zadel voor shet van 110?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:07

Ik vind het toch altijd bijzonder triest als mensen hun plezier voor het dierenwelzijn zetten. Ik was 13 toen ik voor het laatst op een shet reed, en ook zelf besloot dat ik te groot was, 10 jaar geleden onderhand. Het is dus niet leeftijdsgebonden, eerder persoonlijkheidsgebonden. Want als je stiekem twijfelt en het maar aan genoeg personen vraagt, heb je er vast en zeker bij die zeggen 'dat het nog wel kan'. Waardoor het reeds bestaande schuldgevoel minder word, even als de scrupules om op een te klein dier te klimmen. Helaas iets wat niet snel gaat stoppen, alleen al vanwege de incorrecte wetenschap dat ze meer zouden kunnen dragen, dat uiteraard zonder correcte onderbouwing noch historische kennis om te weten waar die fabel van stamt. Zoals al gezegd is, is er zo veel te doen naast een pony, waarom het dier toch altijd onder de kont willen hebben?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:12

ik heb Lara_Silver en Koper toch ook maar even getemd...
Vind het echt heel erg laag om iemand van 12 uit te schelden voor brutale blaag en dat Lara_Silver anderen mensen even gaat vertellen dat ze moeten 'dimmen'

Het lijkt me TS wel duidelijk na zoveel pagina's dat ze nogal aan de grote kant is voor de pony.

Lara_Silver

Re: zadel voor shet van 110?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:14

Ach tem maar, mijn even dimmen reactie stamt van een paar dagen, en ik sta er tevens nog 100% achter. :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:21

Mirtedl, als TS vol blijft houden dat het past heeft ze het nog niet door :+

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:24

Nouja doorhebben of niet. bokt kan er niets aan doen. hoe jammer dat ook is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:27

mirtedl schreef:

Als TS eens gaat inzien dat we haar niet van haar plezier willen ontzien maar het beste voor haar pony willen dan kunnen wij er wel degelijk wat aan doen hoor. Maar ja, eigenwijs pubergedrag? Wie weet!

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:33

Das jouw probleem @ lara_silver.
Alleen erg laag en kinderachtig, zeker op jouw lieeftijd..

En xslvna mag ook wel getemd.
Die kent ook het hele scheldwooordenboek uit dr hoofd.. @mitredl

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:38

romyver schreef:
En xslvna mag ook wel getemd.
Die kent ook het hele scheldwooordenboek uit dr hoofd.. @mitredl

Iets met woorden en uit de mond nemen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:41

Wat een reacties weer....

De TS vraagt om een zadel voor haar shetlander, niet of ze er te groot voor is. >;)
Als de TS beslist om op haar shetlander te rijden hoeven jullie je daar niet mee te bemoeien, als ze nou een topic had geopend met de vraag of ze er te groot voor is kan ik het enigszins begrijpen maar dit slaat nergens op!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 10-08-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:42

Maar even; vinden jullie Niekje en haar Shet dan ook een No Go? Link: [RIJ-ITP] Eerste M1-punt met dressuurshet Bonfire!!

Al vind ik dat wel wat anders als Ts combi, niekje is heeft waarschijnlijk al een veel betere zelf balans en ervaring! En over of het goed is, als ze slim en op haar paardje let, zal ze al stoppen met rijden na de eerste reactie. Dat doet ze niet, zelf weten... Bokt heeft je wel gewaarschuwd!

Overigens snap ik niet dat moderators dit topic niet sluiten, ik bedoel, hoe offtopic gaat dit?!

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:44

Doanique schreef:
mirtedl schreef:

Als TS eens gaat inzien dat we haar niet van haar plezier willen ontzien maar het beste voor haar pony willen dan kunnen wij er wel degelijk wat aan doen hoor. Maar ja, eigenwijs pubergedrag? Wie weet!

Wie weet zal ze erover nadenken maar aangezien ze voorlopig voet bij stuk lijkt te houden zal het wel ene oor in en andere oor uit gaan

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:45

omdat ze de ervaring er voor heeft en bonfire niet uit balans haalt..... (wat jij ook zeg eigenlijk)
waar is dat topic over zonder zadel rijden toch gebleven.. even zoeken!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:46

Jeetje mensen toch! Kan dit niet wat aardiger gebracht worden? Ja, ze is misschien wel wat lang voor de pony, maar zo lang ze niet veel weegt kan het prima voor korte (recreatieve) ritjes.

En daar ging dit hele topic trouwens niet eens over. Mensen reageren alleen maar over haar lengte maar over het zadel werd niet eens wat gezegd, terwijl het topic daar over ging. TS is 13(?)! Kunnen jullie niet even wat normaler praten tegen haar om het 'normaal' te brengen en uit te leggen? In plaats van direct in de aanval gaan.

Het gaat trouwens echt volledig offtopic hier. Denk dat dit topic wel gesloten kan worden. TS heeft een zadel en door gaan over haar lengte is totaal overbodig lijkt mij. Ik TEM.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:48

Doanique schreef:
Grappig hoe iedereen die zegt dat wel kan, zelf ook rond de 12 is.

ik ben geen 12 hoor, oordeel alleen niet zonder alle informatie te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:48

winnie70 schreef:
Maar even; vinden jullie Niekje en haar Shet dan ook een No Go? Link: [RIJ-ITP] Eerste M1-punt met dressuurshet Bonfire!!

Al vind ik dat wel wat anders als Ts combi, niekje is heeft waarschijnlijk al een veel betere zelf balans en ervaring! En over of het goed is, als ze slim en op haar paardje let, zal ze al stoppen met rijden na de eerste reactie. Dat doet ze niet, zelf weten... Bokt heeft je wel gewaarschuwd!

Overigens snap ik niet dat moderators dit topic niet sluiten, ik bedoel, hoe offtopic gaat dit?!

Doanique schreef:
Bonfire wordt op M niveau gereden, dus goed over de rug, op de loodlijn, die mevrouw zit haar pony niet in de weg.

Zoals ik dit hier lees kan TS vooral een beetje boscrossen met die pony, dus weggedrukte rug, niet in balans... Dat maakt gigantisch veel verschil.

Celine_Famke, als TS nog wel op die pony kan (uit medelijden???) waar ligt de grens dan?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:49

Waarom zeurt iedereen hier eigenlijk over de lengte van de TS terwijl het hele topic daar niet voor bedoeld is?

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:50

Ik ga volledig met celine-famke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:51

Petrichor schreef:
Waarom zeurt iedereen hier eigenlijk over de lengte van de TS terwijl het hele topic daar niet voor bedoeld is?

De reden dat ik haar er op attend maak (ik vind mezelf namelijk niet zeuren) is omdat ik geef om het welzijn van haar pony. Weet niet wat de anderen hier doen maar ik gok hetzelfde.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:51

Beste TS, klopt het nou dat je een zadeltje gevonden hebt? Zo ja dan wil ik graag een fotootje zien van jou op je pony met het zadeltje!
Mag uiteraard per pb!

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:52

Doanique heb je een foto gezien dan???

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:53

Klopt, niemand 'zeurt' tegen de TS, het gaat gewoon om het paard: Als je te lang bent, veroorzaak je op (lange) termijn rugproblemen, dan kan je beter op de grond met het paard gaan werken in plaats van doorgaan en jezelf blind maken omdat je het rijden zo leuk vind.

Ik heb foto van TS gezien, en vind haar inderdaad te groot.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:54

Doanique schreef:
Petrichor schreef:

De reden dat ik haar er op attend maak (ik vind mezelf namelijk niet zeuren) is omdat ik geef om het welzijn van haar pony. Weet niet wat de anderen hier doen maar ik gok hetzelfde.

Het hele topic staat vol met commentaar over haar lengte, waarom dan iets wat 100 keer aan het licht is gebracht nog een meer naar voren brengen?

Ik begrijp dat niet hoor, zou jij het leuk vinden om een topic te openen met een vraag en vervolgens 10 pagina's vol te hebben met commentaar waar je niet om gevraagd hebt?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:54

Gemmeke schreef:
Beste TS, klopt het nou dat je een zadeltje gevonden hebt? Zo ja dan wil ik graag een fotootje zien van jou op je pony met het zadeltje!
Mag uiteraard per pb!

ik zou ook een foto willen :) wat voor een zadel heb je nu gevonden?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:55

Gemmeke schreef:
Mag uiteraard per pb!

ik zou ook graag een foto willen want dan kunnen wij/kan ik beter oordelen

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:55

Nog een keer lezen dan eskegirl!