Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:24

Nee klopt. Er is het een en ander gebeurt waardoor ik heel lang niet gereden heb. Ik heb lang grondwerk en rechtrichten op de grond gedaan door omstandigheden :)
Ik rijd wel weer maar met barebackpad wat ook ereug goed bevalt! Maar vind het wel fijn om m'n zadel weer na te laten kijken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:59

Mijn zadel is verkocht.
Wel met een bijsmaak: bij de verkoop bleek dat mijn zadel, zoals hij gekocht is, verkeerd geassembleerd is. Heb dus wel moeten toeleggen omdat de fitter niet wist of het zadel door haarzelf gedaan kon worden of naar Engeland gestuurd moet worden. Koop je voor bijna 3000 Euro een zadel, zit ie nog verkeerd in elkaar ook! En geen fitter die het in de tussentijd heeft gezien :oo

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:19

Wat was er dan niet goed?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:28

Achteraan bij een kussen zat een schroef er niet in, maar gewoon los. Op de plaats waar hij in moest zitten zat al een schroef. Ter plekke hebben we het hele zadel open geschroeft. Helaas kon hij niet helemaal open omdat er twee popnagels inzitten ipv schroeven dus konden we niet aan de extra schroef om hem los te maken.
De kussens hebben dus altijd scheef gestaan.
Bij het openen ontdekten we tevens nog dat de voorste V-singel aan beide kanten nooit vast heeft gezeten, alleen de achterste.

De koper heeft het zadel alsnog afgenomen tegen iets minder geld, vanwege het risico dat het naar Engeland moet of voor evt. extra kosten bij de fitter (die kon niet zeggen of zij het zadel incl popnagels correct kon monteren), maar ik voel me eerlijk gezegd wel heel stevig genaaid door de verkoper van het zadel. Ik schaamde me ook echt dood, voelde me echt een oplichter maar het zadel zat zo stevig aangeschroeft dat ik het nooit gezien heb en de scheefheid is gecompenseerd met lucht in de kussens.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:27

Kan je de verkoper hier nog op aanspreken? Wel raar hoor popnagels waar schroeven horen te zittten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:31

Nee, bij alle zadels zitten daar volgens mij popnagels hoor, dat is dan een beetje onduidelijk geschreven.
Het probleem is dus dat er helemaal achteraan het zadel een schroef zit die er niet hoort maar die je er niet uit kunt halen vanwege die popnagels. Omdat die schroef er zit kan de schroef die erin hoort te zitten dus niet vast en daarmee zit een van de kussens dus gewoon scheef.
Plus dan de voorste bevestiging van de V-singel die niet vast zit.

Helaas werkt de verkoper niet meer met deze zadels en ik vrees dat ik 6 jaar na dato ook weinig meer te zeggen heb. Maar ik ben er wel boos en teleurgesteld over.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:19

Is het zadel dan verkeerd in elkaar gezet door de verkoper of in de Wow-fabriek?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:08

Nou bij mijn zadel zit ook een lintje van de voorste singelstoot niet vast .
Heb er nooi problemen mee of van gehad .
Stoot zit gewoon als een huis ..
Of het zo hoort geen idee

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:20

Aimee schreef:
Is het zadel dan verkeerd in elkaar gezet door de verkoper of in de Wow-fabriek?

Ik weet het niet, echt geen idee. Er zat ook 1 niet-originele schroef in dus ik denk de verkoper, tenzij ze daarmee in de fabriek al hebben lopen rommelen.

Mijn zadel lag ook als een huis met maar een singelbevestiging vast maar hij hoort wel vast te zitten lijkt me.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:37

Mijn fitter gaf aan dat de voorste singelstoot niet vast hoeft, is manier om zadel anders op paard te leggen, met wel vast en niet vast geeft dat een andere ligging

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:43

pantarhei schreef:
Mijn fitter gaf aan dat de voorste singelstoot niet vast hoeft, is manier om zadel anders op paard te leggen, met wel vast en niet vast geeft dat een andere ligging

Ja klopt.
Voorste singelstoot hoeft niet vast. Als je dat niet doet wordt het zadel minder op de schoft getrokken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:50

Urielle schreef:
Ik weet het niet, echt geen idee. Er zat ook 1 niet-originele schroef in dus ik denk de verkoper, tenzij ze daarmee in de fabriek al hebben lopen rommelen.

Mijn zadel lag ook als een huis met maar een singelbevestiging vast maar hij hoort wel vast te zitten lijkt me.

Er is van een bepaalde fitter bekend dat ze het zadel met niet-originele schroeven in elkaar zet of heeft gezet en dat ze het ook niet volledig in elkaar zette.
Wow heeft haar behoorlijk op de vingers getikt toen een zadel van een klant tijdens het rijden letterlijk uit elkaar knalde.
Geen idee waar jij je zadel hebt gekocht, maar als het die fitter is, dan denk ik dat daar het probleem ligt.

De voorste singelstoot hoeft inderdaad niet vast. Die kan gebruikt worden als "balancestrap" (en aangezien Wow standaard de balans heel ver naar achteren heeft, gebruik ik die voorste singelstoot eigenlijk standaard, maar hij zit niet standaard vast).

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:15

Hoe moet je de beugelriemen van Wow meten. Is de maat de totale lengte, maximale lengte of gemiddelde lengte?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:56

Minimale lengte is dat .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:13

Ik dacht juist maximale lengte ..... ( om het lekker ingewikkeld te maken :o )

taniaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:15

Ik heb sinds enkele maanden een Wow zadel aangeschaft. Ik reed in het begin met een Wintec die ik van iemand mocht gebruiken tot ik een eigen zadel had.

Sinds ik met de Wow ben beginnen rijden loopt mijn paard onregelmatig, springt met zijn 4 poten de lucht in bij het opzadelen, stampt naar mij als ik hem wil opzadelen, blijft niet stilstaan bij het opstappen, loopt achterwaarts,..

Ik heb ondertussen zijn been laten uitverdoven en foto's laten maken, ik heb hem iets gegeven voor een maagontsteking, hij heeft ook ost-o-flex gekregen, en niets had resultaat.

Als ik wil opstappen zakt mijn zadel helemaal scheef, ondanks het feit dat ik hem echt goed aansingel, ik heb nog gaatjes vrij, maar krijg hem niet harder aangesingeld, tijdens het rijden zakt het zadel ook scheef, en bovendien ligt het vooraan hoger waar ik op die manier ook nog eens scheef zit.

Ik had het zadel laten aanpassen toen ik hem had gekocht, zodat deze meteen goed zat, en toen lag het vooraan ook al hoger, maar dat zou wel goed komen te liggen als hij zich ontspande??
Ik heb 2 weken geleden mijn fitter nog eens laten komen, want ik wou zeker zijn dat het zadel toch wel goed lag. Die persoon heeft even vlug gekeken en dan besloten dat ik een osteopaat moet laten komen, maar dat er met het zadel niks mis is..
Sinds deze week rij ik terug met een Wintec, en ik merk nu al een enorm verschil.

Wat denken jullie hier van?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:17

Dat je wow zadel niet goed past .......

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:20

idd, wow past niet goed dan...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:21

Dat kan inderdaad alleen maar betekenen dat de Wow niet goed past.

taniaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:24

Ja, daarom heb ik dus die fitter laten komen, maar die vindt het helemaal goed liggen.. Ik dacht dan een duurder zadel aan te kopen, met het gedacht dat zal zeker fijn zijn voor mijn eerste paard, maar ik heb nog niks anders dan miserie sinds ik dit zadel heb. En het zit idd heel erg fijn voor mij, maar heel spijtig dat mijn paard daarvoor bijna een meter de lucht in moet springen, op zijn zij moet vallen en nog maar eens achterover moet slagen. Zo Wow is dit zadel toch absoluut niet voor mijn paardje!

En ik vind het heel erg dat ik die fitter dan in vertrouwen heb genomen, en al die dierenartskosten heb moeten betalen terwijl dit zadel blijkbaar helemaal niet juist is aangemeten, en mijn paard al heel erg heeft afgezien.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:28

Misschien eens een andere fitter overwegen ? Ik weet niet waar je woont ?

taniaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:33

Ik ben van België. Ja op de manege gaven ze mij de raad om een andere boom te nemen, want het zadel is veel te smal volgens hun

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:41

Heb je foto's? :)

taniaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:16

Foto's heb ik niet sorry :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:35

Het klinkt idd als een te smalle headplate . Je zadel ligt achterover .
Zodra he gaat zitten gaat het knellen . Dat verklaard wel het gedrag van je paard .
Dat je hem super vast moet aansingelen kan ook niet de bedoeling zijn .
Mijn zadel schuift ook iets met opstappen . Maar een beetje en dat lijkt me normaal ...
Zou toch een andere fitter proberen ...