[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Gummybear

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:30

Maar moet je ze dan ónder het dekje doen of erboven. ? eronder toch ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:35

Aan de onderkant :j

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:41

Bedankt :) Ik zal nog even kijken !

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:46

Ik blijf ook dit topic volgen, als cheyene bezitster ;)

Momenteel gaat het weer goed, heupprobleem is niet volledig voorbij, maar kiné doet haar werk. Dus ik hoop dat ik mijn zadel kan houden, want Max doet het er zeer goed mee!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:16

Dat is fijn om te horen, TanteFlavie !
Wij hopen uiteraard met je mee :j

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:16

Blijheid schreef:
Heb je zelf al eens gereden met de London?
Zo nee, dan zou ik je echt adviseren om te testen :j Dan weet je zeker of jij, je paard én je instructrice het een fijn zadel vinden :)

Ik ga hierin mee, LadyMadonna. :j Er zijn ook zoveel verschillende verhalen over de verschillende zadels, dat je toch het beste kan testen zodat je kan kijken of het bij jou en paard past. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:32

Fijn.. Allebei de verkooppunten in mijn buurt (hellouw en rucpen) hebben geen site...
Moet sowieso als ik dat doe eerst mijn huidige zadel kwijt zien te raken

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:44

Stuur pmarena eens een PB , Stef, zij kan je ongetwijfeld verder helpen :j

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:45

Welke inlages passen er in een budget pad? heb eindelijk een roze gevonden maar bleken geen inlages bij te zitten had niet goed gelezen

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:50

Vandaag de barrydale uitgeprobeerd, nou viel mij op dat de ophanging van de stijgbeugels dicht is, dus geen veiligheidshaakje heeft, is dit altijd bij boomloos modellen?
Verder ligt het zadel perfect op mijn paard, vond alleen de kniesteunen lastig, ik ben 1.83mtr en mijn knie komt onderaan de steunen :') niet handig. Volgende keer zonder de steunen proberen denk ik.
Zadel zit ook lekker al is het soms even zoeken naar de juiste houding maar dat is een kwestie van wennen denk ik.
Al met al positief na een eerste kleine rit.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:04

heb mijn arizona even aangepast/gepimpt, tijdelijk en als dit bevalt ga ik het echt uitvoeren

beugels zijn nu met koeienhuid omwikkeld, want vond de houten beugels niet zo mooi :D
zal morgen een foto plaatsen ervan

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:11

Ik heb mijn Barefoot Atlanta binnen, heb er een rondje op gereden en hij zit echt heeerlijk. Staat ook mooi op m'n pony :D
Ik zal morgen even een foto plaatsen, want ik twijfel wel wat over de lengte .. Hij is even lang als mijn Freemax maar het lijkt zo groot :+ (maat 1 op een brede Fell pony)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:41

quibje schreef:
heb mijn arizona even aangepast/gepimpt, tijdelijk en als dit bevalt ga ik het echt uitvoeren

beugels zijn nu met koeienhuid omwikkeld, want vond de houten beugels niet zo mooi :D

ben benieuwd :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:09

Patsab schreef:
Vandaag de barrydale uitgeprobeerd, nou viel mij op dat de ophanging van de stijgbeugels dicht is, dus geen veiligheidshaakje heeft, is dit altijd bij boomloos modellen?
Verder ligt het zadel perfect op mijn paard, vond alleen de kniesteunen lastig, ik ben 1.83mtr en mijn knie komt onderaan de steunen :') niet handig. Volgende keer zonder de steunen proberen denk ik.
Zadel zit ook lekker al is het soms even zoeken naar de juiste houding maar dat is een kwestie van wennen denk ik.
Al met al positief na een eerste kleine rit.

Bij alle Barefoots is de stijgbeugelophanging dicht. Er wordt geadviseerd met veiligheidsbeugels te rijden.
Als de kniewrongen niet mooi uitkomen, zou je misschien het beste een ander model barefoot proberen. Bij de london zitten de wrongen heel laag (vind ik) want ik kwam er met mijn korte pootjes niet goed bij. Barrydale heb ik nooit getest. Ook de cherokee heeft de wrong vrij laag zitten (ik dacht dat die beter zou gaan dan de london maar dat was dus niet zo :+ )
Zonder de 'steunen' proberen? Wat bedoel je, ga je zonder seatsaver rijden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:25

Lin: bij de inlages op mijn site staan alle maten, dan kun je zelf meten welke het mooiste passen / voor jullie de beste eigenschappen hebben :)
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... lages.html

Patsab: alle Barefoots hebben een western-ophanging met dichte ringen :j Sommige andere merken hebben wel open haken.

Barefoot heeft in de loop der jaren een paar keer geëxperimenteerd met open haken maar omdat de zadels wat flexibeler zijn dan andere merken, werken open haken bij sommige combinaties niet goed waardoor de riemen dan loskomen bvb. tijdens een galopje heuvelopwaarts ofzo :P Dan verhogen ze juist het risico i.p.v. dat ze het verlagen en dat moet je niet willen := Sowieso kunnen open haken een vals gevoel van veiligheid geven omdat ze niet altijd werken waardoor het nog steeds aan te raden is om met veiligheidsbeugels te rijden :)

Bij de Barrydale kun je niet veel veranderen aan de kniewrongen. Je kunt ze heel miniem wat verplaatsen maar omdat ze 1 geheel met de zitting zijn heb je niet zo heel veel opties. Dan ben je inderdaad beter af met 1 van de andere modellen die op het zweetblad een kniestuk hebben en dan onder het zweetblad nog verplaatsbare / afneembare wrongen :)

Quibje: ben wel benieuwd hoe het eruit ziet, hoe vind je het zelf gelukt?

Finnens: ook benieuwd hoe je zadeltje en paardje er samen uitzien :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:57

pmarena schreef:
Barefoot heeft in de loop der jaren een paar keer geëxperimenteerd met open haken maar omdat de zadels wat flexibeler zijn dan andere merken, werken open haken bij sommige combinaties niet goed waardoor de riemen dan loskomen bvb. tijdens een galopje heuvelopwaarts ofzo :P Dan verhogen ze juist het risico i.p.v. dat ze het verlagen en dat moet je niet willen := Sowieso kunnen open haken een vals gevoel van veiligheid geven omdat ze niet altijd werken waardoor het nog steeds aan te raden is om met veiligheidsbeugels te rijden :)

Dat is inderdaad zo. Jaren geleden reden we met mijn verzorgpaard ook met een Cheyenne (andere dan ik nu heb) en de eerste eigenaar daarvan had de dichte beugelophanging aan 1 kant eraf gesloopt (vraag me niet waarom) en er een open ophanging voor in de plaats gemaakt. Hoe vaak ik mijn beugels wel niet ben verloren met riem en al, niet alleen tijdens buitenritjes maar ook gewoon in de bak. Irritant :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:13

_Gummybear schreef:
http://www.decathlon.nl/media/819/81970 ... 673185.jpg
iemand nog wat tips en voor en nadelen over dit zadel ? Ik hoop van wel ! :)

Mail ze gewoon even, dan kun je alle informatie vragen :)
Ik denk dat je met dit zadeltje niet zoveel fout kan doen.
Mooi pad met inlages eronder en dan lijkt het mij een fijn kinderzadeltje.
Hoe zwaar is de ruiter, hoeveel rijervaring heeft de ruiter en op wat voor een paard moet het liggen??

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:18

Ik ben ook 1.83m en kwam ook niet goed uit met de wrongen van de Barrydale. Voor mij een reden om voor een ander model te gaan, want ik weet dat zoiets me dan toch blijft storen.
In een London had ik er geen last van. Mijn nieuwe Cheyenne moet ik nog testen, maar zo op de leuning van de bank zit het heerlijk. ;)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:47

Dilemma: mijn Sprenger Bow Balance beugels bevallen met prima, ik wil die dus blijven gebruiken. Maar omdat ik mijn wintec webbers beugelriemen aan het oog van de beugelriemen vast moet naaien wil ik ze kunnen gebruiken, krijg ik de beugels er dan niet meer aan. Het T stukje van de riem past niet door het oog van de beugel....
Gaat me dat bij die mono-T riemen wel lukken, of moet ik mijn idee van mono-riemen laten varen?

Heeft iemand ervaring met die smalle fenders? Is dat wat? En kun je daar ook gewone beugels aan maken, of alleen Western beugels?
Ik heb die Bow Balance juist vanwege de flexibiliteit, heb ik ook nodig wegens een slechte knie van mijzelf, maar zoiets bestaat vast niet in Western, wel?

Verder staan mijn London pad (zwart) en schaapovertrek mt. 1 te koop. Wie oh wie?
Ik zoek nog eenzelfde overtrek maat 2, heeft iemand die nog werkloos liggen toevallig (die alleen neer je kont zit, met antislip onderzijde)??

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:04

Je kunt de beugels er toch eerst aanrijgen voordat je de riemen vastnaait ?
Kunnen ze er alleen niet meer zo gemakkelijk af, maar ja, hoe vaak wil je dat ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:05

Ehm je kan die beugels er toch gewoon aan vast maken voordat je de riemen vastnaait?

Of wil je ze er ook weer vanaf kunnen halen?

Bij de Mono T riemen van Barefoot zijn de uiteindes ook vrij dik, dat heb je nu eenmaal vanwege het metaal van de T die er in zit :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:27

Pmarena: weet jij of de verkooppunten hellouw en rucpen een site hebben?
Dierenfysio: prijs?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:39

Nee volgens mij niet, staat ook een beetje op een laag pitje... is de HorseTopShop geen optie?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:35

quibje schreef:

Ben benieuwd!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:42

Stef,zou gewoon wat verder weg een testzadel regelen , zelf heb ik er ook het liefst een site bij om de boel eens te bekijken . maar er zijn genoeg punten .