Als je een second opinion zou willen ik heb zelf 3 DAs die ik gebruik voor verschillende dingen dus kan je altijd gegevens doorgeven mocht je nog een DA willen raadplegen. Achter 2 weken komt mijn paard terug van training en wordt het zadel goed gepast dat ik voor hem gekocht heb. Ik kan je haar gegevens wel even sturen als je wilt? Ik zit in regio Lanaken.
Ik denk dat TS zich een beetje aangevallen voelt, ze zal heus goed voor haar paard(en) zorgen. Ze is 15, wat ze ook al aangegeven heeft. Misschien moeten jullie niet zo hard blijven doordrammen. TS vraagt voor raad en krijgt deze ook maar ik kan me goed voorstellen dat ze zich wat overvallen kan voelen. Tieners gaan er anders mee om dan wij volwassenen
Zoe vooral jij, sorry dat ik het zeg maar ik vind je erg kinderachtig bot reageren, wat heeft TS daar aan? Je ziet dat jouw opmerkingen averechts werken... Stop er dan mee? Ik snap ook dat het frustrerend is als mensen een topic openen en dan geen advies aannemen maar ik denk dat TS zich gewoon overvallen voelt. Dit soort reacties voegen dan weinig waarde toe als je begint over stokrijden. Sorry, maar waar gaat dit nog over dan? 
TS ik vind ook dat je zadel wat lang lijkt te ogen. Misschien kun je eens een betere zijwaartse foto plaatsen van paard met zadel? Eventueel met het andere paard waar het zadel voor is? Want ik heb nu ook een zadel gekocht en ik laat er ook iemand naar kijken mede omdat ik als western ruiter niet zo veel verstand heb van m'n vzh zadel. Beter dan een pijnlijke rug. En ik geloof best dat jullie bezig zijn je nieuwe paardje te laten opknappen, dat is prima hoor
En het zadelpassen is echt niet zo heel duur, dus daar hoef je het niet voor te laten. Ik heb een tweedehands Stubben gekocht trouwens, was ook niet zo duur. Moet denkelijk wel wat worden aangepast qua vulling van de kussens maar als dit zadel van jou niet past zul je best wel een fijn vervangend zadel kunnen vinden, wie weet weet je zadelpasser wel iets voor je?