Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
schrikdraad schreef:Deze deken valt ruim. Eindelijk een deken waar ik alles op zijn kleinst heb zitten.
De borst heeft glad stof, dat had van mij wat breder door mogen lopen. Maar omdat de deken nu wel past is het misschien ook wel genoeg zo.
De schoft heeft 10 cm bont. Ook dat had voor mij wat langer mogen zijn. Maar hij heeft een hoge schoft. Bij normale schoft is het prima.
De buikflap bedekt echt de hele buik.
Geweldig.
Hals is goed, ook zacht stof bij de manen.
Had niet korter moeten zijn, past nu perfect. En hij heeft ook een vrij lange hals.
Bij de keel staat het wat open. Maar hij heeft dan ook een smalle kaak hals verbinding.
Stof is stevig.
Ik ben tevreden
Foto's heb ik niet.
schrikdraad schreef:Deze deken valt ruim. Eindelijk een deken waar ik alles op zijn kleinst heb zitten.
De borst heeft glad stof, dat had van mij wat breder door mogen lopen. Maar omdat de deken nu wel past is het misschien ook wel genoeg zo.
De schoft heeft 10 cm bont. Ook dat had voor mij wat langer mogen zijn. Maar hij heeft een hoge schoft. Bij normale schoft is het prima.
De buikflap bedekt echt de hele buik.
Geweldig.
Hals is goed, ook zacht stof bij de manen.
Had niet korter moeten zijn, past nu perfect. En hij heeft ook een vrij lange hals.
Bij de keel staat het wat open. Maar hij heeft dan ook een smalle kaak hals verbinding.
is de fedimax ook ergens in nl te bestellen?? Mijn duits is niet zo geweldig![]()
Stof is stevig.
Ik ben tevreden
Foto's heb ik niet.
Jildau schreef:Ik zit ook te overwegen mijn paard een zebra deken op te doen. Hij heeft alleen nog nooit een deken op gehad dus hoop dat de deken heel blijft.. Zouden jullie met hals of zonder hals aanraden? Blijven de dazen echt ver uit de buurt van de zebraprint of gaan ze gewoon met z'n allen op de hals zitten als ik een deken zonder hals neem?
Waar woon je Bruintje??
maar echt lang vind ik hem niet. Bij haar zitten de bilkoorden ook veel te hoog, en kwa ruglengte had hij ook nog wel wat meer gemogen. Terwijl ik dus kwa ruglengte gemeten op het paard zelf over zou moeten hebben. (ruglengte was 130 cm en ik heb de 135 ruglengte gekocht).

Ik heb hem gisteravond even op mijn andere merrie gegooid, die is wat smaller in de borst en schouders, en bij haar kon ik hem normaal sluiten en als ze dr hoofd naar beneden deed had ze ruimte genoeg. Citaat:Ik vind het juist een must dat de dekens een brede wijde hals hebben dit tegen het schuren en trekken bij de hals waardoor de manen kapot gaan..
en bij mijn merrie is dat niet eens het punt waarom de manen kapot gaan. Zij heeft nogal de neiging dr hoofd extreem omhoog te doen (en dr onderhals eruit te drukken) zodra iets eng is, ze opgewonden is, als ze galoppeert. De hals zelf schuurt daarbij over de manenkam helemaal als die daardoor naar beneden schuift. En dat koste mij steeds de manen. De HW vliegendeken die ze vorig jaar op had, trok dus ook echt niet op de schouder en hals en toch was ze een heel stuk manen kwijt. 
En dit soort bewegingen van haar maakten dus dat de hals zelf begon te schuren. http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... b13501.jpg
Ik heb juist voor die zonder gekozen omdat imo juist de dazen doordat die buikflap eraan zit veel makkelijker richting voor en achterbenen kunnen vliegen. Vangen zich zeg maar daar weer in dat langere gedeelte.