Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:20

Nies_ schreef:
Ik vind voor de Titan zo'n €550 een mooi bedrag en voor de wintec €375. Meer dan dat zou ik er in ieder geval niet voor geven. Nou zou ik beide zadels sowieso niet kopen, maargoed :')

Mwa 375€ vind ik aan de lage kant voor een nieuw model isabell werth ;) Jaar gebruikt en en 4 bomen, zadelhoes, wintec saddle cleaner en singel erbij....

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:20

Beloven schreef:
Geloof ik serieus geen drol van ;) Spijt me zeer.

Dan niet, jouw probleem :D Was eenzelfde gevalletje als jij: het geld met spoed nodig voor het vervangende zadel. Dan moet je nou eenmaal wat, voor die persoon was een dergelijke snelle verkoop de oplossing voor haar probleem.

Ik zeg niet dat jij dat moet doen, echt niet. Maar het is óók niet de fout van de potentiële kopers dat zij dergelijke bedragen voor een Titan of de IW niet neer willen leggen. Je zoekt dan naar de speld-in-de-hooiberg-koper die het voor dat specifieke zadel overheeft en zich nèt geen nieuwe kan veroorloven/wil, en dan moet het ook nog eens passen en in de buurt/bereikbaar zijn. Dat kán heel lang duren. Je kan ook mazzel hebben, maar dat weet je nou eenmaal niet. Voor snelle verkoop omdat je omhoog zit moet je zakken, wil je die prijs per se hebben krijg je dat er met geduld uiteindelijk wel voor.

Iig voor de Titan, de VP voor de Wintec laat ik me niet over uit. Geen verstand van en ook absoluut geen waardering voor Wintec nl, maar dat is persoonlijke smaak dus niet reëel. :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:33

Ginootje schreef:
Nies_ schreef:
Ik vind voor de Titan zo'n €550 een mooi bedrag en voor de wintec €375. Meer dan dat zou ik er in ieder geval niet voor geven. Nou zou ik beide zadels sowieso niet kopen, maargoed :')

Mwa 375€ vind ik aan de lage kant voor een nieuw model isabell werth ;) Jaar gebruikt en en 4 bomen, zadelhoes, wintec saddle cleaner en singel erbij....

Voor die prijs heb je een Bates, lijkt me dan een heel stuk aantrekkelijker. Denk wel dat je er een stuk meer voor kunt krijgen hoor, maar dan is er wel geduld nodig.

Tweedehands zadels zijn gewoon geen reet waard, zo simpel is dat. Dat is leuk als je er een wil kopen, niet als je wil verkopen.
Even wat voorbeeldjes van zadels die ik de afgelopen tijd ge-/verkocht heb:
Kentaur Penelopa, medium boom, 18", zeer goede staat NP €1000 Verkoop €350
Stübben Roxane II, medium boom, 18", goede staat NP €1600 Verkoop €350
Passier Corona, medium boom, 17,5", nieuwstaat NP €2100 Verkoop €900
Passier Marcus Ehning, medium boom, 17,5", nieuwstaat NP €1800 Verkoop €800

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:37

Van zo'n topic krijg je trouwens wel een bepaald brilletje als je advertenties gaat kijken B-) _O-

Zie nu net bijv. een ad op de markt voorbij komen waar een IW nieuw in staat voor 350. Normaal vallen mij die Wintecs nooit op, maar nu vraag ik me dan juist wel af of dat dan nou zo'n koopje is of dat daar iets niet klopt vanwege de prijzen die ik hier hoor voor die IW's tweedehands?

De A-merk zadels verlies je nieuw tov gebruikt idd echt heel hard op. Zie de vergelijking Mercedes :P WoW schijnt ook zo'n drama te zijn om tweedehands nog een beetje een mooie prijs voor te krijgen, terwijl dat toch echt hele dure zadels zijn nieuw.

Nies_

Re: Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:40

Klopt, daarom zul je mij ook geen nieuwe auto zien kopen. Als ze de showroom uit zijn, zijn ze nog maar de helft waard.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:46

Vind jou vergelijkingen wel erg mooi :), ik heb ook geduld hoor maar een reactie zou wel leuk zijn en misschien dat jullie tips hebben om mijn advertentie te verbeteren?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:57

de reden dat ik eigenlijk nooit een nieuw zadel koop... 1 x zo stom geweest me te laten verleiden tot een op maat gemaakt zadel... heb er 3 weken op gereden en daarna voor 600 euro minder verkocht..
doet zeer...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:05

Pijnlijk inderdaad :j

"Gelukkig" staat mijn portemonnee dat gewoon niet toe :P
Vond de Divoza-meneer niet leuk. "Wat u zoekt is wel te vinden hoor mevrouw, maar dan nieuw" -> stampt op de nieuwe Passiers af en wil er een uit het rek trekken. Hij keek ernstig beteuterd toen ik stellig zei dat ik alleen bij een gift van pakweg 2000 euro het geld zou hebben voor een dergelijk nieuw zadel :+

Maar goed, hij wilde me ook al een tweedehands Barnsby aansmeren voor 1500 euro. Zijn ze gewoon niet waard...

@ Ginootje: je foto's geven een wat vale/verkleurde indruk qua kunststof. Dat zal vast niet zo zijn aangezien je zegt dat hij bijna nieuw is, dus denk dat je even foto's moet maken waarop de staat/kwaliteit van je zadel beter tot zijn recht komt :)

*edit: stomme fout weggehaald :+
Laatst bijgewerkt door Vientje op 30-06-14 15:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:07

Denk dat als ik hem echt snel kwijt wil wel moet zakken mja.. misschien nog maar weekje wachten.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:08

Bedankt voor je reactie op mijn foto's! Dan ga ik even nieuwe foto's maken :D

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:26

weet niet of er iemand op zit te wachten, maar zit nu zelf ook beetje rond te kijken op zoek naar een zadel voor mijn paard. maar zie veel slechte foto's die hooguit een boel vragen oproepen.
Neem even tijd voor het maken van een mooie fotoserie.. ( en ja dat kan prima met je mobiel)
* zet bv 2 bierkratjeachter elkaar dekje erop eventueel bontje en leg daar je zadel op
* zet je zadel buiten neer, niet in de felle zon, ook niet geheel in de schaduw ( zoals nu is het bijvoorbeeld prima licht tussen de buien door.
* zet het zadel op een rustige plek.. ( grasveld, voor een muur )
* maak een foto van zadel van beide zijkanten
* foto voor aanzicht, ga even op je hurken zitten)
* foto achterkant ( recht achter zadel_
* foto zitvlak en achterkant boom( waar ze vaak beschadigd zijn)
* foto singelstoten beide kanten.

even iets meer werk, maar komt je zadel wel ten goede, en beter te beoordelen voor de eventuele koper.
Hoeveel mailtjes ik al niet heb gestuurd voor foto van de voorzijde ( wil graag zien hoe dik de wrong is)
een foto achterzijde, zodat je kan beoordelen hoe breed tussenkanaal is.. enz..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:43

Goede tips :j Nog 1 aanvulling: een foto van de onderkant heb ik zelf ook altijd graag want daar kun je ook een hoop aan zien (hoe zijn de kussens gevuld, hoe verloopt het tussenkanaal, evt. scheefheid).

Morgen verloopt mijn ad, denk dat ik hem er ook maar eens even af haal, nieuwe foto's maak (draaien :+ ) en er van de week weer terug op zet. Nog even overwegen of ik het al tijd vind mijn vraagprijs omlaag te gooien....ik dacht haast te krijgen met verkoop maar paard staat sinds vorige week kreupel dus kan zomaar zijn dat het nog een tijd duurt eer er vervanging moet komen. Dilemma's dilemma's :+

TessaHa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:57

ik zet een stipje mijn zadel moet ook verkocht worden

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:58

voor foto.s op mplaats de foto.s liggen maken;)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:45

Morgen ga ik nieuwe foto's maken en heb mijn prijs iets verlaagd... Even kijken of dit werkt en anders doen we hem nog wat naar beneden :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:53

Omdat de zadelmaker niets tweedehands had waar ik goed op zat, ben ik toch voor een zadel van de marktplaats gegaan. Met de zadelmaker de afspraak gemaakt dat als het niet goed past, hij gaat proberen het wel pas te krijgen, zonodig door aanpassing van de boom.
Er stond al een tijdje een oudere KN Tango op marktplaats te koop met niet zulke beste foto's. Ik heb dat zadel voor 500 euro overgenomen en ik was blij verrast toen ik het zadel ging ophalen. Ondanks de leeftijd verkeerde het in perfecte staat, echt heel erg weinig gebruiksporen. Bij een betere advertentie was de verkoper het denk ik sneller kwijt geweest.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:49

TS begrijp me goed, ik vind het zuur voor je, maar helaas kan ik voor je de huidige markt niet veranderen. Ik heb destijds mijn nieuwe phryso zadel met mijn Fries mee verkocht, ook 'maar' voor 750 euro, terwijl het zadel een half jaar oud was, je weet zelf de nieuwprijs. Het zadel zou echter niet passen op mijn nieuwe paard................dus of proberen zelf te verkopen en dan maanden moeten wachten (en het geleur heen en weer van passen, terug krijgen, mogelijke beschadigingen enz.) of met wat minder genoegen nemen. Ik wens je evengoed veel succes bij de verkoop..............!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:22

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:47

Ik heb mijn Hulsebos dressuurzadel voor een week overal vanaf gehaald, nieuwe foto's gemaakt, advertentietekst aangepast en dan na een week er weer op gezet (had 1,5 maand te koop gestaan eerder, 5x verkocht geweest maar steeds weer terug ivm niet passen).

Binnen 24 uur verkocht voor bijna mijn gewenste prijs (wel ietsje moeten zakken dus), binnen 48 uur na plaatsen is hij zojuist opgehaald. :wow: Zonder pasgarantie oid, hij kan dus niet meer teruggebracht worden.
Het is wel mogelijk dus, omhoog plaatsen/opnieuw plaatsen heeft blijkbaar wel effect :)

Dussss....vanaf nu hoor ik bij de potentiële kopers, nu weer op zoek naar een ander wél passend dressuurzadel :+ *\o/*

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:22

Ik heb vandaag eindelijk mijn Wintec Isabell Werth verkocht voor €650 via Marktplaats! :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:24

Ik was mijn westernzadel binnen anderhalve dag kwijt!

Ibzzzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:59

Ik had een goed zadel te koop voor maar 125,00 omdat ik er snel vanaf wou, maar het heeft nog best een tijd geduurd :7

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:43

Ik zie dat het hier al even rustig is, maar wilde toch een aanvulling doen op mijn verhaal over zadelgemak en een scheef nieuw zadel van een paar blz terug. Ik heb dit zadel nog terug kunnen brengen, en toen ook duidelijk aangegeven dat het zadel scheef was. Nu blijkt dat het zadel weer op marktplaats stond, te koop door iemand hier uit de buurt die na mij dit zadel had gekocht. Ik heb haar gevraagd naar het serienummer, en dit kwam helaas overeen. Zij heeft het zadel ook als goed gekocht, met het verhaal dat het zadel eerder verkocht was maar de ruiter toch niet in het zadel pastte. (Nu heb ik niet zon heel dikke kont, dus weet niet of er nog een derde partij is geweest, of dat ze mn kont te dik vond :+ ) ook nog gekocht voor bijna het dubbele aan geld dan wat ze aan mij vroeg -O- ze heeft hier een maand mee gereden, totdat haar merrie bulten kreeg op de rug door het zadel. Helaas wil de verkoopster van zadelgemak van niks weten.. zij zit nu dus met en een paard die onder behandeling staat en een zadel waar ze niks mee kan.. (en die dus zowieso niet zo door word verkocht ;) )

Ik had al een slecht gevoel bij de praktijken van zadelgemak, maar dit is toch pure oplichting in mijn ogen! Hoop dat ik zo in elk geval mensen kan waarschuwen, en vwb zadelgemak zullen er nog wel verdere stappen worden ondernomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:45

Ik krijg mijn Kieffer Aachen ook niet verkocht... :(

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 15:53

maessie schreef:
Ik zie dat het hier al even rustig is, maar wilde toch een aanvulling doen op mijn verhaal over zadelgemak en een scheef nieuw zadel van een paar blz terug. Ik heb dit zadel nog terug kunnen brengen, en toen ook duidelijk aangegeven dat het zadel scheef was. Nu blijkt dat het zadel weer op marktplaats stond, te koop door iemand hier uit de buurt die na mij dit zadel had gekocht. Ik heb haar gevraagd naar het serienummer, en dit kwam helaas overeen. Zij heeft het zadel ook als goed gekocht, met het verhaal dat het zadel eerder verkocht was maar de ruiter toch niet in het zadel pastte. (Nu heb ik niet zon heel dikke kont, dus weet niet of er nog een derde partij is geweest, of dat ze mn kont te dik vond :+ ) ook nog gekocht voor bijna het dubbele aan geld dan wat ze aan mij vroeg -O- ze heeft hier een maand mee gereden, totdat haar merrie bulten kreeg op de rug door het zadel. Helaas wil de verkoopster van zadelgemak van niks weten.. zij zit nu dus met en een paard die onder behandeling staat en een zadel waar ze niks mee kan.. (en die dus zowieso niet zo door word verkocht ;) )

Ik had al een slecht gevoel bij de praktijken van zadelgemak, maar dit is toch pure oplichting in mijn ogen! Hoop dat ik zo in elk geval mensen kan waarschuwen, en vwb zadelgemak zullen er nog wel verdere stappen worden ondernomen.

Ik zou voor mijn nieuwe paard ook bij hun langs gaan, dan laat ik dit toch maar zitten. Wil mijn paard op deze jonge leeftijd graag niet kapot rijden door een zadel dat scheef is.