is dit nou zo n moeilijke rug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 10:41

ilse: dat is bij mij ook. achterin en voorin lijkt er meer vulling in te zitten.wel is het zadel in 3 dagen tijd al veel beter gaan liggen(rechter) omdat de kussens denk ik wat aan het inzakken zijn, wat mijn zadelmaker ook zei dat het ging doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:44

ilse86 schreef:
meggiemeg. weet ik. heb ik ook met mijn zadel gehad. die lag in eerste instantie perfect. later ging ie toch schuiven door he inzakken. heb m nu laten opvullen, maar t is alweer ingezakt. ik ga divoza ff bellen, want hij zakt elke keer veel te snel in. heb dus t idee dat ze m niet goed genoeg bijvullen elke keer :)

Gebruiken ze wel de juiste vulling?
Zadels het kan een drama zijn.... Er is maar een weg met een zadel het ligt goed of niet, een middenweg bewandelen met een zadel is er niet in mijn ogen.

rosja1

Re: is dit nou zo n moeilijke rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 10:46

ik zal hem nog wat naar achteren leggen, ze heeft ook echt enorme schouders. hoe vinden jullie dat het zo op de foto ligt? die zadelmaker zei tegen mij(want ik heb weer contact met hem gehad) dat de voorkant vanzelf nog iets zal zakken en het zadel dan helemaal recht ligt. wel moet ik zeggen dat in 3 dagen tijd de druk nu netjes is verdeeld. de kussens sluiten overal aan, ook in het midden. brugt dus niet ofzo

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:49

@ rosja
Ik vind het echt een raar verhaal hoor, dat de voorkant vanzelf wel wat zal zakken. Daar moet je niet op gaan gokken hoor! het kan door allerlei factoren misgaan. misschien dat ie juist achteraan iets zal inzakken door de bouw van het paard of jouw zit bijvoorbeeld.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:55

Het zakken is (nogmaals) helemaal geen raar verhaal. Het enigste vreemde hieraan is, dat de verkoper zegt dat het aan de voorkant nog verder moet zakken en dan wel horizontaal ligt. Het zadel zakt nl. over het geheel wat in, dus als de voorkant na zakt, zakt het midden en de achterkant ook wat in en zou het zadel dus voor altijd iets hoger blijven liggen dan achter. Het is niet zo dat 1 gedeelte van een nieuw zadel wat na zakt en de rest niet.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 10:56

en de bredere boom erin? dan ligt het rechter..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:58

naja, hoe het ook zijn mag. zo is het iig niet goed. maar als het gelijkmatig inzakt, heeft het ook geen nut om hem bijv. alleen achteraan wat te laten bijvullen toch? dat is bij mijn zadel wel gebeurd namelijk..

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 10:58

hij blijft bij zijn standpunt. dan moet ik maar naar de winkel met mijn zadel en hopen dat hij het terug neemt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:01

aslo schreef:
Lastig zien zo op die foto, maar naar mijn gevoel dient het zadel nog wat verder naar achteren te liggen.

Dat dacht ik ook al te zien, maar het sjabrak kan het beeld wat vertekenen natuurlijk. Ik deel wel je mening. Je kunt zelf heel goed de botten van de schouder van je paard voelen. De uiterste punt naar de rug toe, moet minimaal een centimeter ruimte hebben t.o. de boom van je zadel. Mooier is dus meer. Ik houd zelf ongeveer 2 vingers aan bij mijn paard. Maar omdat bij jouw paard de schouder scheef is, zou het kunnen zijn dat je ietwat moet schipperen. Zit er veel verschil tussen? Is hij een keer gevallen ofzo? Of weet je zijn voorgeschiedenis niet? Het helt nu wel een beetje achterover vind ik, maar dat kan dus zijn, omdat het te ver naar voren ligt.

En wbt aanzakken, daar ben ik het ook niet mee eens. Een zadel zakt op alle punten waar druk op staat. Dus als het alleen voor zakt, drukt het nu niet op alle punten en ... Een zadel moet meteen goed passen! En idd na een half jaar checken en eventueel bijvullen, omdat het zadel qua wol wat in kan gaan zakken. Is het wel een wolgevuld zadel? Want ze kunnen ook andere vulmiddelen gebruiken. Een goede zadelmaker/ -verkoper doet dat kostenloos. En ik vind 1.500 euro voor een zadel ook een flinke bak met geld. Daarvan vind ik, dat je mag verwachten dat het een kwalitatief goed zadel is en dat het goed past. Ik zou er ook absoluut geen 3.000 aan uitgeven.

Heb je ook een foto met de bredere boom of is dat moeilijk?
Ilse een zadel wat schuift past naar mijn mening ook niet?

Als je naar de winkel teruggaat is het nog een klein kwartiertje naar mij... ;)
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 13-01-10 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:03

Het schuift nadat het is ingezakt. 't is minimaal, maar ik stoor me er wel aan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:04

Dan wordt het tijd om de zadelverkoper te vragen om het even te na te zien. Bij veel zadelmakers zit zo'n controle bij de prijs in of ze hebben er een speciaal tarief voor.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:05

hij is al een keer bijgevuld. heb m vanaf mei vorig jaar. heb m toen hageltjefonkelnieuw gekocht. ik bel gewoon weer een keer op. vind het alleen zo verrot om weer te liggen miauwen aan de telefoon :S

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:06

Ik vind het echt erg. Ik heb er veel moeite en geld ingestoken om iets voor mijn paard te vinden. Ik heb al veel zadels afgewezen omdat ze toch niet echt lekker lagen naar mijn mening en ik trek er toch echt wel een goed bedrag voor uit.
Nu zit ik dus weer met een zadel wat (waarschijnlijk) niet past.
Ik ga nu weer contact met Oxer opnemen ik ben het zo zat dat ik gewoon niet waar krijgt voor mijn geld. Ik wou dat ik naar een andere zadelmaker kon maar hij geeft geen geld terug dus ik moet wel bij hem blijven denk ik.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:07

ik wil het beste voor mijn paard. desnoods dan een tijd niet rijden als ik geen passend zadel heb.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:10

't is ook super vervelend :( Weet precies hoe 't is. Heb zelf ook genoeg gesodemieter met zadels gehad. Maar als hij echt geen geld terug wil geven, moet hij je ook de garantie geven dat het perfect blijft liggen. Niet meer geld erin steken. Voor dit geld moet je wel een fatsoenlijk zadel kunnen krijgen!
Een zadel voor een paard is net als schoenen bij kleine kinderen. dat moet gewoon goed zijn, anders krijg je op latere leeftijd problemen.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:12

ja dat vind ik ook! ik word er kotsmisselijk van dat hij zegt dat het goed ligt en het dus niet goed ligt en iedereen dat kan zien hier! ik haal niet voor niets iemand erbij, ik heb er niet zoveel verstand van en wil het goed doen. maarja ik heb het weer fout gedaan...

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:13

i kvond het ookal zo raar dat elk zadel wat hij erop legde en wat hij bij had volgens hem goed lag..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:16

irritant he. dit is mijn eerste paard. ook nooit eerder een zadel aan hoeven schaffen. dan wil je het gewoon goed doen. voet bij stuk houden hoor!
ik heb bewust voor een zadel gekozen met hoge kussens, veel wrong en een diepe zit omdat mijn zit niet zo best is. met behulp van het zadel wilde ik dat verbeteren. doordat het zadel door te weinig vulling naar achteren ging kantelen, had ik er niks meer aan. nadat het goed opgevuld was, kon ik weer normaal rijden. Nu moet er in het midden weer wat vulling bij denk ik. Hij schuift weer iets.
Ik kreeg net een vraag of de vulling wel goed was. Geen flauw idee. Ik heb een Kieffer Lusitano. In mei '09 gekocht. Divoza vult hem op en ik mag toch aannemen dat dat met goed materiaal gebeurt. 't Zadel heeft 1700 gekost, dus daar ga ik dan wel van uit!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:17

maar ff een domme vraag, maar waarom geeft die geen geld terug?
heb niet al de blz, doorgelezen nl.

En hoe komt dat je heel het zadel betaald had? Normaal betaal je toch bij aflevering en nadat je zeker bent dat het goed ligt?
Indien er dan nog aanpassingen moeten gebeuren, blijft het geld normaliter in men portefeuille zitten (tenzij voorschot oid)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:19

ja maargoed.. dat zijn de voorwaarden waarmee je akkoord gaat als je met een zadelmaker in zee gaat. de ene zadelmaker neemt eerst genoegen met een voorschot, terwijl de ander dat neit doet. daar kies je vanaf het begin zelf voor.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:21

het probleem is, het lag goed volgens mij, wij vertrouwen daarop en betalen. meer mensen hier weten dat hij geen geld terug geeft. ilse: ik denk dat opvullen bij mij geen optie is als het nu al niet goed ligt. ik wil dat hij weer langs komt met zadels en desnoods nodig ik heel bokt uit op mijn stal om mee te kijken, kan hij geen kant op hahaha

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:21

het lag goed volgens hem bedoel ik

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:24

ik heb contact gehad hij zei dat het goed kwam. over een paar weken als het zadel is gaan' liggen' nemen we contact op. het zijn extra zachte kussens die hun vorm nog moeten aannemen. Nou leuk, over een paar weken heb ik niet eens inruilgarantie meer volgens mij.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:25

dit is wat hij allemaal zei tegen mij

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:27

Heb je ook gevraagd wat er gebeurt als het niet goed gaat dan?