Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:06

Heb zelf geen Sella zadel maar wel ervaring met Ali zelf en de singel :) echt super service kan niet anders zeggen.

maria1991 schreef:
Ben benieuwd hoe jullie de zadels gaan ervaren, over Ali persoonlijk lees ik zo ver nog geen negatieve berichten. Top vent. Weet een van jullie wat er wordt gerekend voor een zadel opvullen / aanpassen?

Ik heb dus zelf geen Sella zadel en in die zin ook geen klant eigenlijk maar m'n zadel moest in de kerstvakantie echt dringend gedaan worden. Hij stond de dag erna op de stoep (hulde _/-\o_ _/-\o_ ). Hij moest de gehele vulling aan de voorkant vervangen en midden-achterkant bijvullen, best wat werk in gezeten. Incl voorrijkosten kwam dat op 110 euro.

ThaliaV schreef:
Heeft er iemand van jullie ervaring met de Sella Sterno singel?

Ik heb deze singel, heb hem zonder enig probleem bijna een maand uitgeprobeerd. Ben er super enthousiast over! Kan toeval zijn maar sinds deze singel gaat ie in draf met gemak van de grond en gaat zowel het uitstrekken als verzamelen makkelijker, plus dat hij na enkele weken met de singel stuk meer bovenin te rijden was. Hij heeft me ook persoonlijk garantie op het leer gegeven (had hiervoor een fairfax dus had geen zin in nog een debacle). Echter, de staleigenaren van waar ik sta hebben de singels voor meerdere paarden geprobeerd en het wisselt wel heel erg hoe paarden erop reageren, sommige helemaal niet, sommige reageren er super op en anderen gaan erdoor aan de haal ohz. Dus zou het zeker aanraden om te vragen of je de singel kan uitproberen.

ThaliaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:22

Myour schreef:
Heb zelf geen Sella zadel maar wel ervaring met Ali zelf en de singel :) echt super service kan niet anders zeggen.

maria1991 schreef:
Ben benieuwd hoe jullie de zadels gaan ervaren, over Ali persoonlijk lees ik zo ver nog geen negatieve berichten. Top vent. Weet een van jullie wat er wordt gerekend voor een zadel opvullen / aanpassen?

Ik heb dus zelf geen Sella zadel en in die zin ook geen klant eigenlijk maar m'n zadel moest in de kerstvakantie echt dringend gedaan worden. Hij stond de dag erna op de stoep (hulde _/-\o_ _/-\o_ ). Hij moest de gehele vulling aan de voorkant vervangen en midden-achterkant bijvullen, best wat werk in gezeten. Incl voorrijkosten kwam dat op 110 euro.

ThaliaV schreef:
Heeft er iemand van jullie ervaring met de Sella Sterno singel?

Ik heb deze singel, heb hem zonder enig probleem bijna een maand uitgeprobeerd. Ben er super enthousiast over! Kan toeval zijn maar sinds deze singel gaat ie in draf met gemak van de grond en gaat zowel het uitstrekken als verzamelen makkelijker, plus dat hij na enkele weken met de singel stuk meer bovenin te rijden was. Hij heeft me ook persoonlijk garantie op het leer gegeven (had hiervoor een fairfax dus had geen zin in nog een debacle). Echter, de staleigenaren van waar ik sta hebben de singels voor meerdere paarden geprobeerd en het wisselt wel heel erg hoe paarden erop reageren, sommige helemaal niet, sommige reageren er super op en anderen gaan erdoor aan de haal ohz. Dus zou het zeker aanraden om te vragen of je de singel kan uitproberen.

Oh super om te horen. Ik woon zelf in Antwerpen en mijn paard staat in Beveren gestald dus ik weetniet of hij het ziet zitten om dan een singel uit te lenen. Heb zelf ook geen Sella zadel maar een Ikonic. Maar kan altijd eens horen. Ik ben zelf nu ook aan het twijfelen tussen een FairFax, ProLite of Sterno.

lovey_ou

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:35

:wave:

Ik lees mee en ben inderdaad ook geïnteresseerd in een Sella singel! Heb alleen geen zadel van hem dus ben inderdaad ook hoe het dan zit met uitlenen. Had gevraagd hoeveel de voorrijkosten waren toen ik nog geïnteresseerd was in een zadel van hem. Dat kwam uit eindelijk neer op een euro of 50. Dat is mij toch iets te veel voor het uitproberen van een singel.

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:41

Ik denk dat hij me ook wel zo'n singel uit zal laten proberen (dat zal ie wel standaard doen als je z'n zadels probeert). Hoe zit het met zadels lenen? Hebben jullie dat gedaan om te testen? 1 ritje is eigenlijk best weinig natuurlijk..

Ik hoop echt dat het zadel me super bevalt, enkel zweetblad klinkt ook goed, ben benieuwd of ik dat verschil ook ervaar! Leuk om jullie ervaringen zo te lezen :-)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:47

Bij het testen voelde ik niet direct verschil met een enkel zweetblad. Maar ben nu toch al 3 maanden aan het rijden met het zadel en moet zeggen dat het verschil wel heel duidelijk is! Ben nog super tevreden van mijn impara :-) het was eventjes aanpassen maar nu zit het echt als een zetel!

Ik heb de singel ook getest maar merkte niet echt duidelijk verschil. Rijd zelf al met een fairfax dus ik was niet op zoek naar een nieuwe singel :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:10

lovey_ou schreef:
:wave:

Ik lees mee en ben inderdaad ook geïnteresseerd in een Sella singel! Heb alleen geen zadel van hem dus ben inderdaad ook hoe het dan zit met uitlenen. Had gevraagd hoeveel de voorrijkosten waren toen ik nog geïnteresseerd was in een zadel van hem. Dat kwam uit eindelijk neer op een euro of 50. Dat is mij toch iets te veel voor het uitproberen van een singel.

Ik heb ook geen zadel van hem, noch de interesse om er 1 aan te gaan schaffen (ben heel blij met m'n Schutte zadel en die gaat voorlopig niet weg). Desondanks mocht ik 'm uitgebreid uitproberen, en heb er niets voor hoeven betalen. Voordeel was wel dat hij toen op de vorige stal was waar ik stond en hij hem dus zo direct heeft kunnen geven.

Of je voor een fairfax, sterno of prolite moet gaan is moeilijk te zeggen. Ik zeg iig zeker: fairfax NIET doen, het leer is echt waardeloos en nadien kun je 'm naar Engeland opsturen voor 70 euro laten maken exclusief verzendkosten heen en weer. Prolite heb ik geen ervaring mee, de sterno kwam per toeval op m'n pad.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:54

Ja daarom het fairfax topic heb ik ook gevolgd inderdaad en lees daar niet veel positiefs. Jammer is dat de prolight niet in bruin verkrijgbaar is en bovendien wordt mijn nieuwe zadel een beetje dezelfde kleur bruin als de singel van Sella dus dat is natuurlijk al ideaal. Denk dat ik hem zodra ik mijn nieuwe zadel heb gewoon even een berichtje stuur. Ben namelijk zeer benieuwd :j

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:46

Hoi, zijn er mensen die een Sella hebben op een barok type paard?
Ik kom het merk nu pas tegen, en het lijkt wel interessant.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:29

Het zadel ligt bij mij op een fries.
Ik heb een zadel van hem twee jaar terug een maand mogen lenen ivm zadelprobleem. Uiteindelijk geen zadel bij hem gekocht maar afgelopen augustus toch voor een sella gegaan Sterno singel niet geprobeerd ik heb een gewone singel van hem en zowel zadel als singel zijn van fantastische kwaliteit en z'n service is ook top!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:38

Leuk om te horen Laura! Klink gewoon echt super positief.
Ik heb al een mailtje gezonden en Ali zei ook dat het op wat bredere en kortere paarden zou passend kunnen gemaakt worden.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:56

ChocooPrins schreef:
Leuk om te horen Laura! Klink gewoon echt super positief.
Ik heb al een mailtje gezonden en Ali zei ook dat het op wat bredere en kortere paarden zou passend kunnen gemaakt worden.

Ali kennende doet hij er alles aan om het goed af te leveren en als het niet kan zegt hij het ook eerlijk.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:34

Hoi,

Mijn interesse in sella is gewekt door alle positieve reacties. Nu ben ik op zoek naar een nieuw springzadel.

Klopt het dat sella maar 1 type springzadel heeft? En zijn hier mensen die zon springzadel hebben?

Weet iemand of hij ook andere zadels inruilt? Ik zal hem wel eens bellen binnenkort.

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:43

,

Hoe bevalt je zadel!!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:54

Oh echt geweldig!! Hij zit zo fijn!
Alleen dacht ik, dat ik kaarsrecht zat in de galop op dit zadel maar dat bleek toch niet helemaal waar... Echter dat is een probleem wat (al jaaaaaaren) bij mij ligt. Ik ga er heel hard op oefenen! Maar ik heb geen stuit pijn meer en paard reageerde zoveel beter op mijn zit hulpen. Ik ben heel erg blij met het zadel!! :j <3

En hoe staat het er bij jou voor?

Afbeelding

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:17

Door jullie positieve berichten krijg ik helemaal zin in 6 feb als hij bij mij komt en dan nog wachten mimimimi :+ |(

Leuk paard heb je !

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:24

Marlou89 schreef:
Hoi,

Mijn interesse in sella is gewekt door alle positieve reacties. Nu ben ik op zoek naar een nieuw springzadel.

Klopt het dat sella maar 1 type springzadel heeft? En zijn hier mensen die zon springzadel hebben?

Weet iemand of hij ook andere zadels inruilt? Ik zal hem wel eens bellen binnenkort.

Same here! Ik heb dezelfde vragen haha

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:39

Euforie schreef:
Oh echt geweldig!! Hij zit zo fijn!
Alleen dacht ik, dat ik kaarsrecht zat in de galop op dit zadel maar dat bleek toch niet helemaal waar... Echter dat is een probleem wat (al jaaaaaaren) bij mij ligt. Ik ga er heel hard op oefenen! Maar ik heb geen stuit pijn meer en paard reageerde zoveel beter op mijn zit hulpen. Ik ben heel erg blij met het zadel!! :j <3

En hoe staat het er bij jou voor?

[ [url=m/LIy4P9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat fijn!!!
Je paard loopt lekker ontspannen zeg!!

Nou.. ik ben nog steeds aan het wachten... |(

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:48

Xx wat loopt je paard fijn! Mijn zadel is klaar! Ali komt het op 11 februari brengen. Ik kan niet wachten!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:34

Ik vind de bruine zadels ook erg mooi maar denk dat ik dat niet "durf" haha. Heb wel veel bruine spullen. Type Rosa en impara lijken mij wel wat. Ik hou van zadels met lange zweetbladen. Die impara is ook mooi, ben er benieuwd naar die wrongen want het lijkt of dat tegenwoordig overal opduikt. Zit dat lekker?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:48

Van het weekend besloten om Ali te laten komen zodra ik weer ik kan rijden, ben momenteel zelf geblesseerd. Ik had gevraagd of Sella zadels geschikt zijn voor mensen met heupdysplasie. Het antwoord was duidelijk en simpel, ja en de zadels kunnen helemaal aangepast worden, ook voor de ruiter.

Ik heb nu een Sommer Diplomat DS exclusive en ik ben echt verliefd op dat zadel, maar helaas is de bouw niet helemaal geschikt voor mij. Baal er ontzettend van, want het is tot nu toe het enigste zadel wat echt goed op mijn paard ligt. Maar omdat ik er niet goed in kan zitten, stoor ik mijn paard natuurlijk heel erg!

Ik hoop dat Sella wel het geschikte zadel voor mij heeft, ben heel erg benieuwd :) Het enigste wat ik al weet is dat het een bruine wordt :o

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:58

DaraBariton schreef:
Ik vind de bruine zadels ook erg mooi maar denk dat ik dat niet "durf" haha. Heb wel veel bruine spullen. Type Rosa en impara lijken mij wel wat. Ik hou van zadels met lange zweetbladen. Die impara is ook mooi, ben er benieuwd naar die wrongen want het lijkt of dat tegenwoordig overal opduikt. Zit dat lekker?

Die wrongen kunnen volgens mij helemaal aangepast worden naar lang en kort etc. Gewoon kijken wat jij prettig vindt zitten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:16

Ik heb de inpara vond de wrongen van dit zadel super zitten Afbeelding

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:23

Die wringen geven je een stevigere zit. Sommigen vinden het heerlijk, en sommige mensen juist niet.
De lengte van de zweetbaden meet hij allemaal op hoe het voor jou en je paard het beste is.

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:35

Jeeeeej!!!! Mijn zadel komt vanavond!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:43

De wrongen zijn voor mij een van de redenen dat ik nu voor een Sella gekozen hebben. Ik zit graag stevig, zeker op dit paard. Ze gooit nogal hoog op en met name in galop, plus ze is nog weleens spooky!