Ervaringen met Deuber zadels?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:31

Hallo! Stil hier :D

Ik heb een tweedehands Impuls op het oog. Wel in Duitsland maar op minder dan 3 uur rijden dus nog wel te doen.

Het nummer is B 46888 UF S3 VK

S3 is de maat zitting, dat is oké
UF is ultra flex, denk ik

Maar wat zegt de rest van het nummer? Bouwjaar moet je er ook uit op kunnen maken, toch?

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 02:49

VK = verstelbare kamer. Volgens mij kun je het bouwjaar niet uit het serienummer aflezen. Ultraflex klopt. Ik heb het nog ergens op de mail staan, de uitleg over het serienummer. Zal even zoeken!

siskeh
Berichten: 8681
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:02

Je kan op FB heel makkelijk contact opnemen met Deuber, deze "weten" wat het nummer inhoud. (O.a. leeftijd )

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:47

siskeh schreef:
Je kan op FB heel makkelijk contact opnemen met Deuber, deze "weten" wat het nummer inhoud. (O.a. leeftijd )


Goede tip! Hoe voor de handliggende ook, ik had er niet aan gedacht :o

KellyR

Berichten: 1520
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:04

Even kort een vraag voor iedereen met de impuls decor.
Wat voor dekje hebben jullie er onder?
Ik heb het wolvilten dek van Deuber zelf. Maar wil eigenlijk ook wel wat anders.
Elke x als ik een gaaf dekje zie is hij te kort voor het decor stuk...

Wat hebben jullie er onder liggen?
Durven jullie er ook kleurtjes onder te doen? Denk zelf dat het echt niet staat en kijk daarom enkel bij de zwarte dekjes. Maar als iemand gave voorbeelden heeft hoe het ook kan zie ik ze graag!

siskeh
Berichten: 8681
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:45

Is het echt zo groot? Heb een ander model, dus geen enkel issue met dekjes(dressuur full en vz full passen allebei)
Ik denk dat een groot vallend full dekje wel moet passen? (Ik heb toevallig 1 van felix buhler liggen die is écht gigantisch)

KellyR

Berichten: 1520
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:57

siskeh schreef:
Is het echt zo groot? Heb een ander model, dus geen enkel issue met dekjes(dressuur full en vz full passen allebei)
Ik denk dat een groot vallend full dekje wel moet passen? (Ik heb toevallig 1 van felix buhler liggen die is écht gigantisch)


Het is niet echt zo groot. Maar er zit in principe een extra stuk leer aan je zweetblad wat iets schuin naar achteren uit loopt. Vind het echt niet netjes als het er onder/achter uit steekt.

Zoals deze
Afbeelding

Maar zal een kijken of een grote full werkt...

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:10

Le mieux heeft extra full dekjes, is dat misschien iets? Misschien kun je de afmetingen van dit dekje ergens vinden of in het le mieux topic vragen. Snap wat je bedoeld, zou het ook niet mooi vinden als het zadelblad zo over het dekje komt.
Laatst bijgewerkt door Phrono op 31-08-19 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh
Berichten: 8681
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:10

Ahh ja, ik snap je! Lengte is dan niet echt het probleem.
Afbeelding
Mijn deuber Maxima met barok dekje van QHP.
Zou je anders het dekje van de foto willen opmeten? (dit dekje is ook nog te krijgen in iets minder "blije" kleuren hoor :+ )

Edit: Dat dekje en zadel klein lijken is omdat het paard véél body heeft er zit een 75cm singel aan, die is al aan de kleine kant :D

KellyR

Berichten: 1520
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:02

Die aankoop is alweer terug gestuurd oeps!
Maar inderdaad wel een goede om ook het dekje op te meten wat er nu onder ligt. Zo voor de hand, maar zelf eigenlijk niet over na gedacht.

Oeh roze <3 soms baal ik wel van het decor stuk.
Anders had ik hem echt in alle kleuren van de regenboog gestoken haha. Nu houd ik het lekker simpel om geen afbreuk te doen aan het zadel.

siskeh
Berichten: 8681
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:02

KellyR schreef:
Die aankoop is alweer terug gestuurd oeps!
Maar inderdaad wel een goede om ook het dekje op te meten wat er nu onder ligt. Zo voor de hand, maar zelf eigenlijk niet over na gedacht.

Oeh roze <3 soms baal ik wel van het decor stuk.
Anders had ik hem echt in alle kleuren van de regenboog gestoken haha. Nu houd ik het lekker simpel om geen afbreuk te doen aan het zadel.


Je houd van roze of je haat het, er zit niets tussen in.
En ik snap wat je bedoeld, ga ik onthouden voordat ik een of ander droomzadel met moeilijke kleuren ga bestellen, ooit :+
Ik heb ook een Startrekk Espaniola S1, heel klein zadeltje, vrij klein pony ook, dus elke dekje(zeker boomloos) is te groot..

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:16

Schopje!

Wie van de mensen hier heeft een Deuber zadel en start hier mee in de dressuur? Bij de KNHS?

KellyR

Berichten: 1520
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:36

EdkingEnzo schreef:
Schopje!

Wie van de mensen hier heeft een Deuber zadel en start hier mee in de dressuur? Bij de KNHS?


Ik start geeb dressuur maar ik weet dat je met de impuls en de el Campo dressuur mag starten.

Geeft dat antwoord op je vraag? :)

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:25

Inderdaad met de Impuls en el Campo mag je gewoon starten, met de Engelse zadel natuurlijk ook.

Is iedereen nog tevreden met de Deuber?

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:41

Ik heb in januari een startkaart aangevraagd, helaas mag ik met de Ibero Verano niet starten..

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:52

Dat komt waarschijnlijk omdat er een boogje achter op het zadel zit en geen lepel. De impuls en el campo hebben dat wel.
Als je er over nadenkt heel vreemd. Maar de knhs is een enorm archaïsch systeem met ouderwetse principiële regels, dus het verbaast me niks.
Maar als je nou gewoon gaat, zou het me niks verbazen als niemand er wat van zegt. (Of je zegt dat het een barefoot is, de meeste zien het verschil niet eens behalve dat het niet een standaard dressuurzadel is. )
Je kan altijd nog een zadelmaker een hoesje laten stikken die je over de galerij trekt in de vorm van een lepel. In feite hebben de toegestane barefoots ook niet meer dan een soort van galerij waar de flap van de zitting iets overheen valt. Desnoods een hele hoes die je zo over het zadel heen trekt. Mooi zwart, lijkt het best een dressuurzadel. Ik zie wel mogelijkheden. *D

Edit: @ Fransje: Ik ben in elk geval nog heel tevreden met m'n deuber.

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:47

Het gaat om het boogje aan de voorkant, ik heb ooit contact daarover opgenomen met de KNHS. Echt te belachelijk voor woorden.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:31

Tegenwoordig is daar het eea in veranderd. Wij hadden dat ook met de Ghost zadels, die hebben ook een boogje. Heb samen met een klant heel veel tijd en moeite er in gestoken en nu mag het, zolang het niet als handvat gebruikt wordt.

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:21

Dat ging vroeger toch over of je het als een handvat zou kunnen gebruiken?

Dit even van de site van de knhs:
Citaat:
Gebruik zadels met open of gesloten pommel
We krijgen regelmatig de vraag of een (boomloos) zadel met een open of gesloten pommel toegestaan is tijdens dressuurwedstrijden. Het antwoord is; Dit is toegestaan. Hier geldt hetzelfde als voor zadels met een (vaste) voorziening aan het zadel die fungeert als bokriempje je mag je er tijdens de proef niet aan vasthouden. Doe je dat wel, dan heeft dat gevolgen voor het cijfer voor het betreffende onderdeel én het cijfer voor houding en zit.


Dus een pommel, ook open, mag gewoon tegenwoordig.

Maar zeg nou zelf, als je een london en een ibero verano naast elkaar zet, what's the difference? :o?

Wellicht dat wanneer je met een goed uiteengezet document aankomt, dat ze best te overtuigen zijn net als bij Ghost.

Afbeelding
Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:08

Mooie vergelijking Hoefijzer. Ik snap echt niet waarom ze zo moeilijk doen. Niet te begrijpen wat nou echt het probleem is...
Als je mijn zadel zo ziet, ziet er toch helemaal niet raar, anders of ‘westernachtig’ uit? In mijn ogen is het een dressuurzadel..
Afbeelding
Afbeelding

_Mir
Berichten: 1376
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:27

Ik heb een deuber & partner Espera. 4 jaar geleden nieuw besteld. Echt, ik wil NOOIT meer anders. Wat een heerlijk en top kwaliteit zadel!

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:27

Heeft er toevallig iemand een Deuber el campo S1 te koop?

KellyR

Berichten: 1520
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:20

Hi all,

Ben even benieuwd, hoe zit het bij jullie met kleur verlies op je zweetblad?

Ik ben zelf nog steeds erg tevreden over mijn zadel. Maar wat minder over het behoud van kleur, en dan vnl op het zweetblad.
Na 1 jaar waren er al grove sporen zichtbaar en inmiddels is het dermate erg dat ik het wil laten fixen.

Deuber vraagt hier in de basis €100 + verzendkosten voor. Nu willen ze mij tegemoet komen.
Maar het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben die dit heeft?

Op stal hangen er zadels die al jaren in gebruik zijn maar waar bijna geen slijtage op te zien is :(

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:55

Mijn zadel ziet er nog super goed uit, die is nu een jaar of 5 a 6 oud. Mijn zitting en zweetblad zijn van een zachter leer, iets van nubuck dacht ik. Origineel was dat dan wel mooi donker grijs, maar na loop van tijd wordt het steeds gladder en daarmee ook volledig zwart. Maar dat wist ik van te voren. (Een van de randen was wel wat kaal omdat ik daarmee altijd langs de deur van de kast streek wanneer ik hem onvoorzichtig in de kast legde :o Gelukkig kan ik dat zelf dan weer mooi maken.)

Wat voor zadel had je ook alweer? Ben nu wel benieuwd hoe het er uit ziet. :)

KellyR

Berichten: 1520
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:27

Ah wat zonde van het randje, waarmee maak je het zadel dan mooi?

Zadel heb ik nu niet bij de hand omdat hij extern in training staat.
Maar dit zijn foto's van de slijtage binnen 1 jaar. Heb alleen het idee dat ik het niet helemaal duidelijk op de foto krijg.
Afbeelding
Afbeelding

Zwart smeer, alles er op en er aan geprobeerd. Maar ik durf niet zelf te gaan verven.
Ken eigenlijk ook niemand die zoveel "slijtage" heeft op een zadel.
Het is gladleer, dus qua slijtage zou je moeten zeggen dat het vrij slijtvast is.