hoe moet het zadel nou liggen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:31

Ach, ik neem aan dat als er de moeite wordt genomen op bepaalde berichten te TEMMEN, er ook iemand kijkt naar de reacties van TS?

Ik heb namelijk meer dan genoeg nuttige adviezen voorbij zien komen, welke de grond in worden geboord, verdraaid worden, en uiteindelijk spreekt heel bokt zichzelf tegen en adviseren wij om per direct op het arme beest te gaan zitten.

Schiet mij maar lek hoor, ik snap bepaalde reacties meer dan goed.
Meerdere mensen op bokt krijgen het advies geen paarden te houden als ze er geen tijd/geld/etc voor hebben.

Ook ik denk dat het aandachttrekkerij is, of een hele slechte grap.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:32

Misschien logt het aan hoz jullie reageren dat jet altojd zo loopt?

Lees nou de allereerste reactie van het topic. Niet bepaald vriendelijk of behulpzaam.
Zo werk je deze resultaten zelf in de hand.

Bon ik heb van een wzl vriendelibke bokker antwoord gekrzgen op mijn vraag dus o tstip ik me op dit topic. Goef ik jullie gezeik niet meer te lezen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:32

Picasso schreef:
Prima!
Hoop ook dat ze eens terug gaan lezen hoeveel topics van TS al op deze manier zijn verlopen. Dit is toch niet normaal? Absurd....

TS is onwetend en onervaren, op zich is het heel goed dat ze veel vragen stelt, ze had ook zelf alles kunnen proberen en schade aan kunnen richten aan de pony. Vragen = goed.

Ook ik verbaas me vaak over wat er gebeurt in haar topics, ik vind bepaalde situaties ook echt onbegrijpelijk, maar het feit is dat TS sowieso door gaat met haar hobby en haar paard(en), dus ze heeft er meer aan dat mensen haar antwoorden en advies geven (al doet ze er niet altijd iets mee) dan dat ze wordt uitgemaakt voor van alles en nog wat.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:33

Picasso schreef:
Eens een gesprekje aangaan met TS. En 'ze' zijn de mods natuurlijk, duh.

Misschien TS begeleiden hier op het forum. :o
Zou niet de eerste keer zijn dat forumgebruikers extra "toezicht" krijgen van mods.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:38

Sorry TS maar waarom doe je zelf nog moeite om hier steeds topics te openen om advies en deze vervolgens steeds afwijst? Je hebt vast de allerbeste bedoelingen met Harley, maar je weet goed genoeg dat je te onervaren bent om een jong dier op te leiden en te geven wat deze nodig heeft. Een (jong) dier kost nu eenmaal geld, het opleiden en het laten opgroeien ook..daar horen ook de bijpassende prijskaart aan de benodigdheden zoals (een) passend zadel(s). Ik zou gewoon het aanbod aannemen van Lizzy, Harley zou het niet beter kunnen treffen en zou daar pas kunnen krijgen wat hij nodig heeft..ondanks het een lage prijs is maar je kunt ook geen 2.500 verwachten van een paard die dan nog eens problemen heeft met knie op slot, klein, zadelmak, geen afstamming. Als je dit aanbod niet wilt aannemen, zet hem dan te koop, zonder hem eraf te halen en koop die Draver als je er toch zo gek van bent.. Nu kun je namelijk voor hetzelfde geld €100/maand weggooien of aan een dakloze geven gezien je toch niets met dat paard kunt doen omdat er zoveel mis mee is.

Herlees je post en kijk er eens naar met een kritisch ook, je verhalen zijn altijd zo tegenstrijdig dat niemand je nog geloofd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:39

Goof schreef:
Picasso schreef:
Prima!
Hoop ook dat ze eens terug gaan lezen hoeveel topics van TS al op deze manier zijn verlopen. Dit is toch niet normaal? Absurd....

TS is onwetend en onervaren, op zich is het heel goed dat ze veel vragen stelt, ze had ook zelf alles kunnen proberen en schade aan kunnen richten aan de pony. Vragen = goed.

Ook ik verbaas me vaak over wat er gebeurt in haar topics, ik vind bepaalde situaties ook echt onbegrijpelijk, maar het feit is dat TS sowieso door gaat met haar hobby en haar paard(en), dus ze heeft er meer aan dat mensen haar antwoorden en advies geven (al doet ze er niet altijd iets mee) dan dat ze wordt uitgemaakt voor van alles en nog wat.

Maar er blijft zelden iets hangen van een advies van (deskundige) mensen die haar voorzien van raad. Soms ziet ze ergens brood in, maar goede voornemens duren bij haar nooit zo lang en vervolgens worden dezelfde vragen herhaald of komen voorspellingen van mede bokkers uit en moeten die de problemen weer gaan oplossen waarvoor TS gewaarschuwd was/is. Ik begrijp er niks van... het is of een laag IQ, of aandacht of het is daadwerkelijk een grote grap... Dit klopt toch niet?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:39

Art_Ificious schreef:
En als ik jullie zo hoor zou ik dus nu meteen een zadel moeten aanschaffen en gaan rijden met harley.
Nu wil ik al eens wachten en dan is het ook niet goed.
Zooo tegenstrijdig zijn jullie dus.
Dit is hoe het overkomt bij mij.

Nee volgens mij zegt de meerderheid of verkoop deze pony of spaar je geld en geef Harley ondertussen meer tijd.

TS, er zijn al zoveel bokkers en niet bokkers geweest die jou wouden helpen, maar je luistert niet. Dat het mij zoveel aantrekt en ik jouw topics blijf lezen en blijf reageren is enkel en alleen omdat Harley zoveel op mijn overleden Dakota lijkt.. En het doet echt zeer om te weten dat ik Dakota heb moeten laten gaan, terwijl jij zo met Harley omgaat.. ;(

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:43

Geen afstamming op papier maar zijn moeder had wel een stamboom.
Sowieso verkoop ik hem niet.

Daarnaast weet ik zeer goed dat een zadelmaker het beste is. Maar ik kende tot voor kort geen goede. En zelfs van de goede lees ik soms ook negatieve revieuws. Maar ach kan niet altijd goed gaan.

Maar dit topic opende ik omdat ik zo veel diverse liggingen zie op stal. Zn dat bracht me in de war omdat toch elk paard netjes loopt.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:46

Art_Ificious schreef:
Misschien logt het aan hoz jullie reageren dat jet altojd zo loopt?

Lees nou de allereerste reactie van het topic. Niet bepaald vriendelijk of behulpzaam.
Zo werk je deze resultaten zelf in de hand.

Bon ik heb van een wzl vriendelibke bokker antwoord gekrzgen op mijn vraag dus o tstip ik me op dit topic. Goef ik jullie gezeik niet meer te lezen.

Heb jij je eigen antwoorden al eens voorbij zien komen. We zij altijd aardig en geven je altijdmpassend advies. Maar helaas word keer op keer op keer alles door jou in de wind geslagen en draai je alles,om. Zo,dat het lijkt alsof jij het slachtoffer bent. De enige die hier in al jou topics het slachtoffer is is harley. Wij wordenmonvriendelijk omdat jij alles wat wij aanhalen de grond in trapt en overal een weer woord voor hebt. Je durft jietmop een duur zadel te rijden dus metnharley maar een goedkoop ding op zijn rug. Wij zeggen laat hem staan en jij zegt dat wij beweren dat je hem moet gaan rijden. Je zegt te sparen om nog topmerk bij elkaar te krijgen omdat je niet meer hebt en vervolgens heb je zoveel geld om wel,2 paarden te kunnen kopen en onderhouden. Kijk eerst eens naar wat je zelf roept en wijs dan pas met je vingertje naar ons. Wijmwordenmzo door je eigen acties.
Ps mocht ik hierom ge band worden Of een waarschuwing krijgen. Het kan me geennreet schelen. Ben meer begaan met harley dan zij waarschijnlijk,ooit zal zijn.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:46

Na 4 pagina's weer bijgelezen te hebben heb ik maar 1 vraag.

Wat voor gigantische plaat heb jij voor de kop??!

Aan de ene kant verbaasd het me ook nie na je vorige topics.
Verkoop harley, van dat geld kun je die zwarte merrie kopen.

Ik snap jou echt niet, ik snap het echt niet
sorry dat ik het zeg maar volgens kun je beter geen paard houden, maar lekker een verzorgpaardje nemen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:47

Art_Ificious schreef:

Daarnaast weet ik zeer goed dat een zadelmaker het beste is. Maar ik kende tot voor kort geen goede. En zelfs van de goede lees ik soms ook negatieve revieuws. Maar ach kan niet altijd goed gaan.

Maar dit topic opende ik omdat ik zo veel diverse liggingen zie op stal. Zn dat bracht me in de war omdat toch elk paard netjes loopt.

Paarden zijn prooidieren, als ze slecht gaan lopen is het einde verhaal dus ze kunnen lang doen alsof het goed gaat. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:48

Art_Ificious schreef:

Laat ik ontopic blijven.
Ik denk dat je van elk bedrijf wel slechte reviews leest eigenlijk, zoals je zelf aan geeft. :) Maar als je er een hebt waar je een goed gevoel bij hebt kan je die persoon gewoon eens bellen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:54

Waar woon je, er zijn vast wel bokkers die een goede zadelmaker weten in je omgeving voor een schappelijke prijs.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:56

Ben ik de enige dan die ts en harley niet kent?
Ik zou al jouw aandacht op je eigen pony gaan richten en die draver laten voor wat het is.

Goof

Goof schreef:
TS; je betaalt 100 euro per maand voor een paard waar je alles mee mag, maar waar je in de praktijk enkel wat mee knuffelt en wandelt. Dat is een duur geintje.
Bedenk je dat als je er 15 maanden mee bezig bent (dus ruim een jaar) je al 1500 euro hebt uitgegeven. Dat is de vraagprijs voor dit paard. Is ze dan ook van jou na 15 maanden? Of blijf je daarna door betalen? Of wordt ze daarna alsnog voor 1500 euro verkocht aan een ander? Die eigenaar is slim, heel slim, die verdient goed. Hij heeft er geen omkijken naar. Het paard verdient zichzelf.
Denk daar eens over na.

Als je die 100 euro per maand opspaart heb je over een half jaar of een jaar heel veel geld erbij. Die kan je echt heel goed investeren in een zadel of andere benodigdheden voor Harley.
Ik ben overigens wel van mening dat je voor 500 euro een heel prima (2ehands) zadel moet kunnen kopen. Laat het alleen goed checken voordat je het in gebruik neemt.

TS heb je mijn vragen gelezen? Ik ben benieuwd of je antwoorden hebt op de eerste vragen? heb je afspraken gemaakt met de eigenaar hierover?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Moderatoropmerking:
We hebben besloten om dit topic permanent op slot te zetten omdat mensen op de man gingen spelen in plaats van op de bal waardoor we denken dat de sfeer in dit topic niet meer goed zal komen.