Sedelogic pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sedelogic pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:53

Zo... Daar zou ik ook snel klaar mee zijn! Dat is niet erg netjes..

Ik denk dat ik ook maar even een mailtje stuur over welke ik het beste nemen kan.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:45

Ik ga mijn 2 laags verkopen, ik heb m geprobeerd onder mijn wow zadel maar voegt niks toe omdat de lucht in het zadel de druk al prima verdeeld. Ik wilde het toch proberen ivm een rug blessure, niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Vind de pad wel superfijn aanvoelen en heel goed ademend!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:53

Je kunt ook bellen naar zadelmaker Hans de Haas. Hij verkoopt de pads.
Hij berekent geen voorrijkosten en kijkt dan gelijk naar de ligging van pad+zadel.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:17

Ik heb een stomme vraag, aangezien ik hier lees over een betere "vering/ schokdemping"... Mijn paard zit absoluut niet lekker door, ze heeft best hele grote bewegingen. Zou zo'n pad helpen aan het "doorzitcomfort"?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:20

Naar mijn idee wel. Ik vind dat het echt dempt met rijden. Maar goed doorzitten is ook een kwestie van goed zitten en voelen. Misschien dat daar ook nog winst te behalen is.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:22

Snadrem schreef:
Naar mijn idee wel. Ik vind dat het echt dempt met rijden. Maar goed doorzitten is ook een kwestie van goed zitten en voelen. Misschien dat daar ook nog winst te behalen is.

Haha daar heb je gelijk in hoor! Maar ze zit gewoon echt niet lekker :o . Bedankt voor je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:45

hoe lang zijn deze pads eigenlijk.
en maken ze je zadelruimte niet veel krapper...vind het altijd wel eng iets tussen dekje en zadel in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:37

Ja tuurlijk maken ze het altijd iets krapper..ik laat de pad + zadel dus ook aanmeten door de zadelmaker.Zondag zonder pad gereden en ik kan het verschil toch heel goed merken!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:46

Darkchrystal, ze hebben ongeveer de vorm van een bontje, dus ze zijn niet heel groot.
Wat onze zadelmaker zei (Hans de Haas), is dat hij inzakt zodra er druk op staat, dus in principe zou het de zadelruimte niet heel veel krapper maken.
Ik heb er overigens nog niet mee gereden, vanavond komt de fysio en als alles goed is dan ga ik er onder begeleiding voor het eerst weer op :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:46

Ik heb dinsdag voor het eerst met de sedelogicpad gereden en ben er erg over te spreken.
De fysio die mijn bijrijdpaard behandelt was er ook bij en zij was ook positief verrast door de pad.
Paard was duidelijk ook blij met de pad en kon duidelijk merken dat de drukverdeling beter was en het zadel stabieler lag dan voorheen.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:12

Dat klinkt erg positief!! Ik hoop dat Hans de Haas mij snel belt om een afspraak te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:34

Ik heb ook weer problemen met mijn zadel.. Dus overweeg om hans de haas te laten komen zodat ik evt ook de sedalogic kan proberen.. Iemand die ervaringen wil delen over deze man? En tarieven??

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:42

Ervaring heb ik nog niet met hem wordt ook de eerste keer dat hij mijn zadel gaat doen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:47

Hij is onze zadelmaker, dus ik heb ervaring met hem. Hij is tevens de zadelmaker van mijn instructrice/fysiotherapeute. Zij raadt hem ook aan, aan haar klanten.
Vind het een hele aardige, kundige man, hij heeft veel verstand van paarden/zadels en heeft veel spullen bij zich in zijn bus :)
Zo ver ik weet vraagt hij 85 euro als standaard tarief inclusief voorrijkosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:52

Ok hartstikke fijn! Ik ga het zeker overwegen aangezien mijn eigen zadelmaakster in canada zit op dit moment..

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:23

Nou gisteren is Hans de Haas geweest om me zadel te controleren. Hij heeft het echt heel goed gedaan, me zadel lag super slecht. Terwijl hij vorig jaar door iemand anders gecontroleerd was en opgevuld, maar niet goed dus. Hij raadden mij een eenlaags sedelogic pad aan, gisteren meegereden en ik mijn paard liep erg fijn. Maar dit kan ook komen doordat me zadel nu eindelijk weer goed ligt.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:58

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:28

Ik heb hem ook en mijn zadelmaker gaf aan dat mijn zadel ook zonder goed ligt. Maar toch gebruik ik hem. Paard ontspant zijn rug er goed bij.

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:41

Dag allemaal,

zijn er ondertussen al meer ervaringen van mensen die deze sedelogic pad al wat langer gebruiken? Heb een merrie die een prinsesje denkt te zijn en als er maar een haartje verkeerd ligt al begint te piepen. Zadel goed nagekeken, fysio ook geweest, maar zit toch te denken aan een dun padje, dat net even een beetje extra zachtheid geeft.
Mevrouw wil namelijk ook niet dat haar zadel te hard gevuld wordt (en dat moet ook niet natuurlijk) maar tis echt een pieperd. Deze sedelogicpads zijn echter wel hele investeringen! Neig echter wel meer hiernaar dan een gelpad.

Ervaringen welkom! dan kan ik eens zo'n testmodel nemen van DocHorse...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:51

Ik gebruik hem nu een maand of vijf en ben er zeer tevreden over. Wat mij betreft de investering waard! Heb een twee laags

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:47

Wat zijn de afmetingen van deze pad? Lengte en breedte (op breedste punt)?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:24

Destino schreef:
Gisteren is de zadelmaker bij mijn bijrijdpaard geweest en die adviseerde bij mijn bijrijdpaard ook de 2-laags pad. De kussens van het zadel zijn te hard en het zadel verdeelt de druk nu niet goed (knip)

Waarom zou je dan in eerste instantie niet de vulling laten vervangen :?
Nu klinkt het in de oren als een lapmiddel eerlijk gezegd.

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:14

Raamzicht schreef:
Wat zijn de afmetingen van deze pad? Lengte en breedte (op breedste punt)?

De afmetingen van de standaard Sedelogic pad zijn 54cm in de lengte bij 32 cm in de breedte op het breedste put (één helft). De XL versie is enkele cm langer en iets ronder aan de achterkant om de achterzijde van de zadelkussens meer te ondersteunen.

Sizzle schreef:
Destino schreef:
Gisteren is de zadelmaker bij mijn bijrijdpaard geweest en die adviseerde bij mijn bijrijdpaard ook de 2-laags pad. De kussens van het zadel zijn te hard en het zadel verdeelt de druk nu niet goed (knip)

Waarom zou je dan in eerste instantie niet de vulling laten vervangen :?
Nu klinkt het in de oren als een lapmiddel eerlijk gezegd.

Als ontwikkelaars van Sedelogic zijn wij altijd voorstander van een optimaal gevuld zadel. Echter in iedere situatie, zowel optimaal als niet optimaal, heeft een Sedelogic pad enorm veel meerwaarde door de unieke structuur die het contact oppervlak met het paard vergroot en daarmee de druk verlaagd. Tevens wordt een gedeelte van de energie geabsorbeerd in de pad.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:14

Nu de naam is veranderd naar Kingsley zijn ze wel een stuk goedkoper. :=
Zit te twijfelen om de 2 laags te bestellen, merken jullie echt verschil?

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:35

De naam is niet veranderd, er is maar één echte Sedelogic pad, van de hand van de ontwikkelaars. De bovengenoemde pad is niet hetzelfde.