Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
woeliej schreef:Nouja helaas heb ik hier meer problemen mee naast zadels. Dankzij ondergewicht op mijn 17e kan ik nu nog altijd überhaupt nergens langer als een half uur meer op zitten zonder pijn. Maar met proefrijden heb ik hier ook wel verschil in gemerkt in dat "randje" bij een ideal vzh zadel. Daar rap weer af gestapt... Was hem toch voor het paard ook al niet. Maar doorrijden zal, denk ik dan, voor mij hoe dan ook een probleem blijven. Ga het mee maken hoe het zal gaan met de nieuwe k&m. En of ik dan niet meer zo inzak en rug bol maak
En nee, heb geen holle rug. Als ik me goed herinner is er zelfs een keer gezegd dat ik de rug te recht had. Zak meer van boven in zegmaar, laat m'n schouders erg naar voren hangen. Maar na zoveel jaren geklooi met die rug en stuk of 6 verschillende mensen.. Weet ik het ook allemaal niet meer zo wat er nu wel en niet gezegt is en waar was en of dat nu nog altijd van toepassing is. Ga wel ondervinden met het nieuwe zadel hoe het dan allemaal gaat en anders weet ik dat ik meer aan mezelf moet sleutelen. woeliej schreef:Nou je dat zo zegt.. Komen er idd weer dingen boven van cesar therapie..En nee, heb geen holle rug. Als ik me goed herinner is er zelfs een keer gezegd dat ik de rug te recht had. Zak meer van boven in zegmaar, laat m'n schouders erg naar voren hangen. Maar na zoveel jaren geklooi met die rug en stuk of 6 verschillende mensen.. Weet ik het ook allemaal niet meer zo wat er nu wel en niet gezegt is en waar was en of dat nu nog altijd van toepassing is. Ga wel ondervinden met het nieuwe zadel hoe het dan allemaal gaat en anders weet ik dat ik meer aan mezelf moet sleutelen.
nombrado schreef:woeliej schreef:Nouja helaas heb ik hier meer problemen mee naast zadels. Dankzij ondergewicht op mijn 17e kan ik nu nog altijd überhaupt nergens langer als een half uur meer op zitten zonder pijn. Maar met proefrijden heb ik hier ook wel verschil in gemerkt in dat "randje" bij een ideal vzh zadel. Daar rap weer af gestapt... Was hem toch voor het paard ook al niet. Maar doorrijden zal, denk ik dan, voor mij hoe dan ook een probleem blijven. Ga het mee maken hoe het zal gaan met de nieuwe k&m. En of ik dan niet meer zo inzak en rug bol maak
dat heeft niets te maken met je zadel, dat heeft alles te maken met je houding en hoe je recht hoort te staan, lopen of zitten.
Ik denk, als je dat voor elkaar hebt? je geen last meer zal ondervinden van bovenstaande.
Heb jij een holle rug?

woeliej schreef:Nou je dat zo zegt.. Komen er idd weer dingen boven van cesar therapie..En nee, heb geen holle rug. Als ik me goed herinner is er zelfs een keer gezegd dat ik de rug te recht had. Zak meer van boven in zegmaar, laat m'n schouders erg naar voren hangen. Maar na zoveel jaren geklooi met die rug en stuk of 6 verschillende mensen.. Weet ik het ook allemaal niet meer zo wat er nu wel en niet gezegt is en waar was en of dat nu nog altijd van toepassing is. Ga wel ondervinden met het nieuwe zadel hoe het dan allemaal gaat en anders weet ik dat ik meer aan mezelf moet sleutelen.
Aimee schreef:Rug te recht komt heel veel voor. Zeker bij vrouwen die zitles krijgen van mannen, of op de mannelijke manier proberen te zitten.
De natuurlijke krommingen van je rug komen dan te weinig tot hun recht, waardoor je rug niet of minder goed als schokdemper kan functioneren. Je hebt die krommingen in je rug nodig. Dat kan alleen als je bekken in de natuurlijke middenpositie is zodat de wervelkolom daar met de dubbel s-vorm boven kan komen en het bekken mee kan swingen met de beweging van het paard.

Olympia96 schreef:En om te voorkomen dat we allemaal beïnvloed worden door Schleese theorieën en promotie voor eigen bedrijven wil ik graag benadrukken hoe belangrijk het is om informatie te vergaren via meerdere bronnen. En om zélf actief en kritisch na te denken.
Amen
Vooral de bouw van het menselijk lichaam.
)en het rijden kost me nu een stuk minder moeite en ik zit veel netter en rechter, maar... Het enige wat ik nog jammer vind/mis is dat voor mijn gevoel de beugelophaning te ver naar voren zit. Kan mijn benen op zijn plek houden maar dit kost redelijk wat moeite en opletten. Is dat ook zo'n man-vrouw ding? Of moet ik dit toch ook bij mijzelf zoeken? Momenteel wel aardig last van de onderrug weer.. Maandag chiropractor en dan maar nog eens kijken hoe ik het er af maak