Erreplus zadels

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seventeen
Berichten: 1205
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:28

MissMiekjee schreef:
@Fabj3: Oei, dat zou eigenlijk vermeld moeten worden inderdaad. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, als je ook maar iets twijfel hebt, gelijk terugsturen. Goed van Erreplus zelf dat ze ermee waarschuwen, maar de dealer zou hier ook aandacht aan mogen besteden.

Ontopic: ik mag mezelf ook de gelukkige bezitter noemen van een Erreplus, model Vittoria :). Ik ben er met een ander merk (voor de geïnteresseerden: naam kan via pb) niet uitgekomen, pasvorm & service was niet helemaal wat het moest zijn. Wel erg jammer, want het zat ontzettend fijn.

Nu een zadel waar vooral paard (en stiekem ook wel héél erg de ruiter :o ) super blij van wordt! Veel schouder- en schoftvrijheid, korte kussens, mooi leer en ont-zet-tend comfortabel. Past perfect, geen aanpassing nodig geweest. Toch apart hè, dat je dan gelijk een ander paard onder je hebt :o.

Springzadels ook geprobeerd, helaas kon ik daar niet zo fijn mee zitten. Ik ben klein, maar heb in verhouding hele lange bovenbenen, dus ik heb een flink naar voren gericht zweetblad nodig, en dat was bij de springzadels nog wat te weinig ;( . Wat dat betreft bood de Vittoria bij de dressuurzadels wel echt een uitkomst!

Paard blij, ruiter blij!


Te weinig? Heb je dan echt zulke extreem lange bovenbenen? Ik heb ook echt lange bovenbenen, pas in geen enkel zadel, zelfs geen 18'' moet altijd flink kort zitten maar in de EM heb ik echt ruimte genoeg, haast zelfs teveel. :P

Wij zijn nu aan het sparen voor een dressuurvariant van Erreplus, kijken hoe die daar onder loopt en dan hakken we de knoop door. Maar als ik zie hoe die onder mijn spring loopt dan maak ik mij daar niet zo'n zorgen om :D

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:33

@seventeen, ik heb dat omgekeerd, als ik soms ter afsluiting een kruisje spring op Mn dressuurzadel springt ie zoveel beter dan onder mijn prestige springzadel :')
Maar gezien mijn fysieke beperkingen komt er geen springzadel bij. Voor wat huppelwerk en bos is de prestige wel goed zat. Zou ik echt springen zou ik het zeker overwegen.

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:39

Ik merk ook ontzettend veel verschil in m'n paard zijn galop en sprongen nu een paar weken met de erreplus rijden. Soms zelfs even wennen voor mij := Super blij mee natuurlijk!

Seventeen
Berichten: 1205
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:44

Noukie schreef:
@seventeen, ik heb dat omgekeerd, als ik soms ter afsluiting een kruisje spring op Mn dressuurzadel springt ie zoveel beter dan onder mijn prestige springzadel :')
Maar gezien mijn fysieke beperkingen komt er geen springzadel bij. Voor wat huppelwerk en bos is de prestige wel goed zat. Zou ik echt springen zou ik het zeker overwegen.


Hahahaha :P Dan weet je dat je op de goede weg bent! Voor enkele keren springen is het inderdaad niet echt de moeite waard, dan zijn ze wel heel prijzig.

De mijne loopt onder de Erreplus ook zo fijn, springt met een stuk meer basculatie en begint achter ook echt enorm uit te slaan. Ook eventueel dressuurwerk kan heel goed met de Erreplus, hoewel ik daar nu Hulsebos voor heb, sta te popelen om een Erreplus dressuurzadel aan te schaffen :P

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:50

Ik rijd gewoon dressuur nu op m'n springzadel. M'n dressuur zadel hangt werkeloos in de kast :=

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:54

Oops, we waren snel klaar met zadel aanpassen. Dus ik mocht een rondje op de springzadels...
jullie snappen dat ik verkocht ben :') Wát een verschil! Terwijl er echt geen dom zadel op ligt ook. Huidige springzadel zou de boom wijder van moeten, dus ook daar zou ik wel iets in moeten investeren.
Eerst mezelf maar oplappen voor zover dat nog gaat, als ik zelfs maar weer bb kan rijden zou ik het serieus overwegen. :D

Capriootje, super herkenbaar dus ook wat jij zegt mbt beter galopperen etc!

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:10

Ja als je het probeert ben je om :=

Ik had een budget van max 2500 eigenlijk en toch even die 2 erreplus zadels testen, dus heel stuk over budget gegaan maarja wel een heel fijn zadel nu voor lange tijd hoop ik :j

Vind het super om te merken dat paard er ook echt profijt van heeft

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:28

Dat laatste met name he? Voor jezelf is een fijn zadel natuurlijk ook prettig, maar net zo goed als dat t ene model erreplus mij beter paste dan het ander, zou ik daar met een ander merk ook wel uit komen.
Alleen die combi paard/ruiter, en dan beide er beter van worden, dat is wel erg fijn.

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:38

Seventeen schreef:
MissMiekjee schreef:
@Fabj3: Oei, dat zou eigenlijk vermeld moeten worden inderdaad. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, als je ook maar iets twijfel hebt, gelijk terugsturen. Goed van Erreplus zelf dat ze ermee waarschuwen, maar de dealer zou hier ook aandacht aan mogen besteden.

Ontopic: ik mag mezelf ook de gelukkige bezitter noemen van een Erreplus, model Vittoria :). Ik ben er met een ander merk (voor de geïnteresseerden: naam kan via pb) niet uitgekomen, pasvorm & service was niet helemaal wat het moest zijn. Wel erg jammer, want het zat ontzettend fijn.

Nu een zadel waar vooral paard (en stiekem ook wel héél erg de ruiter :o ) super blij van wordt! Veel schouder- en schoftvrijheid, korte kussens, mooi leer en ont-zet-tend comfortabel. Past perfect, geen aanpassing nodig geweest. Toch apart hè, dat je dan gelijk een ander paard onder je hebt :o.

Springzadels ook geprobeerd, helaas kon ik daar niet zo fijn mee zitten. Ik ben klein, maar heb in verhouding hele lange bovenbenen, dus ik heb een flink naar voren gericht zweetblad nodig, en dat was bij de springzadels nog wat te weinig ;( . Wat dat betreft bood de Vittoria bij de dressuurzadels wel echt een uitkomst!

Paard blij, ruiter blij!


Te weinig? Heb je dan echt zulke extreem lange bovenbenen? Ik heb ook echt lange bovenbenen, pas in geen enkel zadel, zelfs geen 18'' moet altijd flink kort zitten maar in de EM heb ik echt ruimte genoeg, haast zelfs teveel. :P

Wij zijn nu aan het sparen voor een dressuurvariant van Erreplus, kijken hoe die daar onder loopt en dan hakken we de knoop door. Maar als ik zie hoe die onder mijn spring loopt dan maak ik mij daar niet zo'n zorgen om :D


Ohh ja de EM was de enige die inderdaad wel goed ging :), maar die had de zadelmaker alleen in het glad leer lichtbruin , en als ik die moest laten maken zat er een lange levertijd op helaas... dus daar moet ik nog even over nadenken. Goed dat je het zegt, ik was die al bijna vergeten :o

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:07

Heb sinds vandaag een erreplus adelinde. Net voor het eerst mee gereden. Maar vind het een erg fijn zadel. Mag hem een week uitproberen . Maar denk dat het wel goed komt. :D :D

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:18

Er komt toch een springzadel aan ook :=

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:29

Hier ook een erreplus freestyle *\o/*

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:03

Gefeliciteerd! Toch de knoop doorgehakt dus? :)

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:44

Dankjewel! Jaa ik vind keuzes maken zo moeilijk hè vooral na het drama met Mn vorige zadel..
Maar ben er heel blij mee! :)
Welk type zadel van erreplus heb je nu?

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:29

Snap ik hoor! Het zijn nogal bedragen en dan wil je toch zo zeker als mogelijk zijn dat je de juiste keuze maakt!

Ik heb de dl dressuur en springzadel wordt een jpro met sl panel. En ik voel me echt een ontzettend verwend meisje nu ik dit schrijf :') <3

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:01

FenixJL schreef:
Dankjewel! Jaa ik vind keuzes maken zo moeilijk hè vooral na het drama met Mn vorige zadel..
Maar ben er heel blij mee! :)
Welk type zadel van erreplus heb je nu?

Hoe is het met je B.randt zadel afgelopen?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:33

Ik heb een update gedaan in me topic! :)

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:28

Ik heb vandaag eindelijk mn zadel in ontvangst mogen nemen.
Zal morgen foto's maken :)

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:33

Afbeelding

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:43

Heel mooi!! *\o/*

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:48

Wat een prachtig zadel!! <3

Anoniem

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:38

Mooi zadel @Melisding.
Het valt mij alleen op dat het geen soufflé kussens zijn maar keilkussens.
Heeft dat een reden?

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:39

Gaaf zadel! Helemaal blij mee?

Ik heb de mijne nu paar maanden en nog steeds enorm tevreden :j


Afbeelding

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:46

Grobbebol schreef:
Mooi zadel @Melisding.
Het valt mij alleen op dat het geen soufflé kussens zijn maar keilkussens.
Heeft dat een reden?


Ik moest even opzoeken wat het verschil was. Maar wat ik heb begrepen is dat keilkussens geschikt zijn voor paarden met een rechte rug om de balans beter te verdelen en dat heeft mijn paard. Daarnaast zit er een diepe zit in en daarbij ondersteunen keilkussens ook meer.

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:48

Ik ben er overigens zeer zeker blij mee. Moet wel heel erg wennen maar op een positieve manier! Ik zal nog een foto plaatsen waar ik er zelf op zit.