MissMiekjee schreef:@Fabj3: Oei, dat zou eigenlijk vermeld moeten worden inderdaad. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, als je ook maar iets twijfel hebt, gelijk terugsturen. Goed van Erreplus zelf dat ze ermee waarschuwen, maar de dealer zou hier ook aandacht aan mogen besteden.
Ontopic: ik mag mezelf ook de gelukkige bezitter noemen van een Erreplus, model Vittoria. Ik ben er met een ander merk (voor de geïnteresseerden: naam kan via pb) niet uitgekomen, pasvorm & service was niet helemaal wat het moest zijn. Wel erg jammer, want het zat ontzettend fijn.
Nu een zadel waar vooral paard (en stiekem ook wel héél erg de ruiter) super blij van wordt! Veel schouder- en schoftvrijheid, korte kussens, mooi leer en ont-zet-tend comfortabel. Past perfect, geen aanpassing nodig geweest. Toch apart hè, dat je dan gelijk een ander paard onder je hebt
.
Springzadels ook geprobeerd, helaas kon ik daar niet zo fijn mee zitten. Ik ben klein, maar heb in verhouding hele lange bovenbenen, dus ik heb een flink naar voren gericht zweetblad nodig, en dat was bij de springzadels nog wat te weinig. Wat dat betreft bood de Vittoria bij de dressuurzadels wel echt een uitkomst!
Paard blij, ruiter blij!
Te weinig? Heb je dan echt zulke extreem lange bovenbenen? Ik heb ook echt lange bovenbenen, pas in geen enkel zadel, zelfs geen 18'' moet altijd flink kort zitten maar in de EM heb ik echt ruimte genoeg, haast zelfs teveel.

Wij zijn nu aan het sparen voor een dressuurvariant van Erreplus, kijken hoe die daar onder loopt en dan hakken we de knoop door. Maar als ik zie hoe die onder mijn spring loopt dan maak ik mij daar niet zo'n zorgen om