Dus, op naar zoektocht voor zadel 3.. Heb nu dus een barefoot Cheyenne over, als iemand interesse heeft...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:En je weet zeker dat de ruggegraat vrij is, de pommel de goede maat is en dat jouw houdibg goed is?
xTammyy schreef:Zulke zadels moeten zich nog wel naar het paard gaan vormen he..
Maar als je paard duidelijk laat merken dat ie het niks vind zal het wel niks worden, balen joh
pmarena schreef:Tess: reageert hij op andere zadels beter dan?
Er zijn weinig zadels soepeler / minder storend dan een oudere Cheyenne zoals die je op de foto op je paardje hebt liggen....kans lijkt me erg groot dat het niet zozeer dit zadel is, als gewoon een zadel op zich, of de singel die niet fijn aanvoelt, of gewoon de beugels die klapperen?
De achterkant die iets omhoog komt is jammer voor het plaatje, maar maakt helemaal niks uit bij dit zadeltje.
Zodra je er op gaat zitten dan ligt het allemaal gewoon goed, het is soepel.
Bij een boomzadel moet je niet hebben dat de achterkant omhoog steekt, maar bij zo'n soepel boomloosje is het op zich echt geen probleem
Het beoordelen van de pasvorm kan op zich iedereen prima zelf, omdat de zadels zo simpel in elkaar zitten en je geen gedoe hebt met een boom die op 1001 verschillende manieren gevormd kan zijn. Als je zelf even serieus en kritisch er naar kijkt, de eigenschappen van een soepel boomloosje in acht nemend, dan kun je goed beoordelen of hij goed ligt of er toch een aanpassing nodig is.
Had je hier al gekeken?
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoe-w ... goed-ligt/
Diaz schreef:Ik zal mijn zadeltje plaatsen als ik de singel en beugels binnen heb
Ik heb iniedergeval gister mijn 'setje' binnen. Ik had bij het zadel een standaard zwarte pad met inlages gekregen, zo'n zadelvorm.
Toen ik dit dekje op boksmarkt zag voor 1 euro kon ik het niet latenMaar gelijk het peesbeschermer setje erbij overgenomen. Met springen of flink verzamelwerk wel een must met haar compacte bouw.
De inlages van mijn huidige pad gaan dus in dit dekje.
[img]http://i115.photobucket.com/albums/n319/klijntjuh/hoofdmap2/20130519_101002_zpsfd42ce2c.jpg
mijn voorkeur is roze, maar behalve een HAF pad van €100,- ben ik helaas nog niets roze tegengekomen voor onder boomloos.
Jammer dat die budget pads er niet meer zijn! (lichtblauw en roze)
Ik ben van het roze, en mijn verzorgster van het babyblauw.
Ik vond paars en lila een mooie tussenweg voor the time beeing
Marleen_vA schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen het lekker vinden zitten de boomloze zadels hihi![]()
Ik heb zelf ongeveer een half jaar geleden een barefoot nevada gekocht (zwart), vrije nieuwe staat, maar ik kan me zit er niet op vinden op mijn kruising fries... Zonder zadel zit ik stabieler.. dit zadel gaat dus mooi de verkoop in