als de ruggegraat niet vrij is hebben de inlages ook weinig nut

heeft het paard een opliggende ruggegraat?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Safiera schreef:@ Pmarena: stel, je hebt (zoals wij) een vps-zadel, maar moet nieuwe inlages kopen. Welke raad je dan aan? De inlages die in de grandeurpad (wel 2e hands, dus ik weet niet zeker of het origineel was) zaten zijn te dun.
Heb de boel nog niet uitgezocht, dus nog geen idee wat er nu in zit. Het voelde als een dun laagje vilt of zo toen ik er op drukteIk lees veel positieve berichten over die 'luchtige' inlages, maar zijn deze niet te dun? Feit is wel dat de ruiter relatief groot/zwaar is voor de pony. Heeft dat er nog mee te maken?
uudje schreef:Ik zag dat de haren achter wat gebroken waren, nu had ik gehoord dat het wel vaker voor kwam en dat het niet zo erg is, maar nu vroeg ik me af of jullie dat ook bij jullie zadel hebben en zo ja, of je er iets aan kunt doen?
JoviBan schreef:uudje schreef:Ik zag dat de haren achter wat gebroken waren, nu had ik gehoord dat het wel vaker voor kwam en dat het niet zo erg is, maar nu vroeg ik me af of jullie dat ook bij jullie zadel hebben en zo ja, of je er iets aan kunt doen?
Dat is zeker erg.
Het kan namelijk een gevolg zijn van disbalans in c.q. drukking op de nieren.
Kijk hier mee uit. Waarschijnlijk geeft jouw zadel nog drukking achter de laatste wervel/rib en dat moet je beslist niet hebben.