Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:21

capopjekop schreef:
En je moet gewoon mazzel hebben dat het past. Ik heb al een aantal mensen gehad die de prijs die ik vraag willen betalen. Maar dan moet het zadel wel mooi passen op hun paard. Maar ik heb ook geen haast, dan kijk ik er nog wel een tijd tegenaan. Zonde om het voor een stuk minder te verkopen dan dat het waard is als het niet in de weg ligt.

:j

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:22

ik heb mijn vzh/endurance zadel ook al vier maanden te koop> Er is gewoon te veel aanbod en de paardenhandel ligt zowieso op zn gat volgens mij. Ik heb mijn zadel te koop staan voor 350 ( twee jaar oud ) en dat is echt ver beneden de nieuwprijs>
Succes iedereen !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:23

Vooral dat niet passen wanneer mensen hem wel willen: waar-de-loos.... ik heb wel eens links en rechts wat andere merken zadels ingekocht en verkocht, maar begin er echt niet meer aan :n

Je loopt er maanden mee te leuren en hebt geluk als je ze dan eindelijk zonder winst maar ook zonder verlies eens kunt verkopen aan iemand bij wie hij bij God's gratie dan eindelijk ook nog een keer past en fijn zit...en je niet alsnog 3 dagen later de vraag krijgt of hij toch terug mag.

Verschrikkelijk zeg, brrrrr.

Ben erg blij met m'n Barefootjes, die krijg je tenminste zelden terug, heerlijk :+:

Marvel

Re: Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:26

Ja, als het niet nodig was had ik dit zadel ook graag gehouden. Laat het nou net zo zijn dat mijn paard zijn schouders ver doorlopen en alles er over heen schuift.. degene die boven aan mijn lijstje staat is Ninon Schutte, ze is nu een zadel aan het maken, maar wist ook niet zeker of ze het ook helemaal goed kan krijgen..
Maar mocht dit zadel passen, dan kan Ninon hem ook altijd weer aanpassen en heb ik ook nooit meer een ander zadel nodig. Dus als het goed is, dan is het grapje zadel verkopen eenmalig.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:47

nombrado schreef:
Alexandra_ schreef:
Uhm ik zoek nog een zadel ;-)

Niet een te dure, paard moet nog groeien in de breedte.

Kheb helaas niks meer 2e hands van Zaldi (enige merk wat ik verkoop)
Voordeel is wel, dat de boom van deze zadels verbreed kunnen worden, dus geen probleem met jonge opgroeiende paarden.
Mocht je een 2e hands vinden van zaldi , en de boom is te breed of te krap, dan zou ik hem voor je kunnen aanpassen. :D

Thx! dat zal ik onthouden :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:04

Jotoma schreef:
Ik snap jullie punt en zo zit er zelf ook in. Wat wel in mijn nadeel werkt is die markt die op zn gat ligt, het lijkt dan bijna of je niet wat mag eisen omdat je anders je koper weer kwijt bent.. Ik vind het daarom best even een lastige.

ik heb het een keer gedaan, maar dat was een bekende.
bij onbekenden zou ik het sowieso niet voor half geld doen, dus heel bedrag overmaken inclusief verzenden, bij eventueel terugzenden het bedrag ex verzenden terugstorten.
liever nog zou ik tegen benzinevergoeding zelf heen en weer rijden.
zo ben ik eens op en neer naar zeeland gereden, wel daar nog ene leuk ritje op 1 van de paarden van de passer gemaakt.

je hebt toch het risico van beschadiging bij de post en mocht het zadel beschadigd terug komen, komt dat door de passer, of door de post en hoe los je dat kostentechnisch op?
bij eventueel verzenden ook heel, heel erg goed inpakken tegen beschadiging.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:38

Als het zadel beschadigt terugkomt dan is dat sowieso op het risico van de koper. Die moet er voor zorgen dat het zadel in nette staat terug bij de verkoper komt.

Door het heel goed in te pakken, en goed verzekerd te versturen zodat beschadiging vergoed wordt. Of ze nemen het risico door het niet te verzekeren: zelf weten.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:22

Tjonge....heb mijn zadels altijd razendsnel verkocht maar nu zit ik eens aan de andere kant en zoek een net (merk)zadel 16/16,5 inch met een brede boom...dacht bij mezelf dat ik in deze verzadigde markt met superveel aanbod snel zou slagen maar blijkbaar is dit weer een "moeilijke" :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:32

Die zijn nooit heel dik gezaaid geweest, kinder-merkzadeltjes :)

Zo heel af en toe zie je eens een gruwelijk mooi setje langskomen, maar over het algemeen spenderen niet zo heel veel mensen een hoop geld aan een zadel in die maat, omdat het toch vaak voor tieners is en je daarbij maar af moet wachten hoe lang de pony-liefde nog duurt :P

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:27

De ponyliefde duurt nu al vanaf dat ze 2 is tot nu (8)...en ik hoop haar d'r hele tienerjaren aan paarden verslaafd te houden, des te minder tijd heeft ze voor andere dingen ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:18

Kijk eens naar een 17 inch met een diepe zit, die zijn veel beter vindbaar :). Ik heb nog net zo'n minikont als toen ik 8 was en moet eigenlijk een krappe 16 inch hebben, maar heb nu een 17 inch met diepe zit en dat gaat prima.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:50

Ik vind het best moeilijk om voor mijn 17 inch iemand te vinden. Degene die 17 inch willen, zoeken ze voornamelijk voor de dochters := Gisteravond mijn advertentieprijs aangepast en toch wel 2 reacties gekregen. Eentje kan nog wel wat worden, die woont in de buurt en zoekt 1 voor dochter die geen eigen paard heeft maar een manegepaard. Ze willen graag passen, dus ik hoop dat 't wat wordt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:06

Die van mij staat sinds de zomervakantie online. Als hij niet verkocht wordt is het ook prima, dan hou ik hem. Ik kan hem dan eventueel op mijn bijrijdpaard gebruiken. Nu komt er iemand hem vanmiddag ophalen. Het gaat trouwens om een vzh van Rossner voor 200 euro.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:16

Het eerste zadel dat ik verkocht, was zo de deur uit.
Het tweede ook.

Dit is wel een aantal jaren geleden, een jaar of 8 om precies te zijn..
Zo'n jaar of 2 geleden heb ik mijn wintec verkocht, voor €150, geen geld dus was zadel was in topconditie. Dit was echt het beste zadel van de 3; het eerste was een gebruikt ponyzadeltje, het tweede een vrij oude (15 jaar? 20 jaar) Stubben.

Maar die wintec, daar heb ik echt mee afgezien. Was ie verkocht, brengt dat meisje hem 2 dagen later terug.
Uiteindelijk heb ik hem wel verkocht gekregen hoor, maar jeetje..

Dan vorig jaar mijn dressuurzadel te koop gezet, vrij snel een reactie op gekregen. Meisje is komen kijken, netjes betaald, en zadel mee genomen. Ik had haar 1 week gegeven om de koop nog terug te draaien, belt ze me 2 weken later dat ze er toch niet blij mee is.

Nou sorry hoor, 1 week = 7 dagen, géén 14!
Ik vond haar trouwens vrij raar.. Mijn paard is echt overduidelijk een Quarter, kont staat lekker hoog, ze is heerlijk breed en robuust, lekker koppie er op. Volgens haar duidelijk een Arabier, toch? :+ Ik heb haar trouwens ook nog een hoofdstel verkocht, ze vroeg of ik nog een full had liggen. Laat ik haar het hoofdstel zien, wil ze me echt niet geloven dat het een FS is, terwijl dat toch echt wel in het leder gedrukt staat hoor :+ En ze had ook allerlei vage verhalen over haar Tinker, ik zou niet meer weten wat juist, maar het was gewoon allemaal zo vaag en raar.. Anyway, 1 week zei ik, geen 2 :) Werd dat mens boos joh }>

Ik zou gewoon geduld hebben.. Regelmatig je zoekertje omhoog schoppen (desnoods verwijderen en opnieuw plaatsen), en misschien kun je in dierenwinkels o.d. een zoekertje ophangen? Ik heb met mijn wintec ook echt vrij lang moeten wachten, en echt: dat zadel was tiptop in orde, in betere staat dan de andere, en qua prijs echt fair! Maar als er geen vraag naar is... :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:47

Ik moet zeggen dat veel mensen toch wel echt de hoofdprijs willen hebben voor hun tweedehands spullen. Zo was ik op zoek naar een kent&masters springzadeltje. Alle zadeltjes die ik vond waren rond de 600 euro vraagprijs. Sommige waren echt flink gebruikt en zagen er slechter uit dan mijn kent&masters dressuurzadel van een jaar oud. Die heb ik destijds nieuw gekocht voor 700,-. (Zat een kleine minuscule beschadiging op het leer.) Dit was incl. opvullen en pasconsult van een gediplomeerd zadelmaker.

Nieuw kost het zadel incl. vullen en passen 950. Dan vind ik het prijsverschil gewoon niet voldoende om 2e hands te kopen.

Soms moet je gewoon je verlies pakken als je iets kwijt wil. Ik had een compleet ideal luxe marathon cob tuig te koop, die heeft echt maanden te koop gestaan voor 250,-. Uiteindelijk wel verkocht maar heb er zelf bijna het dubbele (2e hands) voor betaald. Ik heb voor m'n nieuw gekochte WOW van 2750,- 2jr (en een hoop ellende) later maar 500 teruggekregen. Zo gaat dat nou eenmaal. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:13

Inderdaad Nelleke, ik zie soms vraagprijzen dat ik denk, ja zo jaaaaag je ook kopers weg

2de hands is gewoon weinig waard. vaak krijg je, als je mazzel bent (en alles in goede staat is) nog maar een derde terug. Tenzij het echt bijna nieuw is.

daarbij doen foto's ook veel. Foto's verkopen! Goed oppoetsen. Zadel dat wat bruinig is geworden, gewoon gaan verven (met indringverf) dat geeft niet af! (is dus geen schoenenpoets of olie ofzo)

daarbij zitten veel mensen niet te wachten op complete sets, maar kopen ze liever kaal (aangezien beugelriemen uitgerekt kunnen zijn en een singel te kort of te lang)

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:53

Myca schreef:
TS, Gaat het om je Kieffer Lech?
Wist je dat je die bomen van Kieffer m.b.v. infraroodlicht breder kan laten maken bij een zadelmaker?
Misschien heb je helemaal geen ander zadel nodig en kan je je eigen zadel gewoon aan laten passen.

Verder is in een advertentie wel handig als alle gegevens die er in staan kloppen.
Het is maar een dikke centimeter verschil, maar Kieffer heeft nooit halve maten gemaakt.
De zitting moet dus of 17" zijn of 18" (I of II)

Ik heb wel een kieffer gehad van 17,5 inch.. stond ook in het zadel..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:17

muis_lover je reageert op een bericht van begin vorig jaar ;) :D

Maar je hebt wel gelijk. Men kan zeggen van niet maar Kieffer heeft vroeger zeker weten halve maten gemaakt. Ik heb er meerdere gehad, Wien, Garmisch, Bavaria, en allemaal waren ze halve maten. Ze zijn ergens in de "90-er jaren overgestapt op hele maten, maar daarvoor was alles halve maten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:44

Tsja, iedereen vindt 400 voor mijn zadel ook zoveel, maar er is niet meer dan 20x mee gereden en hij was nieuw meer dan het dubbele. Ik wacht wel.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:52

Jee Nelleke, dat zo'n tuig van jou zo lang te koop heeft gestaan voor dat geld (toch wel echt goedkoop)....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:56

mijn continental staat ook zelfs kaal te koop maar er lijkt gewoon weinig vraag naar..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:47

Wij verkopen sinds heel kort ook tweedehandszadels voor particulieren, vragen er 10% voor zonder minimum. Vorige donderdag een oproepje geplaatst en meteen 4 zadels binnengekregen van mensen die het ook niet zelf willen verkopen of niet verkocht krijgen op de particuliere manier.
Probleem met particulieren onderling is dat het schijnbaar steeds meer de trend wordt om minstens 40% af te bieden, dat heb je in een winkel minder. Wij kunnen ook makkelijker een niet goed-geld terug garantie op poten zetten, passervice, .. dus ik hoop dat mijn klanten hun zadels sneller en makkelijker via ons zullen kunnen verkopen. 't is sowieso niet makkelijk ...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:46

_Nelleke_ schreef:
Zo was ik op zoek naar een kent&masters springzadeltje. Alle zadeltjes die ik vond waren rond de 600 euro vraagprijs. Sommige waren echt flink gebruikt en zagen er slechter uit dan mijn kent&masters dressuurzadel van een jaar oud.

Grappig, daar heb ik ook een hele tijd naar gezocht, en ik stond toen ook versteld van de vraagprijzen! Inderdaad geen nette staat meer, en toch een behoorlijke vraagprijs. En natuurlijk, mensen mogen zelf de prijs bepalen, maar ik vond het niet altijd reeel, gezien de staat.

Uiteindelijk heb ik een als nieuw thorowgood t8 springzadel gekocht, wel kunststof maar met lederlook, bruin, helemaal compleet met vrij prijzige veiligheidsbeugels, goede beugelriemen en een singel, voor 350 euro. Nieuwprijs van het zadel was 800 kaal, dus dat vond ik een nette prijs. Dit had ik echt liever als een versleten K&M voor bijna het dubbele.

Zadels verkopen blijft gewoon lastig. Ik weet nog dat ik 10 jaar geleden ofzo een pagony veelzijdigheidszadeltje te koop had, die niet meer op mijn paard pastte. Ik hoefde er ook geen hoofdprijs voor, maar dat ding was in no time verkocht. Nou, biedt nu maar eens een VZH aan, je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.

3 jaar geleden had ik een goedkoop thorowgood zadeltje te koop en een startrekk dressuur semi boomlooszadel. De thorowgood heb ik vorig jaar pas verkocht. Degene die hem gekocht heeft was er ook echt oprecht blij mee, dus ondanks dat ik er lang mee heb geleurd gaf me dat wel een extra goed gevoel!! :D

De startrekk was toen wel snel weg, en daar heb ik ook voor gekregen wat ik er voor wou. Het sneue was dat de bokker die hem overnam mij na iets van 4 maanden pb'de dat ik haar opgelicht had, en een ander model had verkocht als dat in de advertentie stond. Of ik het geld even terug wou storten, want ze had haar rechten uitgezocht en ze mocht binnen zoveel tijd retouren omdat ze een aankoop op internet had gedaan.

Toen was ik echt even verbijsterd.. Advertentie nog eens opgezocht, en daar stond toch echt alleen info dat op het zadel van toepassing was. Helaas voor haar heb ik een juridische opleiding gedaan en had ze haar rechten ook niet goed uitgezocht. Netjes terug gepb't dat ik verkocht toch echt verkocht was, en... Nooit meer iets van gehoord :') Jammer, zoiets.

Ik heb nu nog een stockzadeltje liggen die ik wel kwijt wil, dus ik ben benieuwd of ik daar reacties op krijg. Aan de prijs zal het niet liggen, want ik hoef er echt niet veel voor te hebben.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:50

Nou, mijn zadel is toevallig vandaag verkocht dan, maar ook die heeft sinds de zomervakantie online gestaan.
Nu maakte het voor mij niet zoveel uit, want als hij was blijven liggen was het ook prima geweest, ik kan hem altijd later weer gebruiken of inruilen tegen een ander zadel. Maar ik ben ook wel blij dat ie nu eindelijk verkocht is. Het scheelt toch weer wat ruimte.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:21

Maar voor mijn gevoel reed vroeger iedereen met een afgetrapt VZH zadel en tegenwoordig lijkt iedereen wel mooie dressuurzadels te hebben. Er is gewoon minder markt voor