zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:51

Ik heb de hkm ervaring staat hier ergens in het topic

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:38

schrikdraad schreef:
Deze deken valt ruim. Eindelijk een deken waar ik alles op zijn kleinst heb zitten.

De borst heeft glad stof, dat had van mij wat breder door mogen lopen. Maar omdat de deken nu wel past is het misschien ook wel genoeg zo.

De schoft heeft 10 cm bont. Ook dat had voor mij wat langer mogen zijn. Maar hij heeft een hoge schoft. Bij normale schoft is het prima.

De buikflap bedekt echt de hele buik.
Geweldig.

Hals is goed, ook zacht stof bij de manen.
Had niet korter moeten zijn, past nu perfect. En hij heeft ook een vrij lange hals.
Bij de keel staat het wat open. Maar hij heeft dan ook een smalle kaak hals verbinding.

Stof is stevig.

Ik ben tevreden

Foto's heb ik niet.

Dankjewel :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 08:13

schrikdraad schreef:
Deze deken valt ruim. Eindelijk een deken waar ik alles op zijn kleinst heb zitten.

De borst heeft glad stof, dat had van mij wat breder door mogen lopen. Maar omdat de deken nu wel past is het misschien ook wel genoeg zo.

De schoft heeft 10 cm bont. Ook dat had voor mij wat langer mogen zijn. Maar hij heeft een hoge schoft. Bij normale schoft is het prima.

De buikflap bedekt echt de hele buik.
Geweldig.

Hals is goed, ook zacht stof bij de manen.
Had niet korter moeten zijn, past nu perfect. En hij heeft ook een vrij lange hals.
Bij de keel staat het wat open. Maar hij heeft dan ook een smalle kaak hals verbinding.

is de fedimax ook ergens in nl te bestellen?? Mijn duits is niet zo geweldig :o
Stof is stevig.

Ik ben tevreden

Foto's heb ik niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:45

Ik zit ook te overwegen mijn paard een zebra deken op te doen. Hij heeft alleen nog nooit een deken op gehad dus hoop dat de deken heel blijft.. Zouden jullie met hals of zonder hals aanraden? Blijven de dazen echt ver uit de buurt van de zebraprint of gaan ze gewoon met z'n allen op de hals zitten als ik een deken zonder hals neem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:57

Dat laatste ja.... En als ik bij mijn paard een deken zonder buikflap neem gaan ze allemaal naar zn buik :+

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:58

Jildau schreef:
Ik zit ook te overwegen mijn paard een zebra deken op te doen. Hij heeft alleen nog nooit een deken op gehad dus hoop dat de deken heel blijft.. Zouden jullie met hals of zonder hals aanraden? Blijven de dazen echt ver uit de buurt van de zebraprint of gaan ze gewoon met z'n allen op de hals zitten als ik een deken zonder hals neem?

Ik heb een uitrijdeken voor in het bos. Naar mijn ervaring is dat de dazen wel echt uit de buurt blijven. Ook bij mij. Dus denk niet dat ze dan met zijn allen op de hals gaan zitten. Of je moet een deken kopen met losse hals en even kijken hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:00

Verschilt ook echt per paard... Ik heb aan een uitrijdeken echt 0,0 in het bos hier... Dan gaan ze wel naar andere plekken. Ik rij in het bos volledig ingepakt in een zebra deken van hoofd tot staart en dan moet ik buik en benen nog heel goed insprayen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:20

Zover ik weet zit er nog geen verdeler van fedimax in nederland.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:24

Ik krijg hem als goed is aankomende week binnen , normaal heeft paard enorm veel last van de vliegen en dazen dus ik kan waarschijnlijk ( hopelijk ) snel het resultaat gaan merken!

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:02

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het hier al een keer is gezegt, ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb eens gelezen dat het zo goed helpt doordat de vliegen op de weer kaatsing van het licht af komen en door de strepen raken ze in de war en laten ze je paard dus met rust

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:09

Hallo!
Ik ben me aan het oriënteren op een zebra vliegendeken met hals. Alleen ik heb een breed gebouwde highlandpony met flinke hals... Heeft er iemand een tip voor me welke ik dan het beste kan proberen? Wel graag met buikflap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:14

Ik heb zojuist voor mij redelijk smal gebouwde kwpn merrie van 1,75 de pagony zebradeken met hals besteld, is kijken hoe die valt!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:33

Mijn paard loopt nu ook sinds een week met een zebra deken! Ik merk toch wel verschil hoor, bij de pony met bruine eczeemdeken zitten meer vliegen als bij paard met zebra deken. Ik heb overigens maar zonder hals genomen omdat ik hier had gelezen dat deze vaak vrij kort zijn.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:44

Of het helemaal goed werkt weet ik eigenlijk niet, mijn paard kan niet tegen mij praten en zeggen dat ze wel of niet minder last heeft van de muggen... Ze is zwart, dus een vliegendeken is erg handig en ik had ergens gelezen dat zwart/wit het licht meer weerkaatst dan alleen wit, daarom heb ik maar zo'n gestreept deken gekocht.
Maar mijn paard krijgt wel veel bekijks ermee :')
Vorig jaar kwam er een fietstocht langs ons huis, meeste mensen riepen kijk een zebra!
Paar weken geleden nog stond iemand foto's te maken. Opmerkingen van buren enz.
Ik heb nog geen ander paard hier in de omgeving gezien met zo'n deken, vandaar misschien.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:49

Ik heb van de week even de proef op de som genomen.

Eene pony z'n zebra deken op andere een gewone.

Toeval of niet maar bij de pony met de zebra deken was geen vlieg te bekennen en bij de ander wel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:50

Ik heb ook de fedimax.
Mooie deken maar de service is heel slecht.

Ik kreeg een deken met een scheur van 5cm er in.
Deze is met een paar grote steken gerepareerd.

Foto gemaakt en in het Engels gevraagd om een redelijke vergoeding.
Nieuwe opsturen hoeft niet, duurt 2 weken en dan is ook het bedrijf bijna 20 euro aan verzendkosten kwijt.

Krijg ik antwoord dat ze alleen Duits spreken omdat daar het bedrijf gevestigd is.
De scheur is gerepareerd door de leverancier.
Ik krijg 10 euro terug want daar kan ik het gemakkelijk mee laten repareren.
Dat zulke deken minder lang mee zal gaan blijkt ze niets uit te maken.

Voor mij geen tweede bestelling meer daar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:56

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:14

Dat is wel raar zeg. Idd slechte service...

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:14

Zo dat is ook lekker.
Die hebben vast klanten in Duitsland genoeg.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:17

Hmm dat is idd niet echt klantvriendelijk van Fedimax. En eerlijk ik had em terug gestuurd. Had het ze maar 20 euro gekost, hadden ze de deken maar moeten controleren voor verzenden. Of bij de leverancier aan de bel dat zulke dekens niet kunnen en jij een fatsoenlijke compensatie. 10 euro slaat nergens op bij een nieuwe deken. Een Duitser had dit ook zeker niet geaccepteerd ;) Waar woon je Bruintje??

Ik heb zelf ook precies net bij Fedimax een zebradeken besteld. Die is vandaag binnen gekomen. Die kleine dikke van me liggen dekens altijd slecht op. HW gaat niet, schuren de manen van af. En had een gewone van Busse besteld, maar ook die vond ik niet echt fijn liggen. Trok op de schouders en het halsdeel schoof elke keer zover naar achter dat de manen ook hier van te lijden hadden.

Dus echt best wel lang gezocht en allerlei dekens bekeken, toch besloten die van fedimax te bestellen. En ik moet zeggen, het is geen verkeerde deken. Al had ik hem toch graag wat langer aan de zijkant gehad. Komt ook een beetje van het ronde van de dame in kwestie :D maar echt lang vind ik hem niet. Bij haar zitten de bilkoorden ook veel te hoog, en kwa ruglengte had hij ook nog wel wat meer gemogen. Terwijl ik dus kwa ruglengte gemeten op het paard zelf over zou moeten hebben. (ruglengte was 130 cm en ik heb de 135 ruglengte gekocht).
De hals is wel mooi lang, maar imo veel te breed. Nou is dat voor het die dame niet zon probleem, met de oren die eraan zitten blijft hij wel mooi liggen. De deken zelf trekt elke keer wat scheef, maar dat zal komen omdat ik de bilkoorden er dus niet aan heb zitten. Ik heb 1 koord achterlangs gedaan.

Foto's :D
Afbeelding

Afbeelding

Wel heel opvallend, het paard met de Fedimax op (zwart van kleur) had echt 0 dazen om dr heen terwijl de vos met de Horseware Sweet Itch Hoody er vlak naast stond en toch meerder dazen op de deken had zitten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 07:36

pasvorm lijkt me best ok zo te zien! Hij lijkt ook veel ruimte te hebben bij de borst/schouders zonder dat de deken trekt..
Zijn de schouders en schoft gevoerd?

Ik vind het juist een must dat de dekens een brede wijde hals hebben dit tegen het schuren en trekken bij de hals waardoor de manen kapot gaan..

Waar heb jij deze deken besteld en hoe duur?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:32

Valt tegen hoor die ruimte op de borst. Ik had de bovenste gesp bijna op het laatste gaatje staan. Maare dat is dus alleen van toepassing als je een breed paard hebt ;) Ik heb hem gisteravond even op mijn andere merrie gegooid, die is wat smaller in de borst en schouders, en bij haar kon ik hem normaal sluiten en als ze dr hoofd naar beneden deed had ze ruimte genoeg.
De schoft id idd gevoerd van de binnenkant met een imo redelijk groot bont stukje (driehoek). Weet niet hoe zich dat gaat houden als dat nat wordt. Verder zijn de borst/schouders, het gedeelte wat over de manen loopt en de staartflap gevoerd met een lichte stof.

Citaat:
Ik vind het juist een must dat de dekens een brede wijde hals hebben dit tegen het schuren en trekken bij de hals waardoor de manen kapot gaan..

Niet elk paard moet een brede wijde hals hebben ;) en bij mijn merrie is dat niet eens het punt waarom de manen kapot gaan. Zij heeft nogal de neiging dr hoofd extreem omhoog te doen (en dr onderhals eruit te drukken) zodra iets eng is, ze opgewonden is, als ze galoppeert. De hals zelf schuurt daarbij over de manenkam helemaal als die daardoor naar beneden schuift. En dat koste mij steeds de manen. De HW vliegendeken die ze vorig jaar op had, trok dus ook echt niet op de schouder en hals en toch was ze een heel stuk manen kwijt.

Afbeelding

De deken zelf lag dus achter dat stuk wat kwijt is ;( En dit soort bewegingen van haar maakten dus dat de hals zelf begon te schuren. http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... b13501.jpg

Imo blijft het dus gewoon per paard kijken wat goed past, ligt enz enz. Het is gewoon voor geen paard gelijk ;) :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:59

Jammer dat de deken de buik niet helemaal bedekt.

Wat een mooie merrie !

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:52

Heeft iemand ervaring met deze? Hoe valt deze qua breedte?
Het lijkt door de stakkere buikflap aardig op een exceem deken? Maar lijkt me wel mooi af te sluiten tegen de insecten?
Mijn duits is niet super goed maar ik zie zo snel geen andere verschillen dan de buikflap met de andere 2 zebra dekens van hun?

Ik heb bijna 0 deken ervaring dus misschien dat iemand mij kan helpen hiermee? :D

https://www.fedimax.de/fliegendecke-zebra/a-1196/

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:04

Is dezelfde als die van mij alleen dan met buikflap :D ;) Ik heb juist voor die zonder gekozen omdat imo juist de dazen doordat die buikflap eraan zit veel makkelijker richting voor en achterbenen kunnen vliegen. Vangen zich zeg maar daar weer in dat langere gedeelte.
Maar kwa breedte is hij dus gelijk aan de mijne.