Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Buitenzinnig schreef:In principe wel, hangt er alleen vanaf hoeveel spieren er missen...
Ik denk dat boomloos een goede tussenoplossing is, als je toch een boomzadel wilt, als je paard spier atrofie heeft. De spieren kunnen makkelijker groeien en je bent minder kosten kwijt aan een zadelmaker die elke zoveel maanden langs moet komen om de boom aan de voorzijde te verbreden.
Over niet al te lang wil ik een gewone Ghost-pad proberen, kijken hoe dat gaat. Buitenzinnig schreef:Darkchrystal, vast wel, kwestie van de maten bekijken en dekjes opmeten. De meeste mensen willen toch een dekje die er mooi onder past, in dezelfde stijl (bij de Christ dan)
darkadia schreef:Ja ik heb de Unica pads gehad (rood en blauw). Inlages die erin zaten vond ik te dik (bijna 2cm), maar met eigen inlages prima pad. Synthetische fleecevoering, wel mooi zacht. Helaas waren ze voor mijn maat 1 zadel en paard met korte rug te lang. Heb ze verkocht aan iemand met een Cherokee maat 2 en zij is er blij mee!

Buitenzinnig schreef:Ligt eraan hoe dik je het doet.. Als het teveel wordt past het klittenband niet meer.
Maar waarom zou je dat allemaal willen?

Erg leuk zadel en hij ligt net als de andere Spookjes mooi op mijn paardjes..Heb vandaag op twee geprobeerd de anderen komen ook nog even aan de beurt
..Bij het bovenste paard schuift alles heel snel en bij haar lag het lekker stabiel,ook in galop..Het onderste paard laat altijd heel duidelijk merken wat ze van een zadel vind en vond hem zo te merken echt helemaal prima..Deze week toevallig een keer met bbp gereden en dat vond ze dus niets,dan is er gewoon niet fatsoenlijk mee te rijden en gaat ze steeds mesten..Ik had verwacht veel breder te zitten,maar dat was niet echt een verschil en hij zat ook lekker stabiel..Al met al echt een lekker zadel.Alleen mocht de knop en pommel wat steviger zijn van mij..Maar zoals gezegd die zit er voor de sier
Na het rijden heb ik nog even een foto gemaakt van de afdruk en die was heel mooi..Je ziet wel dat er een grote plek minder nat/vies is als de rest maar dat is voor mij een normaal beeld,het was ook niet droog..De ruggetjes voelden na het rijden lekker aan,geen gevoeligheid
Ik zal een dezer dagen nog een foto proberen te laten met mij erop voor het beeld