[FOTO] boomloos uitrusting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tess_C

Re: Foto's boomloos uitrusting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:56

Helaas.. Vandaag opnieuw het zadel geprobeerd, paard vind hem echt niet fijn. Heb de pad er onder vandaan gehaald en gekeken hoe hij ligt ala puur natuur op de rug. achterkant zweeft en klappert dus :(

Dus, op naar zoektocht voor zadel 3.. Heb nu dus een barefoot Cheyenne over, als iemand interesse heeft... ;)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:16

Zulke zadels moeten zich nog wel naar het paard gaan vormen he..

Maar als je paard duidelijk laat merken dat ie het niks vind zal het wel niks worden, balen joh :\

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:17

En je weet zeker dat de ruggegraat vrij is, de pommel de goede maat is en dat jouw houdibg goed is?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:29

Ik kwam er dus achter dat de XXL pommel te groot is worden door afvallen. -O-

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:58

Geryon schreef:
En je weet zeker dat de ruggegraat vrij is, de pommel de goede maat is en dat jouw houdibg goed is?

Ruggegraat is vrij.. Mijn houding kan ik niet oordelen aangezien ik niet op het zadel zit. ( paard is niet beleerd. daar was ik mee bezig )

xTammyy schreef:
Zulke zadels moeten zich nog wel naar het paard gaan vormen he..

Maar als je paard duidelijk laat merken dat ie het niks vind zal het wel niks worden, balen joh :\

Heb hem nu al redelijk vaak opgehad, en de reacties worden steeds heftiger.
Daarbij schuift hij ook een beetje naar links en rechts.. Het was al tijdelijke oplossing en voor het beleren verder een ideaal zadel.

Maar als paardlief al tijdens het longeren laat zien dat hij het zadel echt niet fijn vind.. dan ga ik er niet nog eens op zitten om er vervolgens al bokkend weer af te vliegen omdat hij er last van heeft.

Het is zowiezo geen makkie om een goed zadel te vinden voor hem.. Hij is kort in de rug, rondgeribt en heeft ook nog eens geen schoft.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:05

Misschien kan je eens kijken naar een Freeform? Ik had ook veel problemen met zadels maar die zijn nu totaal opgelost en heb ik twee super blije paarden!
Bert van Skyriding kan je advies geven mocht je het aandurven!

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:19

ik ga het zeker meenemen in mijn zoektocht, dankjewel!

Heb even gekeken op de website.. elite en liberty zijn de enige twee die het dichtst bij een dresuurzadel komen of niet ?

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 20:22

Heel goed dat iedereen mekaar probeert te helpen maar probeer on-topic te blijven: foto's! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:40

Tess: reageert hij op andere zadels beter dan? :)

Er zijn weinig zadels soepeler / minder storend dan een oudere Cheyenne zoals die je op de foto op je paardje hebt liggen....kans lijkt me erg groot dat het niet zozeer dit zadel is, als gewoon een zadel op zich, of de singel die niet fijn aanvoelt, of gewoon de beugels die klapperen?

De achterkant die iets omhoog komt is jammer voor het plaatje, maar maakt helemaal niks uit bij dit zadeltje.
Zodra je er op gaat zitten dan ligt het allemaal gewoon goed, het is soepel.

Bij een boomzadel moet je niet hebben dat de achterkant omhoog steekt, maar bij zo'n soepel boomloosje is het op zich echt geen probleem :)

Het beoordelen van de pasvorm kan op zich iedereen prima zelf, omdat de zadels zo simpel in elkaar zitten en je geen gedoe hebt met een boom die op 1001 verschillende manieren gevormd kan zijn. Als je zelf even serieus en kritisch er naar kijkt, de eigenschappen van een soepel boomloosje in acht nemend, dan kun je goed beoordelen of hij goed ligt of er toch een aanpassing nodig is.

Had je hier al gekeken? :)

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoe-w ... goed-ligt/

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:53

Yentle met onze Barefoot Cheyenne maat 2 en ik rijd met een goedkoop rijhalster erg handig voor onderweg.

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:56

Afbeelding

Mijn boom loze outfit :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:16

Ik zal mijn zadeltje plaatsen als ik de singel en beugels binnen heb ;)
Ik heb iniedergeval gister mijn 'setje' binnen. Ik had bij het zadel een standaard zwarte pad met inlages gekregen, zo'n zadelvorm.

Toen ik dit dekje op boksmarkt zag voor 1 euro kon ik het niet laten ;) Maar gelijk het peesbeschermer setje erbij overgenomen. Met springen of flink verzamelwerk wel een must met haar compacte bouw.
De inlages van mijn huidige pad gaan dus in dit dekje.
Afbeelding

mijn voorkeur is roze, maar behalve een HAF pad van €100,- ben ik helaas nog niets roze tegengekomen voor onder boomloos.
Jammer dat die budget pads er niet meer zijn! (lichtblauw en roze)
Ik ben van het roze, en mijn verzorgster van het babyblauw.

Ik vond paars en lila een mooie tussenweg voor the time beeing :')

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:37

pmarena schreef:
Tess: reageert hij op andere zadels beter dan? :)

Er zijn weinig zadels soepeler / minder storend dan een oudere Cheyenne zoals die je op de foto op je paardje hebt liggen....kans lijkt me erg groot dat het niet zozeer dit zadel is, als gewoon een zadel op zich, of de singel die niet fijn aanvoelt, of gewoon de beugels die klapperen?

De achterkant die iets omhoog komt is jammer voor het plaatje, maar maakt helemaal niks uit bij dit zadeltje.
Zodra je er op gaat zitten dan ligt het allemaal gewoon goed, het is soepel.

Bij een boomzadel moet je niet hebben dat de achterkant omhoog steekt, maar bij zo'n soepel boomloosje is het op zich echt geen probleem :)

Het beoordelen van de pasvorm kan op zich iedereen prima zelf, omdat de zadels zo simpel in elkaar zitten en je geen gedoe hebt met een boom die op 1001 verschillende manieren gevormd kan zijn. Als je zelf even serieus en kritisch er naar kijkt, de eigenschappen van een soepel boomloosje in acht nemend, dan kun je goed beoordelen of hij goed ligt of er toch een aanpassing nodig is.

Had je hier al gekeken? :)

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoe-w ... goed-ligt/

Ik heb inderdaad al op de website gekeken ;)
Met andere zadels doet hij het inderdaad niet.

Het probleem zit hem niet alleen in het klapperen verder :).. hij schuift lichtjes naar voren omdat de singelgroeve erg naar voren ligt en hij geen schoft heeft. Daarbij vindt ik hem ook nog iets naar links en rechts verschuiven als ik wil opstappen. Andere singels heb ik ook al geprobeerd.

Maar ik snap wel dat het klapperen van het zadel erg vervelend is voor hem. Ik stap ook voorlopig nog niet 1,2,3 op aangezien hij nog niet beleerd is. Dus het wordt voornamelijk longeren..

Ik zal eens kijken wat ik nog kan doen met dit zadel de komende weken.. de zadelmaker kan toch pas volgende maand komen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:17

Diaz schreef:
Ik zal mijn zadeltje plaatsen als ik de singel en beugels binnen heb ;)
Ik heb iniedergeval gister mijn 'setje' binnen. Ik had bij het zadel een standaard zwarte pad met inlages gekregen, zo'n zadelvorm.

Toen ik dit dekje op boksmarkt zag voor 1 euro kon ik het niet laten ;) Maar gelijk het peesbeschermer setje erbij overgenomen. Met springen of flink verzamelwerk wel een must met haar compacte bouw.
De inlages van mijn huidige pad gaan dus in dit dekje.
[img]http://i115.photobucket.com/albums/n319/klijntjuh/hoofdmap2/20130519_101002_zpsfd42ce2c.jpg

mijn voorkeur is roze, maar behalve een HAF pad van €100,- ben ik helaas nog niets roze tegengekomen voor onder boomloos.
Jammer dat die budget pads er niet meer zijn! (lichtblauw en roze)
Ik ben van het roze, en mijn verzorgster van het babyblauw.

Ik vond paars en lila een mooie tussenweg voor the time beeing :')

En ik zou juist zo blij worden van een lila schabrak en vind mijn lichtblauwe budgetpad zo lelijk :')

Vwb pasvorm kijk ik naar ruggegraatvrijheid, rigging/singelophanging en lengte. Dat laatste is toch wel een punt bij mijn dwergje, ook met boomloze zadels. Veel zadels zijn te lang aan de voorkant (heeft natuurlijk ook met de plaatsing van de singelstoten te maken)

En verder of het lekker zit, of hij er happy onder loopt en hoe het eruitziet. De meeste boomloze zadels vind ik spuuglelijk.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:59

ik meld me ook!

oude boomloos zadel van randol's
Afbeelding

heb nu een nieuwe barefoot cheyenne maar nog geen foto's van helaas komen eraan ! :P

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:36

Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen het lekker vinden zitten de boomloze zadels hihi :D

Ik heb zelf ongeveer een half jaar geleden een barefoot nevada gekocht (zwart), vrije nieuwe staat, maar ik kan me zit er niet op vinden op mijn kruising fries... Zonder zadel zit ik stabieler.. dit zadel gaat dus mooi de verkoop in :j

FenneBecidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:43

Dit is mijn haffie met haar Barefoot Barrydale set, hoofdstel is van HV polo en de pad van HKM met inlages.
Afbeelding
Afbeelding

En hier een foto toen we nog met de Cherokee reden (we gebruiken een half pad op deze foto):
Afbeelding

Op deze pagina kan je nog diverse combinaties vinden:
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/c-1339866/reacties/

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:06

Oh die Barrydale op een haflinger, prachtig!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:20

Marleen_vA schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen het lekker vinden zitten de boomloze zadels hihi :D

Ik heb zelf ongeveer een half jaar geleden een barefoot nevada gekocht (zwart), vrije nieuwe staat, maar ik kan me zit er niet op vinden op mijn kruising fries... Zonder zadel zit ik stabieler.. dit zadel gaat dus mooi de verkoop in :j

Tja, en ik kan me er dan weer niks bij voorstellen dat iemand überhaupt op een (kruising) fries wil gaan zitten. Ik heb graag een comfortabel paard onder m'n reet ;)

Leuk topic, tijdje geleden heb ik mijn B-merk boomloos gestript - en daar uiteraard foto's van gemaakt. Iemand interesse? Momenteel heb ik geen zadel maar dus wel een ontleed zadel :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:23

O, wat een leuk hoofdstel Fenne, dat heb ik niet eerder gezien eigenlijk....leuke combinatie zo dat Engelse hoofdstel met die western-achtige frontriem, en dat blauwe stukje komt mooi terug in je dekje +:)+

Koper: ja altijd leuk. Wat voor zadeltje was het? Kon je het een beetje open krijgen of zat alles verlijmd :P

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:24

Onze boomloze outfit:

Afbeelding

Als bijrijdster heb ik niet zoveel te zeggen over het zadel en zelf zou ik een zadel met wat meer steun erg kunnen waarderen :o
Je leert er wel van zitten, dat is wel weer waar!

Al starten we nog maar B, krijg ik nu toch al wel vragen van mensen of je wel dressuur kan rijden met een barefoot... 8)7

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:27

Ja dat ging wel makkelijk, het meeste was gestikt. Wel gestikt + gelijmd maar de lijm liet me eigenlijk te gemakkelijk los :+ Zadeltje was van Easytrek. Althans dat staat erop, maar laatst zag ik foto's van Easytrek en die zagen er héél anders uit :wow: Ik denk dat ik de Bangladeshi versie had ofzo.

Zal vanavond eens wat tijd creëren om de foto's te uploaden. Hoeveel mag ik er eigenlijk neerzetten?

MariekeS_ ik wist niet dat je ook met een boomloos zadel bij de KNHS mag starten. Het ziet er netjes uit hoor :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:30

Beetje oud geworden ofzo, of gewoon matige kwaliteit lijm :P

Geen idee hoeveel foto's er mogen en of dat hier mag, misschien beter een apart topic voor openen?

Zijn toch zat mensen die het wel leuk vinden om opengemaakte zadels te zien, dan bereik je wel meer mensen met je topic dan hier :)

Ja hoor, je mag gewoon met boomloosjes starten, in Nederland althans wel. In Duitsland niet schijnt het....

Zie een stukje bij de FAQ op m'n site ook:

http://barefoot-saddle.nl.server693-han ... wedstrijd/

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:35

Gelukkig heb ik niks met de KNHS te maken dus ik wist het gewoon niet :D Van de FIPO mag het gewoon, en van de WRAN geloof ik ook maar zover zijn we nog lang niet.

Apart topic openen ga ik niet doen, ik zet ze wel in link neer anders. Geen flauw idee hoe oud zadeltje was.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:45

@ Koper: mag inderdaad mits het niet op een westernzadel lijkt. Dus standaard beugels + beugelriemen en geen pommel voorop (Trekker zadels mogen bijvoorbeeld niet...)