's nachts 100 grams Horseware liner) en raakte ze d'r manen maar kwijt _O- Het groeit als onkruid en ik wil het juist in een mooie boog hebben.

Als je aan de voorkant van de deken even van die ringetjes naait kun je daar de onderdeken aan vast maken. Tenminste als het een normale hals is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:01

Spray tegen dazen dat werkt. Al zoveel geld in gestoken, alle merken die hier te krijgen zijn uitgeprobeerd, geen énkele spray doet wat het zegt te doen. Gewoon geen een.

En hoofdstellen met platte, dunne neusriem zónder sperriem, ook geen lusje er op. Als een jachthoofdstel. Hier niks te vinden (behalve 2 simpele goedkope rothoofdstelletjes bij Krämer) en erg duur om uit het buitenland te halen.

Oh ja, zo'n Engelse beige jodhphur rijbroek...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:27

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:19

Een pessoa tuig voor een shetlander. Jaren geleden maakte verschillende bokkers deze zelf en nu niemand meer :( .

ForeverQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:47

Ladygiroc schreef:
Een pessoa tuig voor een shetlander. Jaren geleden maakte verschillende bokkers deze zelf en nu niemand meer :( .

Dacht dat minihorseshop ze wel had

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:58

Een singel van 50cm. Zonder elastiek em t liefst geen neopreen of leer. En ook niet te duur. Alles is 45 of 55 cm, of heeft elastiek of kost een vermogen.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:52

GamblersCup schreef:
Spray tegen dazen dat werkt. Al zoveel geld in gestoken, alle merken die hier te krijgen zijn uitgeprobeerd, geen énkele spray doet wat het zegt te doen. Gewoon geen een.

En hoofdstellen met platte, dunne neusriem zónder sperriem, ook geen lusje er op. Als een jachthoofdstel. Hier niks te vinden (behalve 2 simpele goedkope rothoofdstelletjes bij Krämer) en erg duur om uit het buitenland te halen.

Oh ja, zo'n Engelse beige jodhphur rijbroek...

https://www.qhp.nl/9048-hoofdstel-alexander.html
hiervan kun je de sperriem af halen zonder dat je het ziet. Misschien een idee...? :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:15

Dat is niet helemaal wat ik bedoel... glitter of strasssteentjes komen NIET in de buurt van mijn paard :') (vreselijk) en echt plat leder is vaak ook breder. Dus echt als een jachthoofdstel .
Maar wel enorm bedankt voor het meedenken!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:41

GamblersCup schreef:
Dat is niet helemaal wat ik bedoel... glitter of strasssteentjes komen NIET in de buurt van mijn paard :') (vreselijk) en echt plat leder is vaak ook breder. Dus echt als een jachthoofdstel .

Ik weet niet of je deze al had gezien, maar Equimatch verkoopt wel jachthoofdstellen: https://www.equimatch.nl/jouw-paard/hoofdstellen-tuig/

Deze neusriem hebben ze ook: https://www.equimatch.nl/shires-blenhei ... sriem.html Misschien wat voor aan een bestaand hoofdstel?

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:11

Heeeeeele smalle rijbroeken met een beetje kwaliteit. De enige die ik nu pas is van HKM, maar de kwaliteit valt heel erg tegen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:29

Kidde schreef:
GamblersCup schreef:

Ik weet niet of je deze al had gezien, maar Equimatch verkoopt wel jachthoofdstellen: https://www.equimatch.nl/jouw-paard/hoofdstellen-tuig/

Deze neusriem hebben ze ook: https://www.equimatch.nl/shires-blenhei ... sriem.html Misschien wat voor aan een bestaand hoofdstel?

Alleen de neusriem komt in aanmerking, de hoofdstellen zijn allemaal met dunne riempjes. Ben bang dat het toch weer in de UK bestellen wordt, iets compleets is hier echt moeilijk te vinden. Gebruik nu een stang en trens hoofdstel, uit elkaar gehaald, tweede deel eraf... wordt een beetje moe van het "knutselen" en wil wat fatsoenlijks :D

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:39

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:42

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:57

Zoals ik al schreef, dat wat ik zoek is hier moeilijk te vinden :+

Kan helaas geen foto van wat ik bedoel uploaden op het moment.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:17

Een 0grams regendeken met boven maat 55 en ondermaatse 70/75 :') en denk niet dat meneer nog veel gaat groeien dus zal zelf moeten leren baaien denk ik

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:56

Wat dacht je van betaalbare muesli waar ze even mee bezig zijn maar waar niet zoveel suikers en zetmeel in zitten, en dan nog voor een kieskeurig paard >;) van hippostar de appel is wel goedgekeurd maar de standaard dan toch weer minder overduidelijk, ik denk vanwege de appel, maarja dat is suiker he. Pavo is geen enkele versie populair, zelfs de slobber daarvan wordt minder gewaardeerd dan andere merken, van havens en cavalor ook al geprobeerd maar allemaal met een beetje zo'n blik van t is voer, t moet maar _O-

Rijbroeken bestel ik tegenwoordig meestal bij horzehoods.com, die hebben redelijk diepe zakken waar mijn telefoon in past (samsung s7) en een silliconenopdruk op de gehele zit die ook nog goed blijft zitten in de was, ook in de grotere maten :D

En @kidde, inderdaad die snoepjes <3