Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:43

_lautje_

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:45

Hmmm die heb ik dus :P
Overigens ook met flinke korting. Echt een geweldig mooie helm. Heb m al jaar of 5/6

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:47

_lautje_ schreef:
Hmmm die heb ik dus :P
Overigens ook met flinke korting. Echt een geweldig mooie helm. Heb m al jaar of 5/6

Haha lol zelfs met 80% korting zou ik hem nog niet kopen :P Wel mooi hoor, maar die prijs :'c

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:00

Ik vind hem niet eens mooi. Maar zou het er zelf ook niet aan kunnen geven. Je hoeft maar 1x goed te vallen op je hoofd en je kan deze net zo goed weggooien of zit er een levenslange garantie op dan wordt het een ander verhaal.
Nee meer als 150 euro ga ik niet uitgeven voor een cap.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:07

Die caps zag je met enige regelmaat... al zijn ze nu bij veel ruiters al oud en liggen te verstoffen in een kast.

Laatst een witte rijbroek van HH gekocht. Zat wat krap in het geld en mijn wedstrijdbroek was echt gaar. Kon er nog een mooie korting op krijgen ook. Daar heb ik 1x mee gereden en toen ik hem uit trok was de binnenkant van m'n benen (onder de anti-slip stukjes) gewoon tot bloedens toe open geschaafd en allemaal blauwe plekjes er omheen :oo . Zag net dat nog iemand daar problemen mee had. Vervolgens in de was, allemaal pluisjes er op. Fabriek wilde het enkel herstellen en geen geld terug. Heb hem zelf gelukkig nog voor leuk geld kunnen verkopen. Maar dat bevestigde voor mij wel weer wat voor waardeloze rommel het was. Ondanks dat ik het geld eigenlijk niet kon missen een duurdere broek gekocht, kwaliteit is echt een stuk beter.
Laatst bijgewerkt door mistid op 23-02-15 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:11

antje_vip schreef:
Even een paar voorbeeldjes waar ik mij over verbaas qua prijs:

Fairfax dressuursingel €295
Schumacher dressuursingel €159,95
Schumacher Munchen hoofdstel €550
Passier Neptune hoofdstel €299
Sprenger & Myler bitten meer dan €100
Jerr Stirup beugels €174 (hier op de bokt markt)
Samshield Christal cap €1095
Coutoure Hippique plastron €55
Bron: http://www.divoza.com

Wordt dit nou serieus verkocht? Waarom is hier überhaupt een markt voor? :+ Is er iemand op bokt die dit koopt/zou kopen? Ik snap best dat je een keer iets mooiers wil dan het €20 pagonyhoofdstel (die het trouwens prima doet) maar deze spullen zijn toch overprized?

Dat soort artikelen zou ik dus echt nooit kopen. Ik geef gerust ruim 100 euro uit voor een goede kwaliteit hoofdstel van mooi leer. Maar je gaat mij niet vertellen dat een hoofdstel van 550 euro dat prijsverschil ook waard is. Echt goedkope spullen koop ik dan weer niet want dan vind ik het vaak niet fijn of gaat snel stuk.

100 euro voor een Myler bit is op zich best veel, maar ik heb de mijne alweer bijna 10 jaar en die is nog helemaal prima, dus dan kom ik uit op een tientje per jaar als ie nu stuk zou gaan. (en hij kan denk ik nog zo 10 jaar mee minstens)

Maar goed als mensen graag betalen voor een stukje status dan moeten ze dat vooral zelf weten. Ik ben dan vooral blij dat ik dat zelf niet heb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:23

Ik heb in 2007, dus bijna 7 jaar terug, zo'n €80 betaald voor een KK aurigan bustrens van sprenger, nieuw. Nu zijn die ook een stuk duurder, maar de mijne kan nog jaren mee.

Hoofstellen, ik ben eerlijk gezegd toch blij met mijn iets duurdere. Alleen al omdat het leer niet uitrekt, wat ik wel bij mijn LJ-hoofstel heb. Dat is een full, maar intussen zijn de bakstukken zodanig uitgerokken dat ik zelfs geen gaatjes meer kan bijprikken, ik zit al op het uiterste. Vind ik toch zonde.
Zag deze week dat de neusriem van mijn dure Dyon hoofdstel al geschaafd is (dankjewel paard). Twijfel nu om op Equitana een losse lakneusriem te kopen, zodat ik die op wedstrijd om kan doen en dan een leuke frontriem erbij. Maar daar wil ik geen fortuinen aan betalen...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:08

Dan klaag ik dat ik de dekjes van eskadron al duur zat vindt aan €80 :')
Jee, voor dat geld ga je toch huilen als er een vlek op zit die je er niet meer uit gewassen krijgt?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:43

1 januari hebben wij een IJslander gekocht en 3 januari met paard en al gaan shoppen :D
Hoofdstel hebben we echt voor goede kwaliteit gekozen zodat het jaren mee kan, IJslander hoofdstellen stellen overigen niet zoveel voor :') zit geen frontriem en keelriem aan kostte 135,- maar ik merk echt dat het fantastische kwaliteit leer is dus heb het er graag voor over
Bit hebben we gekozen voor een stubben, die past mooi en ze loopt er fijn op 55,-
Zadel tweedehands maar goede kwaliteit leer, past perfect en zit heerlijk zacht 1700,-
Onderlegger voor het zadel 35,-
Ik merk echt als je wat meer uitgeeft dat spullen langer mee gaan en dan heb ik het er graag voor over. Sommige rijbroeken heb ik bijv meer dan 7 jaar, ariat laarzen al 3 jaar en ze zitten nog steeds fijn en zien er nog mooi uit.
Cap hebben we beiden van BR zo'n 120,- dacht ik, zijn erg fijn maar als ik een nodig zou hebben van twee of drie keer die prijs zou ik het er gerust aan uitgeven. Het is wel om mijn hoofd te beschermen mocht ik vallen.

Dekjes, bandages en oornetjes hebben we allemaal niet nodig :Y)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:45

Vjestagirl schreef:
Peelie schreef:
Ik vind die prijzen ook belachelijk.

Ik heb wel kwalitatief goed spullen (geen pagony), maar die zijn niet zó duur.

Mijn hoofdstel bijv. 150 euro. Zadel 2000 euro. Singel, 60 euro. Enz enz. De normale prijsklassen zeg maar.

€150,- voor een hoofdstel?! En dat noem jij normale prijsklasse? Ik koop er 3 voor dat geld!

En 60 euro voor een singel?!
Ik heb er 1 voor 27,95 en die doet het priiiiiiiiiiima :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:48

Ik heb ook een singel van 60€. Deze is volledig elastisch. En ook een singel van 15€, die is volledig van katoen. Die elastische ligt veel mooier op het lijf en geeft minder reactie met aansingelen dan die katoenen.

Ik heb een hoofdstel van 30€ en een hoofdstel van 360€. Die van 30€ gebruik ik alleen als het dat heel veel makkelijker uit komt, want de kwaliteit is zo ontzettend veel minder.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:57

Het is ook maar net wat je nodig hebt soms zijn de dingen die wel nodig hebt duurder. Mijn singel was iets duurder dan 60 euro maar nu blijft het zadel tenminste wel liggen dat is me ook wel wat waard.
Zelfde met hoofdstel. Een duurder is vaak wel betere kwaliteit vraag me alleen af of er ook veel kwaliteit verschil zit tussen een hoofdstel van bv 150 euro en 400 euro. Zelfde met andere zaken. Het goedkoopste zou ook niet al te snel kiezen in leveren op kwaliteit maakt het vaak nog duurder. De middenweg kies ik zelf nog het liefste voor. Ik vind het ook leuk om af toe want anders te kopen met iets dat enorm veel geld kost doe je het minder makkelijk vervangen. Zoals dekjes van 60 tot 80 euro. Nee dan liever 2 van 30 euro dan 1 van 60 of 80 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:17

Ik heb anders bij een stand in ijslander materiaal op een beurs wel hele mooie leren teugels op de kop kunnen tikken voor €15! Bij een gewone ruitershop betaal je vaak 3x zoveel of meer. Die hebben ook vaker lage neusriemen, dus ga ik daar naar zoeken als ik hen nog eens tegenkom.

Ariat thermolaarzen hebben me €275 gekost maar die dingen zijn hun geld meer dan waard. Rij er nu voor de 3e winter op rij mee (of zelfs 4e?), bagger door modder, mest, vuile stallen, plassen en ik poets ze amper maar die dingen houden het prima. Ga ik er met poetsmiddel overheen krijg ik vaak de vraag "heb je nieuwe laarzen"? Met deze mag ik ook gewoon wedstrijden starten.

Het leer begint nu hier en daar wat in te scheuren en de elastische veters zijn stuk, dus volgende winter word de laatste vermoed ik, maar dan haal ik gewoon opnieuw zo'n paar. Liever €275 per 4 jaar dan elk jaar nieuwe aan €100 waarvan de kwaliteit waarschijnlijk een stuk minder is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:23

Ik koop nooit de echt dure spullen,alleen als ik écht kwaliteit moet hebben,dan soms wel.
Ik zoek altijd naar de aanbiedingen en ik kom ze vaak zomaar tegen.
Laatst 2 bodywarmers van RK [Royal King] gekocht,een zweepje met rijhandschoenen en een knalrose dekje bij de Gamma.Ze hadden ook rijbroeken,vielen erg klein uit,maar ik draag nooit een rijbroek.Via Boktmarkt supermooie thermolaarzen gekocht van 115,- voor 25,-

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:25

Leuk topic! Ik wilde vd week een nieuw hoofdstel kopen.
had er een in mn handen. En heel niet gekeken verder. En ik liet m zien aan mn vriend die meteen naar t prijskaartje keek. En die zei hang m maar heel voorzichtig terug.
Dus ik kijk... 455,-!!!!!!!!
Voor een stukje leer/kunststof?!!!!
Schrokken ons kapot.
Heb uiteindelijk niks gekocht.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:07

Ow ja teugels hadden we ook nog Varekaj :j 27,95 zijn superfijne antislip teugels (net wat je voorkeur is natuurlijk)
Er zijn gewoon een hoop spullen te koop tegenwoordig in verschillende prijsklassen voor iedereen wat toch? Ik ben juist blij met zoveel keuze en voor echte kwaliteit die lang meegaat vind ik het niet erg om wat meer te betalen. Moet wel zeggen dat ik niet zoveel heb met setjes en bling bling dus dat spaart een hoop geld uit :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:11

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:12

Ik heb ook een hoofdstel van 100 euro.
En de kwaliteit liegt er echt niet om! Super fijn leer, zacht, makkelijk te onderhouden! Heel fijn.
Qua broeken, standaard HH broeken, want tot nu toe, zitten deze mij erg prettig.

Halsters? 10 euro, hooguit 15 euro, anders niet.

Qua zadels, is het weer een ander verhaal.
Ik stap naar een zadelmaker toe, en vraag wat er op mijn paard past, ook 2e hands.
En dan zien we de prijs wel weer. Dan maar sparen als het moet.

Singel? 50 euro.

Longeersingel en dat soort dingen probeer ik altijd 2e hands.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:20

Mijn hengst reageert redelijk chagrijnig op aansingelen bij het opzadelen. Ik gebruik nu een goedkope neoprene dressuursingel, een lederen van LJ met elastiek voor dressuur of een kunstleren met elastiek voor springen. Hij doet het op alle singels, dus ga toch overwegen of een fairfax geen uitkomst kan zijn.

Ja, ze zijn enorm duur, maar als ik daarmee mijn paard van zijn singelnijd af kan helpen, dan heb ik het er graag voor over.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:21

Varekaj schreef:
Mijn hengst reageert redelijk chagrijnig op aansingelen bij het opzadelen. Ik gebruik nu een goedkope neoprene dressuursingel, een lederen van LJ met elastiek voor dressuur of een kunstleren met elastiek voor springen. Hij doet het op alle singels, dus ga toch overwegen of een fairfax geen uitkomst kan zijn.

Ja, ze zijn enorm duur, maar als ik daarmee mijn paard van zijn singelnijd af kan helpen, dan heb ik het er graag voor over.

Tja, ik denk niet dat dat helpt. Fairfax of niet, aansingelen moet gebeuren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:29

Het kan wel degelijk verschil maken. Mijn paard is veel chagarijniger op een katoenen singel dan op de fairfax singel. Maar ook de voeding kan verschil maken. Zeker een paard op redelijk wat krachtvoer (2+ kg) of beperkt ruwvoer (minder dan 1.5% ds aan lichaamsgewicht) of langdurig zonder ruwvoer (langer dan 6 uur sowieso, langer dan 3 uur bij gevoelige paarden) kan zorgen voor maagwandirritatie of zelfs maagzweren. 60% van de paarden heeft er last van en gevoelig reageren op de singel is één van de voorkomende symptomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:37

Paardlief staat sinds november op een nieuwe stal waar hij 1,5kg basis krachtvoer krijgt per dag, op werkdagen krijgt hij nadien bietenpulp bij als extraatje met spierondersteunend supplement en glucosamine. Hij krijgt tussen 6 tot 8kg hooi/dag en staat verder op een mooie laag stro. Kan dus de hele dag door knabbelen en komt ook regelmatig op de (gras)paddock waar hij dan ook hooi bijgevoerd krijgt.

Dat chagrijn heeft hij altijd al gehad, zelfs wanneer hij 24/7 met vriendjes op de weide staat. Hij kijkt altijd wel zuur, hapt af en toe als ik tikje aanspan. Hij schraapt ook altijd nadat ik 'm vastgemaakt heb, dus ik vermoed dat er anders toch ergens een huidplooi tussen zit. Het viel alleen vandaag extra op toen ik de longeersingel wou omdoen. Ik zet hem rechts op het 1e gaatje, wil links ook op 1e vastmaken en hij vliegt uit met mond open en zet dan plots de 4 voeten enorm ver naar voor of achter, alsof hij zich ging uitrekken. Er kan op dat moment nog een aardige vuist tussen zijn buik en de singel... Dus dan bedenk ik toch dat hij ergens last van heeft.
Bij het later verder vastmaken doet hij het trouwens veel minder.

Ik heb nog al gehoord dat de Fairfax hier goed tegen zou kunnen helpen omdat de drukpunten anders liggen. Nu is hij nogal een miep als iets van tuig niet goed zit, dus ik neem de signalen wel serieus.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:12

Revanches schreef:
Over uit de pan rijzende prijzen:

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... sta-nuvola
Voor een dekje 200piek neertellen...nee sorry.
(En dan is die zelfs nog in de aanbieding...)

Dat dekje is vast gemaakt door Giorgio Armani. Vandaar die prijs natuurlijk. ;)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:54

Nou die Fairfax singel is zn geld wel waard, net zoals de MSFC singel (140 euro). Ik merk een groot verschil qua rijden en aansingelen..