Paardenmateriaal opknappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Re: Paardenmateriaal opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:38

Ik zou daarvoor gewaxt garen gebruiken, denk dat dit hetzelfde is waarmee je je paard ook vlecht (niet zeker)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:12

Dat draad voor manen vlechten ken ik niet, dus ik weet niet of het geschikt zou zijn. De leernaalden van Divoza ken ik ook niet, heb je er een foto van?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:30

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:34

Die twee aan de buitenkant van de kromme naalden zien er wel oké uit, maar wat dun. Die twee dikkere vind ik te scherp, is nergens voor nodig en als het tegenzit scheuren de stikgaten in je leer uit. Maar dat is natuurlijk een kwestie van voorkeur en gewenning.

Wat ik zo raar vind is dat er maar 2 van elk in de verpakking zitten. Als één van de twee naalden die je gebruikt afbreekt kun je meteen niet zo veel meer.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:39

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:19

Die vind ik er een stuk degelijker en fijner uitzien :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:42

Wauw leen je zadel is mooi geworden joh

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:18

Koper schreef:

Dan ga ik er een paar van die kopen! Heb je twee naalden nodig om iets aan elkaar te naaien? Zo ja, is drie dan genoeg of breken ze snel? (je merkt vast wel dat ik dit nog nooit gedaan heb :') )

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:00

Sidepull is af :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:03

Hoihoi! ik meld me ook even.
Oud hoofdstel liggen, wou het eingelijk weggeven maar het is wel heel versleten..
Dus even kijken of het wat netter wil worden!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 18:22

Ik heb mijn elzen, brospen, naalden,... besteld :) Moet wel nog even wachten tot ze alles hebben nagekeken, dan kan ik pas betalen en als betaling binnen is wordt het pas opgestuurd. Dus dat kan nog wel even duren :') Inmiddels zijn mijn singelstoten ook verzonden, dus die komen waarschijnlijk morgen of overmorgen aan.

Ik ben helemaal happy. Mijn centjes niet zo :+ Ik heb van mijn moeder zo'n werkkoffer gekregen om alles netjes in te steken.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 10:49

Mijn materiaal is binnen gekomen, straks ga ik aan de slag om de singelstoten vast te zetten :)
Dan is het zadel klaar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:49

Wauw ehh... jij met de sidepull :P Is netjes geworden, en het blauw staat 'm ook erg goed!

ManonGrr schreef:
Koper schreef:

Dan ga ik er een paar van die kopen! Heb je twee naalden nodig om iets aan elkaar te naaien? Zo ja, is drie dan genoeg of breken ze snel? (je merkt vast wel dat ik dit nog nooit gedaan heb :') )

Ja, je hebt 2 naalden nodig om te naaien. Tenminste als je met de hand en op de normale manier naait. Ik koop naalden in pakjes van 20, dit jaar zijn er een stuk of 5 van gesneuveld maar die hebben het ook moeilijk gehad. Daar heb ik bij voorbeeld door 4 centimeter dik materiaal (zadel) mee genaaid.

Leen, fijn dat je spullen er zijn! Ik vind Boomsma altijd heel snel maar misschien is dat anders als ze naar België versturen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 18:30

1e singelstoot is een feit :D Ik was toch maar even naar de zadelmaker gegaan of ze me niet even wou uitleggen hoe het precies moet. Niet dat iemand straks op de grond ligt omdat ik mijn singelstoten niet goed had vast genaaid :')
Van de week ga ik verder met de andere 3. Ik vind het wel leuk zo met mijn nieuwe materiaal :)

Ik had trouwens een verkeerde elsheft toegestuurd gehad, ze stuurde de andere gewoon onmiddellijk op en de ene mocht ik houden ter compensatie van het ongemak :) Leuk!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:09

Fijne service :) Ben benieuwd naar foto van het resultaat straks Leen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:03

Hoi meiden, volg al een tijdje stilletjes mee in dit topic.
Ik zit er zelf aan te denken om een gecombineerde zwarte met wit onderlegde neusriem op te knappen, hij is al wat jaartjes oud. Eigenaresse van mijn verzorgpaard had hem ergens in een kast liggen, heb hem toen uit het stof gehaald en wat ingevet maar hier werd hij niet echt mooier door. Nu dacht ik om hem te verven, wat voor verf raden jullie mij aan? Niet te duur en niet teveel, omdat het eigenlijk alleen voor die neusriem is. Kan altijd nog kijken voor meer dingen die ik kan verven.

Ben benieuwd! :D

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:06

Hoi, ik heb een tijdje geleden een paar oude peesbeschermers gepimpt die ik hier even wilde laten zien, vind ze nog best leuk geworden! :j

Afbeelding

Ze waren eerst wit maar lelijk geel verkleurd en nu een metallic paars/bruine kleur, ik heb ze heel simpel met een dikke zwarte permanente stift gekleurd :+
Ik gebruik ze regelmatig en ze zien er nog net zo uit als op de foto, de kleur blijft prima zitten.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:40

Die peeskappen zijn gaaf geworden zeg!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 19:10

PrimaDonna_ schreef:
Hoi meiden, volg al een tijdje stilletjes mee in dit topic.
Ik zit er zelf aan te denken om een gecombineerde zwarte met wit onderlegde neusriem op te knappen, hij is al wat jaartjes oud. Eigenaresse van mijn verzorgpaard had hem ergens in een kast liggen, heb hem toen uit het stof gehaald en wat ingevet maar hier werd hij niet echt mooier door. Nu dacht ik om hem te verven, wat voor verf raden jullie mij aan? Niet te duur en niet teveel, omdat het eigenlijk alleen voor die neusriem is. Kan altijd nog kijken voor meer dingen die ik kan verven.

Ben benieuwd! :D

Zwart kan je weer mooi maken met schoenpoets, maar dat geeft wel een wat af. Indringverf is het beste als het om dezelfde kleur gaat of om een kleur donkerder te gaan. Hoe dat met het witte gaat weet ik niet. Heb je het eerst gepoetst met lederzeep? Je kan ook gewoon glycerinezeep gebruiken, dat staat wel vaak in moeders kast.

Die beschermers zijn mooi geworden!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:13

Heeft iemand tips om vieze peeskappen op te lappen? Ik weet niet in hoeverre de viezigheid er nog af gaat, maar als ik ze 'schoon' krijg wil ik ze graag opknappen.
Ze waren oorspronkelijk gelig/groenig en ik heb ook nog strijklappen die waren ooit blauw met geel of zo.

Iemand een idee? :')

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 19:17

Ik steek die van mij altijd in de wasmachine, maar ik weet niet hoe vies ze zijn natuurlijk.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:19

Behoorlijk :+
Ik denk dat ik bij een setje strijklappen de viezigheid er echt af kom aan het 'schrapen'..

Heb ze bij m'n paard gekregen maar ze zien er echt niet uit.. :')
Had ze vanmiddag omgedaan in onze blubber bak in de hoop het wat los te weken, maar het werd er niet beter op helaas, ook de slang erop had geen zin, dus als ze morgen weer wat droger zijn eens kijken hoe schoon ik ze kan krijgen.

Stel ik wil ze verven, met wat voor verf kan ik dit het beste doen? Pony strijkt/tikt niet echt(sporadisch) dus echt slijten zal het niet.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 19:25

En heb je ze al gewoon in een emmer een nachtje laten weken? En dan de volgende dag eens afspuiten oid.

Wat mij het beste lijkt is een spuitbus auto/velgenlak. Daar hebben wij onze stopcontacten eens mee gedaan en dat zit na 5jaar nog steeds goed, ondanks dat daar dagelijks meerdere keren op geduwd wordt, al dan niet met nagels erop.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:33

Leen_ schreef:
En heb je ze al gewoon in een emmer een nachtje laten weken? En dan de volgende dag eens afspuiten oid.

Wat mij het beste lijkt is een spuitbus auto/velgenlak. Daar hebben wij onze stopcontacten eens mee gedaan en dat zit na 5jaar nog steeds goed, ondanks dat daar dagelijks meerdere keren op geduwd wordt, al dan niet met nagels erop.

Ja ik hoopte dat onze bak al wat werk zou doen xd
Neem ze morgen mee naar huis en dan ga ik ze eens in een flinke sop zetten.
Bedankt, zal kijken waar ik dat ergens uit kan halen(heb je dat ook in leuke kleurtjes? Anders worden ze wss gewoon zwart of wit haha)

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:33

Ik meld me! Ik wil me zadel waar ik nu mee rijd weer even gaan invetten wat natuurlijk geen uitdaging Is. Ik wel mijn hoofdstel ook invetten en het bit helemaal schoon maken. Alleen de neusriem is zwartm met goude randjes en het nieuwe frontriem zwart met zilvere steentjes. Ik wil heel graag dat de neusriem zwart word maar met welke verf kan ik dat het beste doen? En ik heb ook twee paar peeskappen een wit paar die helemaal onder het zand zit (hoe krijg ik het schoon) en een zwart paar. Alleen die lijken te klein worden dus ik gebruik ze als reserve. Ik ga straks nog even in de kast kijken naar oude dekens en dekjes.