Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:Heb je zelf al eens gereden met de London?
Zo nee, dan zou ik je echt adviseren om te testenDan weet je zeker of jij, je paard én je instructrice het een fijn zadel vinden
Patsab schreef:Vandaag de barrydale uitgeprobeerd, nou viel mij op dat de ophanging van de stijgbeugels dicht is, dus geen veiligheidshaakje heeft, is dit altijd bij boomloos modellen?
Verder ligt het zadel perfect op mijn paard, vond alleen de kniesteunen lastig, ik ben 1.83mtr en mijn knie komt onderaan de steunenniet handig. Volgende keer zonder de steunen proberen denk ik.
Zadel zit ook lekker al is het soms even zoeken naar de juiste houding maar dat is een kwestie van wennen denk ik.
Al met al positief na een eerste kleine rit.
pmarena schreef:Barefoot heeft in de loop der jaren een paar keer geëxperimenteerd met open haken maar omdat de zadels wat flexibeler zijn dan andere merken, werken open haken bij sommige combinaties niet goed waardoor de riemen dan loskomen bvb. tijdens een galopje heuvelopwaarts ofzoDan verhogen ze juist het risico i.p.v. dat ze het verlagen en dat moet je niet willen
Sowieso kunnen open haken een vals gevoel van veiligheid geven omdat ze niet altijd werken waardoor het nog steeds aan te raden is om met veiligheidsbeugels te rijden
_Gummybear schreef:http://www.decathlon.nl/media/819/81970 ... 673185.jpg
iemand nog wat tips en voor en nadelen over dit zadel ? Ik hoop van wel !