Air schreef:Waarom zou je oordelen over bitloos als je het fijne er niet van weet? Met een sidepull kan je prima met aanleuning rijden, waarom niet?
Lees bijvoorbeeld de site www.bitloos.nl en dan de veelgestelde vragen.
Daar staat meerdere keren beschreven dat het niet de bedoeling is om met een bitloze optoming met aanleuning te rijden. Misschien moet jij je eens verdiepen wat bitloos rijden nu eigenlijk is. Want ik zie hier vooral mensen voorbij komen die zich er een stuk beter in verdiept lijken te hebben dan jij.
Citaat:Paard loopt in een 50-50 verhouding en de andere foto laat geloof ik een schoudervoor zien, geen volte of wending, daarbij kijk je niet rechtuit.
Het eerste paard leek toch echt meer gewicht op de voorhand te hebben.
Een schoudervoor rijd je met buiging in het lichaam, het paard op de foto heeft teveel buiging in de nek waardoor de schouder er uit loopt. Een veelgemaakte fout trouwens.
Citaat:Zeggen dat zij een paard niet voor elkaar kan krijgen is onzin, daarvoor heeft ze echt teveel 'probleem'paarden weer er bovenop geholpen
Maar dat kun je ook lezen.
Nogmaals: definieer wat je verstaat onder 'voor elkaar krijgen'.
Ik zie op de site een hoop blabla en weinig feiten. Niks over achtergronden, opleidingen, bereikte resultaten. Niet van het mens en ook niet van de paarden.
Citaat:Waar schrijf ik dat die release niet weg is? Staat er toch? Maar dat werkt hetzelfde bij een sidepull.
Er zijn inderdaad kaakgekruiste en kingekruiste hoofdstellen waarbij de release inderdaad helaas niet goed is, maar er zitten gelukkig ook wat tussen die wel een goede release hebben.
Nee, zoals anderen ook al schrijven werkt het niet hetzelfde als bij de sidepull.

Maar bitloos is het wel...

.
.