Citaat:
Inderdaad hwn, ik bedoel ook te zeggen dat de singelstoten meestal te ver naar achteren liggen.
Ik heb overigens verschillende producenten van zadels in hun filmpjes horen zeggen dat hun zadels op een dusdanige manier schoudervrijheid geven dat de schouders onder het zadel in kan schuiven.
Dit kreeg ik ook te horen van mijn zadelmaker. Het is niet erg dat de voorkant iets op de schouder ligt, want daar drukt/steunt het zadel niet. Doordat de singel verdergaat achter zitbij dit zadel.
Echter als ik mijn eigen foto zie, ik dit bijna in haar nek terwijl ze achter nog ruimte heeft.. Dit kan niet de bedoeling zijn.
Dat klopt natuurlijk totaal niet. Waarom zou het zadel niet drukken als het op de schouder ligt? Een zadel dat op de schouder ligt zet een paard op de rem (want het klemt). Daardoor gaat alle beweging verloren en het paard vast komt te zitten in z'n hele lijf en in een verkeerde houding loopt. Ik zou maar eens op zoek gaan naar iemand die verstand van zaken heeft.
Het zadel klemt dus niet op die plek en zou er dus onderdoor kunnen bewegen, tot op zekere hoogte. Ik vond het op zich wel logisch klinken.
Na het zien van mijn eigen foto's is het me toch duidelijk dat mijn zadel wel verder naar voren schuift dan zou moeten, zadelmaker komt dan ook terug om dit op te lossen
.